روايات

رواية سيف اصيب به قلبي الفصل الثالث 3 بقلم سلمى عماد

رواية سيف اصيب به قلبي الفصل الثالث 3 بقلم سلمى عماد

رواية سيف اصيب به قلبي البارت الثالث

رواية سيف اصيب به قلبي الجزء الثالث

رواية سيف اصيب به قلبي الحلقة الثالثة

والده سيف بصت لجويريه باندهاش..مين دي يا ابني ؟
سيف و هو ممسك بجويريه..دي جويريه مراتي
_مراتك اي يا سيف امال انا ابقى اي !
اتجوزت عليا؟
چويريه سابت ايديه و نظرت خلفها بصدمه للتي تقف على الباب و تطالعهم بغضب.. نظرت له جويريه بدموع…متجوز ، انا كمان زوجه تانيه
دلفت للداخل و اقتربت منها هي و سيف التي تقف بجواره و تحدثت بغضب…انتي هتستهبلي يا بت على اساس أنك متعرفيش انه متجوز اي هتتجوزي منغير ما تعرفي مين ده
نظرت لها جويريه بخوف..ا انا مكنتش اعرف و كمان انتي بتكلميني كده ليه كلميني حلو
_نظرت لها بكبر..انتي بتقوليلي انا كده انتي متعرفيش انا مين ولا اي ثم نظرت لسيف…اي يا سيف هتسيبها تهين مراتك كده؟
سيف..هايديي اهدي هي كمان تكون مراتي
نظرت لها بإذدراء..انت هتقارنها بيا؟
ثم ازاي تتجوز منغير ما تعرفي يا بيه اييي هو أنت فاكرني هسكت على كده فاكر ماليش أهل اعرفهم ده أنا هقلب عليك الدنيا كلها و هعرف بابا .

 

نظر لها بغضب..لو فاكره أنك هتهدديني بأهلك تبقى عبيطه انا مبتهددش و اه اتجوزتها و زيها زيك حاليا انا طالع و اقعد اهري مع نفسك.
التفت لجويريه التي تبكي بصمت و امسك بيديها..ماما انا طالع فوق و هنزل افهمك كل حاجه
والدته بابتسامه بشوشه..ماشي يا حبيبي و اهدي علشان شكل البنت خايفه براحه عليها.
سيف..تمام انا طالع.
و سحبها خلفه بغضب
_____
تحت عند هايدي نظرت لوالده سيف…طنط انت كنتي عارفه انه هيتجوز؟
ازاي مقولتليش
والدته بطيبه..مكنتش عارفه والله يا حبيبتي و هو اكيد هيفهمنا عمل كده ليه بس اهدي عشان متزعليش نفسك
نظرت لها هايدي بغضب..انا خارجه يا طنط رايحه لبابي عشان نشوف الموضوع ده ، باي.
_______

 

سيف…دي اوضتك اللي هتنامي فيها انا بحب النظام جدا ف و ياريت تكوني عارفه كده و تبقى عارفه أني مش هنام معاكي هنا انا اوضتي اللي في الوش لو عوزتي حاجه و ياريت ملكيش دخل بيا
رفعت جويريه عيونها له..انت انت ازاي متجوز ليه مش قولتلي
سيف بسخريه..و انتي كان يفرق معاكي بصي علشان مبحبش اللف و الدوران انا اشتريت و اهلك باعوا حتى منغير ما يسألوا عن أي حاجه بس متجيش تعملي فيها دور البريئه ماشي انا خارج و كفايه فقر و عياط.
نظرت له بعد خروجه و انهارت بالبكاء…ااه يارببب ليه شايفني وحشه و رخيصه كده
_____
عند سيف كان نازل بغضب قابلته والدته..تعالى بقى يا سيف و قولي انت اتجوزت ازاي و ليه منغير ما تقولي و ليه دلوقتي مع أنك كنت رافض الفكره تاني.
سيف بتعب..ماما أنا مش قادر اتكلم سيبيني دلوقتي
والدته..ربنا يريح قلبك يا حبيبي
طب انا هطلع اشوفها شكلها طيبه و مكسوره
سيف بتنهيده..ماشي يا ماما أنا خارج اشوف هايدي عشان اكيد مش هتسكت هي و ابوها
______

 

عند هايدي
بقولك يا باااااباااااا اتجوز عليا عارف يعني اي أنا يتجوز عليا؟
والدها بلامبالاه…هايدي يحبيبتي بطلي اڤوره انت كده كده مش بتحبيه.
هايدي بغضب..انا مبحبهوش اه بسس يا بابا أنا نمشي وسط الناس ازاي دلوقتي و ازاي و سط صحابي اللي في النادي
والدها..هايدي محدش يستجرأ يتكلم معاكي بكلمه حتى لو عارفين كده
هايدي..بابي افهمني بليز انا مش عاوزه كده اتكلم معاه و عقله
والدها بشك..هايدي انت عمرك ما كان يفرق معاكي و لما كان بيلعب بديله عمرك ما اتضايقتي كده اشمعنى المره دي؟
صمت قليلا ثم تحدث بسخريه..هي حلوه اوي كده
هايدي بغيره…حتى لو ، عمرها ما هتكون احلى مني هي اخرها خدامه عندي
دخل سيف لهم و تحدث..و هي فعلا هتكون كده ليكي و عمرها ما هتكون غير كده..
هايدي..
_______

 

عند جويريه صعدت لها والده سيف
والده سيف..ممكن ادخل يا حبيبتي
چويريه..ايوا طبعا يا طنط اتفضلي
_ممكن اتلكم معاكي شويه
جويريه..اتفضلي يا طنط
والده سيف ببشاشه..الأول بلاش طنط دي قوليلي يا ماما
چويريه بدموع..حاضر يا ماما
والدته..انتي بتعيطي ليه يا حبيبتي
جويريه..أصلك فكرتيني بماما و هي وحشتني انا
اقتربت منها بطيبه و ضمتها لها..من النهارده انتي بنوتي الجميله
بس اسمعيني في الكلام اللي هقوله ده كويس..
____________
عند هايدي بصت لسيف..يعني انت مبتحبهاش؟
سيف..

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية سيف اصيب به قلبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *