Uncategorized

رواية أحببتها الفصل الثامن 8 بقلم شهد محمود

 رواية أحببتها الفصل الثامن 8 بقلم شهد محمود

رواية أحببتها الفصل الثامن 8 بقلم شهد محمود

رواية أحببتها الفصل الثامن 8 بقلم شهد محمود

وقفنا لما ادخ خد جميلةلبيتو…… نكمل
ادم: انتي دلوقتي مراتي فاهمه… 
جميله: يعني ايه انت عارف انااجوزتك عشان امي غير كده انا مكنتش عايزاك
ادم: بس اجوزنا…. 
جميله: بس انا مش بحبك… ومش عايزاك
ادم: وانا مش عايزك… انا مجوزك عشان الورث مش اكتر… 
جميله: تقصد ايه…. 
ادم: اقصد ان ابويا كتب وصيه اني مش هاخد الورث الاما اجوز…. 
جميله: وانا مالي انت هطلقني… لاما هقدم بلاغ انك اجوزتني غصب
ادم: مسكها من دراعها مش انا الي حتت بت زيك….. تقدم فيه فاهمه…. 
جميله: خلاص طلقني وانا اريحك
ادم: وياتري هتجيبي مليون جنيه منين
جميله: مليون ايه.. 
ادم: هو انا مقولتلكيش…. انتي وقعتي علي ورقه بمليون جنيه… وممكن احبسك بيها فاانتي تتكلمي عدل
جميله: تعرف الزباله هيفضل طول عمره زباله…. 
ادم: ابتدينا… لا من النهارده تحترميني وغصب عنك…. 
جميله: انا عندي شرط… 
ادم: مع اني مش مطر اوافق بس قولي
جميله: انت مش هتلمسني وكمان هشتغل في الشركه عادي… وده اخر كلام
ادم بغضب: انتي مجنونه يابت انا معنديش نسوان يشتغلوا…. 
جميله: بس انا عايزه اشتغل….
ادم: وانا قولت مفيش شغل وده اخر كلام….. وانتي دلوقتي هتقعدي في البيت وعايز اجي الاقي الاكل جاهز والدنيا نضيفه… سلام… 
جميله: بس……. هوووف
……. في مكان اخر  ………… 
زين: الو
حور: الو
زين: انا تحت انزلي
حور: حاضر……واثناء خروج حور…..
مراد:حور..
حور:مراد…في حاجه
مراد:اه انتي بقالك فتره مجتيش….
حور:كان عندي شويه ظروف في البيت…
مراد:كب اتفضلي المرجعات دي عشان امتحان الاسبوع الجاي
حور:شكرا…
مراد:عدي الجمايل ياستي…العفو…
حور:سلام…….وكل هذا ولا يرون العيون التي تراقبهم……
….في العربيه  …….
زين:كنتي بتكلمي مين….
حور:مراد
زين:لا ومسالتكيش عن اسمه….ايه الي وقفك معاه….
حور:كان بيديني مرجعات….وثانيا انت متدخلش انت مش قولت كل واحد في حياته الشخصيه
زين بغضب:انا ادخل  في الانه عايزه فاهمه
حور:عشان تعرف مين الي بيرجع في كلامه
زين:حور انا علي اخري…
حور:ميهمنيش…..
زين مسكها من دراعها….
زين:لما اكلم..تسمعي وتفهمي معنديش حد بيعارض فاهمه….
حور بوجع:ااه زين داعي…بيوجعني….
زين بغضب:فاهمه
حور:فاهمه…
……..في البيت  ………
زين:اعملي اكل اخلصي….
حور:حاضر…..هغير الاول….
زين:البسي بس حاجه عدلي…
حور:علي اساس اني بمشي عريانه
زين:ياريت هيكون احسن
حور:قليل الادب…الواحد يحرس منك…
زين بخبث:متيجي نستحمه….
حور بصدمه:قليل الادب…ثم ذهبت تركض..
زين بضحك:مجنونه….بعد قليل اتت حور وهي ترتدي….شورت قصير وبادي حمالات ورفعت شعرها وتركت خصلتين مما ذادها جمالا….
زين:اللهم صلي علي النبي….انا كده هتهور…
حور:ةانا عارفه اني حلوه……
زين:مغروره بس قمر…..
حور:عارفه
…….بعد الطعام  ………
زين:انا طالع استحمي 
حور:ماشي هخلص واجي….
خلص زين حمي…..ولبس شورت بس
حور:انت عامل كده ليه….. 
زين: ايه هنام كده
حور: ااه ماشي…. ونامت حور علي طرف السرير….. 
زين: انتي نايمه بعيد كده ليه… 
حور: عادي…. ثم جذبها بحضنه…. 
حور: انت بتعمل ايه ابعد
زين: هش عايز انام….. 
…… في الصباح……. 
حور: مين….. وبتفتح الباب
حور:مين حضرتك….
…:انا حبيبت زين…
حور:نعم….
يتبع……
لقراءة الفصل التاسع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية المقاس للكاتبة فاطمة الدمرداش

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *