رواية عشق وجحيم السيف 2 الفصل الرابع عشر 14 بقلم عبير الزهور
رواية عشق وجحيم السيف 2 الفصل الرابع عشر 14 بقلم عبير الزهور
رواية عشق وجحيم السيف 2 البارت الرابع عشر
رواية عشق وجحيم السيف 2 الجزء الرابع عشر
رواية عشق وجحيم السيف 2 الحلقة الرابعة عشر
قلم يقع على وجه مراد و لم يكن الا سيف من ضربه
قبل ما يتكلم مراد او يقول اي حاجه لسه مش مستوعب البيحصل و قبل ان ينطق بكلمه قال سيف بعصبيه
سيف بعصبيه… تطلقها.. من بكره هتطلقها
مراد بعدم استيعاب… اطلق مين فيهم و ليه
سيف بغضب… عشق يعني مين
مراد بصدمه… بابا انتا بتتكلم بجد
سيف و قد ضربه بقلم مرا تانيه… اه و هطلقها يعني هطلقها.. و الا اقسم بالله لو مطلقتها لا انتا ابني ولا اعرفك
مراد.و هوا مش مستوعب باباه بيتصرف كدا ليه .. بس يا بابا انا قلت لك كل الحكايه ليه بدل ما توقف معايه و تقنع عمو زين
سيف بغضب…. اساعدك لما انتا بتمشي صح اما كدا انا معرفكش انتا مش مراد
مراد بكذب… بس انا قلت لك انا ليه اتزوجت هدير انا عاوز اساعدها
سيف بعصبيه…. اه يا حنين انتا لو صادق معملتش كدا انتا اعرف تكدب على الناس كلها الا انا مش هتقدر تكدب عليه
مراد بكذب….. سدقني يا بابا دي هيا الحقيقه و انا متزوجت هدير غير عشان انقذها من اخوها المتوحش بس
سيف… اخرس خالص
مراد.. بس
سيف مابسش ولا حاجه.. قولي ايه هيا الحقيقه
مراد.. دي هيا الحقيقه… حاول يستعطفه يا بابا انتا لو كنت مكاني كونت هتعمل زي
سيف بغضب… لا اكيد مكنتش هعمل زيك.. كونت هزوجها لواحد من الحرس عندنا ابن عمرو الحارس بتاعي عنده ابنه مش قادر يتزوج بسبب حالتهم الماديه.. كونت هتكفل بكل مصاريف الفرح و كدا انا اكون ساعدتها …. مش اعمل زي حضرتك و اتزوج على مراتي الي لسه كاتب كتابك علبه من يومين.. متحاول تقنعني اني اصدقك.. انا مش مسدقك ولا كلمه من كلامك لنه حتى المجنون ميعملش زيك مشتحيل حد يتزوج على مراته بس عشان يساعد حد
مراد و قد تاكد ان باباه مش مسدق ولا كلمه من كلامه خالص قال…. بس يا بابا سيبني اشرحلك
سيف.. مش عاوز اسمع منك حاجه.. بكره تطلق عشق عشان بنات الناس مش لعبه بيدك
مراد…. انا مستحيل اطلق عشق
سيف… على كدا تطلق هدير و انا متاكد انك لسه ملمستهاش طلقها و انا اجوزها لابن عمرو و خالص كدا تبقا قدام عنيك و تطمن عليها يا حنين
مراد بجمود…. برضو مش هطلق هدير مستحيل
سيف..بغضب… .على كدا عشق هتطلقه و انا مش هسمح تبقا معا واحد زيك
مراد.. با افهمني انا مش هقدر اطلق لا عشق ولا هدير
سيف…. اقسم بالله يا مراد لو مطلقتش عشق انا هتبرا منك بعد ما كنت اقرب واحد ليا من عيالي
مراد قرر انه يطع على اوضته عشان يحافظ على اعصابه و ميقولش كل حاجه لبابه
مراد… انا عاوز انا يا بابا انا بجد تعبان
سيف بصرامه…. احسنلك طلقت عشق بدون اي مشاكل عشان تذا مطلقتهاش برواق فينتقابل بالمحكمه
مراد مصدوم…انتايا بابا تقول كدا
سيف بصرامه …. اه عشان انتا الظاهر متعرفش مكانت عشق عندي هيا زي بنتي و مش هسمح لحد تذيها حتى لو كان ابني
هما كانو في المكتب عشان كدا محدش حس فيهم او سمعهم معادا شخص واحد سمع كلام القالوه يا تره مين
مراد مشه من غير ما يقول حاجه و الشاعه كانت داخله على ال4 الصبح
و راح نام و هوا مهموم و خطرت في باله فكره
و قرر تنفيذها
اما عند جوري هيا الوحيدة البتصحه بدري كدا عشان تثلي الفجر و تقرء وردها اليومي و اذكار الصباح و تروح الكليه بتاعتها
في الساعه خمسه ونص صباحا نزل مراد و خرج بره الفيلا
عند عشق
عشق لم تنم عينه ابدا هاذه اليله
مخنوقه شويه
عند احدهم
بضحك… عملالي بلوك ماشي هجيكي من رقم تاني
عمل واتساب على الرقم الجديد و بعت لها صوره ورد و مكتوب عليها صباح الورد ورساله
اما عند مرام
اليوم على غير عادتها صحيت بدري عشان عندها شغل اوي و عندها كم تصميم عاوزه تخلصهم عشان كدا صحت بدري كدا و جهزت نفسه و و كونت خارجه من اوضتها بس نسيت فونها رجعت اخدته و طلعت من الفيلت و توجهت الى عملها
عند احدهم…
.. ليش مرتدش معه انه اليوم عنده شغل
في السابعه صباحا كانت مراد وصلت المكان بتاعه و كان هناك الكثير من الازياء و التصاميم الجميله و كلم من تصميم مرام هيا شاطره في شغلها اوي و بتحب شغلها اوي دخلت مكتبها الجميل و يوحي على الذوق الرائع هدء و جميل و كان الباب بتاع مكتبها من بلور و الجدا برضو من بلور شفاف جميل جدا طبعنا البلور لس من الداخل اما من الخارج هوا من طوب و كان تحب جدا ان تشرب فنجان من القهوا و تجلس على هاتفها في كل صباح قبل البدء في العمل طلبت من الموظفه تجيب لها فنجان من القهوا و فتحت الفون بتاعه و لقت رساله من رقم غريب و صوره ورد مكتوب عليها صباح الورد و محتوا الرساله كان
،،،، انتي فاكره مش هجيلك من، رقم تاني نصيحه متحضريش الرقم عشان هجيلك من رقم تاني،،،،
مرام شافت الرساله و بكل ملل عملت بلوك
و قعت تقاب في الفون لكن برصو جت لها رساله من رقم غريب على رسائل sms و كان محتوها
،،هههه عارف انك من خنا مش هتقدري تعملي بلوك ههه،،،
الكلمات دول استفزو مرام و قررت تتصل برقم دا و تبهدله
اتصلت على الرقم
و رد
مرام بعصبيه… انتا عاوز ايه بظبط انا بجد زنقت من كتر ما عمل بلوك عاوز ايه
بحب. عاوزك انتي
مرام بصدمه…. انتا
في بيت المنشاوي
بعد ذهاب جوري و جاد الى الكليه روح عملت فنجانين قهوا و راحت تصحي سيف
صحت سيف و غسل و رحت قاعد هوا و روح في الصالون و بيتكلمو
سيف… اومال مراد فينه
روح… مش عارف انا من البارح مشفتوش
سيف… روحي شوفي لسه نايم صحيه و سيبيه يجلي عشان انا عاوزو
روح بستغراب… عاوز منه ايه من الصبح
سيف بجمود… عشان نروح على بيت زين عشان يطلق عشق
روح بصدمه… انتا بتقول الكلام دا
سيف بغضب… اه انا… و لو مطلقهاش انا هتبره منه
روح مصدومه جدا كانت فاكره سيف هيحاول يحل المشكله مش يعمل كدا فقالت….. انا مش هتخله عن عشق انا بحبها اوي و اذا عاوزو يطلق وحدا منهم فهيطلق هدير
سيف بغضب… انا قلت العندي و روحي بسرعه نادي عشان هنروح عشان يطلقها و اذا ما طلقها بحسنه هيطلقها غصب عنو
روح راحت على غرفت مراد و هيا خايفه عشان من زمان ماشافت سيف متعصب كدا
خبطت على باب اوضته فتحت هدير سالتها عن مراد و قالت لها انه من البارح مشفتوش و مجه على الغرفه بليل
نزلت روح بسرعه عشان تقول لسيف قالت
روح… مراد مش بوضته و من امبارح هدير بتقول انه ماجاش
سيف كان هيتكلم لاكن التلفون رن راحت روح عشان ترد و ردت وقالت بصدمه بعد ما وقعت منها السماعه
روح.. ايه
يتبع…
- لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
- لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية عشق وجحيم السيف 2)