روايات

رواية زوجة زوجي الفصل التاسع عشر 19 بقلم باسنت أشرف

رواية زوجة زوجي الفصل التاسع عشر 19 بقلم باسنت أشرف

رواية زوجة زوجي البارت التاسع عشر

رواية زوجة زوجي الجزء التاسع عشر

زوجة زوجي
زوجة زوجي

رواية زوجة زوجي الحلقة التاسعة عشر

“وها قد مرَّ شهر علىٰ الأحداث الأخيرة”
وتين: يا بشمهندس حضرتك متعبتش؟؟؟
إلياس: لا متعبتش يا وتين وياريت تبطلي كلام عشان أعرف أشتغل…
وتين: حاضر اديني سكت…
واكملت بصوت واطي ‘ منك لله يا مازن مشغلني مع واحد معقد يلاهوي كان مالي بس ومال الشغل ما أنا كنت قاعدة معززة مكرمة في البيت كان لازم اخترع يعني’
إلياس: بتقولي حاجة يا وتين؟؟؟
وتين: لا يا بشمهندس بكح ولا ممنوع؟؟؟
إلياس باستغراب: لا مش ممنوع كحي براحتك أنا مالي….
مازن: مساء الخير ازيك يا بشمهندس إلياس ازيك يا وتين…
إلياس: الحمدلله يا بشمهندس الدنيا تمام…
مازن: وتين عاملة أي في الشغل؟؟؟
إلياس: احم الحمدلله بس مطلعة عيني ياريت تبطل رط شوية عشان مش بعرف اشتغل بسببهاا….
وتين بغيظ: يااااااا……

 

 

 

 

 

 

بقى أنا اللي رطاطة طيب شكرًا يا بشمهندس انا غلطانة اني بسلي حضرتك وانتَ بتشتغل علشان متزهقش…
إلياس: لي حضرتك لب ولا سوداني عشان تسليني…
وتين بغيظ شديد: تصدق انك…. انك… انك….
بص انا مش هنزل مستوايا ليك…..
شايف يا بشمهندس مازن بيقول عليا اي أنا عمري ما اقبل بالغلط ابدًا….
علشان متطلعنيش غلطانة بعد كده..
هو اللي مستفززز…
مازن: وتين اهدي البشمهندس بيهزر مش صح كده يا إلياس…
إلياس: ايوا صح طبعًا هي اللي بتاخد كل حاجة علىٰ اعصابها انا مالي بقىٰ…
وتين: ايوا ايوا ما انتَ لازم تطلعني غلطانة أنا اصلًا مش هشتغل معاك تاني عشان تكون عارف…
مازن: وتين خلاص بقىٰ….
وتين: ماشي هسكت بس احترامًا ليك..
إلياس: بصراحة محترمة اوي….
وتين: عندك شك؟؟؟
إلياس: لا طبعًا هو أنا اقدر….
وتين: احسن برضوا…

 

 

 

 

 

مازن: وتين يلا معايا عشان عايزك في موضوع ضروري….
وتين: ماشي..
مازن: عن اذنك يا بشمهندس وهبعتهالك بعد شوية عشان تكملوا شغل…
إلياس: لا عادي مش عايزها خليها معاك…
وتين: انا اصلا مش راجعة تاني…
يا انسان براس بني ادم….
إلياس: واللهِ….
مازن: وتين يلا بقىٰ….
وتين: حااضر حاضر جاية اهوو….
هرجعلك تاني وخلي في علمك مش هترتاح مني بس هقرفك مش انتَ مش طايقني’خلصت ومشيت بسرعة’
إلياس بضحك: يخربيت الهبل دي باين عليها اتجننت….
‘وضحك وكمل شغل’
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 

 

 

 

 

 

يوسف: جهزتي نفسك يا حوريتي يلا انا خلصتت….
حور: ايوا خلصت اهو خد الشنطة…
يوسف بصدمة: اي ده يا حوريه كل ده لي مهاجرة ولا اي ده كله اسبوع عند اهلك…
حور: يوه يا يوسف انا جايبة هدايا ليهم وكانوا طالبين مني حجات جيبهالهم…
يوسف: خلاص خلاص مليش دعوة انا براحتك يا حبيبي خدي اللي يريحك وتحبيه….
حور: شكرًا جدًا يا حبيبي يلا بينا بقىٰ..
‘ ونزلوا علىٰ السلم وايديهم في ايدين بعض’
ليلىٰ: ماشيين يا ولاد…
يوسف: ايوا يا ماما اسبوع بأذن الله مش هنتأخر…
ليلىٰ: ربنا يستر عليكم هتوحشوني اوي مش عارفة هقعد ازاي من غيركم….
حور: قولتلك تعالي معانا يا طنط بس انتِ اللي مرضتيش…
ليلىٰ: مش هينفع يا حور يلا بالسلامة عشان متتأخروش…
يوسف: يلا يا حور عن اذنك يا ست الكل هتوحشيني
ليلىٰ: وانتوا هتوحشوني اكتر…
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 

 

 

 

 

وتين: بص يا اخ مازن بقالنا ساعة قاعدين وانتَ مش مخلص خليني اروح اشوف شغلي احسن….
مازن: انتِ تسكتي خالص….
انتِ قرفتي إلياس…
والله كتر خيره الراجل انه مستحملك اصلًا….
وتين: لا يا عومري ما هو لازم يستحملني غصب عنه….
ده هو اللي رخم اوي وانا كتر خيري اووي اني موافقة اشتغل معاه…
مازن: يعيني عليكِ وانتِ مظلومة….
وتين: اتريق اتريق هتعرف قيمتي لما اموت وتقول ولا يوم من ايامك يا وتين يا حبيبتي….
مازن: تراني تأثرت وهعيط….
وتين: باارد اووي ومستفززز اووي وبكرهك اووي…
مازن: اطلعي بره يا وتين انا غلطان اني كنت بحسبك بني ادمه وكنت هحكيلك واقولك اني هتجوز…..
وتين: بجد وهبقىٰ عمتو الحرباية صح…
مازن: اطلعيييي بره يا وتين مش عايز اشوف وشك…..
وتين: تؤ تؤ هدي اعصابك….
هنتكلم في البيت عشان اعرف امخمخ في الموضوع براحتي…
يلا باي اروح اقرف البشمهندس إلياس..
مازن: في داهية ياختييي….
وتين: تشكر يا رجولة….
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 

 

 

 

 

حور: يوسف هدي السرعة شوية…
يوسف: حاضر يا حور اهدي بس…
حور بقلق: يوسف انا حاسة ان احنا هنطير كده براحة شوية….
يوسف بتوتر: مش عارف في أي الفرامل مش شغالة…
حور بقلق وتوتر: يعني اي؟؟
يوسف: ان شاء الله خير اهدي انتِ بس…..
حور: يوسف هو احنا كده هنمووت….
يوسف: اهديي يا حور
مش هيحصل حاجة متخافيش…
حور: يوسف لاااااااااااااااااااا…..

يتبع……….

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *