روايات

رواية ورد اليمن الفصل السادس 6 بقلم لوجي أحمد

رواية ورد اليمن الفصل السادس 6 بقلم لوجي أحمد

رواية ورد اليمن البارت السادس

رواية ورد اليمن الجزء السادس

رواية ورد اليمن الحلقة السادسة

كان بيشدها و يبو”سها بعنف وغضب.. و هو بيفكر في مصيبته
سحبها على السرير بقسو”ه و شده وعنف وعدم رحمه
انا عارف انك كويسه وما فيكيش حاجه قومي يا ورد بطلي شغل العيال ده شغل العيال ده هيجيب روحي انا وانت
ورد فتحت عينها بس فجا
ه وابتسامه بانت على وشها وقالت مش انت اللي بتلعب معي واعرفك انا بقى اللعب بالبيضه والحجر على اصوله
خليل
انا دخلتي الليله يعني في واحده هتنام في الفرشه دي مكانك وانت خلاص وجودك في البيت خلاص أمر موقت
ورد اليمن
ده نجوم السماء اقرب لك مش كل الطير اللي يتاكل لح*مه ياخليل انا لح*مي مر
خليل انت فاكره باللي انت عملتيه ده اخويا هيردك ولا هيرجعك انسي
ورد اليمن مش عايزه ارجع بس انت كمان تطلع من هنا وتطلع على ظهرك على نقاله ميت يعني
ما اقول له ان اللي في بطن ده منك انت
خليل شدها من شعرها وقلنا انت تجننتي الا انت بتقوليه ده انت عارفه متاكده ان انا ما لمستكيش
ورد اليمن بوقاحه مين قال لك ما تلمسنيش انت لو كنت سمعت كلامي من الاول كنت سبتك كنت عيشتك ملك زمانك يا خليل

 

 

 

بس قبل ماخليل يرد
كان صوت رجل دياب متجه الى الاوضه
خليل بعد عن السرير
ورد رجعت مكانها كانها مغمى عليها على دخول دياب اول ما شاف خليل
دخل جوه دياب وعينه بقت تطق شرار انت ايه اللي دخلك هنا غور من هنا امشي
كانت صفيه جابت الدايه وخبطت ودخلت هي والدايه
صفيه الادايه جت اهي يادياب بيه ادخلها
دياب..دخليها خلصي
دخلت الدايه هي وصفيه على ورد اليمن وطالع دياب بره هو وخليل بس دياب مكنش طايق حد وكان شر الدنيا كله في عيونه
لانه مش بيخلف ومراته كانت حاطه عينها على اخوه يعني لو امراته حامل تبقى حامل من اخوه ده كان تفكير دياب في اللحظه دي
وخليل طبعا مش واقف علي بعضه علشان عارف العيب ورد اليمن
قربت الدايه من ورد اليمن علشان تفحص عشان تشوفها حامل ولا
زقتها ورد اليمن برجلها وقالت لها اوعك ابعدي عني
الدايه..خير باست الناس

 

 

اسمعي انت تطلعي بره دلوقت لسي دياب
وتقول له الست ورد اليمن حبله بس تستني شويه وبعدين تطلعي علشان بتأكد انك فحصتني
الدايه .سكته خايفه ترد من غضب ورد اليمن
ورد. اليمن ..سمعتي انا قولت ايه وتقوليله في3شهور
غوري اطلع وحسك عينك حد يعرف الكلام دا محدش هيعرف ليكي طريق جره وشاورت لصفيه تدبها فلوس
وفعلا طلعت البدايه تبلغ دياب
صفيه ..اشمعنا ياست ورد قولتي 3شهور
ورد اليمن بذكاء علشان خليل لسه راجع من السفر من شهرين عشان ما يشكش ويتاكد ان انا حبله منه هو
كدا اقدر اخد كل حاجه باسمي وانتقم من خليل
صفيه..اها ياست عندك حق
ورد.عملتي ايه بالمنديل العافيه د*م
رحت للشيخ زي ما انت امرت وكله زي مانتي امرتي
ورد اليمن..اصبر عليا ياخليل انا هعرفك كويس
على دخلت الدياب الاوضه
طلعت قالتله وعرفته انها حامل في ثلاثه شهور
ودياب استغرب ثلاث شهور ده خليل لاخويا بقاله هنا شهرين يعني حامل من دياب
بقا زي المجنون دخل جري علي اوضه ورد اليمن

 

 

 

مش مصدق وبدا يعتذر ليها ويحاول يصالحها
وهي طبعا لا لا ابعد عني انت تشك فيا
دياب..حقك عليا كل الا انتي عايزه هنفذه
ورد . لا ابعد عني مش انت طلقتني
دياب..لا هردك اللي هيجي دلوقت الماذون هيردنا يا ام ولدي يا حبيبتي خير ربنا استجاب يا ورد اخيرا ربنا يكرمنا بحته حيل اخيرا هيبقى لي صلب في الدنيا
ورد.ليا شروط واديك شايف اخوك بيكرهني قد ايه وعايز يخلص مني باي طريقه
دياب..امري ياست الناس
ورد تكتبلي كل حاجه باسمي ياما مش موافقه
وحصل حوار كبير بينهم هنعرفه
بس خليل كان بره مش مصدق الابيحصل كان هيجنن من الابيحصل علي صوت واحد من الرجاله بيقوله العروسه وصلت يابيه والماءون
هوب خليل وقع مكانه وبقه بقا بيجيب د*م

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية ورد اليمن)

تعليق واحد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *