روايات

رواية العشق المنتقم الفصل الثالث 3 بقلم مي أحمد

رواية العشق المنتقم الفصل الثالث 3 بقلم مي أحمد

رواية العشق المنتقم البارت الثالث

رواية العشق المنتقم الجزء الثالث

العشق المنتقم

رواية العشق المنتقم الحلقة الثالثة

كان لسه هيقرب منها سمعها بتقول بابا ارجوك ما تضربنيش
قاسم في اللحظه دي كان مستغرب 🤔 معقول يكون في اب قاسي للدرجه دي كان مستغرب هو اصلا ما عندهوش غير ها
بنت واحده بس ازاي يقدر يؤذيها كده كان بيكلم نفسه و اخذ قراره
قرب منها واخذها في حضنه
اسم بحنيه/اهدي يا قمر ده كابوس ما حدش هيقدر ياذيك وانا موجود انا عايزك توثقي فيا
قمر في اللحظه دي اتعلقت في رقبته زي الطفل الصغير وبصت في عيونه قمر بتوهان انت حلوه قوي يا قاسم
كانوا قريبين قوي من بعض انفسهم كانت مختلطه مع بعض
كانوا سامعين صوت دقات قلوب بعض وهو واخدها في حضنه بحمايه وهي بصه في عيونه ونايمه على صدر ا قاسم
بعد شويه راحت قمر في نوم عميق وهي حاطه راسها على صدره
قمر كان في شويه شعر جايين على وشها شالهم قاعد يدقق في ملامحه قد ايه هي جميله ورقيقه وبريئه مش زي اي بنت عارف قبلها عن كده كل البنات بتصنعوا البراءه علشان يوصلوا اللي هم عايزينه انما هي بنت انما هي بنت الخام فاق
من شروده هو بيذكر نفسه هل لازم يعمله وبعد شويه تعمل التفكير راح فين نوم عميق
//////////////////////////////////////////////////////////////////
في نفس الوقت في بيت عائله السيوفي
الام كانت قلقانه كتير على بنتها وبتحاول تتصل بيها كل شويه وكان بيديها التليفون مغلق راحت رنت على صاحبتها مي
مامت قمر/الو عامله ايه يا مي هي قمر عندك
المي باستغراب/لا يا طنط دي روحت من بدري كانت خايفه لا تقلقوا عليها وروحت قبل ما امشي انا
الام بقلق/يا ترى هتكون راحت فين ده لو هو عارف هيخرب الدنيا انا خايفه على بنتي يا رب رجعها لي بالسلامه بصي يا مي لو عرفت اي حاجه قولي لي
مي/حاضر يا طنط
مي وهي بتكلم نفسها يا ترى رحت فين ياقمر
اللام قاعده منهاره يا ترى رحت فين يا بنتي انا قلقانه قوي عليك انا قلت لك روحي عشان ما كنتش عايزاك تزعلي
انا دايما مش برده اخليك تروحي حفلا ت
من غيري يا رب ارجعها لي
في نفس اللحظه دخل الاب سالم السيوفي رجل في الخمسينات من عمره بس لحد الطبع دايما وشه مكشر
سالم بحده /ممكن اعرف العشاء مش جاهز ليه لغايه دلوقتي ليه
الام بخوف حاضر ثواني ويكون العشاء جاهز
قامت وحضرت السفر وهي خايفه على بنتها اللي ما تعرفش مكانها وخايفه يعرف ابوها ما تعرفش هيكون رد فعله ايه ان هي ان هو يعرف اصلا ان هي راحت حفله هو مش بيخرجها غير في أضيق المشاوير مش بيسمح لها تروح حفلات الا لو كانوا موجودين
وهم بياكلوا الاب بص ناحيه مراته وقال لها امال فين قمر مش معانا ليه على العشاء اصل هي بقيت عند واحده صاحبتها
الاب بحده وبعصبيه/انا مش قلت لك تحبسيها في في البيت انا عندي اعداء كثير ممكن اي حد يستخدمها ضدي انا مش هسمح بكده ابدا الصبح لما تيجي بس اخلي نهارها مش فايده وانا هشوف كلمه مين اللي هتمشي في البيت
قام من على الاكل وهو متعصب راح اوضه المكتب يخلص باقي الشغل
الام بتكلم نفسها انا عارفه اللي عملته ده غلط كان المفروض اقول ايه ان هي مش موجوده وانا ما اعرفش مكانها لو كان عارف كان ممكن يقتلها هو قد ايه قاسي في معاملته معاها ربنا رزقنيش غيرها هي واحده بس قمر ما اقدرش اشوفه جوزي بيدمرها ولا يؤذيها يا رب ما تضرنيش فيها يا رب
وقعد اتصلي وتدعي با يرجع لها بنتها طول الليل
/////////////////////////////////////////////////////////////////
صباح اليوم التالي في منزل قاسم الالفي
قاسم كان نايم على الكنبه وقمر نايمه في حضنه شويه وقمر ابتدت تفوق واتصدمت لما شافت نفسها في حضن قاسم
قامت وابتدت وتتاكد من لبسها
قاسم كمان ابتدى يصحى على حركتها جنبه
قاسم لحظه ان هي مصدومه ما تخافيش ما حصلش حاجه
قمر بدموع وخوف/ انا ايه اللي نايمني هنا اهلي اكيد قلقني عليا اكيد ماما هتموت بالقلق عليا
ا قاسم بحنيه/اهدي ما تخافيش وبعدين انت تعبت فجاه وانا جبتك هنا عشان ترتاحي انا ما كانش قصدي حاجه وحشه ولا اناذيكي انا عندي اخوات بنات بخاف عليهم برده وما احبش حد ياذيهم
قمر في اللحظه دي حست بالحنيه اللي مفتقداها في المعامله ابوها ليها
قمر/شكرا على اللي انت عملته معايا انا لو عندي اخ كبير ما كانش هعمل معايا كده
قاسم بمشاكسه/طب تعال نفطر بعد كده وبعد كده ابقى روحي اقدم لك اقسم الالفي افضل شيف هتشوفيه في حياتك كلها ما يغركيش البدله ده انا اعجب قوي
قمر بضحكه/ههه ههه ههه ههه لما نشوف يا عم الشيف
ا قاسم بلطف/عندك لبسه في الدولاب لبس اختي اجهزي وانزلي وكلمي مامتك في تليفون وطمنيها عليك
قمر بسط على التليفون بتاعها لقيته مقفول فصل شحن
ممكن تديني التليفون بتاعك اصل ا التليفون بتاعي فصل شحن وانا لازم اكلم ماما ضروري
ا قاسم/اتفضلي انا هنزل اعمل الفطار
قمر ماسك التليفون قاسم ورنت على مامتها
عند ام قمر كانت بتقرا قران وبتدعي ان ربنا يرجع لها بنتها سلمى
لحد ما التليفون بتاعها رن رقم غريب
ردت عليه الو
قمر بتوتر/ماما انا قمر
الام بلهفه/كنت فين يا قمر رد عليا يا بنتي انا كنت هموت من القلق عليك ما رنتيش ليه عليا كلمت مي وقالت لي ان انت مشيتي من قبليها
قمر ايوه يا ماما انا مشيت ورحت عند صاحبتي مياده قعدت عندها وحاجي بعد شويه بس بابا طلع ولا لسه
الام ا/لحمد لله مش كنت تطمنيني يا حبيبتي
طيب طيب ماشي لما تيجي تيجي ابقى نتكلم باباكي شويه وخارج رايح الشركه تكوني انت جيتي خلي بالك من نفسك
الام حمدت ربها و وقعدت تشكر ربنا لان هو رجع لها بنتها
اما قمر كانت بتكلم نفسها كان لازم اعمل كده ما كانش ينفع اقول لها انا بقيت مع شاب وحديه كانت هتقلق اكتر اصلا انا مش هشوفه ثاني
قمر راحت على غرفه تغيير الملابس واختار الدرس اوف وايت جميل وثابت شعرها الاحمر النار يتطاير مع بشرتها البيضاء تبرز جمال عيونها الزرقاء مثل البحر كانت فعلا تسحر اتسحر اي حد
ونزلت قعدت تدور على قاسم ما لقيتهوش في الصالون سمعت صوت في المطبخ وراحت ناحيته اول ما دخلت شافته كانها بيعمل بيض وبيتزا ولا كانه شيف محترف
قمر ومشاكسه/يا جماله يا جماله شكلنا النهارده هناكل اكله ملوكي
قاسم لف عشان يشوف اللي بتتكلم وبتضحك عليه دي
بس صدم لما شاف جمالها اللي يسحر اي حد
قاسم حاول يتحكم في مشاعره
قاسم بهدوء/طبعا يا بنتي دي اقل حاجه عندي طب تعالي ساعديني بدل ما انت واقفه كده
قمر راحت تساعده وتجهز الاطباق والمشروبات والسلطات كان في شويه زيت مدلوقين على الارض قمر ما خدتش بالها منهم وفجاه وهي ماشيه اتزحلقت وغمضت عينيها بس ما لقيتش نفسها على الارض فتحت عينيها لقيت نفسها في حضن قاسم كانوا يبصوا لبعض و ونسي كل اللي حواليهم كان قريبين قوي من بعض كانوا حاسين بحاجه اول مره يحسوها وفجاه فاقوا فاقوا من شروطهم وانتبهوا لنفسهم ابعدوا عن بعض باحراج
قمر كان وشها عامل زي الطماطميه من كتر الخجل وقلبها عامل زي الطبول اول مره احس بالاحساس ده وتكون قريبه بالشكل ده من حد
ام قاسم في حاله ما كانش يختلف عن حالها حاسه ان قلبه هيخرج مكانه مش عارف ازاي قدرت تاثر عليه بالطريقه دي
قطع حبل افكارهم قاسم وهو بيقول يلا علشان نفطر
فطر وهزر وضحكوا مع بعض
قاسم بجديه/مستنيك النهارده في الشركه اتمنى انك تقبل الوظيفه انا مش هلاقي واحده تبقى مساعده بتاعتي غيرك اهو بالمره تتسلي وتاخدي خبره
قمر قامت وشكرته شكرا انا لازم اروح علشان اكيد ماما قلقانه عليا انا استنيت علشان الوقت كان بدري لازم امشي وهفكر في العرض تبع الشغل بتاعك
قاسم/يلا عشان اوصلك
قمر باحراج انا تعبتك معايا كتير ما فيش داعي انا ممكن اخد تاكسي عادي
قاسم مرح تاكسي وانا موجود تحت بقى عيبه في حقي انا النهارده
قمر بلطف اذا كان كده ماشي
قاسم ركبه غرفته غير هدوم على ما قمر شالت الاكل
نزل قاسم واخد قمر وركبوبالسياره واتجهوا البيت قمر
طول السته وقمر سرحانه في الوقت اللي قضيته مع قاسم لحد ما وصل للمكان قريب من الفيلا اقف هنا علشان ما حدش يشوفك وفعلا قسم وقف وقمر نزلت من السياره وشكرا كثير يا قاسم
قمر وهي بتكلم نفسها معقوله ه هشوف تاني
نزلت وراحت ناحيه البيت وبصت له بصه اخيره ومشيت
اما اما قاسم كان سرحان فيها وبراءتها في الوقت اللي قضى معاها اخذ عربيتي وراح على شركته
اقمر اول ما دخلت ما لقيتش حد في الصالون قالت الحمد لله اكيد بابا خرج وماما قالت لي ان هي رايحه عند صاحبتها ولسه هتركب على السلم سمع صوت باباها بيقول
حمد لله على السلامه يا هانم امال لسه بدري
قمر بصدمه،😳😳😳

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية العشق المنتقم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *