روايات

رواية قلبي لم يتقبل موتك الفصل الثاني 2 بقلم جاسمين محمد

رواية قلبي لم يتقبل موتك الفصل الثاني 2 بقلم جاسمين محمد

رواية قلبي لم يتقبل موتك البارت الثاني

رواية قلبي لم يتقبل موتك الجزء الثاني

قلبي لم يتقبل موتك
قلبي لم يتقبل موتك

رواية قلبي لم يتقبل موتك الحلقة الثانية

احمد: حاضر وسابهم وطلع فوق عند شقه محمد اخوي
مديحه: كدا لازم نعمل حاجه نقدر ناخد الورقه دي من احمد الاول وبعدين سيب الباقي عليا ان ما طربقتها علي دماغه مكنش انا مديحه
______________________________________
احمد خبط علي باب الشقه: مليكه مالك
مالك: ادخل ياعمو
احمد: حضرتك الظابط والدكتوره عاملين اي
مالك ومليكه جرو حضنه: الحمدلله بخير
احمد عمال يدور علي شمس وبتسال: امال مامتكم فين
مالك بحزن علي حالت ولدته: ما انت عارف لم عمي فؤاد ومراته بيطلعوا هنا و يضايقها بالكلام بتعمل اي
احمد بحزن: بتدخل اوضتها وتمسك صورت ابوكم وتعيط
مليكه: احنا بنعمل اكل ماما بتحبه وهندخل نغلس عليها ونضحكها
احمد: بجد طيب يلا نعمل سوء استعنا بالشقه لله وشمر كمه بينا ياولاد اخوي
مالك ومليكه ضحكوا علي عمهم وبداو يعملوا الاكل
بعد شوي
مليكه بتمثيل: ااااااه الحقني يامالك
شمس فتحت الباب وطلعت تجري علي مليكه وبخوف: مالك ياحبيبتي فيكي اي
مليكه بطفوليه: مافيش ياماما بس جعانه وساندوتش وقع مني
شمس بصتلها بصدمه وبص لمالك واحمد اللي هيموتوا علي نفسهم من الضحك: تصدقوا انكم معندكمش دم وجت تمشي
مالك ومليكه مسكه ايدها: حقك علينا بس انتي مكنتيش هتطلعي من الاوضه غير بالطريقه دي واحنا جعانين وجهزنا الاكل ومش هنعرف ناكل من غيرك اسفين ماما
مليكه: عمو احمد اتكلم انت ساكت ليه
احمد: خلاص ياشمس كفايه بقا عشان خاطر العيال
شمس: اه مهو انت لازم تدافع عنهم مش انت اللي معلمهم الجنان ده
احمد بتمثيل حط ايدو علي بطنه: لا انا كدا بيتغلط فيا ومش هسكت علي الكلام ده انا هروح اشتكيكي لكبر عمده في البلد
مليكه قربت من عمها وخدتوا في حضنها وحطت ايدها.علي ايدو اللي علي بطنه وبتمثيل: خلاص متزعليش يابيضه هنجبلك حقك ونقول ان اللي في بطنك ده ابن حلال مش حرام ربنا يعينك علي اللي انتي فيه دلوقتي وسابته وجرت
احمد عينه فتحت علي اخرها بصدمه: انتي بتقولي اي يابت انتي وديني ما انا سايبك
شمس ومالك قعدو علي الارض من الضحك علي كلام مليكه
شمس بضحك: تستاهل دي اخرت اللي يهزر مع عيال ههههههههه هتولد ايمتا ياحمد
احمد بزعل: وه وه حتي انتي التانيه لا انا مش مهزر معاكم تاني انا ماشي
مليكه جرت علي احمد: عمو انا اسفه حقك عليا
احمد مسكها من كفها مسكت الفيران: بقا انا تتمسخري عليا يااوزعه انتي يام شبر ونص وديني ما انا سايبك ومعلمك الادب
مليكه بترجي: اععععععع غدار حرام عليك اسفه مش هتمسخر عليك تاني
احمد: وعد وسابها
مليكه: وعد بس هتريق عادي اععععع وجرت وقفت وره امها شمس
احمد: لا انتي كدا عايزه تتربي فعلا خدي يابت
: شمس بنفاذ صبر من تصرفاتهم: باسسسسسس بقا دانتوا عيال صح وانت عم كيف بعقلك ده
احمد عدل لبسه: لو سمحتي متغلطيش ويلا عشان جعانين
شمس: تصدق بمين حلال اللي شمس بتعملوا فيك يلا عشان ناكل
☆************☆************☆
مديحه: الو ازيك يا اسراء عامله اي ياحبيبتي
اسراء: الحمدلله بخير انتي عامله ايه
مديحه: الحمدلله بخير ماله صوتك كدا
اسراء: ها لا ولا حاجه هو احمد مجاش عندكم
مديحه: اه جه وسامعه صوته عمال يهزر ويضحك مع شمس فوق
اسراء بتفكير بقا كدا ياحمد تتخانق معانا هنا ومدايق وبتهزر ومبسوط مع شمس
مديحه: اسراء حبيبتي انتي رحتي فين
اسراء: ها موجوده اهو ياحبيبتي المهم العيال عاملين اي
مديحه: كويسين الحمدلله وانتي عيالك عاملين اي
اسراء: الحمدلله معلش ياحبيبتي هقفل معاكي دلوقتي
مديحه: ماشي ياحبيبتي سلام
اسراء: سلام
فؤاد: يابنت الاي دماغك دي سم خليتي الشك ياخد مكانه
مديحه بضحك: هههههه ولسه استنا عليا ان خربيتها علي دماغه مبقاش انا
فؤاد: ههههه
☆**********☆*********☆
احمد: ها مقولتليش يا مالك مسافر فين المره دي
مالك: لسه مقررتش يا عمي
احمد: يابني كفايه بقا حياتك مضيعها في الشغل ولف علي ابوك
مالك: مدام امي حاسه انه لسه عايش فهفضل ادور عليه لحد ما الاقي
احمد: وهتعمل اي لم تلاقي
مالك: اول حاجه اساله ليه سابنا وبعد عننا المده دي كلها ليه
احمد: مالك انا متفهم شعوركم كلكم ومتفهم شعور شمس بس ابوكم غايب من 17سنه اكيد لو عايش مكنش بعد الفتره دي لانه كان بيحب امك فمكنش هيبعد المده دي كلها عنها
مالك: معرفش ياعمي بس امي قلبها لسه بيقلها انه لسه عايش واكيد هي هتحس بيه اكتر مننا عشان كانوا بيحبه بعض اوووي
احمد بحزن: عندك حق كانوا بيحبه بعض اووي بس يابني كنت عمرك بيضيع شوف حياتك شوي انت اليومين اللي بتاخدهم اجازه بتيجي تقعد مع امك واختك يوم وتروح تدور علي ابوك اليوم التاني كدا بتظلم نفسك ابوك لو لسه عايش هيرجعلكم
شمس: عمك احمد عندو حق يامالك يابني
مالك: ماما
شمس شدت الكرسي وقعدت جنبهم: حبيبي انت مظلوم معانا من وانت صغير كفايه بقا وعيش حياتك انت شيلت المسؤليه من وانت عندك 8سنين كفايه بقا ياحبيبي وانسي موضوع ابوك
مالك: انتي بتقولي اي يا ماما
شمس: اللي بقوله تسمعوا ومن غير كلام انسي موضوع ابوك يا مالك ابوك لو عايش هيرجعلنا دلوقتي لازم تشوف حياتك وتبدا تفكر انك تستقر بقا وتتجوز اللي قدك اتجوزه
مالك: بس انا مش هتجوز يا امي عشان انا عارف اني ممكن في مره اطلع ماموريه زي ابوي ومرجعش فليه اظلم حد وعيشه نفسك اللي انتي عيشتيه وتلفونه رن
مالك: الو ايو يا محمد
محمد: مالك تعال بسرعه في اخبار عن ابوك جديد
مالك قام بخضه: بجد طيب انا جي حالا سلام
محمد: سلام
احمد: في اي يامالك
مالك بص لامه: مافيش حاجه بس كنا بندور علي حاجه ووصلنا ليها ممكن يلا سلام وطلع يلبس الكوتش
شمس قلبها دق جامد: الحد ده اللي يدوره عليه ده يبقا ابوك صح

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية قلبي لم يتقبل موتك)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

أنت تستخدم إضافة Adblock

برجاء دعمنا عن طريق تعطيل إضافة Adblock