روايات

رواية احببت ملتزما الفصل الثامن 8 بقلم مصطفى

رواية احببت ملتزما الفصل الثامن 8 بقلم مصطفى

رواية احببت ملتزما البارت الثامن

رواية احببت ملتزما الجزء الثامن

رواية احببت ملتزما الحلقة الثامنة

تقي و صحابها وافقوا و هيروحوا عندها يتغدوا وصلوا العنوان و طلعوا و ابتسام فتحتلهم الباب و سلموا عليها
فاتن : أهلا ي بنات اتفضلوا نورتونا انهارده
تقي : تسلمي ي طنط البيت منور بيكي
فاتن : يلا بقى عشان تتغدوا و تخرجوا راحوا للسفره لقوا عليها أشكال و ألوان من الأكل
ملك : مين اللي هياكل كل ده
ندى : هاكله انا يابت انا بحب الأكل تسلم ايدك ي طنط
فاتن : بالهنا و الشفا ي حبايبي
تقى : الله يهنيكي ي طنط
و اتغدوا و عجبهم الاكل جدا لدرجه أن بطنهم معتش فيها مكان لأي حاجه تانيه
ريم : يلا بقى نخرج ولا ايه
فاتن : استنوا كلوا الحلو الأول
تقى : حلو ايه معتش مكان خالص 😂😂
ندى : يابت استني أكل الحلو 😂😂

 

 

ريم : يابت هو انتي مش بتبطلي أكل خالص 😂😂
ندى : و انت مالك ي بارده هو انا بأكل ب بوقك ولا الأكل بينزل معدتك انتي دا بوقي و معدتي انا حره فيهم 😂😂
ملك : بوووووم قصف جبهة 😂😂
ابتسام : اين الجبهه انا لا أراها 😂😂
تقى : اوووه ياعيني عليكي ي ريم 😂😂
ريم : انا بقول امشي بكرامتي احسن 😂😂
ندى : هو انت لسه عندك كرامه 😂😂😂
تقى : فصلان و الله يلا بينا ننزل
كلهم : يلا بينا
_______________________________________
في شركه الشناوي
معاذ : لقيت سكرتيرة ولا لسه
محمد : في واحده بس مش عارف
معاذ : وريني أوراقها كده
محمد اداله أوراق ابتسام و معاذ شافها
معاذ : مؤهلاتها حلوه و كمان واخده كورسات في لغات كتير

 

 

محمد : انا قولتلها هحطك تحت التدريب أسبوع بس لسه مش اتصلت بيها
معاذ : خلاص بلغها و قرأ اسمها ابتسام إبراهيم الحديدي و قال : ايه ده
محمد : في ايه
معاذ : دي أخت رعد الحديدي
محمد : رعد مين
معاذ : انت مش فاكره رعد اللي كان معانا ف الجامعه أصغر مننا
محمد : ااااه هي دي أخته
معاذ : ايوه هي
محمد : يبقى على بركه الله
_______________________________________
في فيلا الشناوي أحمد قاعد لوحده افتكر سهام مراته و افتكر كل ذكرياته معاها و ازاي حبوا بعض و اتجوزوا
Flash Back

 

 

أحمد قاعد ف الشركه في مكتبه و الباب خبط و دخلت سهام
سهام : السلام عليكم
أحمد : و عليكم السلام و رحمه الله و بركاته
سهام : كنت جايه أقدم على وظيفه مهندسه ديكور اللي عملتوا عليها إعلان
أحمد : اه اتفضلي وريني أوراقك كده و شاف أوراقها و عجبته و بالفعل اشتغلت عنده و حبها و أعترفلها و لما قال لأهله عليها اعترضوا
أحمد : ليه ي بابا مش موافق عليها دي بنت هايله
الأب : يابني مش من مستوانا و معندهاش أهل
أحمد : ي بابا يعني ذنبها أن أهلها متوفيين
الأم : مش هتنفعك يابني انا مستعده أجبلك ست ستها
أحمد : ي ماما انا عاوز اتجوزها هي و لو متجوزتهاش يبقي مش هتجوز خاالص و فضلوا ع الحال ده اكتر من سنه لحد أما اتجوزوا سهام كانت بتعامل أم أحمد كويس و بحاول ترضيها بس أم أحمد مكنتش بتحبها و بتعاملها معامله الخدم و أقل منهم كمان
نهايه Flash Back
_______________________________________
تاني يوم ابتسام صحت على صوت التليفون بتاعها
المتصل : السلام عليكم
ابتسام : و عليكم السلام و رحمه الله و بركاته مين
المتصل : انا بشمهندس محمد صاحب شركه (………..)

 

 

ابتسام : اه أهلا خير
محمد : تقدري تيجي من بكره تستلمي وظيفتك
ابتسام : ماشي شكرا و قفلت الخط و قعدت تتنطط ع السرير و مبسوطة جدا انهم قبلوها فأخوها دخل عليها
رعد : بتعملي ايه ي مجنونه
ابتسام : هشتغل هيييييييييه هشتغل
رعد : تشتغلي ايه و فين
ابتسام : في شركه صاحبك دي
رعد : اه افتكرت طب مبارك عليك
ابتسام : الله يبارك فيك عقبالك
_______________________________________
في المكان المجهول
مجهول (1) : هنفذ امتى
أسيل : ي غبي مش لما أتعرف علي أخته الأول
مجهول (1) : هو انتي لسه متعرفتيش عليها
اسيل : لا صحابها بيبقوا معاها و انا عاوزاها لوحدها
مجهول (1) : طب بسرعه بقى
ي ترى ايه علاقه اسيل ب المجهول ده

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية احببت ملتزما)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *