رواية قلبي لم يتقبل موتك الفصل الأول 1 بقلم جاسمين محمد
رواية قلبي لم يتقبل موتك البارت الأول
رواية قلبي لم يتقبل موتك الجزء الأول

رواية قلبي لم يتقبل موتك الحلقة الأولى
انا مش عارف هتفضلي لحد ايمتا واهمه نفسك وواهمه عيالك انه لسه عايش
كفايه هو خلاص مات جوزك خلاص ماتتتتتت افهمي بقا اخوي مات ورتاح منك ومن نكدك وقرفك
شمس بتحاول تتماسك ومتضعفش لرغم ضعفها : اخوك ما متش واياك اياك اسمع كلمت موت دي تاني علي لسانك اخوك عايش وهيرجعلي انا وعياله وهخليه يندمك علي كل اللي بتعملوا فينا ده
فؤاد بضحك ومسخره: هههههه يندمني طيب لو هو لسه عايش سايبكم ليه ولا هو هرب عشان مش عايز يعيش معاكي وقرفان منك
مليكه بنت شمس: عمو لو سمحت متتكلمش كدا مع ماما
مديحه مرات فؤاد: اخرسي يابت مدام الكبار بيتكلموا انتي مالكيش دعوه بنت متربتش صح
فؤاد بعصبيه: شكلها عايزه تتربه من جديد ورفع ايدو يضرب مليكه
شمس مسكت ايدو وضر*بته بالكف: اياك ترفع ايدك تاني مره علي بنتي ومحدش ليه دعوه بتربيت عيالي انتو سامعين ويلا اطلعوا من شقتي
فؤاد بعصبيه: يابنت الك. لب بقا بترفعي ايدك عليا ولسه هيقرب منها
-وقسم بالله لو قربت من امي ياعمي هنسي انك عمي
مليكة بفرحه جرت علي اخوها حضنته وبعياط : مالك حبيبي وحشتنا اوووي
مالك طبطب عليها وبحنيه: اهدي ياحبيبتي انا جنبك متعيطيش
مليكة بعدت عنه: حاضر
مالك مسح دموعها وقرب من شمس مامته وخدها في حضنه
مالك: وحشتيني اوووي ياماما
شمس: حبيب ماما وانت كمان وحشتني اوووي
مالك بعد عن امه وبص لفؤاد ومديحه مراته: ناوين تطلعوا بالزوق ولا لا
فؤاد: انا طالع بس هربيكم من الاول مدام امكم مربتكمش
شمس: عيالي متربين احسن تربيه يافؤاد وقبل ما تربي عيالي روح شوف عيالك البنات ديرين علي حل شعرهم والشباب بيشربوا وخربينها قبل متتكلم علي عيالي ربي عيالك اللي اب وام مش عرفين يربوهم
مالك: ام احنا ام بس وربتنا احسن تربيه وتربيتها تشرف اي حد وخلتني ظابط واختي قريب وهتكون دكتوره مش واخدين دبلومات بالعافيه
فؤاد ومديحه طلعوا من الشقه من غير كلمه ونزلوا
شمس ومليكة حضنه مالك
مليكة بعياط: متسبناش تاني
مالك قعد وخدها في حضنه وبحنيه: اخت مالك متعيطش ابدا اخت مالك قوي زي اخوها وامها وتقف قدام اي حد ومتخافش
مليكة مسحت دموعها: حاضر انا هبقا قوي خلاص ومش هعيط تاني
مالك: شاطره ياقلب اخوكي
مالك بص لولدته: سرحانه في اي ياماما
شمس: ها لا مافيش حاجه انا داخله ارتاح
مالك هزر راسه من غير كلام
مليكة: ليه سبت ماما تقوم
مالك بحزن علي حاله ولدته: عشان هي مش هترتاح غير كدا ياحبيبتي يلا نقوم نعمل اكل حلوا انا وانتي وندخل نغلس عليها
مليكة: اشطااا يلا
عند شمس
دخلت اوضتها وقفلت الباب ومسكت صوره محمد جوزها وحضنتها وقعدت علي الارض تعيط
شمس: مش ناوي ترجع بقا ياحبيبي تعبت من الانتظار ارجع وروي عطش قلبي وعيوني قلبي دايما بيقولي انك عايش ومستحيل تكون ميت وعندي يقين برضوا انك قريب هترجعلي عشان انت وعدتني يومها انك هترجعلي
فلاش باك
محمد بحب: حبيبتي بلاش عياط والله هرجعلك تاني انا مستحيل اقدر ابعد عنك ابدا
شمس بعياط: مش عارفه ليه حاسه ان هيحصلك حاجه ارجوك متسافرش
محمد مسك وشها بين ايدو وبحب: مينفعش ياحبيبتي اجازتي خلصت من يومين وانا كل يوم بقعد بسبب خوفك ده ومتخافيش قولتلك مستحيل ابعد عنك وخليكي واثقه ان لو بعدت عنك فهرجعلك برضو
شمس حضنته وبعياط: وعد انك هترجعلي
محمد: وعد يامجنونتي
الحاضر
شممس: لسه مستنياك ترجعلي ياحبيبي عشان عارفه انك مستحيل تبعد عني ومستحيل تخلف بوعدك
*********♕*”*****♕***********
فؤاد بشر: وديني ما انا سيبهم في حالهم ولندمك ياشمس انتي وعيالك
مديحة بشر: شوفت البت بنتها بترد كيف عليك لا ولا الواد وقف قصادك وقالنا اي وطردنا
فؤاد بشر اكبر: لازم يتربوا من اول وجديد العيال دي وانا هربيهم بس استني عليا
احمد وهو داخل من الباب: فؤاد كفايه بقا وابعد عن ولاد محمد ومراته
فؤاد: هههههه مهو انت بتحب ست الحسن والجمال فلازم تقول كدا
احمد: فؤاد لم لسانك بقا انت اي مش ناوي تتغير بقا بس اقول اي مهي طول ما هي معاك هتتغير كيف ابوك وامك ماتوا وهما غضبانين عليك بسببها برضوا وبص لمديحه
مديحه: احمد قصدك اي لم نفسك
احمد: انا اللي هلم نفسي طيب بصوا بقا انتوا هتقعدو هنا بادبكم ماشي غير كدا فملكمش قعاد هنا
مديحه: انت اتجننت احنا لينا هنا زينا زيكم
احمد: ههههه لا والله انتوا فاكرين ان انا معرفش ان محمد عطاكم حقكم ولا اي
فؤاد بتوتر: عطانا حقنا ايمتا ده
احمد طلع ورقه من جيبه: مش الورقه دي اللي مضيت فيها لمحمد تنازل عن حقك ولا اي يافؤاد
فؤاد: انت حبت الورقه دي منين
احمد:مش ده المهم المهم انكم هتقعدو اليومين اللي قعدينهم هنا لحد متلاقوا بيت ليكم ولا اقول لمالك ابنه وانت عارف مالك مش صغير ده ظابط يعني يقدر عليكم يطلعكم من هنا ومحدش هيتكلم
فؤاد بخوف: امممم تمام هنقعد ومش هنقرب منهم بس متعرفش حد بالورقه دي
احمد: حاضر وسابهم وطلع فوق عند شقه محمد اخوي
مديحه: كدا لازم نعمل حاجه نقدر ناخد الورقه دي من احمد الاول وبعدين سيب الباقي عليا ان ما طربقتها علي دماغه مكنش انا مديحه
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية قلبي لم يتقبل موتك)