Uncategorized
رواية أحببتها الفصل السادس عشر 16 بقلم شهد محمود
رواية أحببتها الفصل السادس عشر 16 بقلم شهد محمود
![]() |
رواية أحببتها الفصل السادس عشر 16 بقلم شهد محمود |
رواية أحببتها الفصل السادس عشر 16 بقلم شهد محمود
زين: حور..
حور: طلقني….
زين بغضب: اطلقك انتي مجنونه…..
حور: لا مش مجنونه يازين… مهو عادي اخش البي القيكي بتضربني من غير معرف السبب وانا الي هبله وجايه افرحك اني حامل…. ابني…
زين: اهدي……
حور بدموع:ابني يازين…ابني جراله حاجه…انت عارف لو جراله حاجه مش هرحمك….
زين:اهدي ياحور الطفل كويس…
حور بدموع:انت ليه بتعمل كده ليه…انطق….
زين:انااا…
حور:انطق..انطق ايه السبب الي يخليك تضربني بالشكل ده….ليه يازين…
زين:اهدي ياحور هحكيلك….
flash
زين:اما اقوم البس اروح الشركه….ااه التلفون…اده في رساله…
الرساله:بس مراتك ايه قمر….متوقعتش انك مغفل…وغفلتك علي اساس رايحه الجامعه وغفلتك…وتحت الرساله صوره حور وحضنه واحد…..
زين بغضب:مستحيل والله لوريكي يابنت*******
back
زين:ده الي حصل ولله…
حور:يعني لدرجادي بتوثقش فيا…
زين:حور غصب عني…انا والله مكنتش مصدق لحد ماشوفت صورتك….واتاكدت اكتر لما مقولتيش انك في الجامعه….
حور:يعني للدرجادب وايش عرفك انها انا…وانا لبسه نقاب….واناقولتلك اني مش في الجامعه لاني مكنتش هناك فعلا….
زين:اماال كنتي فين…
حور بغضب:كنت بزفت بكشف عشان كنت تعبانه..والدكتوره قالتلي اني حامل وانا الغبيه كنت جايع افرحك واتفجئت بحضرتك بتضربني
زين:حور…انا بجد مكنتش اعرف انك حامل…
حور:كنت ممكن تسالني…لكن انت مسالتنيش حتي…انا بكرهك…
زين:حور اانا اسف سامحيني غصب عني..
حور:صعب يازين انا كل مره بفتكر وانت بتضربني بكل وحشيه كاني حيوان…وكمان كان ممكن تقتل ابني..بكرهك يازين…
زين:معلشي انااا اسف…ثم جذبها الي حضنه..
حور:ليه يازين ليه….
زين:انا بحبك والله ودي كانت لحظه غضب…سامحيني…
حور:……….
……….في مكان اخر ………..
خديجه:اذيك يماما عمله ايه…
ام فارس:كويسه ياحببتي انتي اخبارك ايه…
خديجه:انا تمام….
ام فارس:بصي الطلبات دي…
خديجه:حاضر…وذهبت خديجه تبحث عنهم….
ام فارس:الو…تعالي…
فارس:حاضر..
خديجه:انا خلصت….
ام فارس:ماشي ياحببتي ساعديني عقبال مافارس يجي…
خديجه بتوتر:هاا فارس انا لازم امشي….واثناء مشي خديجه….
فارس:هي فين….
ام فارس:اول ماسمعت اسمك مشيت…
فارس:اايه…
ام فارس:هو ايه الي ايه اخلص الحقها…
فارس: حاضر….
………..في مكان اخر ……….
الجد:اهلا ياولاد…
ادم وجميله:اهلا ورحب بهم الجميع….
الجد:قوم يابني غيروا وارتاحوا عشان بكره هنروح نقعد في الاراضي ونفطروا هناك…
جميله:بجد ياجدو…يعني هفطر في الارض..
الجد:ايوه ياروح جدو….وضحك الجميع…
ادم بضيق:بعد اذنكوا يلا….في الغرفه…
ادم بتريقه:بجد ياجدو يعنيي هفطر في الاراضي…
جميله:نينيني…..بارد..
ويضحك ادم بصوت مرتفع….
جميله بهيام:ضحتك حلوه اوي…
ادم:عارف…
جميله:هااا…..انا دخله استحمه…..وطلعت تجري….
ادم:هبله والله….
جميله:ادم هتلي هدوم…نسيت اخد…
ادم:اه وانا مالي متخرجي….
جميله:اخرج فين انا قالعه هات هدوم….
ادم:وايه يعني وانا حد غريب…انا جوزك…وعادي اشوفك…ولاايه….
جميله:اسكت ياقليل الادب..اخلص هات الهدوم…
ادم:عنيه….واخرج لها..قميص من قمصانه….خدي
جميله:عاا ادم ايه ده…
ادم:منا معرفش هدومك وانتي عايزه ايه اخرجي بده وهاتي هدوم ليكي…
جميله بكسوف:بصوت واطي ايه الغباء ده ماهو اكيد مش هيجيب هدوم بتاعتي….انا هخرج وانري لله….
ادم بسرحان:هو القميص حلو عليكي كده ليه…
جميله:عشان تعرف انه عليه احسن منك….كانت جميله ترتدي قميص زين…
جميله:احم ادم بتقرب ليه…
ادم:هااا مفيش انتي قمر..تعرفي ياجميله انا بحبك اوي…
جميله:وانا كمان…
ادم:واناي كمان ايه…
جميله:بحبك….
ادم:بجد…وحملها زين الي السرير انا عايزك تسيبي نفسك النهارده….
حميله بسرحان:تؤمر….وبدأت ليلتهم الجميله…(نسيبهم ياجماعه)
………..في مكان اخر ………..
زين:حور…
يتبع……
لقراءة الفصل السابع عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية المقاس للكاتبة فاطمة الدمرداش