Uncategorized

رواية فتاة حطمها العشق الحلقة الحادية عشر 11 بقلم حبيبة حسن

 رواية فتاة حطمها العشق الحلقة الحادية عشر 11 بقلم حبيبة حسن 

رواية فتاة حطمها العشق الحلقة الحادية عشر 11 بقلم حبيبة حسن 

رواية فتاة حطمها العشق الحلقة الحادية عشر 11 بقلم حبيبة حسن 

في قصر الالفي

جاسر بصدمه:اي داا ثم صرخ باسمها لتهتز اركان القصر علي اثر صراخاته 

اتصل جاسر بالاسعاف 

جاسر:عربيه اسعاف بسرعه 

جاءت عربيات الاسعاف التي يصدح صوتها في كل مكان 

جاسر وهو يحمل حور 

جاسر:فوقي مينفعش تموتي من غير ما اخلص انتقامي منك هتعيشي يعني هتعيشي 

دخلت حور عربيه الاسعاف وهي فاقدة لوعيها 

وصل جاسر اي المستشفى وهو يصرخ:دكتووووورر هناااا بسرعةةةةةة

لياتي اليه احدي الدكاترة:استاذ جاسر اهدا وهتبقا كوايسه هنعمل الازم

ليمسكوا جاسر من ملابسه: لو جرالها حاجه مش هيكفيني فيها موتك وموت عيلتك و حرق المستشفي ديي باللي فيها 

الدكتور برعب:حاضر ليهرول الي غرفة العمليات 

في صباح اليوم التالي 

تستيقظ تلك الجميلة ذات العيون الزرقاء لتخرج الي الصاله لتجد ملابس كثيرة و اطعمه شهيه و خضروات طازجه لتري تلك الرساله اللي علي احدى كياس الاطعمه لتقراء الاتي:صباح الخير انا جبتلك اكل وهدوم عشان تاكلي وتكمل حياتك و عايز ال c.vبتاعك عشان اقدملك علي شغل ونا هاجي البيت علي الساعه 7 كدا هاخد شاور وهدوم واروح الشغل خالي بالك من نفسك

لتضحك هذة المجنونه:ربنا نصرني يبا احلي مكرونه بشاميل عليك ثم تذهب الي المطبخ لتبداء في تحضير اكلتها المفضله 

عند مالك 

استيقظ هذا الوسيم من النوم ليذهب الي شركته ليصل الي الشركه وهو يدخل ليحل محل جاسر لان جاسر اخبرة انه لم يستطع الذهاب وصل مالك الي المكتب 

مالك للسكرتيرة:في ميعاد النهاردة 

السكرتيرة:ايوة وفي واحدة مستنياك في مكتبك 

مالك:واحدة مين؟!

سكرتيرة:معرفش الصراحه 

ليدخل مالك الي مكتبه ويصدم بشدة مما رائه 

في كليه تجاره

ملك واقفه علي المسرح وهتبداء تغني ومتوترة جدا 

حازم:هتقدري وهنكسب يا حبيبتي 

ملك: يارب 

لتبداء ملك في الغناء لتغني اغنيتها المفضله لتامر عاشور بقول عاديي 

وقبل ان تنتهي من الغناء كان المسرح تصدح جميع اركانه بالسقف والتحيات والانبهار من هذا الصوت الذهبي التي تغني به ليحيها الجميع 

ليقول المدرس المسئول عن هذة المسابقه: وبكدا نكون انتهينا وبكرة سنعلن الفائز الذي سينضم للنهايات 

خرجت ملك من المسرح وهي سعيدة للغايه 

ملك لحازم:انا فرحانه جدا

حازم: انشالله هنكسب يروحي 

ملك بكسوف اوكي انا هروح عشان المحاضرة بتاعتي بقا 

حازم:اوكي باي

في المستشفى

احنا بنفقد المريضه يدكتور 

ليسمع بذلك هذا الجاسر ليبداء في تحطيم المستشفي 

جاسر: لاااا مش هتموتييي مش هتموتييي يحور الا ما اخد بتاري منك مش هتموتييييي ليحطم جميع مرافق المستشفي 

ليدخل الي العنايه المركزة ويمسك جسدها ويهزها بعنف شديد وهو يصرخ بها ويقول لاااا مش هتموتي مينفعش ترتاحي انتي هعذبك بعدين تموتي نا مش هسكت ابدا ليتدخل الدكتور وهو يعمل لها صدمات كهربائيه 

الدكتور: حد يطلعوا برة 

ليمسكوا اكثر من 4 ارجل حتي يتمكنوا من اخراجه نظرا لقوته البدنيه ليخرجوا بالعافية من الغرفة

ليفعل الازم مع حور ليعيدوا النبض 

ليخرج الدكتور مبتسما ال جاسر: قدرنا ننقز المريضه 

جاسر: تمم هتقدر تمشي معايا دلوقتي

الدكتور:لا طبعا حالتها غير مستقرة علي الاقل اسبوع 

جاسر: تتعالج في البيت ابعت معايا اشطر ممرضه هنا 

الدكتور:اللي تشوفه جاسر باشا 

لتذهب الي ذلك الجحيم الشبيه بالقصر مع ذلك الوحش الذي لا يعرف الرحمه ابدا 

في مكتب مالك 

مالك: كارما؟!  انتي عايزة ايي

كارما: راجعه اخد حقي 

مالك: حقك ايي انتي فرقتيني عن صحابي وعملتي صفقات زباله مع شخص حقير ضدي انا وصحابي وبعدنا عن بعض بسببك بقيت لوحدي بسببك بنتي ماتت بسببك مرات صحبي وابنوا ماتوا بسببك يشيخه انتي ايي شيطانه نتي معندكيش دم 

كارما: مش هسكت غير اما ادمرك وادمرلك حياتك 

مالك: ونا مش هسيبك ومش هرحمك وهندمك علي كل حاجه عملتيها ليا ولصحابي

كارما بصت بقرف واخدت شنطتها وبتهديد:مبقاش انا كارما لو ما خليتك تجيلي راكع وهبدت الباب وراها

مالك:في ستين داهيه وخرج

للكاتبه:حبيبه حسن

في منزل عمر 

دخل عمر ليري تلك الجميلة ترتدي بيجامه روز وبرمودا ابيض و تفرد شعرها الطويل علي ظهرها و تحضر المائدة

لتري عمر يدخل لتردف بمرح: حماتك بتعشق امك????

عمر: لو عرفتها مش هطيقها ????????

فيروز: ليه يعنيي هي ام ايلكار الغاز(ممثل تركي في مسلسل امو شيطانه كدا????????)

ليضحك عمر وهو يتعمد عدم التحدث في هذا الموضوع ليردف: اي الاكل دا كلو معاكي رقم الاسعاف

فيروز:نينييي دانا ولا ست اميرة اللي تحمر واللي تشمر ويوماتي تعجن وتخمر تسلم ايدك ست فيروز لتبداء بالرقص وهي تبدو كالطفلة

ليسرح في جمالها عمر:انتي جميلة اويي 

فيروز: ربنا يحميك لشبابك

عمر:اة انتي منهم طب يلا ناكل 

ليبدائوا في الاكل ثم بعد فترة ينتهوا من الاكل 

عمر:والله لاشيل معاكي 

فيروز:انا طبخت ونت هتغسل 

عمر:سيد عيب متقولش كدا احنا اهل 

لتضحك فيروز: خلصانه هساعدك

ليطرق الباب فمن الطارق؟!

في كليه التجارة 

ذهب مالك الي الجامعه حتي يتحدث مع ملك لانهم اصدقاء 

ليجد ملك تخرج مع ذلك الغبي

مالك بصدمه:حازم؟!

يتبع..

لقراءة الحلقة الثانية عشر : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً اسكريبت حسام وأماني للكاتبة أماني المغربي.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *