Uncategorized
رواية حب يتحدى الصعاب الفصل العاشر 10 بقلم باسنت أشرف
رواية حب يتحدى الصعاب الفصل العاشر 10 بقلم باسنت أشرف
![]() |
رواية حب يتحدى الصعاب الفصل العاشر 10 بقلم باسنت أشرف |
رواية حب يتحدى الصعاب الفصل العاشر 10 بقلم باسنت أشرف
روح: ماما عاايزين نعزم صاحبتي ريهام و مامتهاا
الهاام: مااشي ي روح اي حد عاايزة تعزمية نعزموا
روح: خلااص اتفقنا هنرووح
الهام: ايووة هنخرج نعزم النهااردة بعظ العصر ابقى تعاالي معايا و نروح لصاحبتك و مامتهاا
روح: مااشي ي ماما شكراا هروح اشووف البت مريم
الهاام: مااشي روحي.
***********************
روح: مررريم ي مررريم ي مررريم ي مررررريم
مريم: عاايزة اي ي زفتة ياللي اسمك رووح
روح: مبرووك ي عرووسة
مريم: الله يباارك فيكي عقباالك ي ست رووح
روح: لاا ي مااما انا هفضل قااعدة ع قلبك علطوول و تجيبوا عياال و ابقى عمتو الحربااية بقى
مريم: ايووة كده اظهري ع حقيقتك ي عمتوو الحربااية
روح: اوماال ي بنتي انت فاكرااني اي
مريم: لاا فكراكي ولاا فكرااني مش هنقعد نفكر كتير
روح: غلسة اووي انت لماا اروح اشووف الولاا تامر مفيش غيرو اللي بيرفع من معنويااتي
مريم: لاا ي اختي هو مش فااضي مزنوق زنقت الفرااخ عندوا امتحاان وكاان مقضيهاا لعب ف بيندب حظة جوا.
روح: جيتوا ع الوتر الحسااس اناا هروح اشرحلوا بقى و اظبطوا الولاا ده
مريم: رووحي رووحي
***********************
كريم: ي جماالوا هو انت بتحلوي اووي كده لية
روح: هووف هو انت ي ابني مفيش ورااك غيري يعني عاايز تشلني وخلااص ي ابن النااس ابعد عني احسن
كريم: لااا اناا عايز اقرب مش ابعد
روح: انت غبي يالااا انت ابن عمي و زي اخوياا بالظبط مش عاايز تفهم لية بقى
كريم: لاا يروح مش هفهم ابداا
روح: برااحتك ي عم اعملك اي اناا ماشية
كريم: استني ي بت
روح: بت اماا تبتك غور عكننت علياا ي شيخ
***********************
رياان: نادر جااي النهااردة ي ماما
فاطمة: ينور ي حبيبي في اي وقت هو و عيلتوا
رياان: مااشي خلى ريهام تجهز نفسهاا
فاطمة: حااضر ي رياان
و رااحت فاطمة اوضة ريهاام
كاانت ريهاام نايمة
فاطمة: اصحي ي بت هو انت مش بتعرفي تعملي حاجة في حيااتك الاا النوم
ريهاام: في اي ي ماما ع الصبح متسيبيني اناام بقى الواحد تعباان
فاطمة: الاا حتى مبتعمليش حاحة ابداا اي اللي تعبك ي اختي
ريهاام: عاادي ي ماما عندي ظرووف تعبااني
فاطمة: خودي مسكن بس متكتريش
ريهاام: مااشي ي ماما اخدت عاايزة حاجة تااني
فاطمة: ايووة ي اختي في عريس متقدملك ف جهزي نفسك
ريهاام: يلااهوي وعريس مين ده و ابية موافق
فاطمة: اه ابية اصلاا اللي جايبة
ريهاام: مين ده ي ماما حد نعرفوا مثلاا
فاطمة: اه دكتور عندك في الكلية
ريهاام: عندي دكااترة كتير في الكلية مين فيهم بقى
فاطمة: ناادر صاحب اخوكي
ريهاام: دكتوور ناادر السكرة ده
فاطمة: احترمي نفسك ي بت
ريهاام: مااشي ي ماما يلاا روحي بقى عشاان اشوف حاالي
فاطمة: مااشي ي اختي مااشي
***********************
ريهاام كانت بتكلم روح في التليفون
ريهام: والله ي بنتي زي مابقولك كده
روح: هوووب والله و هتتجوز ي ازميل واناا هفضل سنجل بائس
ريهاام: نجوزك ي اختي انت فااكرة اي
روح: لا اناا بحب افضل سنجل الا صحيح كناا جايين انا و ماما نعزمكم ع فرح رامي
ريهاام: الف مبرووك ي قلبي هستنااكم
روح: يلاا بقى عاايزة حاجة روحي جهزي نفسك
ريهاام: عاايزة سلاامتك يحب
روح: حتى سلاامتي مش عاايزة تسيبيها في حالهاا امشي ازاي اناا من غيرهاا دلوقت
ريهاام: غووري ي روح هي مش ناقصااكي
روح: هههههههه يلااا باااي
***********************
وجم اهل نادر و قعدوا مع بعض و بعدين دخلت ريهاام بالعصير و كانت لابسة دريس بينك و طرحة اوڤوايت
قدمت العريس وقعدت
سماح ( ام نادر ): ي زين ما اخترت ي ناادر العروسة زي القمر
ريهاام: سكراا ي طنط ده انت اللي قمر والله
سمااح: ولسانهاا بينقط سكر
نادر: طبعاا يماما انت متعرفيش ابنك ولا اي وبعدين كفاية انهاا اخت رياان دي لوحدهاا تكفي
رياان: تسلم ي ابو النوادر ربناا يخليك
نادر: ويخليك ي صاحبي
سالم: طب نسيبهم مع بعض شووية ي جمااعة
رياان: اه ممكن يطلعوا البلكونة مع بعض
***********************
نادر: عاملة اي ي ريهام
ريهام: الحمد لله ي دكتور
نادر: ياارب دايماا واي رأيك نرفع الالقاب يعني نادر من غير دكتور
ريهام: لاا ي دكتور مينفعش طبعاا
نادر: لاا عادي والله ده اناا هبقى جوزك اصلااا
ريهاام: خلااص لما تبقى
نادر: يعني انت موافقة
ريهاام: مش عاارفة
نادر: مبدأيا كده حاسة بقبول
ريهاام: اهم حاجة رأي ابية
نادر: مااشي يلاا نخرج
ريهاام: يلاا
يتبع…..
لقراءة الفصل الحادي عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية عروسة جدي للكاتبة بنت الجنوب