Uncategorized

رواية عندما يعشق الشيطان الحلقة السابعة 7 بقلم سما أحمد

رواية عندما يعشق الشيطان الحلقة السابعة 7 بقلم سما أحمد 

رواية عندما يعشق الشيطان الحلقة السابعة 7 بقلم سما أحمد 

رواية عندما يعشق الشيطان الحلقة السابعة 7 بقلم سما أحمد 

وقفنا لما وصل اكمل وفريده الفندق فريده اتصدمت لما لقتوا حاجز غرفه واحده لزوج وزوجته 

الموظف .اتفضل حضرتك انت والمدام المفتاح 

اكمل.شكرا 

فريده.انت اجننت ازاي تعمل كده  انت انسان حيوان 

اكمل.ببرود اولا مينفعش تعلي صوتك احنا في مكان عام ثانيا عيب تكلمي جوزك كده 

فريده.????جوز مين انت صدقت نفسك ولا اي انا مستحيل اقعد معاك ف اوضة واحده 

اكمل.لا هتقعدي ي فريده برضاكي أو غصب عنك

فريده لسه متخلقش اللي يجبر فريده ع حاجه 

اكمل.متخلنيش اعمل حاجه تندمي عليها 

فريده.هههه اللي عندك اعملوا ????

اكمل.ماشي وراح شايلها 

فريده.بفزع انت بتعمل اي نزلني ي حيوان 

اكمل.لما تحترمي نفسك وتسمعي الكلام ابقي افكر انزلك

فريده .خلاص اسفه هسمع الكلام نزلني بقا 

اكمل.ايوه كده شاطره يلا اطلعي قدامي 

وطلعوا الأوضه

فريده.اوعي تفكر اني عشان قبلت اقعد معاك ف اوضه واحده يبقي هنام جنبك ده نت بتحلم 

اكمل.انا اصلا متستنضفش انام جنبك مش استايلي بصراحه الواحد عايز كده انثي تدلعوا مش بنت اخته هربانه من الحضانه  وع فكره حجزلي للغرفه كان بسبب أن مفيش غرف تاني وبقيت الفنادق كومبليت يعني مش هتهف ف عقلي وودي نفسي ف داهيه عشان مفعوصه زيك

فريده.انت انسان حقير وزباله 

اكمل.شوفي حاجه جديده عارفهم دول 

فريده كانت هطق خلاص من برودو انا مش طفله ي استاذ اكمل انا بنت كبيره وواعيه وفاهمه 

اكمل. قعد جنبها وقرب منها ومسك أيدها 

فريده.بدئت تتوتر 

اكمل.مالك خايفه كده ليه مش هعضك 

فريده.لا لا انا مش خاي خايفه 

اكمل.هههه لا مهو واضح ونتي زي العربيه اللي بتشطب بنزين 

وقرب منها اكتر وبقت أنفاسهم واحد 

فريده من الخوف والكسوف غمت عينها 

اكمل بعد عنها

اكمل.فتحي عينك انا معملتش حاجه متخفيش 

فريده .انت مش محترم ووقح 

اكمل.شايفك متعصبه اي كنت عيزاني ابوسك 

فريده .انت بجح وقليل الادب 

اكمل.هههه هو فيه احلي من كده 

وغمزلها وسابها ومشي 

فريده بعد ما مشي قعدت تضحك 

ودخلت تاخد شاور وهو نزل البار قعد يشرب وطلع الأوضه 

فريده.اي ده اكمل مالك انت شارب 

اكمل.هههه اي بس انا لو شربت المحيط هفضل فايق بس عارفه مين السبب ف حالتي دي 

انت ي فريده.

فريده.بأستغراب انا مالي انا 

اكمل.مالك اني حبيتك ونتي مقدرتيش حبي ليكي وعملتي زي اي واحده خونتيني 

فريده.خونتك اي انت اجننت مستحيل انا اعمل كده 

اكمل.متحاوليش تكدبي انا شوفتك مرتين بعيني دي وحاولت اكدب نفسي بس مقدرتش ف البار وف عربيتك 

فريده.ف كل مره كان سوء تفاهم 

اكمل.سوء تفاهم ازاي 

فريده.ايوه ي اكمل ساعة البار واحد كان سكران وفاكرني حببته

أما الحيوان التاني دي فكان خطيب صاحبتي بس كان بيحاول يتقرب مني ولما صاحبتي عرفت فسخت الخطوبه ومن ساعتها بيحاول يكلمني 

اكمل.بلهفه بجد ي فريده يعني انتي مش بتحبي حد خالص 

فريده.لا ي اكمل عمري ما حبيت حد 

اكمل.حضنها فريده عشان خاطري اوعي تخونيني أو تكدبي عليا ف يوم انا بجد بكره الكدب 

فريده.ف اللحظه دي دموعها خانتها كانت نفسها تقولو كل حاجه ونها كانت عايزه تنتقم منو بس حبتوا بجد 

فريده.اكمل اكمل انت نمت 

فريده.نيمت اكمل ع السرير وقعدت هي ف البلكونه 

رنا رنت ع فريده.

رنا.الووو فوفا ي قمر عامله اي واخبار الشيطان اي 

فريده .متقوليش عليه شيطان ي رنا 

رنا.الله الله وده من امتي أن شاء الله مطول عمرك بتكرهيه وعايزه تنتقمي منو 

فريده.فعلا انا سميته شيطان وكنت عايزه انتقم منو وجيبوا راقع تحت رجلي واشوفو مزلول وبعدها اضحك ضحكة انتصار 

بس كل ده كان ف الاول انا دلوقتي عرفت اكمل بجد انسان ف براءة الأطفال وطيب جدا بس هو اللي بيحاول يبان شيطان 

رنا.امممم ي حنينه طب وبعدين هتعملي اي ف خطتك 

فريده.انا هعترف لاكمل بكل حاجه ومش هسيبوا يضيع مني انا بحبه وهعمل المستحيل عشان يسامحني 

رنا.ماشي ربنا معاكي وان شاء الله يصدقك وتعيشوا متهنيين

فريده.يرب ي قلبي يلا سلام بقا 

رنا.سلام وبقي طمنيني 

وقفلت فريده مع رنا 

ودخلت نامت ع الكنبه اللي قصاد اكمل 

تاني يوم اكمل.صحي ع رساله من ليندا 

ليندا.اكمل حبيبي وحشتني اوي وعارفه اني كمان وحشاك جدا انا عرفت انك ف شرم عشان كده سافرت انا كمان عشان اكون معاك ي حبيبي ونقضي وقت حلو سوي زي المره اللي فاتت 

باي ي روحي 

اكمل.يبنت الكلب ورحمة امي وابويا ي ليندا لندمك ع حياتك 

لبس اكمل ونزل يقابل شريك ليه 

وساب فريده نايمه 

رنا راحت لفريده  الفندق بحجة ان عندها شغل 

فريده.اي ده رنا بتعملي اي هنا 

رنا.اي ده فوفا حببتي ي ع الصدف انا معرفش انك نازله هنا 

فريده.صدفه غريبه فعلا بس جميله جدا وحشاني بجد

رنا.حضنت فريده ونتي كمان ي قلبي وحشاني. خالص خالص 

فريده.تعالي اعرفك ع اكمل 

رنا .ماشي اوكيه 

فريده .اكمل دي رنا صاحبتي وعشرة عمري ورنا ده استاذ اكمل شريكي 

رنا.فرصه سعيده ي اكمل بيه 

اكمل.انا اسعد ي رنا هانم 

رنا.انا حابه نتغدى مع بعض النهارده لو معندكمش مانع 

اكمل.لا مفيش مانع ولا حاجه 

فريده .تمام ي قلبي

رنا.خلاص اتنقنا 

فريده.تعالي معايا عيزاكي 

فريده .ماشي بعد ازنك ي اكمل بيه

اكمل اتفضلي 

رنا.فريده انا مش مستريحه للراجل ده شكله خبيث اوي ومكار

فريده .متهيألك ده طيب اوي وبيحبني جدا 

رنا.فريده قبل ما تاخدي خطوة انك تقوليلوا لازم تتأكدي انو مش عاملك فخ ونو بيحبك بجد 

فريده .صح عندك حق بس هنتأكد ازاي 

رنا.قلبي ف الفون بتاعه اكيد هتلاقي حاجه كده ولا كده 

فريده.تمام ي رنا هروح دلوقتي عشان ميشكش 

رنا.اوكيه ي روحي نتقابل ع الغدا باي 

بعد ما رنا سابت فريده قابلت ليندا وتفقوا ع خطه 

ف المطعم ع الغدا قعدوا هما التلاته ياكلو 

اكمل.بعد ازنك هروح التويلت 

فريده ورنا تمام 

وهو خارج وقفت قدامو ليندا 

رنا.فريده بعد ازنك هروح عشان مديري عايزني وبقي اعتزري لأكمل بيه 

فريده تمام ي قلبي 

ليندا.اكمل.حبيبي وحشتني 

اكمل.شال أيدها من عليه ومسك أيدها 

اكمل حسك عينك ايدك تتمد عليا تاني بدل مقطعهالك انتي سامعه 

ليندا اي ي اكمل اللي يشوفك ونت متعصب مني دلوقتي ميشفكش ف الليلة اللي قضناها سوي 

اكمل.خنقها 

يتبع..

لقراءة الحلقة الثامنة : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية أحببت كاتبة للكاتبة ندى ياسر.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *