رواية لحن الغرام الفصل الثامن 8 بقلم اياد حلمي
رواية لحن الغرام الفصل الثامن 8 بقلم اياد حلمي
رواية لحن الغرام البارت الثامن
رواية لحن الغرام الجزء الثامن
رواية لحن الغرام الحلقة الثامنة
يتجه عمر نحيتهم بغض’ب كبير وعيونه تنظر لي رنين بتحذير كبير…. ويقف امامهم بكل غض’ب ووجه محمر ويبتسم بغ’ل وهو يجز علي اسنانه…. ويتحدث
عمر بنرفزه😁:اهلا بيك يا نادر مش كنت تقول كنا نيجا سوا…
تلمع عيون رنين بتحدي وتبتسم ساخره…. وحتي تستفز عمر وتجعله يشت’عل غض’با اكثر
تضع راسها علي كتف نادر… وتتحدث بدلع
رنين:معلش يا عمر اصل انا مكنتش حبه اخرج بس هاديه ونادر عدوا عليه ونادر اتحايل عليه عشان اخرج وكمان هو الا جابلي الفستان ده…..
ينظر لها عمر بحده ويحتدد اكثر اول ما يشوف ما تلبس كانت لبسه فستان روز قصير لي قبل الركبه.. وبحملات وضيق نسبيا ولهو حزام علي الخصر لونه فضي بارق… وعمله شعرها كحكه فوضويه علي جانب شعرها وتضع زينه خفيف….
واحمر شفاه لونه روز لكنه رقيق
لبسه سندل ذو كعب عالي وتضع عطرها المثي’ر كل عيون الحفله توجهت نحوها ما بين اعجاب وحق’د………
لم يتحمل عمر ما تفعله رنين خصوصا اول ما تقدم باهر ونظرات الاعجاب الشديد ودعها لي الرقص.. فيجذبها عمر من خصرها… ويقربها اليه بعصبيه كبيره
عمر:معليش يا باهر هي مش هترقص الا معاه اصلنا صاعيده وبنغير علي حريمنا…. بعد اذنكم..
واخدها ورحوا لي الرقصه… يضع عمر يده حول خصر رنين ويقربها اليه بقوه ويحوطها بيدها
رنين بوجع:اي حاسب انت هتكسر وسطي ايه الغباء ده..
عمر بنرفزه:اخرسي خلاص انا ماسك نفسي بلعافيه عشان احنا في مكان عام بس والمصحف لا مربيكي اوا ما نروح مش انا قولتك اياكي تخرجي لا وكمان تيجي مع الزفت نادر الا خذرتك انك تكلميه
لا وايه المسخره الا انتي لابسها دي
تضحك رنين : طيب براحه علي نفسك احسن يطقيلك عيرق…
اولا انت مش من حقك تتحكم في حياتي باي صفه….
يقاطعها عمر:نعم ياحبيبتي… انا جوزك علي فكره وانتي كلك من حقي….
تدوب رنين اول ما كلمه حبيبتي….
لكنها تفيق علي صوته الغاضب
عمر بغضب:انتي بتبصي لي مين….؟
رنين بتعجب :انا مش ببص لي حد
انت مجنون
عمر بعصبيه:رنين متخرجش الشي’طان الا جواي انا ماسك نفسي بلعافيه.. الشاب الا واري ده عمال يبصلك… وانتي بصيتي ليه.
..
تتركه رنين وتبتعد عن مكان الرقص وتخرج لي الجنينه….
يتنرفز عمر اكتر وينده عليها رنين خدي هنا….. لكن نارين تمسكه من ايده….
نارين:عمر مالك مش مضبوط ليه الوزير وصل ولازم نقعد معاه عشان الصفقه الجديده الا هتم بينا وبين الدوله في توريد السيارات والاتوبيسات….. يلا يا عمر وفضلت تشد فيه……
وعمر عيونه علي الجنينه عشان يشوف رنين
عمر بضيق:طيب جايه وماشي معاها…. لكنه عقله مع رنين…. وعيونه كل شويه بدور عليها….
رنين بفزع: ايه الا جابك هنا وازاي طول الحفله عينك منزلتش من عليه خليت عمر ياخد باله…..
الشخص المجهول ببرود:طيب مالك خايفه ليه هو احنا بنسرق…
رنين:بطل البرود بتاعك ده مش كفايه الا عملته في البلد اعقل كده واركز لحد ما خطتنا تنفذ…. بسلام كفايه المصايب الا انت يامه ورطتني فيها…..
يقرب منها الشخص فتبعد رنين انت مش هجيبها لي بره….
تتنفض رنين اول ما تسمع صوت عمر…..
عمر بعض’ب:رنين اتعملي ايه عندك….
رنين بتوتر:ايييه ولا حاجه كنت بشم الهوا اصلي مخنوقه شويه وعوزه اروح…..
يجذبها عمر من يدها بقوه ويجز علي اسنانه كنتي بتكلمي مين…
رنين بتوتر اكتر:اي حاسب سبني بقي مكنتش بكلم حد ابعد عني بقي انا مروحه…. وكانت لسه هتتحرك يوقفها عمر
عمر:استني عندك هو انتي فاكرني ايه طرطور انتي لازم تتربي
رنين بعصبيه:احترم نفسك انا محترمه غصب عنك …وبعدين انت ولا حاجه في حياتي فوق بقي من الوهم ده….
يتعصب عمر ولسه هيرفع ايده حتي يصفع”ها يجد من يمسك يده…..
نادر:اياكي تمد ايدك عليها هكسرها لك انت سامع ….
ينظر اليه عمر بحده ويبعد ايده… ويمسك في خناقه….
عمر:ميت مره قولتك ابعد عني مراتي انت سامع
يضحك نادر مستهزي:هي دلوقتي مراتك …. ضحكتني…..
لكمه عمر بقوه وكان هينقض عليه لكن باهر يلحقه ويمنعه …..
رنين تنظر لي الشخص الذي خلف الشجره وتحذره الا يظهر ويبتعد لكنه مصمم علي الظهور….
باهر:خد مراتك وامشي دلوقي يا عمر بلاش فضايح…..
يسحب عمر رنين من خصرها ويمشوا ……. ويصلوا لي البيت تجري رنين علي غرفتها وتقفلها باحكام…..
هاديه:فيه ايه يا عمر ….
عمر بحديه:هاديه من فضلك امشي دلوقتي السواق بتاعك بره امشي يا هاديه……
تمشي هاديه وهي زعلانه من رنين وعمر…..
يطلع عمر ويدق الباب علي رنين بجنون…… افتحي يا رنين بقولك افتحييي
تصرخ رنين ببكاء وخوف:مش فتحه والله لو مماشيت لا انتحر ابعد عني بقي….
يخاف عمر من ان تنفذ تهديدها ويمشي لكنه لا ينام طوال الليل اما رنين فقد نامت علي سجاده الصلاه
في الصباح….
يفيق عمر وهو يتوجع من النوم علي الكرسي الا جانب غرفه رنين فقد غافي لي مده ساعه….
عمر:اه يا دهري اه رقبتي….انا لازم اصلاح رنين …. بس انا متأكد ان في حد كان معها…..
ويضرب يده علي جبهته …
عمر:اخ يا نهار اسود انا نسيت نارين في الحفله وكانت سكرانه طينه …. واخدت الجاكت وجري…
وساق السياره. …..
اول ما تتطمن رنين ان عمر خرج تفتح الباب وتخرج لكي تطمئن علي هنا…..
رنين:هنا حبيبتي اصحي عشان نفطر ونروح النادي سوي….
تفيق هنا ببسمه وفرحه:صباح الخير يا ماما وبجد هنروح النادي
تضمها رنين وتبتسم:اه يا قلبي…
يلا بقي عشان نجهز….
هنا:حاضر يا ماما…..
تمر الايام ورنين بتتجاهل عمر وتقريبا مش بتشوفوا وده كان تاعب عمر ومعصبه اوي…
لحد ما في جه معاد رجوع فريده وشريف لي البيت بعد الاسبوعين
الاجازه…..
شريف:وحشتني اوي اوي يا هنا…
تحضنه هنا:وانت كمان يا جدو
فريده:ومفيش حضن لي تيتي
تجري عليها هنا وتحضنها وتوبسها
فريده:يا قلبي التيتي… ها انتي مبسوطه
هنا:اوي اوي ماما رنين بتفحني كل يوم و كمان بتذاكر ليه اول ما الاجازه نصف السنه خلصت …
وبتلعب معاي وكمان بقي ليه اصحاب كتير……
يفتح عمر باب غرفه رنين لكنه لا يجدها فيدخل ويدور فيها لكنه لم يجدها فيسمع صوت احد يتكلم فينظر من البلكونه المفتوحه
لي يجد….
يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية لحن الغرام)