روايات

رواية غيرت حياة الشيطان الفصل التاسع عشر 19 بقلم ندا الشرقاوي

رواية غيرت حياة الشيطان الفصل التاسع عشر 19 بقلم ندا الشرقاوي

رواية غيرت حياة الشيطان البارت التاسع عشر

رواية غيرت حياة الشيطان الجزء التاسع عشر

رواية غيرت حياة الشيطان الحلقة التاسعة عشر

ريسيليا بقلق….. انت مين وبتحاول تشوفه لكن لف لها الشخص وحاول ان يكتم صوتها بيده اسرعت ريسيليا لتنزع الكمامه
ريسيليا بصدمه…… اااااااه انت
الشخص…… بااااس اكتمي الله يخربيتك
دخل الجميع علي صوت صراخ ريسيليا
الجميع في صوت واحد….. كماااال
صحيت بيرلي علي الصوت المزعج
بيرلي بتعب….. بابي
التفت كمال الي الصوت واقترب من الفراش ونزل لمستوها وقبل جبينها بعمق واشتياق
كمال….. كده يابيرلي توجعيني كده
بيرلي ببراءه….. والله يابابي انا مش عملت حاجه دا عمه اللي معاه المسدس ضرب بيرلي شوف عمل لبيرلي اي
كمال وهو يقبل مكان الجرح…. الف سلامه علي حبيبه قلب بابي
Nada Elsharkawy
بيرلي….. لا زعلانه انت مشيت وسبت بيرلي وشيلو حتي سيلو زعلانه ومش بتتكلم
فاقت ريسيليا من الصدمه وتلاقت عيونها مع كمال نظرات ندم ولوم وعتاب وخذلان
ريسيليا بشبه ابتسامه…. بيرلي انا كويسه
بيرلي….. بجد انتي رجعتي تتكلمي

 

 

 

 

كمال بفرحه….. انتي صوتك رجع
ريسيليا تجاهلت كمال…. اه يابيرلي وانتي شطوره وهتكوني كويسه ربنا عمل كده علشان يشوف بيرلي هتتحمل ولا لا وفي الاخر هنقول اي
بيرلي….. الحمد لله
يوسف ببرود……. اي اللي رجعك
كمال باسف……يابوي
يوسف. ……. ابوووك اي انا مش هتكلم علشان بتك بس اكده
مريم…. حمدالله على السلامه ياحبيبه عمتك
بيرلي….. الله يسلمك يامريوم
شاهي….. حمدالله على السلامه ياروحي
بيرلي….. الله يسلمك يامامي
ريسيليا باستاذان…… عن اذنكوا انا راجعه السرايا
كمال….. لوحدك
ريسيليا….. عمو يوسف هتعوز حاجه انت وطنط
يوسف…… لا يابتي
كريمه….. السواق هيوصلك

 

 

 

ريسيليا…… اه
وطلعت ريسيليا
كمال…… دقيقه وجاي
وقفه مصطفي….. رايح فين
كمال……. معاها
مصطفي……. مينفعش مش انت طلقتها تروح معاها بصفتك اي
كمال بنرفزه…… مصطفي اوعي من خلقتي ما انت عارف اللي فيها
يوسف…… هتتخنقوا قدامي ولا اي
طلع كمال بسرعه دون كمال يركض خلف ريسيليا
لكن لم يعثر عليها لكن سمع صوت بكاء من احد الممرات
وقف مكانه ونظر الي الممر كانت ريسيليا جالسه علي الارض في الممر المظلم وضامه راسها بين يداها وتحاول كتم شهقتها العاليه
اتجه اليها وقف امامها ونزل لمستواها
ورفع وجهها بانامله وتلاقت عيونهم وهو ينظر الي عيونها الملئه بالدموع احتضن وجهها بكفيه وهو يزيل دموعها بابهامه
حاولت ريسيليا الابتعاد لكن اعترض وقربها اليه اكثر
استبدل انامله بشفتيه ليزيل دموعها يالله كم اشتاق اليها قبل دموعها بندم شديد وهو يراها تغمض عيناها بشده ودموعها ماذالت تنزل بغزاره
دفعته بقوه بيداها الصغيره
Nada Elsharkawy

 

 

 

 

وتنظر اليه بجمود
كمال….. سيلو
ريسيليا….. اسمي ريسيليا ومتقربش مني علشان حرام
كمال……انتي مراتي
ريسيليا ببرود…… قصدك طلقتك
كمان برفض….. لا مراتي انا رضيتك
ريسيليا….. من دماغك هو انا لعبه في ايدك وقت ما تزهق ترميها ولما تحنلها ترجع لها
كمال….. نتكلم في البيت
ريسيليا برفض….. مش هرجع معاك ياكمال سااامع
كمال بعصبيه…… ريسيليا اسمعي الكلام ويالا
ريسيليا…… مش راجعه روح شوف انت بتعمل اي
كمال بتوعد …… طيب
وفي ثواني كانت ريسيليا محلقه في الهواء
ريسيليا…… نزلننني
كمال برفض…… أبدا لازم اتكلم سااامعه
ريسيليا……. كمال

 

 

 

كمال……. ينفع المدام المحترمه توطي صوتها علشان الناس متتفرجش علينا ولا اي
لم ترد عليه واكتفت بالصمت
كمال ابتسم….. احبك وانتي مطيعه
طلع كمال من المستشفى واتجهه الي السرايا
وتسارعت الاحداث وصل السرايا نزلت ريسيليا تركض لاعلي وتقفل الباب خلفها بالمفتاح
طلع كمال خلفها سريعا
كمال…… افتحي ياريسيليا
ريسيليا بعناد…… مش فاتحه انت عااااوز مني اي
كمال……. افتحي بلاش شغل العيال دا
ريسيليا بعناد اكتر……. انا عيله ومش فاتحه شوفلك حتي اتلقح فيها
كمال بصدمه……. اتلقح
ريسيليا بسخريه…… اه ياكمال بيه
كمال بتوعد…… ماشي
دقائق وكان كمال في الغرفه
ريسيليا بخوف….. كمال
كان يقف كمال في وسط الغرفه بغرور وشموخ وفي يده مجموعه المفاتيح
كمال…… طبعا حطه المفتاح من جوه معرفتش افتح بس البلكونه موجوده كنتي بتقولي اي بقا

 

 

 

ريسيليا بقوه مصتنعه…… اي بقول اني طلقتك ولو سمحت اطلع بره
كمال بهدوء…….. استهدي بالله كده
ريسيليا بصوت عالي…… شايفني مجنونه ولا بشد في شعري
كمال……. ريسيليا في اي ما انتي عارفه اللي فيها
ريسيليا بهستريه……. ايوه عارفه اللي فيها بس معرفش انك اناني بتبعني
كمال….. ابيعك انا مش عارفه هعنل اي هناك ولا هرجع امته ولا اي اللي هيحصل ليه اربطك بيا
ريسيليا……. وانا اشتكيت وانا لو مكانك كنت هتسبني وتتخلي عني
كمال……. لا طبعا
ريسيليا…… اطلع بره ياكمال
كمال بندم……..طب اسمعيني طب بصي سافري معايا علشان مكنش لوحدي
ريسيليا…… كان في الاول هاجي معاك من غير تفكير
كمال…… طب شيلي النقاب انتي بتتداري مني
ريسيليا…… اه بررره
كمال……. تمام
وطلع وقفلت الباب مره ثانيه
عاود كمال المستشفي
بيرلي….. فين سيلو

 

 

 

 

كمال….. في البيت بتجيب حاجه وهتيجي
اقترب مصطفي يهمس في اذنه…… عملت اي
كمال….. قالتلي اتلقح في اي حتي
قهقه مصطفي بصوت عالي
مصطفي بتلاعب….. عاوزه تعرفي يابيرلي ياحبيبي سيلو قال اي لبابي
مريم بفصول….. ها ها قالت اي
مصطفي….. طفله
كمال…… مصطفي
مصطفي….. بتقوله اتلقح في اي حته
ضحك الجميع علي كمال
كمال بغيظ…. في اي يعني واحد ومراته
مصطفي بسخريه……ياخساره كمال المنياوي
يوسف….. جدعه هتعلمك الادب
واعمل حسابك هتبات في اوضه تانيه
شاهي….. فرحانه فيك تستاهل
كمال.. .. حتي انتي
كريمه… اللي عملته غلط ياكمال مرمط البت معاك ومش مكتفي
كمال……..ماشي ياامي

 

 

 

 

عدا ثلاث ليالي خرجت بيرلي من المستشفي وكانت ريسيليا وشاهي بيهتموا بيها وريسيليا لا تعطي اي اهتمام لكمال وكان هذا يغضب كمال كثيرا
في اخر اليوم
ريسيليا…… انا طالعه انام
كريمه….. اطلعي يابنتي
طلعت ريسيليا لكن دخلت غرفه كمال وليست غرفتها
لكن شاهي شاهدتها
نزلت شاهي سريعا
شاهي……. كمال كمال
Nada Elsharkawy
كمال بانتباه….. نعم

 

 

 

 

شاهي…… تعال
كمال……يانعم
شاهي وهيا تمد له يداها…… هات 200جنيه الاول
كمال…… نعم ياختي انتي محتاجه 200جنيه
شاهي….. هتجيب ولا هااا
كمال بغيظ….. خدي خير بقا
شاهي….. الفتنه حرام بس انت صحبي بص ريسيليا في اوضتك دلوقتي اجري اطلع شوفها بتعمل اي
كمال بفرحه…. لو صلحتها ليكي 200 كمال
شاهي……. ههههه طب اطلع.
صعد كمال علي الدرج سريعا واقتحم الغرفه واندهش كانت ريسيليا واقفه وفي احد يداها قميص لكمال وتضمه اليها لكن عندما شاهدته اخفته خلص ظهرها سريعا
كمال……. طب ما تحضنيني انا احسن
ريسيليا……

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية غيرت حياة الشيطان)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *