روايات

رواية عشق في قلب صعيدي الفصل الثاني 2 بقلم أسماء السيد

رواية عشق في قلب صعيدي الفصل الثاني 2 بقلم أسماء السيد

رواية عشق في قلب صعيدي البارت الثاني

رواية عشق في قلب صعيدي الجزء الثاني

عشق في قلب صعيدي
عشق في قلب صعيدي

رواية عشق في قلب صعيدي الحلقة الثانية

وفجأة دخل سليم
………………
(يعقوب) اهلا يا ولدي تعالي
(سليم. )عاملين ايه ياجماعه
(الجميع )الحمدلله
(وعشق تحت الصدمه وقفه مبرقه مش عارفه تتحرك )
(عشق في نفسها) اهرب علي فين اروح فين هولاكو هيكلني
(زين) مالك متسمره كدا ليه يا بت تعالي دا سليم مش غريب
(عشق برعب) . انا انا جايه اهوا حاضر
(سليم بخبث) . مش تعرفونا وقعد علي السفره
(يعقوب )اه صحيح دي عشق بنتي مجنونه البيت هههه
كلهم ضحكو
(سليم بإستغراب) . بنتك ازاي يا عمي
(يعقوب. )بنتي … وقبل ميكمل
(عشق قاطعته بحزن.) بتبني انا بنته بتبني
وقعدت وحاولت تبتسم وتداري حزنها
(بس سليم حس بضيق مش عارفه سببه ).. صحيح يا عمي إنشاء الله انتم بكرا معزومين عندنا علي الغدا
(يعقوب) . ليه يبني في حاجه ولا ايه.
(سليم ). لا يعمي عادي علي الاقل تشرفنا انتا والانسه عشق
(عشق بصتله بصدمه.) انا اجي
(سليم بخبث) . اكيد يا انسه عشق تنورينا اوي
(عشق بصتله بشك) . شكرا
(فريده )خلاص بقا بطلو كلام وكلو يلا ياولا
(سليم) حاضر يا عمتي
(بعد 10دقايق والهدوء سيد المكان )
(زين بمرح.) الله صحيح يا عشق هوا انتي القط اكل لسانك ولا ايه متقلقيش سليم مش غريب عادي
(عشق) . انا حره يا رخم وطلعتله لسانها.
(وشويه وسليم مشي)
(عشق بتتنفس براحه.) واخيرا مشي
(يعقوب) في ايه يا عشق انا حاسك متوتره من ساعه مشفتي سليم.
(عشق) . ها لا مفيش عادي. هو مين سليم دا
(يعقوب) . دا يبقا. ……..وقبل ميكمل قطعه رنه تليفون عشق
(عشق) . ثواني يابابا وخرجت تتكلم..
(وردت كان وليد المساعد بتاع عشق من سنتين وعنده 32سنه ومتجوز وبيحب عشق زي اخته الصغيره وهوا دراعها اليمين فكل حاجه وبتثق فيه جدا ومراته ريهام بتحب عشق اوي وهما صعايده ووليد معرفه يعقوب)
(عشق) . الو
(وليد) . الو يا عشق فينك
(عشق.) انا في الصعيد انتا عملت ايه في المناقصه.
(وليد) . خير ان شاء الله النتيجه هتبان بكره
(عشق بجمود) . وليد دي اول مناقصه للشركه دي ومتنساش اننا دخلين علي اخر لحظه
(وليد. )متقلقيش خير إنشاء الله
(صحيح انا رنيت عشان عندنا ميتنج أونلاين افتحي لابتوب كمان ربع ساعه )
(عشق) . تمام وقفلت
(وراحت وقلتلهم معلش يا جماعه عندي متينج أونلاين هخلص وهجيلكم تاني )
(يعقوب.) ربنا يوفقك يابنتي
(عشق. )حبيبي يابابا وطلعت
(فريده) . انا بحب البنت دي حب كأنها بنت بطني واكتر
(زين.) فعلا دي طيبه وغلبانه اوي ومجنونه كمان الله يكون في عون الي هيتجوزها
(وضحك الجميع)
&&&&&&&&&&&&&
في قصر القناوي دخل سليم والعيله كلها قاعده في الصالون
(سليم ) . مساء الخير
(الجميع) مساء النور
(سليم) صحيح ياجدي انا قولت لعمي يعقوب وإن شاء الله معزومين عندنا علي الغدا بكره وبنتهم معاهم
(صفيه) بإستغراب. بنتهم ازاي
(سليم) هقولك بعدين يا امي
وطلع غرفته
(واخد شاور ولبس بنطلون اسود وتيشرت اسود وكوتشي ابيض وكان وسيم جدا)
(ونزل تحت )
(منار) . بقولك ياسليم انتا رايح فين
(سليم ببرود)انتي مالك انا رايح فين وجاي منين
(منار بحزن مصطنع) . انا مش قصدي كدا ياسليم بس احنا هنتجوز امتا
(سليم)اولا انا مش متجوز وثانيا انا مش بحبك ومتفتحيش الموضوع دا تاني
(وسابها ومشي راح الاسطبل )
(منار بخبث) . وانتا وفلوسك مش هتكونو لغيري انا وبس وضحكت ومشيت
__________
في الاسطبل
(سليم) يا عم محمود
(محمود)ايوا ياكبير
(سليم) هات رماح
(محمود) . حاضر ثواني ياكبير
(دخل محمود وجاب حصان اسود وعنده في دماغه هلال ابيض ودا حصان سليم محدش يستجرأ يركبه ولا يسيطر عليه غير سليم )
وركب سليم رماح ومشي.
&&&&&&&&&&&
في( قصرالجبالي)
(عشق خلصت الميتنج ولبست بنطلون اسود جينز وقميص اسود واوفر سايز ولبست طرحه نفس اللون وكوتش ابيض ونزلت )
-تحت-
(يعقوب) . راح فين يا عشق
(عشق )هروح الاسطبل اجيب فهد وهتمشي شويه
(يعقوب.) تمام ياحبيبتي خلي بالك من نفسك.
(زين) اجي معاكي
(عشق) لا انا مش صغيره سلام يا عيلتي السعيده
(فريده) . سلام يا حبيبتي الله يسترك
(وراحت عشق جابت حصانها الي مركبتوش من سنتين وهو فهد حصان ابيض وفيه نقط سوده وشكله جميل جدا ومبيرتحش ومحدش بيعرف يسيطر عليه غير عشق لانه عصبي جدا )
وركبته وطلعت وقالت
(عشق) . يلا يافهد
والحصان انطلق بسرعه جدا وكان شكلها جميل اوي وهيا راكبه الفرس
وهيا مشيه كانت جايه هتخبطها عربيه نقل وفجأة…….

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية عشق في قلب صعيدي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

أنت تستخدم إضافة Adblock

برجاء دعمنا عن طريق تعطيل إضافة Adblock