Uncategorized
رواية في قلبه أخرى الفصل السادس 6 بقلم منة الله أيمن
رواية في قلبه أخرى الفصل السادس 6 بقلم منة الله أيمن
رواية في قلبه أخرى الفصل السادس 6 بقلم منة الله أيمن |
رواية في قلبه أخرى الفصل السادس 6 بقلم منة الله أيمن
ضغطت وتين ع كوبها بقوه نظرت الي نوح تنتظر رده فعله
رفعت الكوب بيد مرتعشه من الغضب ارتشفت منه قليلا ثم نظرت الي نوح
وتين:الف مبروك هتبقي بابا
لازال نوح ف حالة صدمه
وتين:هتروح تردها
نوح:هشوف بكرا الموضوع دا
وتين بغضب:يعني ايه هتردها ولا لا
نظر لها نوح مستفهمآ
نوح:مش فاهم اردها مردهاش انتي مالك
القت وتين الكوب من يدها بغضب
وتين بصوت عالى: لا ليا ي نوح انا متجوزاك انت مش ع درة
امسك زراعها بقوه
وسحبها داخل الشقه
نوح بغضب مكتوم:اولا صوتك الحلو دا ميعلاش عليا ثانيا انتي مالك اصلا انتي زيك زي مجبورة
وتين بقوة:انت اختياري بكامل قواية العقليه
نوح بحده: انك تختاري بكامل قواكي العقليه ويكون لظروف راي فدا اجبار مش اختيار
نفضت وتين يده بقوة:هتعمل ايه دا سؤالنا ي نوح
نوح:شايفه اوضتك الحلوه دي تدخليها وملمحش طيفك لحد ما الشمس تطلع
وتين بغضب:انت مين اصلا عشان تتحكم فيا بمزاجك
نوح بصوت عالي:اتمسي وقولي ي مسا مش عاوز واريكي وشي التاني.
ذاد الغضب فيها
فاصبحت تضربه بكلتا يديها ع صدره
اما نوح فقد رفع حاجبه استخفافآ بيديها الصغيرتين
امسكته من تيشرته وقربته لها بحده
وتين:يانا يا هـ
لم تكمل كلامها حيث حملها نوح واتجه بها تحت صراخها الي غرفتها
دخل والقاها ع الفراش
وتين ببكاء:انا بكرهك ي نوح روحلها ربنا ياخدكم انتوا الاتنين
وقف عند الباب اقترب منها
نوح بجمود:وتين انا قلتلك قبل كدا مستحيل ارجعلها
وتين ببكاء:دا كان زمان قبل ما يكون في طفل ملهوش ذنب ف الموضوع
تنهد بتافف
جلس امامها ومسح دموعها بحنيه
نوح بحنيه:اللي بيني وبين اسيل انتهي من زمان ومستحيل يرجع انتي مش هتفهمي كلامي دلوقتي بس اللي حابب اقوله لا طفل ولا عشرة يخلوني اردها
انتها من مسح دموعها قبلها ع خدها برقه
نوح:نامي وبكرا نشوف الموضوع دا
خرج واغلق الباب خلفه
اما وتين كانت تنظر لمكانه ببتسامه بلهاء رفعت اناملها تتحسس مكان قبلته
وتين:مش هيرد الحرباية الصفرا هنكون سوا
وتين بتوتر:احم سوا سوا ايه هو اصلا مجبور وغير كدا انا اصلا مجبورة والكلام دا ف الروايات بس نامي ي وتين نااامي
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ♡ـــــــــــــــــــــــــــــــ
واخيرآ
تفتح عيونها بوهن
تنظر الي سقف الغرفه الابيض
اصدرت انينآ بالم جعل الممرضه تنتبه ع ايفاقتها
الممرضه:مدام حوا حمدلله ع السلامه هنادي الدكتور حاليا
خرجت الممرضه ثم دلفت ومعها طبيب
بدا ف فحص حوا وهي لا تعلم ماذا حدث لها
الطبيب:الحمدلله مؤشراتك عال العال الحقيقه قلقتينا عليكي كل دا نوم انا هروح اطمن زوج حضرتك
خرج الطبيب ليحدث عمر
حوا بتعب:عط..شا..نه
الممرضه:طبعا حاضر
احضرت لها الماء وساعدتها ف شربه
حوا:انا..هنـ.ا من امتي؟
الممرضه:ليكي يومين ف غيبوبة هيجي الدكتور دلوقتي مع زوج حضرتك ويطمنونا عليكي
دخل عمر بلهفه اقترب منها فشاحت بوجهها عنه
قبل يدها
عمر:حوا انا اسف والله انتي فاهمه غلط مشفتيش الصورة كامله
سحبت يدها من
حوا:لو سمحت ي دكتور انا حصلي ايه
الطبيب:جيتي ف صدمه عصبيه حاده سببتلك هبوط ف الدورة الدموية دخلتي ف غيبوبة لمدة يومين بس الحمدلله رجعتي زي الاول هنعمل شوية فحصات نطمن
نظر اللي الممرضه هاتي مدام حوا ع المعمل
الممرضه:حاضر
اقتربت منها
واحضرت كرسي متحرك
الممرضه:استاذ عمر ممكن تساعدها
حوا:انا هعرف
الممرضه:حضرتك لسه خارجه من غيبوبة مش هتقدري تتحركي لوحدك
نظرت لها بغضب
حوا:هقدر
اقترب عمر منها
عمر:حوا متعانديش
رفعت يدها امامه
حواء:خليك مكانك مش عاوزة اي حاجه منك كفاية اللي عملتهولي
جلست ع الفراش واسندت يديها عليه رفعت جسدها بوهن ثم جلست ع الكرسي
حوا:يلا بينا
دفعتها الممرضه الى قسم التحليل
انتهت منها وعادت الي غرفتها ما التجاهل الكامل لعمر
جاء الطبيب ومعه نتائج التحليل
الطبيب:عال العال تقدري تخرجي النهارده ي مدام حوا
حوا:كويس مش بحب قعدت المستشفيات
الطبيب:حمدلله ع السلامه مرة تانيه
خرج الطبيب والممرضه وبقي عمر وحوا ف الغرفه
حوا:فين فوني
عمر:ف البيت
حوا:اتصل بكريم خليه يجي ياخدني
عمر:حوا ارجوكي متعمليش كدا
حوا:اتصل بكريم
عمر:حوا متخليس كريم ف موقف وحش متخليس اخوكي يشوف انه اختارك الزوج الغلط اسمعيني بس نرجع بيتنا لحد.مل تخفي خالص وتعملي اللب انتي عاوزاه
بعد تفكير طويل
حوا:بس مش عاوزه اشوفك خالص
ابتسم عمر برضى
عمر:طبعا
حملها ووضعها ع الكرسي قبل ان يسمع منها اعتراض
عادا الي البيت سويآ
وضعها ع فراشها ثم خرج
دلف لها بعد قليل مع حساء خضراوات
عمر:ليكي يومين عايشه ع المحليل وانا ع الهوا يلا ناكل
حوا:عمر لو سمحت عاوزة انام
عمر:بفيش نوم ي غيبوبة هانم
حوا بحده:عمر عاوزة انام مش هاكب حاجه
عمر:تمام براحتك
ساعدها ع التمدد ع الفراش ثم نام بجانبها محتضنآ اياها
حوا بغضب:عمر بتعمل ايه اطلع برا
عمر:قبل كدا قولتيلي لما نكون زعلانين من بعض احضنك عشان حضني بينسيكي سبب الزعل
حوا بحزن:عمر انت فاهم غلط دل مش زعل عادي دا كسرة قلب انت فاهم
جلس امامها ثم خلع تيشرته
عمر:بصي
اشار ع موضع كي
تذكرت حواء هذا المكان فكان عمر قد زشم فيه اسم مخطوبته القديمه
عمر:قبل ما اروح اقابلها رحت شلت الوشم ورحتلها عشان ارجع السلسله اللي اتدهالي وتمنيت ليها حياة سعيده من غيري وكنا هنرجع اصدقاء عادي بس حصل مشادة كلامية ف الوقت اللي اتصلتي فيه
احتضنها دافنآ راسه ف عنقها
عمر:كنت عاوز ابدأ حياه جديده معاكي بدون اي ذكرة للماضي ي حوا
قبل عنقها
عمر:انتي بس اديني وقت انساها حب 7 سنين مش هقدر انساه ف يوم وليله خليكي جنبي
حوا ببكاء:كرامتي مش هتسمحلي ارجع احاول تاني
عمر:الكرامه دي لو انا مش عاوزك بس انا عاوزك ي حوا عاوزك تساعديني عمر محتاجك ي احتوائي ♡
شد ع حضنها اكثر
عمر:خليكي معايا انا هوعدك اني هنساها
حوا:هتحبني ي عمري
عمر:طبعا ي احتواء العمر
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ♕ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ايوب وشجن
كان ايوب ينظر ف ساعتها
ايوب:تمام دا وقت الدوا
اجلس شجن لتاخذ الدواء فكانت مطيعه
اعطاها ثم دثرها جيدا جلس بجانبها يمسح ع شعرها بحنيه
لم تمضي خمس دقائق
فتحت شجن عيونها نظرت الي ايوب ثم بدات بالضحك بهستيريه
ايوب:شجن مالك اتلبستي ولا ايه
شجن بغناء :كتكوت كيوت كت كت تيشرت
ايوب: اتلبست دي ولا ايه
جلست شجن وامسكت بايوب من كتفيه
شجن بهمس: شفت اللي انا شفته
ايوب:ايه
شجن: شفت الفار السندء اللي اكل البندق
ايوب: فوق سطح الفندق قديمه
شجن: لا ف سطح بيتنا
ايوب: طيب ي حبيبتي نامي انتي تعبانه
شجن بهلوسه: ارقص عريانه؟؟
ايوب بصدمه: ايه لا لا مش دلوقتي لما تخفي نرقصه انا وانتي وناهد وكلنا يلا نامي
شجن بغناء: ناهد نهوده مرات الواد بوده
شجن بصراخ: عااااااااااااا
ايوب: انتي اتلبستي ولا ايه دا دوا مش خمرة
شجن: الدك دك قال شجونه متشربة دوااههههههه عشان بيهلسها
ايوب:دوا ايه مستعمتش
شجن بهلوسه:ال هيهيهيههي
ايوب:دا دوا رقاصين دا بيتجاب من صيدلية ولا كباريه (بمفاذ صبر)مش فاااهم انا
شجن بجدية:عارف اللي بيعمل هاتشو هاتشو
ايوب:ايوا ايوا ماله
شجن بتحزير:دا عنده كرونا ابعد عنه
امسكت بوجنتيه ياختي كميله انتي بتمسعي الكلام
نفض ايوب يديها بهدوء
وامسك نشرة الدواء يقراها
شجن بغناء وترنح: تااان تن تن تن راراراء اوعي الواد براء
ايوب: انتي مش متعوده ع الكفايين والمنبهات فتاثير نسبة المخدر اللي ف دا ركبت ع طول ع دماغك
شجن:تماغي بتوجعني رفعت اصبعها امام وجهه
هما قالوها دماغي ولا حاجه تانيه
ايوب بتوتر:دماغي دماغي ي شجن يلا نامي
سحبته بقوة
شجن:يلا ننام سوا
ايوب:يلا يلا ي حبيبتي
شجن ببكاء:انت كداب مش بتحبتي انت بتحب ابنك
ايوب:امسك دماغ امها اخبطها ف ااحيط ولا اعمل ايه
شجن ببكاء:انت ابن ادم وحش هقول لابوك ادم
مسح وجهه بغضب
ايوب: لو مكنتيش تعبانه كنت نومتك بطريقتي…
لمعت فكرة ف عقله
امسك عنقها بيديه وبحرك سريعه وقعت مغشيه عليها بين يديه
ايوب:ايوا يا واد يا ايوب ي شاطر ايديك تتلف ف حرير والله
دثرها جيدآ ثم نام بجانبها
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ♡ـــــــــــــــــــــــــــــ
وتين ونوح
ارتدا ملابسه خرج من غرفته وجد وتين تقف وتضع يديها ع خصرها
نوح بخفوت:ابتدينا
وتين:طبعا متشيك ورايح ترجع ست الهانم
نوح: وتين دماغي مش فاضيه للكلام دا
خرج بسرعه من الشقه
وتين بغضب:الحرباية الصفرا بت ال…. والله لو ردها هقتله واقتلها مش وتين اللي تعيش ع درة
ركب سيارته وقادها بتجاه منزل اسيل
بعد قليل ترجل منها امام احد الفلل ف الماكن الراقيه
وقف امام البواب
كان يقف امامها اكثر من 5 بودي جارد
عدل نوح ياقة قميصه بثقه
البودي جارد:نوح بيه عندنا اوامر بتفتيشك
رفع نوح حاجبه بسخرية
نوح:تفتشوني انا؟
نوح:واضح اني معلمتش عليكم بما فيه الكفاية
خلع جاكيت بدلته واعطاه لاحد الحرس
نوح:امسك دا دقيقه
وف اقل من الثانيه كان ال5 ع الارض يتلون من الالم
اخذ الجاكيت من الحارس الذي كان يقف يستوعب ماذا حدث
لكمه نوح اوقعه ع الارض
نوح:عشان بس محدش يقول اني بفضل حد ع التاني
لبس الجاكيت ثم اكمل طريقه بثقه
دخل وجد اسيل تجلس وبيدها كاس شنبانيا
عندما رات نوح وضعت الكأس ع الطاولة
وقفت واتجهت لتحضن نوح
اسيل:حبيبي وحشتني اوي
رفع يده امامها
نوح:انتي كنتي بتاخدي حبوب منع الحمل ي اسيل
وضعت اسيل يديها ع بطنها
اسيل بدلع:بس اللي عاوزو ربنا يكون ي نوح مش دا كلامك
ضحك نوح بسخرية
نوح:بس دا حصل قبل كدا وانتي نزلتيه دا غير ان شكل جسمك عاجبك كدا ومش عاوزة تبوزيه ع حساب شئ مش هيفيدك مش دا كلامك برضوا
ولته ظهرنا اسيل:اهو اللي حصل حصل امتي هتردني
نوح:انا دوست ع كرامتي ومهنتي ومستقبلي مرة عشانك ومستحيل اعمل كدا تاني
اسيل بدلع:بس انت بتحبني ي نوح
نوح:كنت بحبك بس انتي كنتي بسترقيني عشان تاذيني بس خلاص زمن السماح راح نفقتك ونفقت اللي ف بطنك عليا دا اذا كان فيها حاجه اصلا
غادر نوح الفيله تحت غضب اسيل
اسيل بتوعد:لو مكنتش ليا مش هتكون ليها الحاجه اللي لمستها اسيل الخولي مش هتتنها بيها وحده غيرها ياانا يا هي ي نوح
………….
جلس نوح ف سيارته يتنفس الصعداء
نوح:كان يوم اسود يوم ما دخلتي حياتي مرا بومه (بوقاحه) بجسم غزال
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ♤ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ
جلس ع الارض بهون كدمات لا تعد ف جميع انحاء جسدها مع نزيف من شفاهها وانفها
وهو يدور حولها بتشفي
الياس:ها ي حور كفاية كدا ولا تحبي نكمل
حور بتعب:والله ما اعرف هو عارفني بكرهه مستيحل يقول حاجه زي دي
الياس: تاني ي حور هو انتي كسبتي حياتك ف كيس شبسي
حور:كان بيقتل بس عشان يخوفني لكن مش بيقول دفنهم فين ولا عمل فيهم ايه
الياس:لاء لاء فكري اكيد دفن حد قدامك وانتي ناسيه دا هيفكرها
لكمها بقوة ف وجهها جعل راسها تصضدم بالارض بقوة
الياس:ها افتكرتي
حور بالم:ما..ما دفنها ف الاسطبل لما ماتت بس هو مقتلهاش
الياس:يااه كل دا يعمله فيكي احكيلي من الاول بحب اسمع القصص المأساوية دي والعنوان حياة البائسه حور
تنفست بقوه
حور:وجدي باشا اتجوز امي عشان شركته كانت هتقع بس اعداءه خطفوها وهي حامل فيا بس بس وجدي مكنش يعرف بعتوله صور ليها وكانها هربت بمزاجها
لما رجعت وقلته ع حملها فكر انه من عشيقها وحبسها لحد ما خلفتني فضل يعذب فيها وفيا سنين لحد قبل سنتين ما ماتت بسبب المرض
الياس:هايل مين عدوه بقا
حور وهي تنظر ف عيونه بقوة: محمد المنصوري
انتفض بقوة وكان لدغته افعي
امسك بشعرها بقوة
الياس:انتي بتقولي اية؟؟
يتبع…..
لقراءة الفصل السابع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أحببت رئيس العصابة للكاتبة آلاء فرج
الرواية جميلة فيها غموض بتشد القارى انه يتابعها
جميلة ج.دا
وين التكملة
اين التكملة
حلوة القصة اين البقية
اين الباقي
تم
حلوه اوي اوي الرواية تحفه بجد شكرا لحضرتك
حلوه اوي اوي اوي تسلم ايدك
تسلم ايدك الرواية تحفه بجد