رواية أسد والمجهوله الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم فلوريدا ماجد
رواية أسد والمجهوله الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم فلوريدا ماجد
رواية أسد والمجهوله البارت الثاني والعشرون
رواية أسد والمجهوله الجزء الثاني والعشرون
رواية أسد والمجهوله الحلقة الثانية والعشرون
تاني يوم في الشركه
علي . اذيك ياساره
ساره . الحمد لله ياباشمهندس فينكو من إمبارح
علي . كنا في المستشفى
ساره . خير في اي
علي . ادم اضرب بالنار في رجله
ساره بخضه . طب هو عامل اي هو فين
علي . متقلقيش هو في البيت خد راحه النهارده
ساره . الحمد لله
علي . هاتيلي بقا الشغل اللي معاكي
وراح المكتب
اما ساره كانت قلقه علي ادم جدا وعزمت أمرها ان هي لازم ترحلو وتشوفو
____
بعد قليل من الوقت كانت واقفه ساره أمام باب فيله ادم
ساره اخذت نفس عميق ورنت علي الجرس لكن محدش رد عليها
رنت تاني بس المره دي أطول
ادم كان نايم نزل فتح الباب واتصدم لما شاف ساره
ساره بدلته نفس الصدمه لانه كان نازل عا’ري الص’در لفت وشها بسرعه
بس ادم مكنش عارف هي لفت وشها ليه
ادم . ساره
ساره . ادم اطلع إلب،س تيشيرت ولا حاجه
انتبه ادم لنفسه . انا اسف مكنش قصدي طيب ادخلي وانا هطلع اغير ثواني بس وسابها بسرعه وطلع يلبس
اما ساره دخلت وقعدت علطول علي كرسي جنب الباب عقبال م ادم ينزل
كان ادم بينزل علي السلم وهو في قمه سعادته
كان بينزل ببطء علشان رجله إقتربت منه ساره. تحب اسعدك
ادم . لا انا تمام انتي اي اللي مقعدك هنا تعالي ادخلي
دخلت ساره وساب ادم الباب مفتوح
ساره . انا لسه عارفه من استاذ علي انك تعبان
الف سلامه عليك
إبتسم لها ادم . الله يسلمك انتي متعرفيش انا فرحان ازاي عشان انتي جيتي
بادلته ساره نفس الابتسامه
ادم . نسيت أسألك تشربي اي
ساره . لا لا مش عاوزه اتعبك معايا وأكملت بضحك . انا عاوزه اكل
ضحك ادم بشده علي ساره بينما ساره تاهت في ضحكته اللي بتحبها
ادم انتبه ان هي بتبصله جامد وابتسم إبتسامه جانبيه
ساره . انا انا هقوم اعملك اكل انا جايبه حجات معايا من السوبر ماركت هو المطبخ فين قام ادم معاها عشان يوريها المطبخ
وقعد علي كرسي قدام المطبخ
بس قبل متبداء ساره في عمل الاكل جرت بسرعه مكان الكرسي اللي كانت قعده فيه
ساره . نسيت حاجه هجبها واجي
ادم ضحك عليها . خالي بالك لتقعي
ساره جت وفي إيدها بوكيه ورد جميل اتفضل الف سلامه عليك
خد منها ادم بوكيه الورد وشم رائحته وابتسم لها . تسلمي ياساره
ورده جايبه ورد
بصتله ساره بإستغراب . انت اخر مره عك،ست امتي
ادم بضحك . ياااااه من زمان اوي
ساره وهي تدخل المطبخ منا قولت كده بردو
انتهت ساره من إعداد الطعام وغسلت الأطباق
ادم . تعبتك معايا ياساره
ساره . تعبك راحه انت عاوز حاجه قبل م امشي
ادم . سلمتك
ساره . الله يسلمك هو انت راجع الشركه امتي
ادم . لا مش هطول رجلي بس تشد يعني يومين ولا حاجه
ساره وهي بتلم حجتها. إن شاءالله يالاه لو عاوز حاجه كلمني يالاه سلام عليكم
ادم بابتسامه. وعليكم السلام
__
طارق . اي ياكبير عرفت مين الواد ده
اسد . اه
طارق . اخلص قول مين
اسد وهو بيقوم من علي المكتب لا تعالي هنروح لادم وهات الواد علي عشان نتفق هنعمل اي
طارق . طيب انا هنادي عليه
___
بعد مده قليله وصل علي وطارق واسد
اسد واقف بيرن الجرس وطارق وعلي بيخبطو علي الباب
ادم كان قاعد بيتفرج علي التليفزيون
ادم . خلااص جاااي اهو
اسد وهو بيزق ادم من قدام الباب. اي ياخويا سنه عقبال متفتح
علي . اي ياض انت معاك م*زه ولا اي
ادم . بلا خيبه ادخل
نام كل من اسد وعلي وطارق علي الكنب
ادم . انتو جاين تنامو هنا ولا اي
اسد . لا
ادم . اومال
اسد . عارفين مين جاسر
الكل بإنتباه مين
اسد .ابن عم قلب
طارق بإستفهام. وده ليه
اسد بغيره . عاوز يتجوزها
علي . بس ازاي يعني اومال متفق مع مارك علي اي في حاجه ناقصه
اسد . مهو ده اللي عاوز اعرفه في حاجه فعلا ناقصه اي اللي يربط جاسر ب مارك
ومارك عاوز اي من مراتي
ادم . بس كده الحوار كبير يااسد مش علي مراتك بس
اسد . فعلا مراتي من ضمن الحجات اللي مارك او جاسر عايزينها
علي وهو يتجه للمطبخ . عندك اي يابني يتاكل
علي بخبث . اوبااااا ده في مكرونه بشاميل مين اللي عامل الحلويات دي
ادم بتوتر . دي ساره جت تسلم عليا وتشوف لو محتاج حاجه
علي بغمزه . عقبالي
اسد . قولتلها ولا لأ
ادم بتنهيده. اه بس مردتش عليا قالتلي خايفه لحسن اكون حاسس بفراغ يارا وبعوضه بيها
طارق . بصراحه عندها حق انت لحد دلوقتي متعلق بيارا
أدم. وهفضل متعلق بيها حتي لو اتجوزت ساره
انا يارا عمري مهنساها
اسد . بالطريقه دي ساره عمرها مهتفكر فيك مفيش واحده ست تقبل بواحد حياته فيها واحده تانيه غيرها
ادم . انا تعبت
علي . يعم لازم تدي لنفسك فرصه تانيه افتح قلبك اللي انت كنت فاتحه ليارا وقفلت عليه
بص ساره محترمه وفيها حجات جميله جدا وأخلاق وكلنا عارفين ده يعني فرصه كويسه ل اي حد بس احسن فرصه ليك انت لانها بتحبك
ادم. عارف كل ده بس حاسس اني هخون يارا
علي بضحك .والله يابني انت زوج مثالي ياريتني كنت ساره علي
الاقل هضمن انك مش هتبص بره
ادم . يعم الله يقر،فك
اسد . انا هقوم اروح بقا خاليكو انتو هنا يالاه سلام
______
روح اسد الفيلا لقي قلب قاعده علي الارض قدام التلفزيون وبتتفرج علي مسرحيه وحاطه اكل كتير حواليها
إتصدم اسد من منظرها . اي يابنتي اللي انتي عامله ده
قلب بخضه . مش تعمل صوت كده وانت داخل
اسد وهو بيخ،لع جاكيته ويقعد جنبها علي الارض
اسد . بتتفرجي علي اي
قلب بحماس . دي مسرحيه العيال كبرت متعرفهاش
اسد وهو بياكل سوداني . لا انا مبتفرجش علي التلفزيون كتير
قلب . انا قاعده كده من الصبح علفكره وده ليه بقا لأنك راميني كده ومتجيش الا الساعه10
اسد . منا جايلك الساعه 7اهو وبعدين انا مكنتش ببات هنا اصلا انا كنت بنام في الشركه سعات او عند ادم
قلب . لا يابابا ده قبل محضرتك تتجوز انت دلوقتي المفروض تقعد معايا
اسد . بجد والله ومين اللي هيشتغل
قلب . مش مهم مش كل حاجة الشغل انت بس اقعد معايا
اسد بحنيه . بحاول والله ياقلبي اني اجي بدري بس اعمل اي يعني
قلب . اقولك تعمل اي
اسد. قولي
قامت قلب سريعا جابت علبه كوتشينه في إيدها وجت
اسد بضحك . الله اكبر هنلعب كوتشينه
قلب . مش عاجبك ولا اي
اسد .هو انا اقدر اتكلم وبعدين انتي بتعرفي تلعبيها اصلا
قلب بغرور . رنا علمتهالي وهزمتها 3مرات
اسد . بس انا جامد في الكوتشينه
قلب بغرور. مش اجمد مني
بعد مده
نام كل من اسد وقلب علي الأرض بعد ان هزمها اسد سبع مرات
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية أسد والمجهوله)