Uncategorized
رواية فارسي الفصل الثاني 2 بقلم مي أشرف
رواية فارسي الفصل الثاني 2 بقلم مي أشرف
![]() |
رواية فارسي الفصل الثاني 2 بقلم مي أشرف |
رواية فارسي الفصل الثاني 2 بقلم مي أشرف
محمود : هي رفيف فين ي بت ي ناهد
ناهد : عجبتها سلطانة و بتجربها
محمود : وبتعرف تركب خيل
شهاب : اه طبعا
•••••••••••• ••••••••••••
رفيف فكت شعرها الطويل و جريت بيه و فجأة فقدت السيطرة ووقعت من على الحصان و قامت عشان تاخده و تروح لقيت عربية جاية بسرعة عليها وخبطتها و حدفتها الجمب التاني من الطريق
رفيف : عااااااااااااااااااا
نزل شاب من العربية جري عليها و شال شعرها من على وشها و لقى وشها كله بينزف
ليل : ي انسه ي انسه ردي عليا ي ربي و شالها و دخلها العربية و جري بيها على المستشفى بتاعتهم في القاهرة
•••••••••••• •••••••••••• ••••••••••••
في القصر
فاطمة : هي رفيف اتأخرت كدا لي
شهاب : اكيد بتستكشف البلد بالحصان زي ماهي متعودة
فاطمة : مش عارفة قلقانة عليها كدا
شهاب : متقلقيش خير ان شاء الله رب الخير لا يأتي إلا بالخير
************* في مستشفى المرشدي
داخل ليل و هو شايل رفيف و بيزعق : ترولي هنا بسرعة دي بتنزف بسرعة
و جم الممرضات جري و اخدوا رفيف اوضه الأشعة بعد ما شرحلهم الي حصل
******************
فاطمة بخوف : أنا يرن عليها مش بترد انا قلقانة اوي
شهاب : أهدي بس احنا بنتصل بيها اهو
محمود : أهدي ي بتي بس خير ان شاء الله
•••••••••••• •••••••••••• ••••••••••••
ليل : خير ي دكتور
الدكتور : مش هخبي عليك ي ليل بيه الحاله حرجة جدا هي عندها ضلعين مكسورين و ايدها و رجلها برده اتكسروا دا غير كمان الخدوش و الكدمات نتيجة وقعة الحصان و صدمه العربية و جرح خطير جدا في شريان أساسي في ايدها و نزيف داخلي احنا بنحاول نوقفه بس لازم تعمل عمليه حالا اتفضل أمضي هنا
ليل : حاضر همضي بس هتبقي كويسه صح
الدكتور : ياريت لو تكلم اهلها
ومشي الدكتور و قعد ليل يفكر فيها وفي جمالها رغم أنها كانت متغطية بالدم
•••••••••••• ••••••••••••
محمود : مبتردش برده
جميلة : ليل برده مش ظاهر
فاطمة بعياط : ولا رفيف الساعة بقت 8 ولسه مرحعتش لا انا بنتي حصلها حاجة
ودخل مراد في اللحظة دي
مراد : اي الي حصل مالكم
فاطمة بعياط : اختك لسه مرجعتش ولا ليل ابن عمك مراد هاتلي بنتي ي مراد هاتولي بنتي ي ناس حرام عليكم والله حرام
•••••••••••• •••••••••••• في المستشفى
ليل قاعد مستني بيفكر يوصل ل اهلها ازاي و لاحظ أن تليفونه صامت و في يجي 50 مكالمه من امه و جده و ابوه
ليل : الو ايوا يما
جميلة : ولدي انا زين ي ولدي جافل محمولك لي
ليل : اني زين يما اي صوت العياط الي چارك ديه
جميلة : رفيف بت عمك ملاجينهاش
ليل : واه عتكون راحت وين يعني
جميلة : معرفاش ي ولدي خرچت العصريه ب سلطانة ومرجعتش
ليل : واه بت عمي اهنيه يما
جميلة : صح الصح ي ولدي كيف يعني
ليل : افتحي المكرفون عندك يما
جميلة : فتحته ي ولدي
ليل : عمي و مرت عمي چارك
جميلة : ايوا
ليل : الي حصل …………
فاطمة : يلاهوي يلاهوي بنتي
ليل : احنا هنا في مستشفى المرشدي
_______تسريع أحداث______
بعد نص ساعة وصلوا كلهم المستشفى
و ليل شرحلهم الوضع و بعد شويه خرجت رفيف من العمليه ودخلوها العناية المركزة و قعدوا كلهم بره مستنيين تفوق
********* الوقت الحاضر
حسوا ب حركة غريبة قدام العناية و و الممرضين كانوا بيجروا ووراهم الدكتور
فاطمة ب رعب : في اي حد يطمني
دخلوا الممرضين اوضه العناية
رفيف كان نبضها بيقل
الدكتور : جهزي جهاز إنعاش القلب بسرعة على 200
250
290
299
300
بس النبض لسه بيقل لحد ما وقف خالص و الجهاز صفر
لكن فجأة الجهاز ……………
محمود : هي رفيف فين ي بت ي ناهد
ناهد : عجبتها سلطانة و بتجربها
محمود : وبتعرف تركب خيل
شهاب : اه طبعا
•••••••••••• ••••••••••••
رفيف فكت شعرها الطويل و جريت بيه و فجأة فقدت السيطرة ووقعت من على الحصان و قامت عشان تاخده و تروح لقيت عربية جاية بسرعة عليها وخبطتها و حدفتها الجمب التاني من الطريق
رفيف : عااااااااااااااااااا
نزل شاب من العربية جري عليها و شال شعرها من على وشها و لقى وشها كله بينزف
ليل : ي انسه ي انسه ردي عليا ي ربي و شالها و دخلها العربية و جري بيها على المستشفى بتاعتهم في القاهرة
•••••••••••• •••••••••••• ••••••••••••
في القصر
فاطمة : هي رفيف اتأخرت كدا لي
شهاب : اكيد بتستكشف البلد بالحصان زي ماهي متعودة
فاطمة : مش عارفة قلقانة عليها كدا
شهاب : متقلقيش خير ان شاء الله رب الخير لا يأتي إلا بالخير
************* في مستشفى المرشدي
داخل ليل و هو شايل رفيف و بيزعق : ترولي هنا بسرعة دي بتنزف بسرعة
و جم الممرضات جري و اخدوا رفيف اوضه الأشعة بعد ما شرحلهم الي حصل
******************
فاطمة بخوف : أنا يرن عليها مش بترد انا قلقانة اوي
شهاب : أهدي بس احنا بنتصل بيها اهو
محمود : أهدي ي بتي بس خير ان شاء الله
•••••••••••• •••••••••••• ••••••••••••
ليل : خير ي دكتور
الدكتور : مش هخبي عليك ي ليل بيه الحاله حرجة جدا هي عندها ضلعين مكسورين و ايدها و رجلها برده اتكسروا دا غير كمان الخدوش و الكدمات نتيجة وقعة الحصان و صدمه العربية و جرح خطير جدا في شريان أساسي في ايدها و نزيف داخلي احنا بنحاول نوقفه بس لازم تعمل عمليه حالا اتفضل أمضي هنا
ليل : حاضر همضي بس هتبقي كويسه صح
الدكتور : ياريت لو تكلم اهلها
ومشي الدكتور و قعد ليل يفكر فيها وفي جمالها رغم أنها كانت متغطية بالدم
•••••••••••• ••••••••••••
محمود : مبتردش برده
جميلة : ليل برده مش ظاهر
فاطمة بعياط : ولا رفيف الساعة بقت 8 ولسه مرحعتش لا انا بنتي حصلها حاجة
ودخل مراد في اللحظة دي
مراد : اي الي حصل مالكم
فاطمة بعياط : اختك لسه مرجعتش ولا ليل ابن عمك مراد هاتلي بنتي ي مراد هاتولي بنتي ي ناس حرام عليكم والله حرام
•••••••••••• •••••••••••• في المستشفى
ليل قاعد مستني بيفكر يوصل ل اهلها ازاي و لاحظ أن تليفونه صامت و في يجي 50 مكالمه من امه و جده و ابوه
ليل : الو ايوا يما
جميلة : ولدي انا زين ي ولدي جافل محمولك لي
ليل : اني زين يما اي صوت العياط الي چارك ديه
جميلة : رفيف بت عمك ملاجينهاش
ليل : واه عتكون راحت وين يعني
جميلة : معرفاش ي ولدي خرچت العصريه ب سلطانة ومرجعتش
ليل : واه بت عمي اهنيه يما
جميلة : صح الصح ي ولدي كيف يعني
ليل : افتحي المكرفون عندك يما
جميلة : فتحته ي ولدي
ليل : عمي و مرت عمي چارك
جميلة : ايوا
ليل : الي حصل …………
فاطمة : يلاهوي يلاهوي بنتي
ليل : احنا هنا في مستشفى المرشدي
_______تسريع أحداث______
بعد نص ساعة وصلوا كلهم المستشفى
و ليل شرحلهم الوضع و بعد شويه خرجت رفيف من العمليه ودخلوها العناية المركزة و قعدوا كلهم بره مستنيين تفوق
********* الوقت الحاضر
حسوا ب حركة غريبة قدام العناية و و الممرضين كانوا بيجروا ووراهم الدكتور
فاطمة ب رعب : في اي حد يطمني
دخلوا الممرضين اوضه العناية
رفيف كان نبضها بيقل
الدكتور : جهزي جهاز إنعاش القلب بسرعة على 200
250
290
299
300
بس النبض لسه بيقل لحد ما وقف خالص و الجهاز صفر
لكن فجأة الجهاز ……………
يتبع…..
لقراءة الفصل الثالث : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية حكايتي في الثانوي للكاتبة إسراء ابراهيم