Uncategorized
رواية عندما يعشق الجاسر الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم ريم محمد
رواية عندما يعشق الجاسر الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم ريم محمد
رواية عندما يعشق الجاسر الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم ريم محمد |
رواية عندما يعشق الجاسر الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم ريم محمد
جاسر صحي قبل مليكه
جاسر :انا بجد بحس انك ملاك نازل من السما بس مش عارف انتي لما تعرفي بموضوع كارمن هتسبيني لوحدي بس انا بجد من بعد ما حبيتك ما قدرش اعيش من غيرك
مليكه مليكه اصحي يلا
مليكه :ماما بصي هصحي كمان خمس دقايق سيبيني همس دقائق بس
جاسر :ماما ايه بس يا مليكه انا جاسر قومي يلا عشان نفطر
مليكه :جاسر
وفجأه استوعبت كل حاجه وخجلت جدا
جاسر :يروحي علي البيتكسف المفروض خلاص بعد الحصل امبارح المفروض معدش في بينا كسوف ولا ايه
مليكه :جاسر اسكت وبطل تكسفني ممكن
جاسر :هحاول بس يلا نفطر
مليكه :طيب ممكن تجبلي البس من جمبك
جاسر :ولو مجبتهوش
مليكه :جاسر والنبي
جاسر :عشان خاطر عيونك بس هجيبه خلاص اتفضلي
مليكه :جاسى انا هدخل اخد شاور ماشي
بعد شويا تيلفون مليكه رن وجاي بص فيه لقا مامتها هي البترن
جاسر :الو يا مدام عزه
عزه :جاسر انت بترد علي تيلفون مليكه ليه وهي فين
جاسر :مليكه في الحمام ثواني اندليها مليكه مليكه مامتك علي التيلفون
مليكه :جاسر اوعي تكون قوللتها حاجه انا عايز اقولها كل حاجه بنفسي ممكن
جاسر : متخافيش بس هي شكلها شكه
مليكه :الو يا ماما
عزه :انتي فين يا مليكه
مليكه :فين يعني ايه
عزه :انتي مكنتيش بايته في بيت عمك منصور يا ماما ازاي تباتي مع جاسر بره انتي ناسيه انكم هتطلقوا بعد فتره
مليكه :مهو يماما احنا معدش هينفع نطلق خلاص
عزه :ليه بتقولي كده
مليكه :انا بحب جاسر وجاسر بيحبني وكمان انا بقيت مراته خلاص يا ماما
عزه :كده يا مليكه ده مكنش المفروض يحصل انتم كنتم هتتطلقوا بعد فتره ليه كده حصل
جاسر :انا اسف علي التدخل يا ماما اسمحيلي اقلك ماما زي مليكه انا بحب مليكه ومعدتش اقدر استغنا عنها ابدا هي بقت مراتي وحياتي كلها والطلاق مش هيحصل لو سمحتي قدري موقفنا
عزه :بص يا جاسر يبني طلاما انت هتعتبرني زي امك انت كمان هعتبرك زي ابني انا اهم حاجه راحه بنتي لو راحه بنتي معاك انا موافقه بس لو فيوم زعلتها أو ضايقتها هيكون ليا تصرف تاني معاك ماشي يبني
جاسر :ماشي يا ماما وانا اوعدك مش هزعلها ابدا ده مش هيحصل
عزه :اتمني يبني
مليكه :شكرا يا جاسر انا بحبك اوي
جاسر :وانا كمان بصي انا عارف ان مش هينفع نسافر نقضي شهر عسل عشان الشغل الورايا فايه رايك نقضي يومين بالظبط هنا في الاوتيل انا وانتي بس زي شهر عسل لغايت اما افضي واسفرك موافقه
مليكه :انا موافقه اقعد معاك في اي حته مش هتفرق معايا اهم حاجه اني معاك
جاسر :ودي اهم حاجه بالنسبه ليا
*********************************************
في الكليه
*********
رؤي :اخر حاجه كنت أتوقعها أن مليكه تطلع مرات دكتور جاسر الصراحه محدش كام يتخيل
همس :معاكي حق بس مليكه طيبه اكيد كان ليها ظروفها
احمد :معاكي حق
شهاب :همس همس تعالي ثواني
همس :في حاجه يا شهاب
شهاب :كنت عايز اعرف هو بجد جاسر طلع جوز مليكه
همس :ايه بجد ليه في حاجه
شهاب :مفيش بس انتي مالك
همس :جيلي عريس
شهاب :نعم يا روح امك عريس ايه ده
همس :ابن صاحب بابا في الشغل وقله مستعد استناها لغايت اما تخلص كليه
شهاب :بصي بقا يا بت انتي انتي تروحي البيت وترفضي عريس الغفله ده فاهمه ولا لاء
همس :لاء يعني انت تبقى معجب بهس وعايز تعنسني جمبك
شهاب :همس ايه انتي هبله اكيد كل ده خطه عشان اعرف انتي بتحبيني ولا لاء
همس :انت بتقول ايه يا شهاب
شهاب :بقول الحسه بس شكلي كنت غلطان
همس :اقف يلا غلطان ايه انا بحبك يا برنس
شهاب :يا ويا برنس بحب سواقه توكتك ولا ايه
همس :متدوقش معايا اشطاا
شهاب :اشطاا
*********************************************
مليكه :جاسر بقلنا كثير قاعدين علي السرير اكل بس عشان خاطري
جاسر :خلاص انا هطلب اكل ثواني ويكون عندك المهم ملاكي ميزعلش
مليكه :وملاكك مش هتزعل منك متخفش
جاسر :يلا الاكل وصل يلا عشان تأكلي
مليكه :بجد انا كنت جعانه اوي مصدقت الاكل جيه
جاسر :كلي يا روحي وانا بعد كده هحلي بيكي ايه رايك
مليكه :جاسر بطل قله ادب ممكن
جاسر :هحاول بس موعدكيش
مليكه :مفيش امل ابدا
جاسر :يلا بقا خلصتي يلا جيه وقتي اكل انا
مليكه :بس جاسر
جاسر :هش مش عايزه اسمع صوت ممكن
(وسكتت شهرزاد عن الكلام الغير مباح)
يتبع….
لقراءة الفصل التاسع والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية بريئة حطمت غروره للكاتبة ميرا أبو الخير