رواية نبضه صامته الفصل السادس 6 بقلم ندى رأفت
رواية نبضه صامته الفصل السادس 6 بقلم ندى رأفت
رواية نبضه صامته البارت السادس
رواية نبضه صامته الجزء السادس

رواية نبضه صامته الحلقة السادسة
وهنا صحيت نور وشهقت جامد ووشها كان عرقان وقعدت تتنفس بسرعه وجابت كوبايه مايه من الكومود الي جنبها وشربتها على نفس واحد فسمعت صوت الباب بيخبط وسمعت نهى بتقول : إنتي لحقتي نمتي يا حبيتي يا نور ولا إيه ووكانت نور في الوقت دا بتنهج والدموع بتنزل من عنيها من غير ما تحس وقالت : أعوذ بالله من الشيطان الرجيم ..إيه ال أنا حلمته دا انا بقالي فتره مش عارفه مالي ..يارب ريحني بقى أنا مخنوقه أوي ..معقوله أكون بحب محمود أكيد لأ… مينفعش أصلا ..دا حلم طبيعي بس علشان…علشان خايفه يبعد عني صح …أكيد صح ..أكيد ..ومسحت دموعها بسرعه وقالت : أكيد كل دا حصلي علشان عايزه أكل وقامت تفتح لنهى
نهى : إنتي لحقتي نمتي يا بت ولا إيه وشك وارم أوعي تكوني بتعيطي
وفجأه قاطعهم محمود وهو واقف بعيد عن الاوضه بشويه وقال بحده : هي مين دي الي بتعيط وريني كدا يا نور انتي كنتي بتعيطي فعلا
نور بتوتر : لأ أبدا هو انا كنت بعيط يا ماما نهى
نهى : لا أبدا يا محمود انت من ساعه ما مشيت وهي بقت زي الفل صح يا نور
نور : صح يا ماما
نهى :طب يلا بقى علشان أنا حضرت الاكل يلا إنزلو .
محمود : إسبقى انتي وإحنا هنيجي وراكي..
نهى : ماشي ما تتأخروش..انا هقول لسهى إنك هتحط حاجه ف أوضتك وهتيجي ..يلا بسرعه يا أبني ..علشان حماك تحت
محمود : حاضر يا أمي متقلقيش ..نزلت نهى
بص محمود على باب أوضه نور الموارب وقال : نور أنا كنت عايز أديلك حاجه ..
نور : طب ثواني..ودخلت غسلت وشها
وطلعت ظبتت لبسها وخرجتله وقالت : عايز تديني إيه وبتحاول تعرف إيه الي مخبيه وراه
بص محمود على وشها بتركيز وقال : انتي أستحميتي تاني ونسيتي تنشفي شعرك مش كدا ..هو أنا مش قولت لو مبطلتيش الحركه دي هيجيلك دور برد وهتصدعي ..قولت أنا كذا مره ولا ما قولتش
نور بصت على الأرض وقالت : قلت.. أسفه مش هتكرر تاني جبتلي إيه بقى
محمود بيأس : بتقعدي تعيدي في الأسف وخلاص المهم خدي يا ستي نولها العلبه فخدتها بسرعه وفتحتها ولقت جواها كل نوع هي بتحبه من الشوكلاته
نور بفرحه : شكرا بجد ..
أبتسملها محمود وقال : أنا مقدرش أشوف عينك جت على حاجه ومجبهلكيش والشكر الحقيقي الي تقدمهولي فعلا إن إبتسامتك الحلوه دي متروحش من على وشك…طول ما أنا عايش عايز اشوفها أنا بنتي نور قويه مبيأثرش فيها حاجات هبل’ه زي دي ويلا بقى حطيها عندك في الاوضه ونشفي شعرك دا و على تحت علشان الجماعه تحت وريحة الاكل فايحه وأنا جعان بصراحه
ضحكتله نور وقالتله : هحطها وأنشف شعري ووهنزل علطول إنزل انت دلوقتي علشان لازم تبقى مع عمو سليمان
محمود : ماشي متتأخريش ونزل بسرعه وأول ما نزل إبتسامتها إختفت ودخلت أوضتها وحطت العلبه الي فيها الشوكلاته على مكتبها ومسكت مجفف الشعر وشغلته وهي تايهه وبتفكر
تحت …
نزل وقعد على السفره وسلم على مدحت وصفيه .. وأبتدو ياكلوا وهما بيتكلمو في مواضيع مختلفه …
وقطع الكلام دا نهى وهي بتقول : هي نور فين هي هتيجي لما الاكل يبرد قومي يا سهى كدا شوفيها
قامت سهى وقالت بينها وبين نفسها ” مش مهم أحسن ما هو يقوم ” وبعدها بصت لنهى وقالت : حاضر يا ماما نهى ..
وفي الاثناء دي
خرجت نور وأبتدت تنزل على السلم بتوهان وكلمت نفسها وقالت : “هو أنا إضايقت لما قالي بنتي ليه ما هو دايما بيقولهالي..في إيه هو أنا مالي …من ساعة ما حسيت إن محمود فاضله شهر ويتجوز وأنا بتصرف بأسلوب غريب أسلوب أنا مش متعوده عليه” وقفت وكان فاضل سلمتين ومن كتر التفكير أتكلمت بصوت واضح من غير ما تحس وقالت بخوف : معقوله … معقوله أكون بحب محمود أكيد.. لأ .و .ماخدتش بالها . من سهى الي كانت قدامها ال زعقت وقالت : تعالي يا ماما نهى إسمعي نور قالت إيه ………………
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية نبضه صامته)