روايات

رواية الدكتورة والمغرور الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم الكاتبة الصغيرة

رواية الدكتورة والمغرور الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم الكاتبة الصغيرة

رواية الدكتورة والمغرور البارت التاسع والعشرون

رواية الدكتورة والمغرور الجزء التاسع والعشرون

رواية الدكتورة والمغرور كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم الكاتبة الصغيرة
رواية الدكتورة والمغرور كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم الكاتبة الصغيرة

رواية الدكتورة والمغرور الحلقة التاسعة والعشرون

المأذون دخل وكل ده تحت نظرات نيره الي كلها قهر’ه وو*جع ودموع..
نيره بتحاول تفلت ايديهاا من ايد زين ولكنه ضغط ع كف ايديهاا وبصلها بجمود بصتلو بدموع وعنيها بتسال اساله كتيرر جدا ومش لقيه ليها جواب..
المأذون: فين العرسان يا جماعه
زين بثبات وهو حاطت ايدو في جيبو بغرور: العروسه اهي والعريس زمانو جاي في السكه
رما كلامتو دي وهو بيراقب تعبيرات وش رنيم هي ومامتهاا ..
كلهم بصوا بصدمه وبعدم فهم..
رنيم وامها في صوت واحد: يعني ايه مش فاهمه
زين بصلهم بسخريه وقال: هتفهموا كل حاجه دلوقتي
نيره بصتلو بحيره وقالت فنفسها: يا ترا ناوي ع ايه يا زين انا خلاص مبقتش افهمك…
وبعد شويه نيره اتفجأت بي عمر وهشام ومحمد وشاب متعرفوش بس باين عليه بسيط جدااا وع وشو علامات الخوف والتوتر..
محمد بجمود وهو بيزق الشاب: اتفضل يا اخويا ادخل
رنيم بصتلو بصدمه وخوف وقالت بارتباك: هو في ايه يا زين انا مش فاهمه حاجه..
زين بحده: هشااام خد المأذون في الجنينه يشرب حاجه ع منتفق ع حاجه احنا والعرسان
هشام وهو كاتم ضحكتو: حاضر اتفضل معايا يا شيخنا معلش
هشام خد المأذون وطلع الجنينه..

 

 

 

 

 

 

 

زين بغضب: بصي يا رنيم اول حاجة كدب مش عاوز عشان انتي عارفه اني بكرهه الكدب وبعدين مفيش هروب للكدب اصلاا لان اظن كل حاجه واضحه..
رنيم بتوتر وهي بتفرك في ايديهاا: صدقني يا زين انا مش فاهمه انت بتقولي الكلام ده ليه
زين بزعيق وغضب جحيمي: رنييييييييييم قولتلك مش عاوز كدب
رنيم اتنفضت بخوف منو وقالت: زين اناا عملت كده علشان بحبك والله ومش عوزاك لحد غيري
زين بزعيق اكتررر: بتحبيني.. انتي خلاااص اتجننتي يا رنيم بتحبيني تلبسيني ابن مش ابني انتي مفكراني ساذج لدرجه دي ولا اييه فوقي يااا رنيم فووووقي واعرفي انتي واقفه بتكلمي مع ميييين
عمت زين لسه كانت راحه تتكلم بس قاطعها زين بكلامتو القاسيه وجمودو وقال: المفروض اقول العيب مش عليهاا العيب علي مامتهاا الي كل همها المظاهر وتنفذ لبنتها الدلوعه كل الي هيااا عوزاه وشوفي اهو بنتك وصلتك لي اييه
وبص لشاب الي كان واقف وحاطت وشو في الارض بخجل وقال: الاستاذ ده موفقش يتجوزها غيرر لم اخد مقابل بنتك رخص’ت نفسهاا زيها زي اي واحده من الشااا’رع
نيره اتصدمت وخافت من زين ومن غضبو والوش التاني الي ورا وش طفلها المغررو والعنيد…
رنيم بانفعال: زييييين انا مسمحلكش تقول علياا كده انت فااهم
زين بسخريه: امال اقول اي ان شاء الله ولا اقف اسقفلك علي المسلسل العظيم الي عملتيه عليا ده
عمت زين بغضب: بنتي متعرفش الاشكال دي واكيد انت الي متفق معاه علشان تخلع ومتعترفش بي الطفل ده
محمد طلع ورقه من جيبو وفتحها ليهم وقال بسخريه: اتفضلي يا هانم دي ورقه جواز عرفي وتقدري تتاكدي من امضت بنتك..

 

 

 

 

 

عمت زين شدت الورقه بعصبيه ولقيت ان فعلا كلامهم صحيح بصت ع بنتها بغضب ورجعت بصت لي زين بكسر*ه وكسوف من عمايل بنتهاا..
زين بجمود: هات المأذون يا عمررر
رنيم بانفعال: لااااا انا مش ممكن اتجوز الحيوا*ن ده انا معرفوش ده بيكدب كل ده خطه انتو عملنهااا
زين بغرور: مش عاوزه تتجوزيه
رنيم بزعيق: لااااا مش عوزااااه
زين بحده: يبقا ترجعي المستشفي تاني لغايت ما تتعالجي من الي انتي فيه ده
رنيم بدموع وهي بتترجاه: لاااااا المستشفي لا يا زين ارجوك
نيره بصت عليها بشفقه وزعل وقالت فنفسها: انا قولت برضو ان محدش عاقل يعمل كده ويتصرف التصرفات المجنو*نه دي
عمت زين بصتلو بغل وغيظ وقالت بدموع مزيفه: زين لو سمحت متقساش ع عمتك وبنت عمتك بشكل ده وهي ممكت تتعاقب ع الي هيا عملتو ده بس ممكن بطرق غيرر دي
زين بصلهاا بغضب وقال بزعيق: انتي بتقولي ايييه انا بقولك بنتك حاامل من الشخص الي واقف ده ولازم يتجوزو عشان الطفل الي جاي ده

 

 

 

 

 

عمت زين بخبث: ما احنا ممكن ننزل الطفل ده ومحدش يعرف غيرنا يا زين
زين بصدمه: انا مش مصدقك بجدد انتي ازاي كده عموما انا قولت الي عندي قدامكم اختيرين اختارو منهم
رنيم بصتلو بصه مش خيررر ابداا وقالت: انا موافقه اتجوزو يا زين
زين بحده: هات المأذون يا عمرر ياله
عمر راح جاب المأذون وجيه وقعدوا كلهم علشان يكتبو الكتاب..
هشام بصوت واطي وهو بيميل ع محمد: انا قولت برضو ان زين مش هيعديها بساهل كده
محمد وهو شارد في مكاان تاني خالص ومش سامع اي حاجه من الي حواليه..
هشام: انت يا ابني
محمد فاق من شرودو: اييه عاوز اييه
هشام بضحك: لا ولا حاجه خالص خليك في الي انت فيه
وتم كتب كتاب رنيم وشريف
زين بسخريه: اتفضل خد مراتك وامشوا من هنا وياريت تحكم مراتك يا شريف وتر”بيها لان مامي مكنتش فاضيه.
شريف بتوتر: تحت امرك يا زين بيه عن اذنك

 

 

 

 

رنيم بصتلو بغضب وقالت فنفسها: استناا عليا يا زين ده انا هعيشك عمرك كلو ندمان والو’جع مالي قلبك وهتشوف يا زين هتشوف رنيم الي بتقول عليها مجنو*نه دي هتعمل فيك ايه وفي الهانم بتعتك…
شريف اخد رنيم ومامتهاا ومشواا
زين بص ع نيره بحب وقالها بكل هدوء: اطلعي ارتاحي شويه يا حبيبتي وانا هبعتلك الاكل ع اوضتك..
نيره بصتلو بصدمه وقالت فنفسها: معقوله ده زين الي كان بيتكلم دلوقتي..
زين: ياله يا حبيبتي
نيره سابتو وطلعت اوضتها وهي لسه مصدومه ومش مصدقه الي حصل ده بس كانت فرحانه جدااا ان زين ليها وبس..
زين خرج مع الشباب برا في الجنينه وقعدوا يهزرو وفجأه جيه رساله لي زين ع تلفونو بص بصدمه وخوف وقال
بزعيق وغضب جحيمي: لاااااااااا ازاااااي ازاااااااي حصل انا عامل كل احتيطاتي ازاي وصلو ليهاااا…..

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية الدكتورة والمغرور

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *