رواية زعيم مافيا الفصل الثاني 2 بقلم منة سامح
رواية زعيم مافيا الفصل الثاني 2 بقلم منة سامح
رواية زعيم مافيا البارت الثاني
رواية زعيم مافيا الجزء الثاني
رواية زعيم مافيا الحلقة الثانية
انتي بتعملي اي هنا
سالي بصت وراها بخضة وخوف لقت واحد باصصلها باستغراب
سالي بصتله شوية وقالت بخوف ودموع :ق قاتل*ه ووقعت مغمي عليها
“ياااازين
زين جه علي الصوت :في ا….وقال بصدمة :سالي ه هي بتعمل اي هنا
احمد بغضب:شافتك وانت بتقتل ياغبي انت مكنتش قافل عليها الاوضة ليي
زين شالها بهدوء:مكنتش فاكر أنها هتنزل المهم خلص علي الج”ثة الي جوة دي وشوفوا هتعملو في أي
احمد :وسالي هتعمل معاها اي شافت كل حاجة
زين ببرود:متشلش هم م هتقدر تعمل حاجة وغير كدة هي تحت ايدي فمتقلقش
احمد هز رأسه وسكت وزين طلع بسالي .وبعد وقت فاقت بتعب وهي بتفتكر منظر الي شافته وقامت مفزوعة
زين بهدوء:هشش متقلقيش …ولسة هيقرب منها
سالي بصويت وخوف:لا لاااا متقربش ا انت قاتل متقربش
زين رفع ايدو لفوق وقال بهدوء:خلاص اهدي م هقرب اهدي بس
سالي بدموع وكسرة:ا انت قت*لت انا شوفتك ا انت قا*تل
….واكملت بخوف ورجاء وعياط:ارجوك رجعني بلدي عايزة ارجع ارجوك
زين بصلها ببرود وخرج وسابها من غير ولا كلمة
سالي بصت للباب بخوف ونكمشت في نفسها بدموع وهي بتفتكر اخوها وهل هيقدرو يوصلولها ولا لا وبتتتمني أنهم يلاقوها في اسرع وقت
_______________________________________________
بعد شهر
فارس بحزن : ملهااش اثر ملهاااش اثر ياعمر مفيش اثر ليها ياعمر انا هتجنن هتجنن بجد بقالنا شهر بندور عليها مفيش فايدة حتي السفارات ملقناش فيها اسمها
عمر بهدوء:طلع زكي اكيد م هيحط اسمها يعني
فارس بدموع:خايف اوي ياعمر خايف عليها قلبي بيقول انها م بخير م هسامح نفسي لو حصلها حاجة بجد
عمر بصله بحزن فهو م باايديه حاجة يعملها
قاطع كلامهم خبط الباب ودخل عسكري
“فارس بيه مراد بيه عايزك
فارس هز رأسه بهدوء …وقام راح لمراد ودخل ادي التحية
فارس:حضرتك طلبتني يافندم
مراد بهدوء:اقعد يافارس
فارس قعد
مراد اتكلم:عرفت حاجة عن اختك
فارس بهدوء وحزن:للاسف لا
مراد بحزن عليه :في خبر م عارف إذا كان هيساعدك ولا لا في الموضوع ده بس الي خطف اختك هو زين الكيلاني م كدة
فارس هز رأسه باهتمام :عرفتو حاجة عنو
مراد هز رأسه بحزن: بيتاجر في الاعضاء وفي السلاح يعني من الاخر هو زعيم عصابة كبيرة بس معتقدش أنه في البلد هنا هو سافر برة لانه عرف اننا كنا شاكين فيه بس اتاكدنا بس م معانا دليل ولا حتي عارفين مكانو
فارس بقلق:يعني اختي في خطر معاه طب والحل هنسيبو كدة
مراد :بنحاول نعرف راح فين بس حتي لو عرفنا احنا معناش دليل ضدو وغير كدة مينفعش احنا الي نتحرك قوات البلد الي هو فيها هي الي تتحرك م احنا
فارس قام بغضب وجنون:طب واختييي يامراد بيه ههنسبها معاه ..ووبصله بعيون دامعة:م هقدر اعيش من غيرها بجد لو حصلها حاجة ..وخرج وسابه
مراد بص لاثره واتنهد بحزن وكمل شغله
_____________
سالي قامت بخوف:أن انتو مين
_احنا الي هنجهزك لفرحك ياهانم
سالي بصدمة :فرح مين انتي بتقولي اي
كاميليا :علي ا زين بيه ياهانم..ويلا علشان معندناش وقت نضييعو جم يقربو عليها سالي بعدت عنهم بدموع وجنون:انتووبتقولو ايي انا مستحيل اتحوزه اخرجوووو برة برةة
كاميليا :ياه…
قاطعتها سالي وهي بتزقهم لبرة :بقوولكو برةةةة ..وخرجتهم وقفلت الباب ..وقعدت علي الارض تعيط بانهيار
زين طلع علي الصوت :في اييي
كاميليا:زقتنا لبرة وقفلت الباب بتقول م هتجوز حد
زين نفخ بضيق وخبط علي الباب :افتحي ياسالي
سالي بدموع وصوت متقطع :ا انا مستحيل اتجوزك مستحيل
زين بيخبط علي الباب جامد بغضب:انا سبتك شهر تتعودي بس كفاية كدةةة بقولك افتحييي هكسر الباب
سالي وهي بدور علي اي مخرج من الاوضة لقت شباك صغير بس المسافة كبيرة شوية بصت تحت وبصت علي الباب :اهون من اني اجوزك ..وبصت السما بدموع :يارب سامحني
وغمضت عنيها ووقعت وفي اللحظة دي كسر زين الباب وشافها وهي بتقع جري علي الشباك وبص منه بصدمة وهو م مصدق نفسه ولا مصدق الي شايفه …..
يتبع..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية زعيم مافيا)