رواية انا عشقت الفصل التاسع 9 بقلم عائشة الكيلاني
رواية انا عشقت البارت التاسع
رواية انا عشقت الجزء التاسع

رواية انا عشقت الحلقة التاسعة
زين اخد الفون منها و بص لصور بغضب و احساس غريب لكن من رغم الغضب الى في عينيه الا ان عينيه وقعت على اخر رسالة بينهم طالع فوق و قفل الباب و فتح الرسايل
قاسم:- انا ابن عمك على فكرة
زينة ببرود:- و لو
قاسم:- انتي مش واثقه فيا
زينة ببرود:- و لو محصلش نصيب ان شاء الله هيبقي شكلي اي و نتكلم زفت بتاع اي مانا قدامك أربعة وعشرين ساعة لو مبطلتش والله العظيم يا قاسم هقول لابويا و عمي حسني عارفو طبعا و اتكسف على دمك احنا مش صغيرين اعقل
قاسم:- اي الارف دا بقولك بحبك مش بتردي عايز اكلمك برضو بتصدني هو في اي انتي مش عايزني ما تقولي
زينة بعصبية:- هو اى تلكك و خلاص انت الى في اي بقولك انا هقفل لانى مش طيقة و عندي شغل بدري سلام
قاسم:- طب قولي بحبك
زينة:- هتسمعها لم نتجوز و بصراحة كلمة غالية و مش اى حد يستاهل يسماعها انت ابن عمي بس برضو غريب و انا معملش حاجة تغضب ربنا سلام
زين بص لصور الى تحت و دقق فيها:- يا ولاد الجانية لعبتوها صح بس عملوها ازاى اكيد مش هي زينة عينيها افتح من كدا و بعدين اخر رسالة بينهم قبل الفرح بشهر و واضح انهم مكنوش بيتكلمو كتير
في القصر في اوضة عايدة
عايدة اتنهدت بهدوء و ابتسامة:- و كدا زينة هتطلاق قدام الكل مع زفة محصلتش في البلد كلها بعد ما فبركت الرسايل و الصور
فلاش
عايدة في اليوم زينة كانت بايتة عندهم لخبطت الموبايلات و نقلت صور زينة على الفون و فبركتها و كتبت رسايل من دماغها و غيرت رسايل
باك
عايدة بشر:- بقا عايزة تعيشي و تفرحي و ابني دمه لسه مبردش يا بت جابر ليه ملكيش حد يلمك و لسه الى جاي احلي بس اصبري شوي يا زينة العايلة
قالتها بسخرية و قعدت تضحك و ناسية ان تواريخ الرسايل موجودة و بالساعة
عند زين
زين كان بيقلب في الفون و بيضحك :- يا نهار امي دى مسخرة والله يعني زينة و قاسم بيتكلمو و هو ميت الأرواح بتتلقي الرسايل حصلت من يومين ، و بعدين هو قاسم كان احول عيونه مش مظبوطة و بعدين زينة شعرها مش كدا انا هوريكم
زين مسك الموبايل بتاعه و اتصل بيها
زينة:- الو
زين كان سرحان
زينة:- اانت يالا
زين فاق و قال ببرود مصتنع:- طنط زيزي ، طب والله البيت وحش اوى من غيرك فينك يا زيزي مش باينة ليه انا قولت انكي موتي يا شيخة
زينة اتنهدت و قالت:- لا متخفش لم اموت اول واحد هتعرف انت مش غريب برضو و بعدين انا لسه سايبك مكملتش ساعتين على بعض انت هتمثل يا سوسو بتهبب اي عندك
زين:- بفكر انام بس قولت اكلمك
زينة باستغراب:- بدري كدا زين ينام بدري هو الدنيا جرلها اي يا ولاد ، مالك
زين بضيقة و غيرة :- هو انتي و قاسم علاقتكم كانت ازاي بيم انكم بتحبو بعض
زينة ببرود:- تحقيق بقا
اتنهدت بهدوء:- عادي يعني ابن عمي و خطيبي و له حياته و لانه شغله كله في مصر و كل شوية نكد على موضوع شغلي و نكد مكنش بنتكلم كتير و لو حصلت بتقلب لنكد لاسبوعين قدام و اهو ماشية
زين اتنهد براحة:- الحمدلله
زينة:- بتسال ليه عن حاجة قديمة
زين بهدوء و مزح:- مفيش كنت بحسبك رخمة معايا انا بس بس طلعتي مطالعة عين قاسم كمان يا عين امو دا استحمل منك الى محدش يستحملو
زينة ببرود:- عقبالك لم يطلع عينيك و عين مامتك
قعدو يتكلموا و يضحكوا و يهزرو مع بعض لحد ما نامو. زين ميعرف سالها ليه بس كان مطمن و واثق ان زينة مش كدا عد اسبوع من غير احداث و جاه يوم حنة قسمة بنت عم زينة
في بيت بدران كانت ستات البلد متجمعين البيت مكنش خلي من الزغريط و الطبل و الاغاني و الفرح و طبعا مروة و عايدة و جليلة مكنش عجبهم الوضع
قسمة وقفت قدام زينة :- يارب اطلاق لو مرقصتيش
زينة بدهشة:- يخرب عقلك بتفولي على نفسك هو انتي اتجوزتي علشان تطلاقي حماتك تسمعك يا بت المجانين
قسمة مسكت ايديها:- يا ستي احنا اسرة مع بعضينا و هى راضية و ابنها راضي فكي بقا بشعرك دا هاتي حبة
زينة:- امشي يا قسمة ربنا يهديك انا توبت الحمدلله مش بعرف امشي بقا
بنت عمها التاني شالت الطرحة من رقبتها و حطتها على خصر زينة:- يلا بقا كفاية عندا يا بت عمي خليني نفك شوية طبلي يا خالتي
مرات عمها:- كفاية عندا يا زوزو و متكسريش فرحت البت هتعيط أو تبوظ الفرح دى هربانة منها
الطبل اشتغل و زينة بدات ترقص و طبعا مفيش موبايلات لان ام قسمة واخدة الموبايلات من كله حتي عايدة و جليلة
مش شاءالله يا جليلة مرت ابنك قمر اوى و بترقص حلو و بالكعب كمان بصي بدوخ ازاي
قسمة بضحك:- النهاردة الخميس يا خالة مالك
و انا هحسد بنتي برضو انا بس فرحانة بيها
عدت الحنة على خير و الكل كان فرحان في بيت بدران على السفرة
منعم:- اتبسطي يا ريتال
ريتال بنته من زوجة تانية:- اوى اوى يا بابا بس عرفت تختار يا زين مرتك ماشاءالله مقعدتش خمس دقائق على بعض
اميرة اخته من زوجة تالتة:- و عليها كعب يجيب اردجاج في المخ ولا شعرها يلهوووي ولا عيونها دول حقيقين يا زين صح
مامت ريتال:- عندها حساسية في عينيها مرة جربت العدسات دى و تعبتها اوى
مرت منعم الرابعة:- طالع لامها
مها:- بس رقصها جامد يا بابا بترقص حلو اوي يا زين ولا ضحكتها يا بختك الله يسهلو يا عم صح ولا فستانها دى رقصت رقص
زين ساب المعلقة بغيرة و عصبية:- ما خلاص انتي و هما هتعملو حفلة على مراتي ما تلم بناتك يا حاج
ريا ببرود و ضحك:- يا حبيبي احنا ستات في بعض و هى معملتش حاجة حرام انت هتصدق تخريف اخواتك اكتمي منك ليها بس بصراحة الفستان كان رايح جاي ربنا يسعدكم يارب و يبعد عنكم شر خرابين البيوت
قالتها و هى بتبص لجليلة زين الغضب كان في عينيها و غيرة طالع كسر كل حاجة في الاوضة بعصبية :- ماشي يا زينة اه يا بت الجزمة بترقصي هو دا كلامي ولا انا كنت بكلم نفسي انا هوريكي يا زينة الكلب فرحانة بنفسك انا بقا هطين عشتك حاول يتصل بيها لكن مفيش رد ساب الفون و نزل بعد وقت كان وصل اوضة زينة و قفل البلكونة
زين بخضة:- بسم الله الرحمن الرحيم اااي دا يا شيخة ابو لهب قدامي اي الارف دا
زينة كانت حطه الماسك على وشها و الخيار على عينيها و مغمضها فتحت عيونها بسرعة و شالت الخيار:: ـ زين انت بتعمل اي هنا
زين وقف قدامها ببرود و عصبية:- جيت اشوف مراتي الى عملني هوي و بترقص و عايشة حياتها ولا كنها على ذمته زفت انتي ماشاء الله متجوز صافيناز
قالها بسخرية و عصبية اكتر زينة قامت وقفت قدامه و رفعت صابعة:- انا مسمحلكش تهين فيا كلنا ستات و بعدين قسمة اصرت اقول لا و ازعلها و بعدين رقصي محترم انت مكبر الموضوع ليه مش فاهمه
زين بصلها بغيظ و نزل صابعها:- الصابع دا لو اترفع تاني هزعلك و بعدين اي الطين الى على وشك دا
زينة بملل:- ماسك يا زين ماااسك علشان بشرتي
زين بصلها و اخد الخيار الى كانت حطها على عينيها و كله:- و الخيار ذنبه اي يا زينة انتي عارفة الخيار بكام يعني علشان بشرتك تخربي بيت اهلي و بعدين مانتي حلوة اهو اومال خنقها على اهلي ليه
زينة فهمت:- انت قليل الادب و متربتش ولا سمعت عن الرباية اطلع برا يا زين
زين قعد على الكرسي ببرود:- لسانك بينقط شهد زى ايدك الحلوه دي خمس دقائق تمسحي الشي دا من عن وشك مفهوم ولا اقول تاني
زينة ببرود:- طبعا
بعد خمس دقائق كان زين نايم على الكنبة و مغمض عيونه و الماسك على وشه و الخيار على عينيه
زينة ماسكة نفسها من الضحك بس كانت مبسوطة جدا
زين بيغني :- يعني زين بدران الى بيمشي اجدع شنب يحط ماسك و خيار على عينيه
زينة مرجعة راسها لوراء:- ما خلاص يالا الحق عليا انى خايفة على بشرتك روق بقا الله بس شكلك حلو و انت كدا بفكر اصورك و احطها استوري و عمي منعم يشاهد قبل الحذف
قالتها و هى بتضحك زين قلدها فضلوا يضحكوا و ناسيين الدنيا و الناس لكن كانت عايدة معادية من جانب اوضتها و سمعتهم:- و مالوا طلامة الصور مجبتش نتيجة نشوف الى يوجع بجد يا منحوسة قالتها بشر و دخلت اوضتها تاني يوم بالليل كان الفرح خلص و عز رجع بعد ما زين عرف مكانه و رجعو البيت
زينة مسكت ايديه:- يعني حبكت الشغل دلوقتي يا زين انت مش شايف الوقت اتاخر
زين مسك ايديها الى على ايديه:- يا زيزي مش هتاخر هروح و ارجع على طول في مشكله في الشركة و لازم اشوف في اي
زينة بخوف و هى حاسه احساس غريب :- لا يولع الشغل يولع و بعدين ما تبعت عز اشمعنا انت بلاش يا زين علشان خاطري انا مش مطمنة حاسه ان هيحصل حاجه بلاش اسمعي كلامي علشان خاطري
زين حاوط وشها بايديه:- زينة حبيبتي دا من القلق مش اكتر ربع ساعة و هرجع صدقيني مفيش حاجة تستاهل خوفك ادخل البيت و انا مش هتاخر وعد يا زيزي اتفاقنا
قبل جبينها و ساب ايديها و خرج من البوابة ركب عربيته و هى واقفة قلبها مقبوض دموعها نزلت لكن مسحتهم و دخلت طالعت اوضتها دخلت التواليت اخدت شور خرجت قعدت على السرير و بتحاول تتصل على زين لكن الفون فصل
رجعت شعرها لوراء بعصبية و جنون:- دا وقت يتهبب دلوقتي اتاخر ليه دا انا قلبي مش مطمن حاسه ان في حاجة حطت ايديها على قلبها و هى بتحاول تهدي حالها قعدت تعيط لان مش اول مرة فضلت تعيط لحد ما نامت
عند زين كان نزل من الشركة في عربية وقفت و شخص مجهول وجه السلاح على زين و ضغط على الزناد
في البيت في اوضه زين
زينة صحيت بفز*ع حطت ايديها على قلبها و هى بتعيط من الحلم
عند زين العربية وقفت كان بيتكلم مع الامن و محدش واخد باله
العربية وقفت و شخص وجه السلا*ح على زين و ضغط على الزناد و جت الرصاص*ة في زين
زين وقع على الأرض وووو
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية انا عشقت)