روايات

رواية عيون الاصلان الفصل الأول 1 بقلم بسملة بدوي

رواية عيون الاصلان الفصل الأول 1 بقلم بسملة بدوي

رواية عيون الاصلان البارت الأول

رواية عيون الاصلان الجزء الأول

رواية عيون الاصلان الحلقة الأولى

حراااام عليڪواااا سيبووووني بالله عليڪو طب انااااا عملتلڪو اي بس
ياااااا بابااااااااا ياااااجدوووو يااااااا مااااااماااااا اااااه حد يلحقنيييي والنبييييي سيبييبينييي يااا ست انتييي ياااااماااااامااااا انتوووو عااايزيين ايي منييي
قربت منها ست ملامح الاجرام بشتع من وشها….. اكتمييي بق خلينااا نشووووف شُغلناااا
يااااابااااابااااااا ياااااجدووووو ااه سيبيييي ايدي يااااا متوحشه
بعدت عنها هي والي معاها وقعدو يتوشوشو وبعدين سابوها
_ومشيو اتنفست براحه…. الحمدلله ساابوني
رشوان بيه الهانم الصُغيره طلعت فعلا مش بنت بنوت
هب راشوان بصدمه وهو يتكل على صعايتُه….. انتي بتخرفي وبقوليي اي ياااست انتي
_ شووفت شووفت بااجدي ياااعني الصوور صح ودينيي لقتل*ها بنت ال***** واغسل عاارنااا فصحتنااا ال***** فِ البلد فضحتنااااا امااا سلمت شرفهاا ل بن ال*******
_اقف مكانك ياااامحمووود

 

 

محمود بعصبيه شديدة….. سيييبنييي ياااجدي سييييبني امو*تها بنت******
قووووولت اقف مكاااانك يااامحمود
جدووو
جرييت عليه بنت جميله جدا بعيون رماديه وشعر حالك السواد قصير لحد رقبتها بملامح ملائكيه طفوليه….. جدوو مين دول ياااجدو وكانو بيعملووو اي فِ اوضتي جدو مشيهم والنبي انا خايفه اوي
شوووفووو شوووفوووو جباااحتهااااا
الجد بغصب وحزم….. محموووووود اسكت
محمود بغل….. بعد داا كله عااايزني اسكُت… انطقيييي يا***** مين بن ال***** الي ضحك عليكي وسلمتيله نفسك نطقيييي يااا***** لمووتك انطقييييي ياااا عُيووووووون
عيون بعييط….. جدووو انا مش عااارفه هو بيتڪلم عن اييي ياااجدو انا خااايفه اوي بابا بابا فين
محمود بعصبيه……. انطقيييي مييين ***** الي عمل كدااا
الجد بصرامه…. اتصل على اصلان يا محمود
محمود باحترام….. حاضر با جدي بس هو هيرضى يرجع دا بقاله فوق ال10سنين فِ مصر ومش راضي يرجع
الجد بحزم…… اتصلى بيه واديهولي
عُيون ببكاء طفولي….. جدو حبيبي هو انت زعلان مني انا واللهِ ماعملت حاجه…. بابا وماما فين
الجد بحزن بس مظهروش….. على اوضتك يا عُيون وماااتطلعيش منها الا اما اصلان يرجع ويتجوزك ونخلص من المهزله دي على اووووووضتك

 

 

عيون بخوف….. اناااا عملت اي انا مس فااهمه حاجه فهموني طيب
محمود بقسوه وهو يشدها من شعرها وبيرمي الموبايل في وشها وهي التقتتُه بلهفه……. اتفضلي ياااهانم شوووفي ****** الصور كلها قابله البلد مفيش حد ماشاافهااش… شوووفتوووو اخر دلكووو ليهااا وصلنااا لفين
عُيون بعيبط……. لا لا مش حقيقي الصور دي واللهِ مش حقيقيه صدقوووني اسكتتها صفعه من اخوها اخرستها…… بطلي كذب بقااااا يااااشيخه انتي مااااا بتشبعييش كدب طب الصور ومتفبركه الدااايه برضووو كذب واكتر من وااحده
محموووووود سييبها وانتي على اووووووضتك ياالا
ردت بقهر…. ياجدو والنبي صدقنيي
عيوووووووون قووولت على اوضتك انا مااسك اعصابي عندك بالعافيه
عيطت بقهر……. انتووو ليه مش مصدقنيي واللهِ كدب كل دا كدب
اجابها صوت خبيث…… بطلي كدب بق دا انا شيفاكي بعنيا الاتنين وانتي في حُضنه ومعاكي في الاوضه واول ما شافني هرب
عيون ببكاء شديد…… انتييي بتكذبيي لييييه حرااام عليكي بطلي كذب
سيييبوووووني عليهااااا بنت ال***** دي وصلت بيكي ال****** تكذبي عمتك يااا*******
رشوان بغضب وصرامه شديدة……..عيون على اوضتك اخلصيي يالا
عيون بقهر وخوف….. بكرا تندمو على ظلمكو ليا وجريت على اوضتها
بقلمي بسمله بدوي
فِ الجهه الاخرى
يجلس فِ غرفه الاجتماعات بهيبتُه وغروره الطاغي…. لا لا انا مااينفعنيش كدا انا قولت 80 فِ الميه يبق 80 ف الميه
اجابه الاخر بتوتر من هيبتُه المحاوطه المڪان…. بس يا اصلان بيه 80 فِ الميه كتير اوي و
اصلان بغرور…… دا الي عندي دا انتو كفايه عليكو بس اسم شركتكو يكون جنب شركتنا
اجابه الاخر باستسلام… واحنا موافقين يا اصلان بيه
ابتسم بغرور وثقه….. كويس.. ارتفع صوت هاتفه التقته وشبه ابتسامه ظهرت على وجهه عندما علم انه جده استأذن وغادر…. الو
رشوان بلهفه…… اصلان
اصلان بنبره حانيه لا تظهر الا لجده وحد كدا بعدين (طبعا احنا عارفين مين بس عمرنا ما نروح نقول😂♥) ايوا ياجدي
رشوان بخبث…… الحقني يا اصلان الحقني يابني بنت عمك عماد خلاص معدش حد قادر عليها
اصلان باستغراب وغضب…. مالك يا جدي صوتك ماله ومالها بنت عمي عملت اي وبعدين هو عمي عماد اصلا عنده بنت
رشوان بخبث وعتاب……. ايوا طبعا وانت هتعرف منين افراد عيتلك وانت سايبنا فوق ال10سنين مش معبرنا حتى ولا كان عندك اهل
اصلان بجديه….. مش وقته يا جدي وقولي مالها عملت اي

 

 

رشوان بخبث…… بنت عمك خلاص معدش ليها كبير فضحتنا في البلد وامبارح مرات عمك شافت معاها شاب في اوضتنا وعمايل سودا فرتت في نفسها حتى واجاب بصوت باكي…. فضحتنا في البلد يا اصلان يابني انا خلاص معُتش قادر عليها ااااه اااه كح كح اااه اصلان يابني خُد اول طياره وتعالى انت الوحيد الي هتقدر عليها
اصلان بغضب جحيمي وتوعد لتلك المسكينه…. حاضر حاضر ياجدع باليل بالكتير واكون عندك
رشوان بحزن….. عارف اني زودتها بس دا في مصلحتها
عند عيون منهاره في العييط…. مستحيل استسلم ليهم ويجوزولي اصلان دا انا بترعب اما اسمع اسمه اقوم ازاي هتجوزه لالا انا لازم اهرب ايوا ايوا يا هو دا الحل الوحيد واخدت شنطه وحطت فيها الحاجات المهمه وفونها وربطت كذا ملايه في بعض لحد ما عملتهم حبل طويل وراحت البلكونه ربطتها ورمت الشنطه خافت الاول تنزل بس اتشجعت وحاولت تنزل لحد ما نزلت وضحكت بطفوله…. عملتها عملتها يس
قاطعها صوت رجولي مميز اجش…… عملك اسود ومهبب

 

 

التفت بزعر وصرخت صرخه جعلت كل من في السرايا يأتي……. عااااااااااااا سلاماً قولاً من رحيييم جن جن عااااا
رشوان بغضب….. بتعملي اي هنا وبص على الحبل…. بتحااولي تنت*حري ولا اي
عُيون ببراءه وتسرع….. لا واللهِ كنت بهرب
اصلان بغضب جحيمي وهو بيلفها ليه……. وبتقووولها كدا يااااجابح ااا وبلع ريقه بصدمه وعدم تصديق اول ماشافها!!!!

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية عيون الاصلان)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *