Uncategorized

رواية غرام الرعد الفصل الثالث عشر 13 بقلم رحمة أشرف

 رواية غرام الرعد الفصل الثالث عشر 13 بقلم رحمة أشرف

رواية غرام الرعد الفصل الثالث عشر 13 بقلم رحمة أشرف

رواية غرام الرعد الفصل الثالث عشر 13 بقلم رحمة أشرف

زهراء بتعصيب. والله انك بارده انتي يا حيوانه ازاي تمضي على حاجه زي دي انتي عارفه انتي عملتي ايه ده عرفي يا رحمه عارفه يعني ايه. أنا لازم اقول لماما 
رحمه بابتسامه وبرود اتعصبت منه زهراء … يا بت عادي هو رعد قلي انه هيقطعها لو قلت لا مش بحبه هيقطعها وخلاص وبعدين يا زهراء انتي عارفه اختك كويس 
زهراء بعصبية من برودها. روحي نامي وانا هنام باي انتي حره بس مش تندمي في الاخر ..وتعيطي..رحمه انتي كبيره مش صغيره علشان اقولك الصح من الغلط يعني انت بقولك بس أن ده عيب وحرام ومينفعش يا حبيبتي 
رحمه بوجه خالي من المشاعر..واخدت نفس طويل.  هتصدقيني لو قلتلك وقتها مفكرتش في حاجه غير أنه بيقولي امضي هنا …هددني أنه ممكن يجيبك المخزن ..هددني بيكي مفكرتش في غير انك ممكن يحصلك حاجه ساعتها انتي عارفه انا ممكن اكون عامله ازاي.  
زهراء بدموع. يعني عملتي كده علشاني انا انا اسفه والله 
رحمه بابتسامه. حبيبتي اهدي انتي بنتي وانا أضحي بأي حاجه علشان تكوني مبسوطه…ماشي يا بنتي 
زهراء بدموع..طيب افرضي مبتحوه هتعملي ايه في الورقه الي معاه 
رحمه بابتسامه ..بصي يا زهراء. أنا بقالي عنده اكتر من اسبوع ..لو كان عايز يازيني كان عمل كده ..من زمان… وكمان لم لقا الراجل ده غلط فيا قاله اني مراته وخلاه يعتزر. يعني هو ممكن يكون بيحبي بجد ..فا سيبها علي ربنا ربنا كبير 
رحمه بابتسامه . هههههههههه يلا تصبحي ع خير ..يا ختي المدرسه الصبح 
زهراء  نامت على سريرها وراحت في النوم 
رحمه اخدت فون زهراء ورنت على مروان 
مروان الي كان قاعد مع رعد
مروان. والله هي بخير وصلتها هي وزهراء لحد البيت وقعدت معاهم كمان..وأمهم ست قمر كده ومسبتهمش غير وانا مكمن عليهم تمام كده ..
رعد بابتسامه. خلاص ماشي 
مروان بهزار ..طيب الحمد الله وبعدين يعني هو انا مستغني عن روحي علشان اسيبهم في مشكله دانت كنت قطعت راسي 
رعد بابتسامه. وانا بتقول فيها وربنا كنت عملتها 
مروان . هههههههه يا ساتر يا رب يا ساتر ..
مروان لق تلفونه رن وظهر علي الشاشه( رقم غير مسجل على الهاتف… الخط باسم زهراء) 
مروان ابتسم ابتسامه عريضه ورد على التلفون. ألوو 
رحمه بضحك .ايوه يا عم الروميو 
مروان بضحك. ههههههههه رحمه 
رعد  فرح لم سمع اسمها. ادهالي اكلمها 
رحمه. ايوه رحمه يلا قلي عايز تعرف عن زهراء ايه وانا اقولك 
مروان. مش وقتوو خدى كلمي 
رحمه. مين 
مروان بهزار. عنتر بتاعك 
رحمه. هههههههههه 
مروان اد التلفون لرعد
رعد وهو يقوم من مكانه ويتحرك. ألوو عامله ايه يا رحمه 
رحمه. كويسه الحمد الله 
رعد.ممكن اشوفك تاني 
رحمه نسيت نفسها وافتكرت كل حاجه وحشه معلها. ليه علشان تضربني تاني ولا تموتني المره دي… 
رعد الي حس بنغزه في قلبه وزعل عليها. لا ولا حاجه المهم  خلي بالك من نفسك …. ولو عايزه اي حاجه انا موجود …
رحمه الي حست انه زعل وانها دبشت معاه. استنا… خلاص ماشي بكره انا ريحه المدرسه وانا خرجه ابعت حد يخدني 
رعد بفرح. طيب هبعتلك مروان 
رحمه. ماشي 
رعد بوجه خالي من المشاعر وحنيه. انا بجد اسف على الي حصل 
رحمه.بابتسامه..  خلاص مفيش مشكله 
رعد بابتسامه هو الآخر. سلام يا حبيبتي  
رحمه سلام  
رعد اد لمروان التلفون 
مروان. ايه يا رحمه 
رحمه. يلا قلي عايز تعرف عن زهراء ايه 
مروان. كل حاجه 
رحمه. خلاص انا هجي عند رعد بكره وانت الي هتيجي تحدني من المدرسه انا وزهراء وهقلك عنها حجات كتير 
مروان. مدرسه اسمها ايه  
رحمه. اسمها……. 
مروان بفرح وغموض . خلاص ماشي باي
رحمه. باي 
مروان فصل مع رحمه وكلم رعد 
رعد . لسه زعلانه من الي عملته فيها 
مروان. هتحتاج وقت يا صحبي 
رعد ابتسم. وانا مستني 
مروان وهو يقوم. يلا انا ماشي عايز حاجه 
رعد بجديه. ايوه انت هتروح بكره المدرسه تجيب رحمه 
مروان. حاضر 
رعد. يلا سلام  وانا اشتغل علي شويت ملفات كده 
مروان.بابتسامه .. يا بني ارحم نفسك من الشغل شويه …
رعد بجديه..مهو انا لو اتكلت عليك ..يبقا الشركه انهارت …
مروان بابتسامه. والله انتي ظالم ياخي.سلام 
رعد. باي
في الصباح 
رحمه صحيت لقت زهراء نايمه
رحمه بتفكير. انا لازم ارن على بابا زهراء بتقول انه كان بيسأل علياا 
رحمه مسكت فون زهراء ورنت على ابوها 
الاب. ألوو ايوه يا حبيبتي 
رحمه بفرح. بابا يا حبيبي عامل ايه وحشتني يا ابو رحمه 
الاب. رحمه  كنتي فين بقالي كتير  بكلم ماما بتقلي نايمه ..كل ده نوم يا غيبوبه 
رحمه. ههههههههه انا غيبوبه يا ابو رحمه مكنش العشم فيك والله  معلش بقاا يا بابا 
الاب. طيب انتي كويسه يا حبيبتي 
رحمه. ايوه 
الاب. رنين عليكي تلفونك مغلق ليه 
رحمه بتفكير ان تلفونها انكسر او ضاع عند رعد.. معلش بقاا يا بابا اصل انكسر 
الاب. خلاص يا حبيبتي خلي ماما تجبلك واحد تاني 
رحمه. ربنا يخليك ليا يا احلا بابا في الدنيا 
الاب بابتسامه. خلاص يا بكاشه ويخليكي يا حبيبتي
رحمه.بضحك. ابو رحمه يا حبيبي .انت .. يلا باي علشان ريحه المدرسه 
الاب. خلي بالك من نفسك ومن زهراء
رحمه. حاضر يلا انا لازم اقفل 
الاب. باي 
رحمه فصلت مع ابوها وفضلت تفكر رعد عايز منها ايه تاني 
… انتي صحيتي أمته 
رحمه. من شويه 
زهراء. طيب يلا علشان المدرسه 
رحمه وهي تقوم. يلا 
رحمه وزهراء قامو لبسوو 
رحمه بازعاج. ماما ماما اصحى انتي لسه نايمه يا وليه اصحي 
الام بنوم . ايوه صحيت يا مزعجه. معلش راحت عليا نومه 
زهراء. بابتسامه ..يلا احنا مشين 
الام.بابتسامه .. ماشي  خلي بالكم من نفسكم..
رحمه ..ماشي يا سطا سلام 
الام بغضب. اسطا في عينك يا قليلت الادب 
رحمه بتكمل كلامها بحفظ .. وبين عليكي متربتيش وانا هربيكي من الاول.  حافظه يا ماما 
الام بصرامه. غوري يا بت من وشي. بدل ما اجيب حماده 
رحمه بابتسامه..لا علي ايه الطيب احسن سلام يا وليه.  وجريت لبره 
رحمه وزهراء خرجوو وتجهوو نحو المدرسه 
ريتاج وهي تحضن رحمه بدموع ..عااااا اهي اهي. رحمه رحمه انتي انتي رحمه وحشتيني اوي  
رحمه. بضحك .البت علقت …وانتي كمان 
ريتاج وهي تكاد تكسر رحمه في حضنها. وحشتيني اوي اوي اوي يا رحمتي 
رحمه بابتسامه.وانتي كمان يا مجنونه والله وحشتييييييييييني اوي يا توتي 
زهراء . ما خلاص يا بت منك ليها .  يلا ياختي . يلا علشان الحصه 
ريتاج وهي تطلع من حضن رحمه ..وبيقولو صاحب المدرسه هنا والمدرسه مقلوبه عليه والمدير بيلف على الفصول بخوف منه  
زهراء.باستغراب.. صحبها 
ريتاج. ايوه اصل المدرسه دي وغيرها ياما كتير مليين البلد رجل أعمال  وبش مهندس كبير هو الي عملها وهو جي انهرضه 
رحمه بابتسامه… طيب يلا نمشي 
ريتاج. يلا 
رحمه وهي تكلم زهراء. يلا يا حبيبتي اطلعي لفصلك وانا هطلع مع ريتاج 
زهراء. ماشي يلا روحي سلام وجريت لفوق
زهراء  قلبها بيدق بسرعه. وهي تكلم نفسها. رحمه كويسه ليه قلبي بيدق كده  يلا بقاا امشي مفيش حاجه
زهراء  مشيت 
وهي تدخل للفصل. انا اشفه يا استاز خالد علي التأخر 
الاستاذ خالد. بره 
زهراء. با. . 
الاستاذ خالد وهي يقطع كلامها بزعيق. براااه. أنا مش قلت بره يلا بره 
زهراء مشيت وهي خرجه هبدت الباب وراها 
زهراء قررت تنزل للمدير وتشتكي 
عند رحمه
رحمه في الفصل وحست ان زهراء بتعيط.بهمس ريتاج 
ريتاج. بنفس الهمس ..نعم 
رحمه بهمس … انا لازم اخرج 
ريتاج. انتي بتقولي ايه المستر مش هيرضي يطلعك 
رحمه. مانا لازم اخرج زهراء حسه انها زعلانه 
ريتاج. طيب استازني من المستر ولو ردي روحي 
عند زهراء 
زهراء نزلت لمكتب المدير لقت عليه حراس ياما 
زهراء وهي تكلم واحد من الحراس. ممكن تقول للمدير اني عيزه 
.. ايوه مين 
زهراء.  زهراء طارق  طالبه هنا 
. استنى وسابها ودخل 
.يا باشا في بنت بره عايزه المدير
.. مين
.. بتقول اسمها زهراء طارق وعايزه المدير
… بفرح. دخلها
الحارس طلع. ادخلي
زهراء وهي تدخل بصدمه وتوتر. مروان
مروان بجديه… اهلا يا انسه ايوه عايزه ايه
زهراء بزهق. انا جيه اتكلم مع المدير في حاجه ممكن
مروان بابتسامه. ايوه اتكلمي
زهراء وهي تنظر للمدير. حضرتك..
مروان وهو يقاطع كلامها. هااي انا المدير هنا
زهراء بصدمه. نعم
مروان.بغيره وجديه.. انا صاحب المدرسه يعني المدير يبقا تتكلمي معايا انا مش هو 
زهراء بزهق.. ازاي يعني
مروان وهو يقوم من مكانه بضحك. انا اقلك ازاي… ثم شاور للمدير انه يطلع 
المدير. طلع بره وسابهم
مروان وهو يقرب لزهراء. بابتسامه .. وحشتيني احم مش قصدي 
زهراء وهي ترجع للوراء بتوتر . انا جيه هنا اتكلم في موضوع مع المدير فممكن تسبني اخرج
مروان بصرامه. وانا قلتلك انا المدير…
زهراء بزعل . طيب الاستاذ خالد
مروان وقف مره وحده. ماله قلك حاجه
زهراء عنيها دمعت. ايوه على طول بيهزقني قدام صحابي ومش بيطيقني وبيطردني من حصصه ولسه طردني من شويه
مروان اتعصب وندا على الحارس بتاعه. كرييم. كرييم
زهراء. إنطربت من نبرت صوته ودمووعها نزلت
كريم دخل. ايوه ياباشا
مروان بتعصيب. الاستاذ خالد ده يجيلي هنا وحالا
كريم. حاضر يا باشا
كريم خرج وقفل الباب
مروان وهو ينظر إلى زهراء الي واقفه بتعيط وبتقول رحمه بصوت واطي وهو يقرب منها . انتي كويسه
زهراء. ايوه 
مروان وهو يمسك اديها . تعالي اقعدي 
زهراء قعدت على الكرسي ومروان قصدها 
مروان وهو يمسح دموعها. خلاص انا اسف عارف اني اتعصبت انا اسف 
زهراء. بتوتر .. لا عادي 
لقوو الباب بيخبط
مروان. ادخل 
.. يا باشا في بنت اسمها رحمه عيزه المدير 
مروان. دخلها 
الحارس خرج. ادخلي 
مروان. وهو يكلم زهراء. خلاص بقاا انا مستحملش اشوفك بتعيطي 
رحمه بصدمه. مروان 
مروان بابتسامه. ايوه 
رحمه وهي تسلم عليه. روميو ازيك 
مروان. بابتسامه . انا بخير ..انتي اخبارك ايه 
رحمه بابتسامه..فله اوي .خالص 
رحمه وهي تنظر لزهراء لقتها عليها علامات انها كانت بتعيط. انتي كويسه 
زهراء. ايوه 
رحمه. حصل معاكي حاجه انا حسيت انك مش بخير فجيت على طول 
زهراء. والله انا كويسه 
رحمه. ايه الي جابك هنا 
زهراء. الاستاذ خالد ترضني من الحصه ونزلت للمدير بس لقيت مروان 
رحمه بتعصيب. هو الاستاذ ده عايز منك ايه 
مروان. هو كان بيتعرضلها قبل كده 
رحمه. كتير
مروان اتعصب.
وفجأه الباب دق
مروان. ادخل 
كريم دخل. يا باشا الراجل بره. 
مروان. دخله متخليش حد يدخل تاني 
كريم. حاضر ووجه كلامه للأستاذ   ادخل 
الاستاذ خالد دخل. حضرتك طلبتني 
مروان. ايوه انتي ليه طردت زهراء من الحصه وبتقول انك بتديقها على طول 
الاستاذ خالد. محصلش يا باشا 
زهراء كانت هتدخل بس رحمه وقفتها 
رحمه بجديه . ازاي محصلش وانت طردها من الحصه 
مروان. انت متروض مع توصيه كل المدارس ميشغلكش خالص يلا لبره 
خالد. بس يا بيه انا عندي ولاد هصرف عليهم منين
مروان بنرفزه. قلت بره 
زهراء الي أدخلت. لا
يتبع…..
لقراءة الفصل الرابع عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *