روايات

اسكريبت حكاوي أدهم وملك الفصل الثالث 3 بقلم شيماء كمال

اسكريبت حكاوي أدهم وملك الفصل الثالث 3 بقلم شيماء كمال

اسكريبت حكاوي أدهم وملك البارت الثالث

اسكريبت حكاوي أدهم وملك الجزء الثالث

اسكريبت حكاوي أدهم وملك الحلقة الثالثة

واقفه بتكلم انا وليلى حسيت بدوخه شديده اووي ومش قادره
ليلى:ملك انتي كويسه
ملك بتعب:مش قاادره
ده كله بيحصل وادهم واقف بالعربيه شاف ان في حاجه غلط بتحصل نزل بالعربيه وارح اتجاههم
ادهم:في اي ملك انتي كويسه يبابا
ليلى:لازم نوديها المستشفي
ادهم اخد ملك عند العربيه وليلى راحت معاه عشان يودوها المستشفي
_______
أدهم:في اي يا دكتور مالها
الدكتور:هي عندها نسبه الانيميا عاليه فحست بالدوخه دي
أدهم:مليون مره اقولها كلى كويس  وهي مبتسمعش الكلام
الدكتور:انا كتبتلها على دواء وخليها تاخده في ميعاده بقى وكتبتلها على اكلات معينه لازم تاكلها
ادهم:سمعتي الدكتور قال اي ي استاذه ليلى عشان تبقى تجيبي انتي وصاحبتك أكل من بره واندومي بقى ومهيصين نفسكم
ليلى بضحك:انا هدخل اشوف ملك احسن
ادهم:خدي هنا رايحه فين انا اللى داخل اشوفها اللى عامله نفسها تعبانه اووي دي
ليلى:حاضر خلاص يسيدي هقف هنا
ادهم:جدعه
___________
ادهم: عامله اي دلوقتي
ملك بدموع:زي ما انت شايف الدكتور الرخم مركبلى حقنه في ايدي
ادهم بضحك:يغبيه دي مش حقنه دي اسمها كانيولا
ملك:بس بتوجع اووي باين عليه دكتور مش شاطر جايبني عند دكتور عاوز يموتني
ادهم:ملك اهدي يبابا احنا في مستشفي مش في البيت محسساني انك طفله
ملك:طب فين ليلى
ادهم:واقفه برا
ملك:سايب صاحبتي برا لوحدهااااا
ادهم:محسساني اني ولعت فيها يبنتي برا بتكلم الدكتور
ملك:يالهوي سايبها تكلم الدكتور لوحدها
ادهم:ياارب صبرني
ملك:هو الدكتور قال اني عندي اي
ادهم:على اساس انك مش عارفه
ملك:انيميا صح!
ادهم:ايوه يست ياريت تسمعي الكلام بقى وتاكل كويس
ملك:ماشي
________
زينب:اي ده بنتي مالك يحبيبتي اي يا ادهم اللى حصلها
ليلى:متخافيش يطنط ملك زي الفل بس عاوز تظبط في اكلها شويه
أدهم:بنتك قبل ما تدخل المحاضره داخت بسبب الانيميا اللى عندها دي
زينب:طب ادخلوا جوه طب بدل ما انتوا واقفين كده
ليلى:معلشي يطنط امشي انا ابقى ..ابقى خلى بالك من نفسك يا استاذه ملك
ملك:معلشي يا ليلى تعبتك معايا والله
____________
دخلت اوضتي وماما جابتلى اكل وطلعت قعدت مع ادهم برا
زينب:معلشي يا ادهم يحبيبي بنتي تعباك معاها على طول
ادهم:متقوليش كده يمرات عمو ملك دي بنتي بطفولتها دي مش بنت عمي
زينب:ربنا يديم المحبه ياارب
ادهم:طب ممكن ادخل اشوفها قبل ما امشي
زينب:طبعا
_________
ادهم:ده كله مخلصتيش اكل
ملك:انت هتبصلي في الاكل اللى باكله .او قول انك جعان وعاوز تاكل معايا
ادهم بضحك:بصراحه ايوه جعان بس مش هاكل معاكي
ملك’احسن بردو
ادهم:رخمه اووي
ملك:عارفه
ادهم:انا ماشي عاوزه حاجه
ملك: طب اقعد كل معايا وامشي
ادهم:مش قولتي لا
ملك:كنت بهزر ي اخي
ادهم: طيب
_______________
مراد:ازيك يصاحبي
ادهم:حبيبي الله يسلمك عامل اي
مراد:مجيتش الشغل انهارده لي
ادهم:بنتي كانت تعبانه شويه
مراد:بنتك؟؟ انت بتهزر
ادهم بضحك:اختي يبني
مراد:انت من امته وانت ليك اخوات بنات
ادهم:يالهوي على الذكاء قصدي بنت عمي يسيدي
مراد:اااه قصدك حبيبتك بقى
ادهم:حبيبت مين  قول كلام غير ده
مراد: يبني انت بتحبها والله
ادهم:هي اختي يمراد
مراد:طب خلاص انا عاوز اجي اتقدملها تسمحلى
ادهم بغضب:انت هتتجنن ولا اي يمراد انت عارف انت بتقول اي
مراد:عصبيتك دي بتدل انك بتحبها .. سلام يصاحبي شويه وهكلمك تكون عرفت قلبك بيقولك اي
____________
ادهم وهو بيكلم نفسه:انا اه بحبها بس زي اختي يعني وكده طب انا لي اتعصبت لما مراد قالى كده لي مبعرفش اعمل اي حاجه غير لما بتكون سانداني ووافقه معايا في كل حاجه لي بحب الطفوله اللى هي فيها دي بقت جزء من حيااتي وجزء مهم جدا جزء اي دي حياتي كلها بس يا ادهم بلاش هبل بقى
___________
ملك:لا يماما مش موافقه اقابل حد
زينب:مهي دي مش عيشه يبنتي كل ما يجيلك عريس تقولي مش موافقه
ملك:انتي عاوزه تخلصي مني يماما صح
زينب:يبنتي متقوليش كده انا بس عاوزه افرح بيكي
ملك:بس انتي عارفه يماما اني بحب ادهم
زينب: وادهم مش بيحبك يبنتي لو كان بيحبك كان اعترف بكده
ملك: ماما انا بجد بحبه ويمكن هو كمان بيحبني بس مش عارف كده
زينب:انا هسيبلك فرصه تفكرى يملك
_____
دخلت اوضتي وانا دموعي سابقاني لي لما بنحب حد اووي بنتوجع كده يااربي معقول ادهم مش بيحبني
ملك:الو يا ليلى
ليلى:اي يا ملك صوتك تعبان لي كده
ملك:قصت لها كل ما حدث
ليلى:اكيد مامتك بردو عاوزه تفرح بيكي يملك وبردو ادهم مش حاسس بيكي
ملك:وانا مش هقدر ابقى لحد غير ادهم يا ليلى
ليلى:اهدي يحبيبتي وفكرى ومحدش هيغصب عليكي في حاجه
ملك:خلاص انا قررت
ليلى:طب قوليلى اي اللى في دماغك
ملك: ………………….
___
ادهم في مساء اليوم وهو سايق العربيه
ادهم وهو بيكلم نفسه:لا مهو انا لازم افهم انا بحبها ولا لا قلبي ده هيوديني في داهيه انا عارف لي لما بنكون سوا بحس اني ملكت الدنيا دي كلها في حاجات كتير بتحصلى لازم اعرفها
مراد:اي يا ادهم انت فين
ادهم:هكون فين يعني ..ماشي شويه بالعربيه
مراد :طب انا عاوز اقعد معاك شويه
ادهم: لي في اي
مراد:لما اشوفك هقولك
ادهم:طيب تعالى في المكان اللى متعودين نروحه على طول
مراد:تمام
ادهم قفل مع مراد وساق العربيه بسرعههه  وكان في عربيه جايه من طريق تاني بسرعه اعلى وهوووب…………
يتبع…..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الاسكريبت اضغط على (اسكريبت حكاوي أدهم وملك)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *