روايات

رواية عشقت عالمها الصغير الفصل الثالث والثلاثون 33 بقلم رحيق الورود

رواية عشقت عالمها الصغير الفصل الثالث والثلاثون 33 بقلم رحيق الورود

رواية عشقت عالمها الصغير البارت الثالث والثلاثون

رواية عشقت عالمها الصغير الجزء الثالث والثلاثون

رواية عشقت عالمها الصغير الحلقة الثالثة والثلاثون

توجهت جميع الكاميرات والصحافه لايهاب ضغط علي جهاز التشغيل اللي في ايده وهو بيبستم بانتصار وخبث…
كل الانظار اتوجهت للشاشه داليدا واقفه بانفس محبوسه عايزه تاخده وتجري عنيها غمضت عنيها بخوف ودموعها متحجره في عيونا وسليم واقف باستغراب وحمزه كذلك والأب في صدمه كأنه قد شل جسمه سر دفنه من 30 سنه معقول هيطلع دلوقتي ويبعد عن ابنه اللي رباه …
كان ذلك الفيديو الذي ابتز بيه داليدا
الكل بيشاهد مع استغراب الجميع وهمسات الناس بدأت تعلي اكتر
محمد الصياد بعصبيه جنونيه …حدددد يقفل الزفت ده ……ااااقفله بقوووولك
إيهاب ببرود…أعصابك يا محمد بيه استني احنا لسه في البدايه….ضغط مره اخري جات صورة تحايل ال DNA
إيهاب في المايك…طبعا كلنا عارفين انه محمد بيه الصياد معاه ابنه اللي المفروض الكبير ..سليم الصياد رجل الأعمال المعروف غني عن التعريف طبعا..وحمزه الصياد بنه الصغير ده اللي الكل يعرفه بس اللي محدش يعرفه انه هو الحقيقه معاه ابن واحد بس اللي هو حمزه ..أما سليم بيه ههه مش ابنه ده اخده رباه كده صدقه اشتراااه بفلوس واسمه محمد بس غيره ههه هشان اسمه نفس الاسم يعني اصلا محدش يعرفه لا اصل والا فصل
محمد الصياد بغضب جهوري … اخرررررس بقولك اخرس وراح مسكه من ياقة قميصه وضربه بوكس افلتو بعض رجال الحراسه …كل ده تحت صدمة سليم كأنه في دنيا تانيه مش مستوعب اللي بيحصل بص لداليدا لعلها تفقيه من هذا الكابوس البشع وجدها تنتحب بصمت

 

اتعدل ومسح علي أثر الضربه بهدوء مستفز ..
إيهاب باستهزاء اكمل في المايك …احم ودي التحاليل اللي تثبت ده كويس ..هههه ولو مش مصدقين هاكدلكم ..نزل من علي المنصه واتجه نحو الباب ليسحب في يده امراءة كبيره باين عليها الفقر والتعب وكمان الخبث والطمع ..
إيهاب ببتسامه سمجه ..ودي امه الحقيقه مش امل هانم دي اللي باعته بشوية فلوس ههه عشان اولا تتخلص منه وثانيا عشان هو ابن حرام ..لقيط يعني..يلا اتمني ليلتكم تكون سعيده …تلك الكلمات نزلت علي مسمعه كمطرقه علي قلبه كخنجر
حمزه اتهجم عليه وضربه كذا بوكس ..انت بتقول ايه ياحيوان دا انت اللي زباله انا هقتلك النهارده ..انتشلو ايضا من فوقه رجال لحراسه… كل ده تحت أصوات الهمسات بين الناس وتصوير الصحافه وكل الكاميرات اتوجهت عليهم …كل ده وسليم واقف زي الصنم مش سامع والا عارف ايه اللي بيحصل
نظرت ليه داليدا وقلقها زاد عليه هزت كتفه وهي علي وشك البكاء..سليييم
اقترب من محمد الصياد بوجع..سليم..ما تصدقش ياحبيبي انت ابني والله غصب عن أي حد
حمزه بصدمه وعيون ميلئه بالمدوع..بابا قوول انه بيكدب صح بيكدب سليم ما تصدقش كلامه السخيف ده
سليم لا يستطيع انطق لسانه انعقد هينطق يقول ايه
داليد بكاء ..سليم اتكلم وانبي ما تسكتش كده
بص بدموع متحجره رافضه تنزل

 

قربت منه الست دي اللي هي امو بالحقيقه
الست….ابني انا بعد ده كله شوفتي وهمت باحتضانه
سليم رجع الورا ..اياكي تقربي مني…إياكي .وسابها وخرج ما تحملش كل الاضواء اللي متوجها ليه واسالت الصحافه
خرج بسرعة البرق انه يختنق وداليدا جريت وراه
داليدا هي وبتجري اتكعبلت وقعت وايديها اتجلطت
داليدا ببكاء ..سليييم استني
رجع ليها وقفها وركبت العربيه بسرعه معاه
داليدا بخوف…سليم خفف السرعه شويه
كان سايق باقصي درجه وصل الفيلا بتاعتهم ا
امل بحب ..سليم وحشتني ..ايه ده مالك
سليم وهي دموعه تتسارع لنزول ووجع …هو انا مش ابنك…طب ازاي يعني حياتي كلها كدبه
..وصل حمزه وابوه
محمد ..سليم انا
سليم بمقاطعه وعصبيه …انت اييييه هاااا

 

ايييه..لا استني كده بوجع ..انت قولتها انو انا مش ابنك ..لما حمزه عمل حادثه بس انا افتكرت انك قولت كده عشان مدايق وخايف علي حمزه ..دمعته خانته ونزلت …بس طلع حقيقي كنت بتتكلم حقيقي ومن قلبك
امل بكاء ..لا انت ابني انا اللي ربتك انا اللي حبيتك اكتر من نفسي مش الام هي اللي بتولد
انت ابني غصب عن أي حد
حمزه ..سليم اللي بنا اكبر بكتير من اي حاجه..انت مش بس اخويا انت اخويا وصاحبي وسندي وكل حاجه ومحدش يقدر يغير ده
سليم باختناق ..شكرا لأنكم عطفتو عليا وربتوني ..بس انا مش من قي ايل كنيه مش من حقي ..وهم باخروج مع عياط امل وبكاءه وحزن الاب
خرج وبيفتح العربيه ساب المفتاح تاني
سليم بوجع..حتي دي مش من حقي ..
داليدا ببكاء ..سليم ما تعملش كده
سليم ..ما تجيش ورايا لو سمحتي
رفضت وهو فضل يمشي وهي تمشي وراه
لحد ما تعب وقعد علي كرسي علي النيل بتعب وجع قلبه وقهره فتح التلفون لقي الخبر مغرق الدنيا رمي التلفون بعصبيه
وداليدا كانت قاعده في الكرسي اللي جمبه
سليم بهدوء مصطنع ..ارجعي يا داليدا وروحي نامي
داليدا بدموع..مش هقدر ادخل الشقه طول ما انت مش فيها

 

سليم بهدو ..لازم تتعودي
داليدا..سليم …انا اسفه بس ما قدرتش اقول والاه خوفت عليك
سليم بوجع ..مش هتقدري تواجهي الناس صدقيني ابعدي يا داليدا
داليدا ببكاء ..انا ما يهمنيش الناس انا يهمني انت ..انت وبس ياسليم
سليم بتهكم ..سليم والا محمد انا انهي واحد
داليدااا ببكاء ..ما يهمنيش محمد ..سليم ..كل ده ما يمهنيش لاني اصلا حبيت واحد تالت خالص
نظر سليم بعدم فهم..
داليدا ضحكه وسط دموعها ..مراد انا حبيت مراد انا حبيتك من غير حتي معرف اسمك ومين غير معرف انت مين وفين ومش همشي واا اسيبك لاني ببساطه مقدرش اعيش من غيرك ..وهفضل قاعده مش هزهق لحد ما تزهق …فضل قاعد طول الليل دماغه ما بطلتش تفكير من اول ما كان طفل لحد اليوم ده….الصبح ابتدا يطلع وهو قاعد علي نفس القعده بص علي داليدا جمبه لقاها مغمضه عنيها غصب عنها نامت محستش ..حط الجاكت غطاها ..اسف بس كده احسن ليكي وسابها ومشي…….
صحيت مخضوضه مالقتهوش فضلت تدور يمين وشمال مافيش اثر فضلت تعيط رجعت البيت علي امل انه يكون رجع …
بس ما لقتوش قلبها وجعها فضلت اليوم كله خايفه يكون اذا نفسه فضلت علي اعصابها لحد ما سمعت صوت الباب بيدق فتحت بلهفه كبيره وفرحه..بس لقت حمزه بينهج
داليدااا بخوف .. في ايه بتنهد كده ليه
حمزه بينهج ..سليم هيسافر ولازم نلحقه وانتي الوحيده اللي تقدري توقفيه
نزلت جري معاه بالهدوم البيت
*********************************

 

كان عند بوابة الدخول وبيختم بصبوره
داليدا بتنهج..سليممم
التفت ليها ..انت ازاي عرفتي
داليدا بدموع..انت هتسبني
سليم حاول ما يتاثرش بدموعها ..صدقيني كده احسن
داليدا ودموعها نزلت وبصوت يقطع القلب
= بس انا ماليش غيرك ..هتسبني الوحدي
حمزه ..ياسليم الهروب مش حل ليه تبعد عننا انت من أمته وانت بتهمك الناس
داليدا ببكاء..انت وعدتني انك مش هتسبني كده انت بتخلف بوعدك
رجع التف بوجع ومشي ناحية البوابه
داليدا بنحيب..طيب انت لو مشيت انا هفضل مع مين رجع وقف كلامها وجعه بس داس علي قلبه و رجع يمشي
داليدا بدموع.. انت بس اماني بعد ربنا انا هرجع اخاف تاني لو مشيت ..عشان خاطري
وقف شويه ورجع يمشي
داليدا بشهاقت عاليه …طيب انا هعيش مع مين غيرك ..انا لما بنام في حضنك مش بحلم بكوابيس… لو مشيت هترجع الكوابيس تجيلي

 

وقف ودموعه نزلت مقدرش يسيطر بس رجع يشوف بصة الناس ليه وكل الكلام اللي اتقال عنه وسواس قله انت هتخليها مش هتعرف تتكلم مع حد أولادك اللي كنت بتحلم بيهم مش هتقدر تحقق حلمك لان هيقولو علي ابوهم لقيط وابن حرام كل الافكار السوده دي جات في دماغه …وده خلاه يرجع يمشي بسرعه اكبر قبل ما يسمع كلامها تاني واتجه لطياره
داليدا قعدة وشهقات صوت بكاءه تتعالي قعدة باحباط وانهيار ..هتفضل وحيده طول عمرها
حمزه من وراها وقفها بسرعه
حمزه ..امسكي التزكره دي وراه بسرعه
داليدا ..ازاي
حمزه ..حجزتلك دلوقتي وبدلت مع واحد ودفعتله تمنها ..اخلصي ما فيش وقت
داليدا ..بس انا مش معايا بصبور
حمزه ..اهو اهو انا كنت عامل حسابي من وقت ما عرفت لو ماقنعنهوش يلا انتي لسه هتستفسر…..
********************************

 

قاعد في الطياره قبل ما تطلع صورتها وهي ببترجاه ودموعها وصوت بكاها مش راضي يبطل في رأسه غمض عيونه بعنف قلبه انتفض من مكانه
سليم ٠٠ لو سمحتي نزليني
المضيفه ..مش هينفع يافندم الطياره هتطلع دلوقتي
سليم بعصبيه ..بس انا عايز انزل ….داليدا
داليدا بتنهج ..اااها بدموع طيب ينفع اجي معاك …احتضنه بقوة ودموع عينيه لأول مره تنزل بهذه الطريقه
سليم ..مش هقدر اسيبك انتي روحي
داليدا بدموع ..مكنتش هسامحك لو سبتني ..
هنسافر لوحدنا وهنعمل عالم صغير انا وانت و والدنا ومحدش يدخله تاني ….

 

.. بعد مرور عشر سنوات…
في نفس البيت اللي عاشت فيه داليدا نفس البيت اللي تولد حبهم بس اختلف شويه في الشكل بقا احلي بكتير وكمان اتلملا حب ودفا وحنان وطفوله ومليان شقاوه وجو عيله مليان دفا وعشق وسكينه واطمئنان…
كانت واقفه وبطنها قدامها مترين وباين عليها أثر الحمل واقفه بعصبيه وحاطه ايد علي بطنها والايد التانيه علي ضهرها
داليدا بعصبيه..مارووو تعالي هنا وسخت نفسك قلتلك مية مره ما تعلبش في الطين
مراد.. ابنهم عنده ست سنين لون عيونه نفس عيون داليدا عسلي ولون شعره نفس لون شعرها اسود لامع ولاكن ملامحه نفس ملامح سليم نسخه منه..
مراد بطفولة..ما لعبتش في التين( الطين) لعبنا كولة( كورة) انا وبابا ليه مس( مش) تزعقيله.
والا انا ابن البته ( البطه)السودة.
داليدا بصدمه ..بطة سوده ..نهار ابوك اسود النهارده
جري مراد علي سليم وركب علي ضهره
سليم بضحك ..الله وانا مالي ي لمبي
داليدا بعصبيه..عشان انت اللي علمته يتلامض عليا تخيل بيقول انا ابن البطه ..السودة قرب منها بضحك وبغزل
سليم ..هي بطة فعلا بس مش سوده وغمز لها داليدا بتكشيره مصطنعه..بس يا سليم اتلم وبعدين ما تفكرش تضحك عليا ..الواد ده بيعصبني وبعدين بص وسخ هدومه وكمان هيوسخ الارض ..ومين بيتعب في التنضيف غيري
سليم بصدمه..لا والله علي اساس انك انتي اللي نضفتي
داليدا باستعباط ..ايه ده هو انت اللي نضفت .

 

ااه افتكرت بس برضو مايوسخوش الارض
مراد بشقاوه ..هو كل يوم علي نفس الموال
داليدا رفعت نفسها عشان تطوله من علي كتاف سليم وتجيبه من شعره
داليدا بعصبيه…والاااا انت هتولدني قبل معادي سلييم نزلهولي
مراد بلاماضه ..اوعا تعمل كده واتبعني ليها
سليم بضحك …ههههه تدفعي كام
داليدا بتفكير ..هو ميدفعش فيه ربع جنيه مخروم ..بس انا هدفعلك. اممم ايه ايه ..امم لقتها.. بكسوف .. بوسه🙈
نزله بسرعه ليها اعملي في اللي يعجبك يلا هاتي البوسه
داليدا مسكت مراد بتوعد ..مش دلوقتي هدهالك علي انفراد
مراد ..كده مس جدعنه بتبيع ابنك عسان حتتة بوثه ..مكنس ده العسم ( عشان حتتة بوسة مكنش ده العشم)
سليم بضحك …معلش ابوك محروم علي طول مبوزه في وشي اخيرا لقيت الفرصه
وقفت قدامه بعصبيه مصطنعه
داليدا بعصبيه … مش قولتلك مية مرة تتكلم بأدب صح وتبطل الماضه دي
سليم بدمووع ..انا اثف( اسف)
داليدا اول ما شافت دموعه قلبها وجعها وصعب عليها حضنته وفضلت تبوس فيه
داليدا بدموع وحنان ..لا ما تعيطش ياروحي اانا اسفه خلاص ياروحي انا ام وحشه صح معلش خلاص حقك عليا وفضلت تبوس فيه
مراد بابتسامة..تؤتؤ انت احلي ماما في الدنيا

 

سليم بغيره ..ما خلااص انتي بوستيه هو مش انا وبعدين فيه الهيبه اللي راحت ..راحت الهيبه راحت دا ا نا قولت هتعلقيه
داليدا ..ما لكش دعوه انت دا قلبي من جوا مقدرش ازعله
سليم بغيره وهو بيقلدها ..اييي دا قلبي من جوااا نينييي ..انا هروح اشوف كرملة فين..هي حبية قلبي
داليدا رجعت اتعصبت …ااه صحيح هي فين
اول ما خلصت الكلمه كانت واقفه قدام الباب رجليها كلهم طين وخايفه لتدخل
كارما..بنتهم عندها تسع سنين شقيه جدا بس في نفس الوقت رقيقه ولمضه جدا عيونها نفس عيون داليدا عسلي ولون شعرها نفس لون شعر سليم بني وشعرها طويل وملامحها ميكس ما بينهم ولاكن مايله ملامحها اكتر لداليدا
داليدا بعصبيه ..ايه ده ايه اللي عمل فيكي كده
كارما ببراءه ..وقعت من علي شجرة التووت
سليم سرح في المشهد اللي قدامه وابتسم نفس المشهد عده عليه نفس منظر داليدا اول مره شافها فيها كانت بنفس الشكل فوقته داليدا بصوتها
داليدا بعصبيه ..انتو هتجننوني انت وازفت اخوكي
مراد بلامضه وهمس ..اهي قلبت في ثانيه مش كنت لسه قلبها من جوه
سمعه سليم وضحك بصوت علي عليه

 

داليدا سمعته بيهمس بس ما سمعتش قال ايه
ألتفت ليه بعصبيه .. انت بتقول ايه يا كلب البحر سمعني كده
مراد جري تاني علي سليم وركب علي كتافه
سليم بضحك ..هههه خلاص خلاص عشان تعرف مالهاش امان ..خلاص يا ديدا ماتعصبيش نفسك انا هزعقلهم
داليدا ..ما تكلش بعقلي حلاوه
سليم قرب منها وحضنها عشان يهديها وكارما تدخل ما تزعقلهاش واتكلم بغزل ..انا اقدر ينفع حلاوه يتاكل بعقلها حلاوه ابتسمت بخجل ..وانبسطت
كارما بلماضه..ام العشق المفقوع ده خلص والا ادخل والا اعمل ايه
مراد وهو علي ضهر سليم وقريب من رأس داليدا لأنها سليم حضنها …ملزقين اووي
سليم ..تصدقي انا غلطان وهسيبها عليكي
داليدا ضربته بخفه علي صدره وبعصبيه ..ايه هسيبها عليكي دي هو انا كلب
سليم غمض عيونها بنفاذ صبر هو عارف انه ده كله بسبب هرمونات الحمل اللي بتخليها تتعصب بسرعه وبتموت في النكد وممكن تضحك وتبكي في نفس الوقت ..
سليم لنفسه ..اهدي اهدي عادي يعني هي اول مره ..لا بس المره دي زايده ام الهرمونات حبتين معلش استحمل
سليم ببتسامه سمجه..احم لا يروحي هما اللي ولاد كلب كمان واشال كارما علي عنقه ومراد مازال علي ضهره ودخلهم وغير لهم الهدوم
خرج لقاها حاطه طبق موز في حضنها وعماله تاكل فيه حاول يكتم ضحكته علي شكلها عشان ما تتعصبش
سليم بيكتم ضحكته ..احم حمزه اتصل عاليا وجاي هو ومراته وبناته النهارده
داليدا وهي الموز في بوقها ومش عارفه تتكلم ..يشرفو ..اااه بس ينهار ابيض اكل لازم نحضر اكل اقوم اقوم
سليم بضحك ..هههههه فضي بؤك الاول وبعدين انا قولته يجيب بيتزا معاه لينا كلنا

 

داليدا بفرحه ..بجد يااااه تصدق نفسي فيهااا اووووي
سليم بضحك …اااه ما انا عارف عشان كده قولته
داليدا باستغراب..ايه ده عرفت ازاي انا ماقولتش قدامك قبل كده
سليم بضحك…بس ما تتعصبيش
داليدا ..طيب قول
سليم بضحك ..وانتي نايمه ههههه كنتي عمله تفتحي بؤقك وتقفليه هههه وتقوليي بيتزااا بيتزاااا هههههههههههه
رمت عليه المخده بعصبيه وبعد كده فضلت تضحك هي وبتتخيل نفسها
************************************
وصل حمزه ومراته ندي بنت خال داليدا وبناته الاتنين تؤام إيلا وكيلا….اربع سنين
الأطفال اكلو وسط جو عائلي جميل وداليدا ونقارها مع سليم وندي داليدا كانت وحشاها جدا وفضلو يدردشو مع بعض والأطفال خرجو يلعبو
داليدا ..ماروو لاعب بنات عمك واياك تزعلهم
مراد بغضب طفولي ..كلهم بنات انا عايز ولد العب معاه
حمزه بضحك..ههه معلش معملنش حسابنا المره الجايه وبعدين كلها كام شهر و ومامتك تولدلك الولد ..وبعدين هتزق منه وتغير منه كمان عشان مامتك هتحبه اكتر منك

 

مراد بغضب طفولي ..لا خلاص مس عايز مس تجيبي ولد
داليدا ..بس ياحمزه ماتقولوش كده
داليدا بحنان ..لا ياروحي دا بيضحك عليك هيكون حبيبك وسندك
مراد بطفوله ..يعني مش هتحبيه اكتر مني
داليدا بحب ..لا طبعا هحبه زيك بظبط هحبكم انتو الاتنين زي بعض وهتكونو حبايب بعض زي بابا وعمو حمزه كده ..باسته وخرج يلعبو مع بعض
داليدا وهي بتحط طبق الفاكهه بصعوبه من بطنها بياخده منها سليم
داليدا ..اووف بجد انا خايفه من الحته دي هو ممكن يغير من البيبي اللي جاي
حمزه بضحك …ههههه انتي اخدتيه بجد انا كنت بهزر
داليدا ..ايوه انا عارفه بس الفكره بتخوفني
سليم وهو بيحضنها …لا ياروحي الغيره بتيجي لما تفضلي طفل عن طفل وانا متأكد انك مش هتعملي كده
داليدا بحب ..طبعا انا بحبهم كلهم اكتر حد انا بحبهم زي بعض واكتر من نفسي كمان
سليم بغيره ..في حده شحات قاعد جنبك ممكن تتكرمي وتديه رغفين
داليدا بضحك..ههههههه ما انا بحبهم كده عشان منك انت
حمزه ..احم احم نحن هنا
سليم حدفه بالمخده …الغيران مننا يعمل زينا

 

حمزه بضحك ..ده محن مالناش فيه ست ندي مش عاطيه فرصه والله البوز مترين الا صحيح فكرتو هتسمو ايه
داليدا ..انا اللي هسميه
سليم ..نننعم لا طبعا مش كفايه انتي اللي سميتي مراد ..تخيل ما رضيتش تدخل أوضة العمليات وهي بتصرخ وتقول مش هولده غير لما توافق نسميه مراد وتصرخ من الوجع والدكتور واقف وهو متنح للي بيحصل وانا خايف عليها وفي نفس الوقت مش عايز اسميه سي زفت وفضلت تصرخ من الوجع ولما قولتها ماشي عشان تدخل وتخلصني لقتها بتصرخ وتقول لا انت بتاخدني علي قد عقلي ..لا اوعدني المستشفي كلها كانت بتتفرج علينا وميته من الضحك
حمزه هو وبيسمع فضل يضحك بصوته كله
حمزه .هههههههه يخربيتك في حد كده
داليدا بتفتكر وبتضحك ..عشان انا فضلت اقنع فيه من وقت ما عرفنا انه ولد وهو رافض عملت المستحيلات اتمسكنت واتدلعت واتشقلبت وهو رافض وانا اصلا مش رضيت اختار اسم كارما عشان لما اجيب ولد هسميه انا يعني كنت عامله حسابي من اول مره

 

حمزه بضحك ..ههههه وليه يعني كان رافض يسميه مراد
داليدا بضحك ..ههههه عشان انا لما شفته سميته مراد
حمزه ..هههههه يحنين خاف لياخد مكانه
سليم .ايييي غلاسه ..تعرف انا عندي شك من كتر حبها في الاسم هتسمي البيبي التاني مراد نمبر تو
داليدا …ههههه لا مش لدرجادي ..هنمسيه حمزه
حمزه ..احم احم كسفتوني والله
سليم اصلا كان عايز يسميه كده برضو بس حب يرخم عليه ..بس بلا حمزه بلا قرف هو ناقص مش كفايه واحد
حمزه بعند..يميني علي يمينك ما هيتسمي غير حمزه .
داليدا بحماس..ايوه ولما اجيب ولد تاني هنسميه محمد وبنت تانيه هنسميها امل
سليم بحب..قلبي ياناس وباسها في خدها
حمزه بصدمه ..ينهار اسود هو انتي ايه ارنبه
انتي بتفكري تخلفي تاني
سليم بضحك وهو بيمثلها ..ههههه والمشكله في كل مره وهي بتولد تصرخ وتقول مش هخلف تااااااني اخررررررررر مرررررره ههههه
ضربته بالمخده بخفه وهي بتضحك وتفتكر نفسها في الموقف نفسه هي فعلا بتعمل حاجات تموت من الضحك ..
بعد شويه …
داليدا لاحظت زعل ندي وحزنها
داليدا بحنان ..مالك ياندي
ندي بحزن.. ماليش

 

حمزه بحده ..زعلانه حضرتها عشان اخوها المصون اتحبس
ندي ببكاء..انا عارفه انكم مش بتحبوه..بس ده اخويا مهما عمل هو عمري ماحسسني انه اخويا بس غصب عني قلبي زعلان عليه ومقهور
داليدا حضنتها بحنان وهدتها..معلش ياحببتي طبعا ده حقك انك تزعلي عليه ولو ما زعلتيش يبقي انتي مش اصيله ..وبعدين صدقيني احنا مش بنكره بس هي أفعاله هي اللي اذته وعمر ما الحقد والا الغيره والا أذية الناس بتكسب معلش ربنا يكون في عونه ويرجعه لطريق الصحيح وان شاءالله يخرج
سليم ..ما تزعليش فترة وهتعدي ويمكن فترة السجن دي خير ليه وتكون في مصلحته انه يتغير ويراجع حسباته وغير كل أفكاره ورجعه عن اللي هو فيه
حمزه راح حضنها ومسح دموعها ..خلاص ..وبعدين انا مش بقولك ماتزعليش عليه ..انا بس شايف دموعك خساره فيه الصراحه..بس عشان خاطري ماتعيطيش…
سليم ..هو اتسجن ليه
حمزه ..كان بيشارك في أعمال مشبوهه يعني مخدرات سلاح هو وكذا واحد من رجال الأعمال بس من فتره عملولهم كمين وراح فيها كذا واحده

 

سليم بهدوء..واتحكم عليه بكام سنة
حمزه ..كويس انه هو مش اكبر راس فيهم هو بس جيه اسمه في حاجات صغيره وتحكم ليه بتلات سنين حظه حلو كان زمانه واخد مؤبد
داليدا بحنان ..طيب الحمد لله اهو تلات سنين هيعدو بسرعه يمكن ربنا بيديه فرصه عشان فعلا يتغير وتكون في مصلحته …
مراد جيه جري بطفوله…عمو عمو
حمزه..نعم
مراد بطفولة ..جوزني..بناتك
حمزه بضحك ..هههه انهي واحده
مراد بلماضه..الاتنين
الكل ضحكو عليه وندي كمان وخرجت من حالة الحزن اللي هي فيها
ندي بضحك ..هتدفع فيهم كام
مراد بطفولة ..بوستين
الكل ضحك عليه
حمزه بضحك..ايه المهر الجديد ده
مراد بلماضه ..اصل من شويه بابا باعني لماما عشان بوسه فأنا هدفع زي ماما
داليدا اتصدمة من رده واتكسفت جدا وسليم راح جري وراه لما شاف داليدا وشها كله بقا احمر من كسفتها وندي وحمزه فضلو يضحكو عليه ………. 🥰🥰

لقراءة باقى حلقات الرواية اضغط على : (رواية عشقت عالمها الصغير)

تعليق واحد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *