Uncategorized

رواية أحببت ابن خالتي الفصل الرابع عشر 14 بقلم ريهام مسعد

 رواية أحببت ابن خالتي الفصل الرابع عشر 14 بقلم ريهام مسعد

رواية أحببت ابن خالتي الفصل الرابع عشر 14 بقلم ريهام مسعد

رواية أحببت ابن خالتي الفصل الرابع عشر 14 بقلم ريهام مسعد

رنا& هاا دكتور  و جلسات
مصطفى& اى خوفتى لى الدكتور قال لزم جلسات
رنا&ايوه مافيش بس انا خايفه ع شكلى و شعرى
مصطفى& دا مش اهم من صحتك
رنا&لا بس انا خايفه 
مصطفى& كلنا معاكي و ريم معاكي 
رنا وهى بتقرب بطريقة مقرفه& ايوه بس انا عيزاك انتا
مصطفى& طيب معلش انا عندي شغل لزم امشي دكتور 
رنا& هجيبك ي ابن الاحمدي هجيبك
السعودية 
انجى& سيف انا عايزة اشتغل 
سيف& لى ونا قصرت معاكي في حاجه 
انجى& لا والله بس انا مش عايزة اقعد كده بعد مقررت اوقف دراستى انا عايزة اشتغل مش عايزة اقعد كده 
سيف& حااضر ي حبيبتي هحبلك شغل    بس انهارده واحد صحبي عامل حفله وعزمنى ونا هخدك معايا 
انجى& لا انا معرفش حد هنا روح انتا ونا هفضل هنا
سيف& لا انا مش هسيبك لوحدك سلا جهزى نفسك 
انجى& حااضر 
بليل 
سيف: جاهزة ي جي جي 
انجى بضحكك:  جي جي ايوا جاهزة 
سيف&طب يلا عشان كده اتأخرنا
الحلفه
عبدالله& اهلا وسهلا سيف نورتنى
سيف& اهلا بيك ي عبببووود  مبروك على فيلا الجديده 
عبدالله& الله يبارك فيك حبيبي تسلم    مش هتعرفنا
سيف& معلش نسيت  دى انجى بعد عمى و هتقعد معايا 
عبدالله& اهلا وسهلا بيكي 
انجى بخجل&اهلا 
عبدالله&تعالو اتفضلو    ونتو بتدرسي اى بقا
انجى بحزن&لا انا وقفت درستى فتره كده 
عبدالله& لى كده طب و هتقعدى كده من غير دراسه ولا عندك شغل
سيف&لا انا لسه هشوفلها شغل 
عبدالله& طب كويس انا كنت محتاج سكرتيره 
انجى&  بس انا مش بفهم في شغل الشركه دا
 (نسيت اعرفكم معلش عبدالله 24 سنه من مصر بس عايش في السعودية بيست سيف يعني اصحاب اوييي ) 
عبدالله& هفهمك متقلقيش  هاا موفقه
انجى بأستسلام& تمام 
عبدالله& تمام بكره تجيلى المكتب و معاكى الاوراق
سيف& تمام بكره هنجيلك
عبدالله& بدايه خير  إن شاءلله 
انجى و سيف& ان شاءلله 
عبدالله&تعالو افرجكم ع فيلا
سيف& تعالى ي انجي 
انجى& جايه 
نسيبهم و نروح نشوف بيت الاحمدى
مريم& مصطفى  هتروح امتا عشان جلسات رنا
مصطفى& بعد نص ساعه 
مريم& تمام 
مصطفى بحزن& هنكتب الكتاب واحنا مشيين للجلسه
مريم بحزن& ربنا يسترها معاك يبنى
مصطفى&يااارب    رنا يلا بينا
رنا& بخوف يلا
عند دكتوره اورام 
مصطفى& السلام عليكم 
الدكتوره& وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته   اتفضلو
مصطفى&انا اللي اتصلت ب حضرتك 
الدكتوره& ايوا تمام دى حاله الانسه رنا
رنا بغرور& مدام بعد اذنك 
الدكتوره& معلش مكنتش اعرف  المهم هدو التحليل دى اعملوها 
رنا بخوف&  احنا عملنا تحليل اهى قدامك
مصطفى& رنا مالك اهدى هنعمل تاني معلش عشان نعرف اى العلاج بظبط 
الدكتوره حست بحاجه غريبه& تمام بعد متعملوها هتوهالى
مصطفى&  تمام عن اذنك 
بعد سعتين
مصطفى& دكتوره اتفضلى
الدكتوره&  بصت بصدمه
رنا بخوف وهى بتتراجع نحيه الباب
مصطفى& رنا مالك 
الدكتوره& ي حول ولاقوة الابالله العلي العظيم 
مصطفى& في اى ي دكتوره 
الدكتوره& حاله المدام متأخّرة اويي
رنا مش مصدقه اللي بتقوله ازاي انا انا عندي كانسر ازاي دى مجنونه ولا اى 
انتى بتقولي اى انتى مجنونه 
مصطفى& ف اى ي رنا منتى عارفه ان عندك كانسر
رنا من غيرك متحس& لا انا مكنش عندي كانسر دا كدبه عشان نتجوز انا مش هموت فاهم مش هموت
مصطفى واقف مش مستوعب الكلام& هووب قلم ع وش رنا انتى تضحكى عليا انا انتى تخلينى اسيب البنت اللي حبيتها و مراتى تسافر عشان واحده حقيره زيكك
رنا& انا.  انا مكنتش اعرف انى هموت بجد انا مش هموت ي مصطفى 
مصطفى& دى حاجه متهمنيش دلوقتي 
الدكتوره& اهدو ي جماعه  المدام حالتها متأخرّة اويي مافيش حتا في جسمها مفيهاش كانسر حتا مالوش لزوم الكيماوي  وبعدين ي مدام انتى ازاى محستيش بتعب 
رنا& كنت بتعب كتيير بس مكنتش متخيله انه كانسر 
الدكتوره& تمام هتخدى العلاج دا لحد ميسمح ماعاد الكيماوي 
رنا& تمام شكرا  يلا ي مصطفى 
مصطفى& انتى 
رنا& لا ي مصطفى انا مش هعيش كتير خلينى ع زمتك.   في نفسها ونا مش هسيبك ترجع للعره انجى 
 (يستى انتى في اى ولا اى ونبي اتوكسي دنتى هتموتى ) 
مصطفى& انتى اكيد مش بنى ادمه
رنا& عشان بحبك لكن انجى انجى مش بتحبك
مصطفى& ماليش دعوه بيها انجى خلاص راحت منى 
وصلو البيت 
ريم& الدكتور قالك اى ي رنا
مصطفى& هقولكم بس مش دكتور المره دي دكتوره 
ريم& ازاي رنا متابعه مع دكتور 
رنا& مصطفى خلاص مالوش لزوم الكلام ده 
مصطفى& لا ازاي لزم كلهم يعرفو
ريم& نعرف اى مصطفى قول 
مصطفى& اختك كانت بتكدب علينا عشان اتجوزها وكانت متفقه مع الدكتور ربنا عشان عايزنى اعرف وسختها رحت الدكتوره و طلبت منها تحليل و عمناها و فعلاً طلع عندها كانسر (سرطان) 
بس هى انسحبت من لسانها وقالت كل حاجه كانت بكدب علينا فيها
ريم هوووب بقلم ع وش رنا& اناى هتفضلى كده طول عمرك هتفضلى وسخه ومبتحبيش الى نفسك بتكدبي علينا وخربتى بيت مصطفى 
رنا& انا بحبه لكن رنا مش بتحبه
مصطفى& قلتلك متحبيش سيرتها ع لسانك
مريم& مش وقته يبنى هتعمل اى دلوقتي مع انجى 
مصطفى& انجى مستحيل ترجع تاني مستحيل انا معملتش فيها الى كل حاجه تكسرها
مريم& هى بتحبك حاول تكلمها
ريم& انا هكلمها
ترن ترن ترن
سيف& انجى رقم من مصر 
انجى& شوفه مين لحد مخلص اللي ف ايدى
سيف& الو مين
ريم& اسفه شكلى اتصلت برقم غلط
سيف& لا هو هو الرقم صح انتى ريم صح
ريم& ايوه انا
انجى& و بقنا نحس 
سيف& بس اتلمى خدى ريم عيزاكى
انجى بضحكك& هات الو ازيك ي ريم
ريم& انجى عامله اى. وحشتيني اوي 
انجي& الحمدلله اناى عامله اى و خالتو اخبارها اى 
ريم& مش مهم كل دول  انجى مصطفى اتجوز رنا عشان رنا ف اخر ايامها و نتى لزم ترجعى ل مصطفى 
انجى& شششش مش عايزة اسمع اسمه ولا اتكلم ف الموضوع دا بعد اذي ريم متكلمنيش تانى في الموضوع ده 
ريم& بس 
انجى& مبسش  سلميلى ع خالتو كتييير
ريم& حااضر خدى بالك من نفسك سلام 
تاني يوم 
سيف& هاا جاهزة عشان نروح الشركه 
انجى& جاهزة انا متوتره اوييي
سيف& انا معاكي متخفيش
انجى& ربنا يخليك ليا يااارب 
وصلو الشركه 
انجى& ااااه…… 
يتبع….
لقراءة الفصل الخامس عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية عشقت صغيرتي للكاتبة حنان سلامة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *