Uncategorized

رواية عذرائي الفصل الثالث عشر 13 بقلم سمية عامر

 رواية عذرائي الفصل الثالث عشر 13 بقلم سمية عامر

رواية عذرائي الفصل الثالث عشر 13 بقلم سمية عامر

رواية عذرائي الفصل الثالث عشر 13 بقلم سمية عامر

مالك : انتي عذراء ؟ 
احمرت خدودها و وشها كله بقى الوان 
غزل بعياط و صوت طفولي بريئ: انا …انا كنت هقولك والله كنت هقولك 
كانت بتترعش وهي بتنطق الكلام 
مالك بكل هدوء مسك ايديها : غزل اهدي و احكيلي 
غزل وهي بتعيط جامد برعشه في صوتها : بس بس انا خايفة تسيبني 
مالك وهو بيحاول يتمالك نفسه : احكي يا غزل ارجوكي احكي انا مش هقدر اتمالك نفسي اكتر من كده 
غزل بصوت ضعيف متقطع : انا  بحب ال …الخيل من زمان و بابا علمني اركب ازاي بس قبل ما طارق يتقدملي كنت بلعب مع الحصان بس هو جري بيا بسرعة و خبطني جامد وقعني على الأرض و …و لقيت نزيف رحت للدكتورة قالتلي ….أن انا …
مالك بحزن وهو ماسك ايديها : شششش بس يا غزل متكمليش 
غزل وهي بتبص في عينه : مالك والله دي الحقيقه و ماما عارفة و الاء قالت لبابا اني هربت مع واحد واني …حامل منه كانت اعز صديقة عندي عمري ما كنت اتخيل تعمل معايا كده 
حضنها جامد : كل واحد هيشوف حجمه انتي مقامك عندي عالي وانا مقدرش اشك فيكي لثانيه 
( مازلتِ عذرائي حتى وإن تركك العالم اجمع انتِ قمراً لامع بعيني انتِ غزالتي التي غزت قلبي بنقائها أنتِ عذرائي ) 
حضنته بقوه و فضلت تعيط : مالك انا بحبك 
ضحك ضحكه خفيفه و ضمها اكتر : يعني ينفع يعني تقوليها وانتي في حضني كده ابلعك دلوقتي ولا اعمل ايه 
ضحكت غزل بخجل : ممكن نروح 
مالك وهو بيبص في عينيها : يلا عشان محضرلك مفاجأة 
غزل : ايه هي 
مالك : لما نروح هتشوفيها 
خرجوا سوا 
كانت الاء قاعدة بتضحك مع صاحبتها : بس يا ستي و بعتله الفويس المفبرك وتلاقيه قتلها دلوقتي 
صاحبتها : ياربي عليكي شيطانه دي تلاقي حياتها اتحولت جحيم ( يارب نفس جحيم غزل ????) 
الاء بخبث : و لسه انا قررت مش عايزة فلوس الراوي ،انا عايزة ابن السيوفي يكون ليا
صاحبتها : يا لئيمة هتوقعيه ازاي 
الاء : لسه بخططله أصل هو لازم يلاقي حد يواسية هههههههه 
وصلوا الفيلا دخلت غزل اوضتها وفضل مالك برا بيتكلم في التليفون 
عبير بصوت باكي : هي حكتلك يا حبيبتي يا بنتي 
مالك : ازاي فكرتي اني ممكن اسيبها عشان حاجه زي دي خالتي انا بعشق غزل و مصدقها للصميم 
عبير : مصدقاك يابني خلي بالك منها 
قفل مالك معاها و اتنفس و دخل 
غزل : مالك فين حاجاتي و لبسي انا مش لاقيه حاجه 
قرب منها باسها من خدها : حاجاتك في اوضتنا 
غزل بتوتر و خوف : ليه …دي اوضتك 
مالك بابتسامه خبيثه : دي اوضتنا انتي زوجتي العزيزة 
غزل : بس ..بس انا …مش يعني 
مالك : ششش هبقى مؤدب بس الناس هتاكل وشنا يعني نتجوز و نقعد كل واحد في اوضه 
غزل : بس …….
قبل ما تكمل كلامها شالها و طلع بيها على فوق 
غزل بخجل : لا نزلني انا هطلع لوحدي 
مالك : في عروسه تطلع لوحدها وانا حضني فين 
اتكسفت اكتر و خبت وشها في قميصه 
نزلها عند الباب و قرب اكتر منها كان لسه هيبوسها بس ..
منى : ايدا انتو بتعملوا ايه 
شهقت غزل : انا مبعملش والله هو اللي بيعمل 
جريت غزل على جوا بسرعة وهي محرجه 
مالك : كده يا منى فينا من الحركات دي د انا ما بصدق بنت اختك تفك معايا 
منى وهي بتضحك : بس يا قليل الادب ادخل ادخل 
مالك خرج و قفل الباب : ادخل ايه بقى دي عايزالها يومين لحد ما تفك تاني …….
يتبع……
لقراءة الفصل الرابع عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أحببتها رغم كرهي للكاتبة جنى خالد

‫9 تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *