Uncategorized
رواية نور وسط الظلام الفصل الرابع عشر 14 بقلم هنا سلامة
رواية نور وسط الظلام الفصل الرابع عشر 14 بقلم هنا سلامة
![]() |
رواية نور وسط الظلام الفصل الرابع عشر 14 بقلم هنا سلامة |
رواية نور وسط الظلام الفصل الرابع عشر 14 بقلم هنا سلامة
نور : الو.. مين معايا
الرقم : آدم تعبان و محتاجلك يا مدام نور
نور بصوت عالي : انت.. انت بتقول ايه.. الو.. الو
ريم : في ايه؟!
نور بخضه : رقم اتصل قالي ان آدم تعبان.. و الخط قطع.. استنى اتصل بادم و عم محمد
بعد مرور دقيقة من مكالمه الطرفين و لم يرد احد
نور جريت و خدت اول تاكسي قبلها و قالتله يوديها المعادي
السواق : مالك يا مدام في ايه متخفيش هنوصل لآدم بسرعه
نور باستغراب : آدم؟! انت ازاي عرفت اسم إلى انا ريحاله!!
السواق : لا ده انت كلامك كتير اووي بقى!
و خد البخاخه و رش منوم ففقدت الوعي
بقلم هنا سلامه
في القصر الساعة ١٠
آدم : نور اول مره تتأخر كده يا عم محمد… عمرها ما كانت برة البيت و متصلتش.. هات موبيلي يا عم محمد و النبي
عم محمد : اهو يا ابني * بلع ريقه بصوت مسموع*
آدم بخضه : مالك يا عم محمد مبتردش ليه؟!
عم محمد : ١٠ ميسد كول من نور يا ابني و الموبيل بتاعك صوته مقفول
آدم بخضه : ايه… نور… لحسن تكون تعبت.. طيب كلمها و اديني الموبيل
آدم : الو.. الو يا نور يا حبيبتي.. انت فين… انت تعبانه؟!!
شخص : انا مش نور يا حلو..
ادم : مين معايا… انت مين!! نور فين؟!!!
مروان : انا مروان يا ادومه.. عامل ايه يا حب؟!
آدم بعصبيه : هو انت يا كلب؟!
مروان : متغلطش.. نور روحها في أيدي و ممكن اموتها و متشوفهاش تاني
آدم بعصبيه : لو حصلها اي حاجه مش هرحمك.. هي ملهاش ذنب في أي حاجة
مروان : بص هتجيلي في العنوان إلى هبعته و تجيب ١٥ مليون دولار بدل ال ١٠ مليون دولار انت الي اخترت بقى يا حلو
آدم : طيب.. هات بس اطمن عليها
مروان : هو دقيقه واحده و بلاش لفلفه كتير.. انت عشان قريبي بكرمك!
آدم : الله يخربيت ام دي قرابه.. اديهاني
نور بعياط و شحتفه : الو.. الو يا أدم.. انت كويس يا حبيبي
آدم و عيونه مليانه بالدموع : اه يا حبيبتي و الله.. انت الي كويسه؟! حد عملك حاجه
نور بصت لمروان و وشها فيه خبطاط بسيطه و شفايفها عليها دم : لا يا حبيبي متخفش..
آدم : مش هسيبك و الله انا هجيلك اهو حالا
مروان : خلاص بقى بطل افوره في الأداء يا روميو.. سلام
بقلم هنا سلامه
في المكان
مروان : الفلوس فين؟!
آدم : اهو اتفضل
مروان : كاملين
ادم : انت حيوان يا ولا انت ايه!
مروان باستفزاز : انا مروان
آدم قبض ايده بغضب : طيب نور فين؟!
مروان ندى رجالته و مسك نور من دراعها جامد و رماها على الأرض جايه لسه تروح لآدم قام مروان ضربة بالنار!!
مروان : شربتها يا كروديه.. كده كل حاجه هتبقى ليا انا، و انت خسرت كل حاجه
نور بخضه تجري على آدم و تسند ضهره بيايدها : آدم.. طمني.. رد عليا حتى
آدم و هو مش قادر ياخد نفسه : مش قولتلك… قولتلك متخفيش و انا جمبك.. قولت
نور تقطعه : متتكلمش يا حبيبي.. عشان متفدش دم أكتر من كده.. ان شاء الله هتبقى احسن و هنروح المستشفى و ترجع المايه لمجاريها… انت هتعيش و الله هتعيش… انا من غيرك اموت… آدم انت سامعني.. صح
آدم : اه.. سمعك و الله.. انا مرتاح انك معايا دلوقتي.. الضربة الحقيقيه خدتها لما انت اتخطفتي… انا.. انا بح..
صوت سرينه الإسعاف و نور إلى أدت لدموعها الحريه و نزلو زي المطر في ليله بارده!
” لم أعد كما كُنت! أريد فقط ضمك إلي.. أريد فقط رؤيتك تضحكي بين أحضاني.. حينها سأكون كما كُنت!” بقلمي ????
يتبع…..
لقراءة الفصل الخامس عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية حكايتي في الثانوي للكاتبة إسراء ابراهيم