روايات

رواية للحب راي آخر الفصل العشرون 20 بقلم عائشة الكيلاني

رواية للحب راي آخر الفصل العشرون 20 بقلم عائشة الكيلاني

رواية للحب راي آخر البارت العشرون

رواية للحب راي آخر الجزء العشرون

للحب راي آخر
للحب راي آخر

رواية للحب راي آخر الحلقة العشرون

سليم بصلها و قرب منها و قال بهدوء:- جدتي بكلم جدتي و خالتي و بعدين يا روحي انا لو زهقت اكيد هتجوز و هجيبها تعيش معاكي متقلقيش
حياة رجعت شعرها لوراء و مسكته من هدومه و بقت بتتكلم بانهيار و غيرة :- دا يبقا لعبت في عداد عمرك دا انا اخد روحك و روحها تتجوز عليا مين يا سليم تتجوز عليا بعد العمر دا و سنين الانتظار عارف استنيتك كان سنة عارف هببت اي علشان انساك و برضو مطلعتش لا من قلبي ولا عقلي و اخر ما تم عايزة تتجوز عليا اخص عليك يا سليم
سبته و بقت بتبكي سليم بصلها بصدمة هو معملش حاجة علشان تعيط واقف ثواني و بعدين قرب منها :- طب ممكن تهدي و نتكلم كلام ناس عاقلين
حياة بدموع:- لا انت الى صغر عقلك و افهمني .. يا سليم انا بحبك و مش عايزة حاجة غير ان اكون معاك
كملت و هى بتضربه في كتفه:- لكن انت ولا بتحس انت تحس بيا ليه هاا و بعدين انت حمار ولا اهبل مش شايف ان في حاجة متغيرة في شكلي
سليم بصلها بتركيز:- الله غيرتي لون شعرك جامد
حياة بتقلده:- الله جامد سليم شعري ما يوم ما اتولدت و هو بني ركز شوية
سليم بتركيز:- نهارك اسود انتي عملتي عملية تجميل انتي يا حياة دا انتي مش طبيعيه ازاى تعملي كدا في نفسك و شكلك
حياة :- يعني عايزني اسيب انفي بالشكل دا ما طبعا الباشا زر ما هو بيبص برا بنات بلدي هاااا
سليم :- بنات بلدي اجمل نساء العالم في النكد و الهبل و اي لون المناكير دا اسود ليه موت و انا مش عارف
حياة :- و انا الى كتبت اسمك على ايدي و ضحيت بشكلها كللل دا و انت مش واخد بالك ظابط ازاى انت هااا ظابط ازاى تلقيك بتخاف من المساجين صح
حياة قالت كدا و جريت على تحت و هو وراء جريت على الجنينة و هو وراها:- اوقفي يا جبانة لو جدعة اوقفي
حياة بعند و رجاءا :- انا مش جبانة و انت عارف دا كويس و بعدين يا حبيبي انا بهزر انت متتهزرش يا باشا انا هبلة و تنكة و كل حاجة سبني اروح لحالي يارب تترقة سبني انا هبلة هتعمل عقلك بعقل هبلة
سليم اقترب منها و شالها
حياة شهقت:- يا ابن المجانين لا مش هتعمل كدا صح
سليم بصلها ببرود مصتنع:- طب وحياة امي مانا سيبك غير لم تعقلي و تبطلي رغي
حياة حاوطت رقبته بخوف لانها عندها فوبيا سليم نزل البسين و هو شاليها نزلها رغم خوفها حياة حاولت تستجمع شجعتها و بقت بتعوم سليم قرب منها مسك ايديها بقا بيلفها أو بمعنى أصح بقوا بيرقصو في البسين و يغنوا
بالليل في اوضة سليم
حياة :- سليم هو انت بتحبني
سليم بمزح:- لا بتسلي و اربيكي شوية بالسانك العسل
حياة بعدت:- يعني بتضحك عليا
سليم جذبها له ضمها له اكتر:- يا بنتي هو محدش يعرف يهزر معاكي يعني تفتكري رجعت و استحملت الكوسة الى في المدرسة و طالع عيني اهلي علشان اتجوزك يبقا
حياة بغباء:- ليه .. بتستغل شهرتي
سليم بغيظ:- اااه دا على اساس متجوز ياسمين صبري ما تبطلي لسانك دا … اتجوزتك علشان بحبك
حياة بحب:- انا كمان بحبك بس لو عملت الى حصل زمان اقسم بالله يا سليم لففك حوالينا نفسك
سليم :- اتخمدي يا حياة و الا هقت.لك ناامي
حياة نامت و هو كمان نام تاني يوم
حياة بتوتر و بتلعن نفسها:- انا مبعرفش اطبخ سوري يا حبيبي.
سليم بصلها بحب:- فداكي يا روحي المهم انكي بخير
حياة بحزن:- تلقيك بتقول فين عقلي لم اتجوزتها بس حقيقي انا مكنتش اقصد
سليم قبل ايديها بحب:- انا لو لفيت الدنيا كلها مش هلقي زيك يا حياتي و بعدين تسلم ايدك انكي تحاولي دا حاجة كويسة و بعدين ما الاكل طعمو حلو و عجبني
حياة بدموع:- اسكوت بقا لانك بتضحك عليا الاكل لشكل ولا طعم و انت اكلت غصب عنك علشان ترضيني انا طالعت فاشلة يا سليم و كمان اللبس باظ يا فرحة فريدة و يا ضحك سلوى
سليم مسح دموعها:- يا حياة والله دى حاجة بسيطة خلاص هجيب سامية تعلمك و
حياة:- الست دى لا لا بحسها انها مرات ابويا دى بتعملني ولا اكني ضرتها أو عيلة صغيرة شوية و تقولي اغسلي رجلك قبل ما تنامي انت بتتعمل معاها ازاى دى
سليم حاوط كتفها:- خلاص يا حياة هعلمك الى اتعلمتو من امي ولا تزعلي بطلي عياط بقا شكلك بيوحش ة أنتي بتعيطي
حياة:- مناخيري كبرت وشي فيه حاجه بشرتي و
سليم :- بسسس افصلي ابو الجواز على ابو الحب انتي زى القردة مفيش حاجة في سحنتك افصلي بقا تعالي نرتب الى عملتيه في المطبخ و نعمل حاجة ناكلها
سليم مسك ايديها و راحوا المطبخ حياة غسلت الاطباق و كسرت كام واحد خلصت و سليم بدا يعمل الغداء و حياة قعدة على سفرة المطبخ بتص عليه بحب خلصوا و بدأوا يتغدو مع بعض
حياة:- متجوز الشربيني يا ناس
سليم :- شكرا يا ستي
حياة:- اتعلمت الحاجات دي منين
سليم بهدوء:- من امي اكيد لان من صغري بحب اقف معاها في المطبخ
حياة:- ربيتي يا حماتي تسلم ايدك يا سولي
سليم قبل راسها :- صحيح جدتي و خالتي جايين بالليل
حياة حطت ايديها على ايديه بحب:- و مالو يا حبيبي ينور و على راسي
بالليل سليم و حياة راحوا يتعشو برا بعد وقت طويل رجعوا البيت
سليم :- مش هتاخر خدي بالك من نفسك
حياة بهدوء:- رايح فين
سليم :- مشوار صغير و راجع خدي بالك من نفسك و اوعي تفتحي الباب مهما حصل تمام يا روحي
حياة حضنته و سليم كمان بعدت عنه و سليم ماشي
حياة قعدت على السرير :- يا تري رايك فين … هو مش المفروض ست تيتا تشرف هى و خالتو معلش لم نشوف اخرتها
بعد ساعات رجع سليم و جدته و خالتو سمعوا صوت غريب طالع من الاوضة
جدته بحازم و اكنه بتبص لمكان بتراقب:- مممم باين انك اختارت يارب تكون مرتاح مع ست المذيعة اومال هى فين
مامت سليم:- امى مش كدا سبها يا حبيبي لو نايمة و احنا
خالتو. بسخرية:- ادى اخرت الى يتجوز من مذيعة ما كان القريب اولة بس معلش
سليم تجاهل كلامهم و طالع فتح الباب اتعست عينيه بصدمة و ….
جت الى هتربي حياة من جديد 😂😂

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية للحب راي آخر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *