روايات

رواية احببت حارسي الفصل الثاني 2 بقلم جودي محمد

رواية احببت حارسي الفصل الثاني 2 بقلم جودي محمد

رواية احببت حارسي البارت الثاني

رواية احببت حارسي الجزء الثاني

احببت حارسي
احببت حارسي

رواية احببت حارسي الحلقة الثانية

صقر : ليلي انا عايزك تهدي وكل حاجه هتفهميها المفروض تعرفيه دلوقتي اني صقر المصري كنت من أكفأ ظباط امن الدوله 35 سنه وحاليا رجعت بعد غياب سنتين بسبب ظروف مش لازم اقول عنها يعني بس معني اني ارجع ان في خطر كبير واني لازم ابقا موجود معاكي في كل ثانيه ومش بقول كده عشان اقلقك انا بس بعرفك وان شاء الله مش هيحصل حاجه احنا دلوقتي هنقوم نروح لوالدك عشان يفهمك كل حاجه تمام؟
ليلي : تمام
صقر : وحاجه كمان البلالين التحت دول مش جاردات دول نفخ كلهم من بكره مش هيبقوا موجودين وانا الهجيب الجاردات مع اننا مش محتاجينهم بس مفيش مانع لو جبت كام واحد زيادة امان بدل البلالين التحت دول مين الجايبهم اصلا
ليلي : ده علي اساس انك مش زيهم ويمكن اكتر كمان
صقر : انا زيهم اه بس طبيعي مش نفخ يا قمر وغمز وبعدين دول تلاقيهم ميعرفوش يمسكوا سلاح اصلا المهم يلا بينا ولبس نضارته ومشي وهي وراه نزل فتح العربيه وهي ركبت وهو ركب جنب السواق اول مدخلوا حضنت باباها وصقر سلم عليه
ليلي : بابي انا عايزه افهم دلوقتي اي البيحصل ومين ده وليه هيفضل معايا في كل حته
زهران : اهدي يا حببتي وانا وصقر هنفهمك النقدر نقوله
صقر : زهران بيه حضرتك عارف ان في حاجات متنفعش تتقال
ليلي بعصبيه : يعني اي يعني انا واحده جالي واحد من العدم يقولي هحميكي وخطر ومش خطر هو في اي بالظبط والخطر ده جاي يظهر دلوقتي!!
صقر وهو بيجز علي سنانه : اولا انا مبحبش حد يعلي صوته عليا مفهوم ثانيا ايوه مينفعش تعرفي كل حاجه عشان دي اسرار دوله والستات لسانها فالت منها
ليلي : انا لساني فالت يا ابو الفصاده انتتتت
صقر وقام وقف قدام ليلي وبان فرق الطول : انا ابو فصاده يا شبر ونص انتيي اتلمي يبت بدل مفعصك في بعض مبقاش غير حتة عيله التيجي تعلي صوتها عليااا
ليلي : اسمع ااا
زهران : وبعديييين بقااا احترمي وجودي يا ليلي في ايي
ليلي : يا بابي انت مش شايف طريقته ده مستفز جدا
زهران بحزم : ليلي اعتذري الراجل في بيتنا عيب كده
ليلي : اوووف مش هعتذر يا بابي هو ال اا
زهران : ليلي انا قولت كلمه
ليلي : انا اسفه صقر ابتسم وكانت ماشيه تطلع
زهران : استني هنا اقعدي اسمعي الهنقوله
قعدت ليلي بزهق
ليلي : نعم سمعوني
صقر بجديه : اول حاجه الكلام الهنقوله دلوقتي انا ووالدك مفيش مخلوق يعرفه خصوصا ساره صاحبتك
ليلي : اشمعنا بقاا وليه مش طايق ساره كده انا مش فاهمه
صقر : انتي تعرفي ساره صاحبتك دي ابوها اتسجن ليه ؟
ليلي : اه طبعا اتنصب عليه ولبس قضيه
ضحك صقر وزهران
ملحوظه * زهران قاعد علي كرسي متحرك بسبب اصابه *
ليلي : انتو بتضحكوا ليه
زهران : عشان يا حببتي ابوها مسجون في قضايا مخدرات وسلاح ودعاره وكل متتخيليه
ليلي : انتو بتهزروا صح اكيد لا
صقر بضيق : هو اي الاكيد لا اي الخلاه اكيد دي بت شمال انتي ازاي تصاحبي اي حد كده اصلا
ليلي : وانت مالك انت كنت ولي امريي
زهران : بسس المهم دلوقتي يا ليلو يا حببتي النقدر نقوله ان صقر لازم يبقي معاكي في كل حته عشان انتي معرضه للخطر في لحظه وانتي شايفه انا مش هقدر احميكي لا سني ولا قعدتي تسمح
صقر : اما بالنسبه لاحميكي من اي ده شيء مينفعش تعرفيه خالص أامن ليكي كده اللازم تعرفيه ان كل البيحصل ده عشان نحافظ علي حياتك وحياة باباكي
ليلي : بابي انت هتقولي في اي صح
زهران بضحك: لا مش هينفع اقولك للاسف بس الاقدر اقوله يا حببتي انك في خطر ولازم احميكي
ليلي : خلاص يا بابي منا معايا الجارد ليه صقر ده يبقي معايا
زهران : مينفعش يا حببتي هو هيقدر يحميكي مهما حصل ولازم يبقي معاكي في كل حته حتي البيت
صقر : نعم يا فندم احنا متفقناش علي كده وبعدين مش هينفع اقعد في البيت هقعد بصفتي اي اصلا
دخل سليمان : بصفتك …
تفتكروا بصفته اي ؟

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية احببت حارسي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *