روايات

رواية علمتني الحب الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم ميرفت سعيد

رواية علمتني الحب الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم ميرفت سعيد

رواية علمتني الحب البارت الثاني والعشرون

رواية علمتني الحب الجزء الثاني والعشرون

علمتني الحب
علمتني الحب

رواية علمتني الحب الحلقة الثانية والعشرون

عند سليم وسما
ضرب النا*، علي سليم شغال بس سليم كان ناسي المسد*س بتاعه من لهفته علي سما سليم نط في المياه عشان يوصل لهم وينقذ حبيبته بس في طل*قه جت في سليم ونزل تحت خالص
سما بصراخ: سلييييييييييم
سالم( الباشا اللي خاطف سما):بس كده ما*ت
سما بصراخ وخوف: لا لااااااا مامتش سلييييم عايش سلييييم اعااااااااا سلييييم قوووم
راجل من رجالة الباشا: الحق ياباشا البو*ليس حوالينا من كل ناحيه
( سليم لما كلم شريف علشان يجيب مكان سالم اصر ان يعرف من سليم هو عايزه ليه وسليم حكاله عشان كده شريف بعد ما سليم مشي راح وراة ومعاه قوة عشان تقبض عليهم …نرجع تاني )
الباشا لسه هيرد ضر*ب النار اشتغل تاني بس المره دي من البو*ليس
الباشا وهو يدخل جوه اليخت هو وسما: اضر*بوا ناااا*ر
ضر*ب النا*ر شغال من الطرفين بس رجاله سالم اتصاب*وا وما*توا سالم كان لسه هيطلع بالخير عشان يهرب
: علي فين ياسالم باشا فاكر انك هتهرب من ولا اي
سما بفرحه: سلييييم
سالم بصمه: انت لسه عايش
سليم: طبعا عايش امال اي … سليم مسكه من رقبته وفضل يضر*ب فيه وسالم فين وفين لما بيضربه لان سليم كان بيضربه بعنف وهو مكنش قادر يقاوم لحد ما سالم وقع فاقد الوعي سليم جري علي سما اللي حضنتك بقوة وخوف
سليم: اهدي ياحبيبتي

 

 

 

سما: كنت خايفه عليك
سليم: متخفيش عليا انا عايش بس عشان انتي كويسه .. البوليس قبض علي سالم ورجالته
سما: بحبك
سليم: وانا كمان
سما : طب ابعد بقا هدومك مبلوله اووي
سليم: هدومي مبلوله طب تعالي وشدها ووقعوا في البحر
سما بصراخ: اعااااااااا انت مجنون
سليم وهو يرفعها فوق : مجنون انا ممكن اسيبك
سما بخوف وبتمسك في جامد:لا لا بالله عليك ما تسبني انا مش بعرف اعوم … يلا نطلع
سليم: لا خلينا كده شويه
سما: سليم يلا كده مينفعش احنا لسه متجوزناش
سليم: اول ما نتجوز هنيجي هنا ماشي
سما: ماشي
سليم:بقولك اي تعالي نعوم لحد الشط
سما: ااي لا تعالي نطلع اليخت يلا
سليم : ياربنتي اليخت البوليس خده علي الشط
سما: اعااااااااا بتهزر
سليم: صوووتك ودني هتتخرم همسكك جامد متقلقيش الشط مش بعيد
سما: منك لله

 

 

 

سليم: بتدعي عليا ماشي هسيبك وهعوم انا
سما: سلييييم لا
سليم بضحك علي منظرها:طب خلاص يلا
وفضل ماسكه لحد ماوصلوا علي الشط
شريف بضحك: اي ياعم اللي بلك كده انت وهي
سليم: وانت مالك ياض
شريف : ماشي ياعم ده جزاتي اني جيت
سليم: متشكر ليك ياحبيبي لولا انك جيت مكنتش اعرف اي اللي هيحصل
شريف: اي يلا مفيش بنا الكلام ده ده احنا اصحاب انا ماشي بقا سلام
سليم وصل سما لحد البيت وروح هو برده بيته غير هدومه ونزل تاني الشغل
********
رجع احمد بليل بقا ليل نايمه علي الكنبه باين انها راحتى عليها نوم احمد شالها ودخلها علي السرير وهي فاقت
ليل: رجعت
احمد بضحك: لا لسه هناك

 

 

 

ليل سكتت بضيق
احمد: لسه زعلان مني ياجميل انا مش عارفه اصلا انتي زعلانه ليه
ليل: والله مش عارف
احمد ايوه هعرف منين
ليل: كنت فين امبارح
احمد: والله كنت من بنت صح بس عميله عندنا في الشركه وكان عشاء شغل بس
ليل: شغل بس
احمد: ااه والله
ليل : ماشي هقوم احضر لك العشاء ولا اتعشيت برا
احمد: لا مش اتعشيت برا ويلا بسرعه عشان واقع من الجوع
ليل: في ثانية
*********

 

 

عند مصطفي
ريهام ببكاء:مصطفي انا في مشكله ومحدش هيحلها غيرك عيزاك تساعدني ارجوك
مصطفي بقلق: في اي يا ريهام
ريهام: البيت بتاعنا الراجل صاحب عايز يخرجنا منه بأي طريقه عشان عايز يه*د البيت ويبني مكانه برج حتي لما يبني البرج مش راضي يدينا شقه فيه والمفروض ان احنا نطلع من البيت بكرا انا بس عايزاك اكلمه تقوله ميطلعناش من البيت
مصطفي: اممممممم متقلقيش يا ريهام سيبي الموضوع عليا
ريهام: شكرا يا مصطفي انا عارفه ان محدش هيحل الموضوع غيرك
مصطفي: انا جمبك يا ريهام وهفضل جمبك لو احتاجتي اي حاجه انا موجود
ريهام بخجل: شكرا
**********
الخدامه: احلام هانم ست سما عايزه حضرتك
احلام: سما!! عايزه اي دي
الخدمه: معرفش يا هانم هي مستنياكي تحت في الريسبشن
احلام : طيب انا نازله
نزلت احلام وقعدة قدام سما بتكبر وحاطه رجل فوق رجل: خير
سما بأحراج: احم كنت عايزه اتكلم مع حضرتك
احلام: مفيش كلام بيني وبينك
سما: ممكن اعرف حضرتك بتكر*هيني ليه ده انا هبقي مرات ابنك

 

 

 

احلام: كده… اصل ياحبيبتي الحب والكر*ه مش بأيدينا في ناس تحبيهم من اول ماتشوفيهم وفي ناس اول ماتشوفيهم بتبقي قر*فانه
سما: قر*ف!! علفكرة ياطنط انا مش قرف انا انسانه واحسن مليون مره من اي حد ولما انا حبيت اتجوزت ابن حضرتك عشان بحبه ومجرتش وراه هو اللي جه وتقدم ليا وانا وافقت عليه علشان شوفته انسان كويس بس
احلام وهي شايفه سليم بيدخل من الباب :انتي قليلة الادب ومش متر*بيه انتي تكلميني كده صحيح مانتي جاية من بيئة مش محتر*مه
سليم: في اي
احلام: شوف شوف اختيارك جايه بيتي تهز*ق فيا هي دي اللي هتبقي مراتك يا استاذ سليم
سلييم : سما انتي*****

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية علمتني الحب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *