Uncategorized
رواية ماسة الفهد الفصل السادس 6 بقلم حبيبة محمد
رواية ماسة الفهد الفصل السادس 6 بقلم حبيبة محمد
رواية ماسة الفهد الفصل السادس 6 بقلم حبيبة محمد |
رواية ماسة الفهد الفصل السادس 6 بقلم حبيبة محمد
فهد من وراهـ بعصبية:مالها ماسة هااا
يونس:وانت مالك انت تعرف حاجه ماانت معتزل عننا بقالك 5سنين
فهد بعصبية:لا يحبيبي انا اهه مكنتش عايش معاكوا بس عارف كل حاجه وبذات انت فابلاش اتكلم
يونس فهم ان هو اللي كان بيراقبوا وهو في الكازينوهات ولما كان بيبقا مع بنات الليل وكده
يونس بتوتر:ها تعرف عني
فهد:بلاش اتكلم وانتوا اصلا بتتكلموا عن اي
جاسم:انا واسيل بنحب بعض ولما ارجع من السفرية دي هقول لعمي ونتجوز وهو عامال يزعق
فهد:احنا اكيد مش هنقف قدام حبكم ومستنينك تروح وتيجي بالسلامة يلا بقا عشان تلحق الطيارة ومتخفش مش هيتكلم
جاسم:تسلم يااحلى اخ
وكلهم مشيوا.
ماسةوبترن على فهد: الو يافهد
فهد حس ان صوتها في حاجة:الو يحبيبتي مال صوتك
ماسة:انا كنت عايزة اكلمك في موضوع نتقابل في الجنينة
وفهد ملحقش يرد عليها وقفلت
فهد لنفسه:اكيد هتقولي على موضوع الجواز بس غصب عني بس انتي اكيد ليا ومش هسيبك لحد تاني
ونزل الجنينة
فهد:في اي ياماسة مالك
ماسة: ينفع تجوبني بصراحة انت مش عايز تتجوزني صح
فهد:اي الكلام اللي بتقوليه ده ده انا بعشقك ياماسة
وكام بيمشي بإيدو على وشها
فهد:بسس
ماسة وشالت ايدو: بس اي يافهد اتكلم
فهد:في مشاكل كده هحلها صدقيني واكلم عمي
ماسة: قول كده قول انك بتتهرب ومش عايز تتجوزني
وانهارت من العياط
فهد:اهدي والله مابتهرب انا بحبك وعايز نتجوز انهارده قبل بكره
ماسة:كنت لبابا زي مابتتكلم
معتز وهو واقف وراه الشجرة وسامع كل الكلام :معقول طلعت بتحبها اوي كده
ولسا واقف بيكمل سماع كلامهم
ماسة:ومسكت ايدوا:طب هو عمي مرضاش اكيد قال عشان اني كنت بكلم واحد يبقا عملي حاجه والله يافهد وانا مبحبش الكدب عمروا مالمسني ولا عمل حاجه
فهد:هششش انا عارف كل ده انا كنت براقبك اصلاا
ماسة: يعني انت مصدقني صح
فهد:اكيد والا كنت نسيت كل حبي ليكي اصلاا
ماسة:طب لي مش عايز تتكلم بابا هقولك في الوقت المناسب ياماسة وساعتها هكون كلمت عمي
ماسة:ماشي ومشيت
معتز لنفسه:كنت ظالمك ياماسة حقك عليا
ومشي
معتز في اوضة فهد:فهد يابني انا فكرت ولقيت ان دي بنت اخويا يعني احنا اللي مربينها ونا كنت غلطان
فهد:عادي يابابا ولايهمك
معتز:انا موافق يبني قول لعمك بقا
فهد:لا
معتز:لاا لي يابني
فهد:هحكيلك كل حاجه بعدين
معتز:يعني انت كل ده كنت بتلعب ببنت عمك
فهد:والله ابدا انا بحبها ومش هسيبها
معتز:اومال اي
فهد:في حاجات كده هخلصها واقول لعمي
معتز:ماشي يبني المهم انك متجرحهاش ولا تأذي نفسك
وخرج
فهد لنفسه: مكنش قدامي حل غير ده اعمل اي يعني اسيبها تبقا مع غيري
فلااش بااكك….
فهد:الو معايا الاستاذ ادم
ادم:اه حضرتك مين معايا
فهد:انا ابقا فهد ابن عمي ماسة اللي مسافر برا
ادم بتوتر:اهه اتشرفت بمعرفتك بس في حاجة
فهد بغضب خفيف:اه في في ان ماسة دي بتاعتي وانت لو مبعدتش عنها انا هعرف اعمل معااك اي
ادم: وانا ماسة دي بتاعتي وهتقدملها
فهد بغضب:لاا مش بتاعتك ياروح امك ومتفكرش مجرد تفكير حتة انها هتبقا ليك
ادم:متقدرش تعمل حاجه
فهد:لا اقدر اعمل كتير كمان اخوك عاصم اللي هنا في الامارات معايا
ادم بصدمة:ازاي معااك
فهد:زي ماسمعت ولو عملت اللي قولتلك عليه هسيبوا ومش هعمله حاجه اما بقاا لو معملتش هقتله
ادم بخوف على اخوهه عشان ده اخوه الاصغر منو: لا لا متعملوش حاجه هعمل اللي انت تقول عليه
فهد:يبقا تسيب ماسة فاهم ولو عرفت انك قولتلها اني كملتك هقتلك وهقتله
ادم: لا مش هقولها حاجه بس سيبه هو ملوش ذنب
فهد :خلاص هسيبوا وهيكلمك بس بص تسيبها وتكرها فيك
ادم: حااضر
باااك
فهد لنفسه: واهو رجع تاني ادم الزفت وعايز يخدك مني ويقولك على الحقيقة بس يبقا يوريني
ماسة: مين ده اللي هيوريك
فهد:هاا لا مفيش حاجه
ماسة:بجد
فهد:اه ويلا بقا مش وراكي جامعة
ماسة:اهه ماانا كنت جايا اقولك اني راحة باي ياحبيبي وحضنتوا وجريت
فهد لنفسه:وقال عايز يخدها مني ده بعينه