رواية ليله واحده لا تكفي الفصل الثاسع عشر 19 بقلم إيلا ابراهيم
رواية ليله واحده لا تكفي الفصل الثاسع عشر 19 بقلم إيلا ابراهيم
رواية ليله واحده لا تكفي البارت التاسع عشر
رواية ليله واحده لا تكفي الجزء التاسع عشر

رواية ليله واحده لا تكفي الحلقة التاسعة عشر
اناس بتوتر من قربه أأنت بتعمل ايه ..
اسر وهو محاوطها وبيقربها ليه وقال بابتسامه وهو بيقرب منها اكتر انتي شايفاني بعمل ايه .
اناس بارتباك اااسرر مممينفعش ككده..
اسر بتيه هو ايه اللي مينفعش ولسا هيبوسها دخل أبوه. انتفضوا الاتنين .. اناس جريت على اوضتها بسرعه… وهو عض شفايفه بغيظ وقال هو ده وقتك يحج..
عبدالله ايه اللي بتعمله ده..
اسر وقف قدام ابوه بعمل ايه .. مش انتو عايزين اتجوز اناس وانا هعمل كده..
عبد الله بانفعال تعمل كده اللي هو ايه.. بتستفرد بالبيت اكمنها يتيمه اخر مره .. اخر مره يا أسر اشوفك قريب منها كده .
اسر ببرود مش هتبقى مرتي ايه اللي يمنع..
عبدالله بغضب لما تتزفت وووتجوزها ابقى اعمل اللي انت عايزه انت فاهم ..
اسر بتذمر ماشي حاجه تانيه..
عبدللله ابعد عن اخوك ومراته .
اسر بضحكه ايوا قول كده انت جاي تتدافع عن حبيب أبوه..
عبد الله سيب سراج في حاله كفايه اللي عاشه السنين اللي فاتت بسببنا…
اسر بانفعال وانا ذنبي ايه.. ذنبي ايه يابابا تحرموني من البنت الوحيده اللي حبيته..
عبدالله البنت اللي حبيته بقت مراتك اخوك .
اسر بغضب واخويا اتجوزها ليه مش عشان يحرمني منها ..
عبدالله اعقل يااسر .. اعقل بلاش تخسر اخوك عشان وحده..
اسر انا مستعد اخسر الكل عشانها يابابا مش سراج بس..
عبدالله يعني هتفضل كده كتتير..
اسر .متتعبش نفسك معايا . .. ومش هرتاح لحد ما رجع لبنى ليا من تاني..
بالوقت ده دخلت امه واتكلمت بغضب وأناس اللي معشمها بالجواز دي ايه..
اسر رفع كتافه وقال انا هتجوزها عشانكم و ده ميمنعش اني بحب لبنى وهرجعها لحياتي من تاني…
عليا انت ايه .. ايه مش هتكبر ابدا امتى هتكبر امتى ..
اسر بنفس الغضب انتي السبب ياماما انتي . انتي اللي حرضتي سراج عشان يتجوزها وكل ده عشان تحرميني منها وتحوزيني لبنت اخوكي.. انا مش هسامحك ولا هسامح اي حد كان السبب في بعدها عني.. ومشي وسابهم .. عليا بصت لعبدالله بغضب وقالت عحبك كلام ابنك..
عبدالله انتي اللي وصلتي نفسك للمرحله دي.. حل مشكلتك بقى ومشي وسابها…
*********
عند سراج كانت لبنى مغمضه عينيها وهي بحضنه..
سراج نايمه .
لبنى….سراج قرب منها اكتر ومسح شعرها وقال أنا عارف انك مش نايمه …
لبنى متحركتش من مكانها ولا اتكلمت ..
سراج انا عارف اني ظلمتك وجيت عليكي.. وعارف انك مش هتعرفي تسامحيني .. لكن عاوزك تحاولي تتقبليني في حياتك. عاوز تتقبلي فكرة جوازنا انا مش هطلقك . مش هعرف اطلقك ولا ابعد عنك تاني..
لبنى فتحت عينيها بس انت وعدتني..
سراج سند على كفه وقال اعملك اي حاجه بس ماوفيش بوعدي ده .
بس انا عاوزه اطلق عاوزه ارجع لحياتي ياسراج انا بموت هنا كل يوم الف مره .
هترجعي لحياتك اللي كنتي عيشاها لكن متطلبش الطلاق ..
لبنى شدت الملايه على جسمها واتكملت بانزعاج ليه .ليه جاي تقول كده مش كنت وعدتني ..
سراج قلتلك قبل كده ليله واحده فحضنك مش كفايه ولسا هيقرب منها حطت أيدها على صدره تمنعه وهي بتقول بغضب يعني انت عاوزني جسم يبسطك…
سراج بتوهان متقوليش كده انتي مراتي.
لبنى بانزعاج متقولش مراتي ايه مراتي دي ايه الحوازه اللي اتجوزناها دي ايه الظروف اللي عشناها افتكر كل حاجه وافتكر كويس أن الحوازه دي اتفرضت عليا فرض .. وانا مش ممكن اتقبلها.. ابدا .
سراج سيبك مالكلام ده دلوقتي وتعالي عشان في حاجه على كتفك ولسا هتبعد مسكها وحاوطها وووو
********
اناس كانت في البلكونه بتاعت اوضتها لما دخل عليها اسر ..
اسر بتعملي ايه .
اناس بتفاجأ انت ازاي دخلت اوضتي من غير ماتخبط..
اسر واخبط ليه كلها كم يوم وهتبقى اوضتنا
اناس باستغراب يعني ايه مش فاهمه..
اسر بابتسامه يعني أنا طلبت ايدك من ماما وهي موافقه واهنحدد الفرح الاسبوع الجاي ده لو كنتي موافقه قولتي ايه. قالها بابتسامه..
اناس كانت مصدومه وقلبها بيضرب جامد ومش مصدقه اللي بتسمعه..
اسر هااا بقى ايه رأيك..
لحد ما اتصدموا الاتنين من صوت جاي من وراهم بيقول طبعا مش موافقه
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية ليله واحده لا تكفي)