رواية انتقام مشروع الفصل الثاني 2 بقلم أمنية يوسف
رواية انتقام مشروع الفصل الثاني 2 بقلم أمنية يوسف
رواية انتقام مشروع البارت الثاني
رواية انتقام مشروع الجزء الثاني
رواية انتقام مشروع الحلقة الثانية
وقفنا المره اللي فاتت لما دخلنا الشقه، وعمر ورانيا وقفوا بصدمه لما شافوا عيلاتهم هما الاتنين
ابو رانيا بغضب “اه يا فا”جره بتخوني صحبتك وتعملي دا كله”ومسكها من شعرها”والله لاقتل’ك”
رانيا بدموع”ااه شعري شعري يا بابا والله ما عملت حاجه دي اكيد كداب’ه”
وفجأه ضربه’ا بالقلم وقال”اممم كدا’به طيب يا ست رانيا تعالي اتفرجي على فضيحت’ك”
واخدها على الشاشه اللي كانت كل حاجه بتتعرض عليها صورهم وشاتهم وكل حاجه
اما عند اهل عمر فكانت مامته بصاله بهدوء بس في عنيها حزن والم، كانت بتبص عليه ودموعها ماليه عنيها
اما عند بابا واهلى فكانوا بيحاولوا يهدوا ابو رانيا واخوها وامها
رانيا وهي بتشوف كل حاجه فجأه فضلت تصر’خ من ضر’ب باباها ليها
رانيا بصت على عمر بس هو دور وشه ومقدرتش تتكلم ولا هو
ابو همس”يا عبدالرحمن اهدى متعملش في بنتك كدا قدام الناس”
ابو رانيا بغضب “عندك حق بس انا حبيت اوري همس ان حقها هيجي همس مش بنتك وحدك يا ابو همس همس بنتي وانا اللي مربيها بس غالبا ربيت بنتك ونسيت بنتي، أنا آسف آسف على اللي اتعمل دا” والدموع ملت عنيه
“والله ما عارف أقولك ايه”
ابو همس وهو ينظر إلي عمر”متقولش كدا يا عبدالرحمن همس اللي اختارت غلط وللأسف انا مشيت ورا كلامها ونسيت انها عيله”
ابو رانيا بخنقه وخزى من بنته “احنا هنسيبكم ونمشي ” وفعلا أخد عيلته ومشي
كلنا كنا باصين لعمر اللي مداش اي ردت فعل بالعكس كان باين عليه البرود بس مامته قالت “أنا آسفه ليكِ يا همس يا بنتي انتِ تستاهلى كل خير وآسفه على اللي حصل من ابني، هو غالبا لسه معرفش رجوله يعني ايه وإن شاء الله لما يعرف ابقى نفكر نخطبله ونعتبره راجل”
للحظه ابتسمت على جملتها وابتسمت أكتر وانا شايفه عمر بيطلع دخان من ودانه وعينه من العصبيه
امه خدته ومشيت بعد ما اديناهم كل حاجه تخصهم، بصيت على بابا بدموع واترميت في حضنه بكيت لدرجه اني محستش بنفسي انا وبنام في حضنه
بعد شهر من الأحداث دي عرفت ان رانيا باباها مش بيكلمها وانها عايزه تجيلي بس هو رافض يخرجها من البيت، اما عمر فعرفت انه بيسر’ق من فلوس الشركه اللي شغال فيها واتحبس
مفرحتش فيه قد ما زعلت على نفسي إني معرفتش أختار بس لعله خير اهو عرفني مين بيحبني ومين لا
وبعد شهرين كمان كنت نايمه لغاية ما ماما دخلت عندي
ام همس”قومي زين ابن خالتك برا”
قومت مفزوعه “ايه زين برا هو جه امتى”
زين دا اقرب او كان اقرب حد ليا بس للأسف بعد عني بدون سبب وللأسف كنت بحبه بس خزوقن’ي وسافر ابن الحلوه.
قومت لبست واتشيكت واستعديت اني اخرج مش عارف رد فعله هيكون ازاي بس خرجت وانا متوتره
ام همس شاورتلها انه في البلكونه
همس وهي داخله”احم احم ”
زين بهدوء”ادخلي يا همس ادخلي”
همس مدت ايدها وسملت عليه وبعدها مقدرتش تشيل عينها من عليه خصوصا انه اتغير كل حاجه اتغيرت فيه، بعد فتره من السكوت آخيرا اتكلم
زين بهدوء “حبيتي غيري يا همس، مقدرتيش تستني وانتِ عارفه اني سافرت عشان اشتغل عشان مستقبلي بعد كدا”
همس بكسوف منه”خلاص اللي حصل حصل يا زين ”
زين بعصبيه”لا مفيش اللي حصل حصل فيه انك روحتي حبيتي غيري مع اني سافرت وروحت وجيت وشوفت اللي احل نك بس فضلت احبك مشلتكش من قلبي مع انك بسهوله جبتي مكاني”
همس بدموع وعصبيه”مين قال اني حبيته انا اتخطبت ليه عشان استنيتك والبعد طال قولت خلاص بقا عندي عشرين سنه اكيد هيجي مجتش طيب اتنين وعشرين وبرضو مجتش وصلت تلاته وعشرين سنه وانا متخطبتش عشان البيه رايح يكون نفسه”
زين بعد ما استوعب انه فعلا الغلط منه هو حتى مكلمش اهلها وقالهم مع انه بيحبها بس استنى لما يكون شخص يليق بيها
زين كان هياخدها في حضنه بس خالته وامه دخلوا
ام همس”حيلك حيلك تحضن مين يا خويا البنت كبرت”
زين وهو بيبص عليها من فوق وتحت”من حيث انها كبرت فهي كبرت وكبرت اوي كمان”
همس وشها احمر وقالت في نفسها”والله خالتي ما عرفت تربي”
ام زين”خلاص بقا العيال لبعض ومعروفه زغرطي يا ام همس”
بعد شهرين من الاحداث كنا بنرقص انا وهو في فرحنا، واللي متعرفهوش انه هوواللي اكتشفت خيا’نه عمر لانه جه بس مرضيش يجي عندنا بعد ما عرف اني اتخطبت
زين بحب”همس تعرفي”
همس “ايه”
“سمعت انهم بيقولوا اكتشفوا قمر تاني على الكوكب وبيدوروا عليه”
همس بإستغراب”نعم ازاي يعني”
زين بحب”ميعرفوش إني سرقت’ه”
همس عرفت مغزى كلامها واتكسفت وبعدين همست في ودانه وقالت
“وما كُنْتُ ممَّن يدْخُلُ العِشْقُ قَلْبَهُ..
ولكِنْ مَنْ يُبْصِرُ جُفونَكِ يَعْشَقِ..”
زين حضنها وبدأ يغني مع الاغنيه♡
تمت♡
امنيه يوسف ♡
آسفه علي الاخطاء الاملائيه ♡
النهايه بالنسبالكم حلوه ولا لو كان فيه أحداث اكتر هتبقا احلى؟معنديش شغف للأسف اكتب ودا اوحش حاجه
تمت…
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية انتقام مشروع)