Uncategorized
رواية أحببت منفصم الفصل الثاني 2 بقلم رنا طارق
رواية أحببت منفصم الفصل الثاني 2 بقلم رنا طارق
![]() |
رواية أحببت منفصم الفصل الثاني 2 بقلم رنا طارق |
رواية أحببت منفصم الفصل الثاني 2 بقلم رنا طارق
ابو مازن: ايوه يبنتي مازن عنده انفصام ف الشخصيه
رنا: ابنك مجنون يحج (بصوت بيومي فؤاد ف الكبير)
ابو مازن: يبنتي انا بقولك كده عشان تساعديني نعالجه مش عشان تهزري
رنا: سوري اندمجت
ابو مازن: انا عايزك تتجوزيه وتفضلي معاه هو شكله حبك
رنا: طب هو جاتله الحاله النفسيه دي ازاي
ابو مازن: بعد وفاه مامته
رنا: تمام موافقه اتجوزه عشان هو شكله طيب ومحتاج المساعده وانا قلبي طيوب وبيحب يساعد الناس
ابو مازن: هموت من التواضع يبت والله
رنا: والله يحمايا انت احسن من الواد اللي بره انت فرفوش وقمور كده
ابو مازن: يبنتي عيب انا قد ابوكي مش كده
رنا: خلاص انا غلطانه اني بفرفشك
ابو مازن: مش عايز مازن يعرف اني قولتلك
رنا: عيب عليك سرك في بير
ابو مازن: ربنا يبارك فيكي يبنتي
رنا ؛ بس ف بير مخروم هيهيهيهي
ابو مازن:!!!!!!
رنا: خلاص احمايا اتفقنا
رنا ف سرها: وربنا لاهبلك يا مازن يابن ام مازن اذا كان عندك انفصام انا هرموناتي قادره تخليك تنتحر
__________________________________
(ف شات الواتس)
رنا: بت اموناليزا
راندا: خير يبومه
رنا: انا بومه يوسخه وانا اللي كنت جايه افرحك
راندا: تفرحيني!!! انتي مش بيجي من وراك الا الحزن والهم
رنا: صحبتي اوي ????
راندا: اخلصي ف ايه
رنا: انتي مش نفسك تلبسي فستان سواريه
راندا: اه والله يبنتي بس انتو صحاب فقر محدش عايز يتجوز
رنا: طب ابسطي انا هلبسهولك
راندا: كدبه ابريل دي
رنا: انا مش هقولك ع حاجه تاني ????
راندا: وحياة خالتك سانيه احلفي انك هتتخطبي
رنا: مين خالتي سانيه دي
راندا: ملكيش فيه
رنا: غوري من وشي انا غلطانه اني كنت هفرحكو
راندا: نتكلم جد انتي هتتخطبي
رنا: لا
راندا: هزارك تقيل ع فكره
رنا: انا مش هتخطب انا هتجوز ع طول
راندا: نعم!!!!!!!!
رنا: اه والله يفوزي هتجوز الاسبوع الجاي
راندا: لا ده انا جيالك افهم بقي
رنا: تعالي يختي حد ماسكك
راندا: غوري نصايه واكون عندك
رنا: تنور يكبير
_______________________________________
مجهول1: ها عملت اللي قولتلك عليه
مجهول 2: ايوه والفرح هيبقي الاسبوع الجاي
مجهول 1: كله هيبقي تمام
______________________________________
(عند رنا)
راندا: احكيلي بقي اي اللي حصل من اول كلمه لاخر حرف
رنا: اي التعبير الغريب ده
راندا: اخلصي احكي
رنا حكتلها كل حاجه
راندا: بس انتي كده هتضحي بحياتك عشانه
رنا: مش عارفه بس قلبي بيقولي اعملي كده هو محتاجلك
راندا بخبث: حبتيه ????
رنا: باين
راندا: مش مهم كل ده المهم اني هلبس الفستان اللي نفسي البسه قبل ما اموت
رنا: قد اي انتي واطيه
راندا: اخويا ????
_________________________________________
الفون بيرن
مازن: اي يعسل
رنا: مين يا ظريف
مازن: انا بيكا الاوبها لو ف الدنيا كلها الشوشيل ميديا دايما اس..
رنا: خلاص عرفتك وبعدين صوتك رمه
مازن: مشكرين يرجوله
رنا: اي ده اللغه اتنقلت ولا اي
مازن ؛ ايوه طفحتي عليا
رنا: الفاظك يشبح
مازن: الا قوليلي
رنا: ها
مازن: مش هتقوليلي بحبك
رنا: لا يبابا ماليش ف كلام المحن ده
مازن: ياربي هتجوز عبده صحبي
رنا: وانت تطول يلا
مازن: لا ما اطولش
رنا: نبقى نلم نفسنا بدل ما نتهزء
مازن: حاضر يروح قلبي
رنا ؛ اتلم يروح امك
مازن: انا هقفل قبل ما يجيلي جلطه
رنا: يبقي ريحتنا والله
مازن: بحبك وقفل بسرعه
مازن ف نفسه: هربت منيها
رنا: حد قمور زيه كدا يبقي مجنون
_______________________________
بعد اسبوع
رنا: اي يحاجه بقالك ساعه عماله بتمحري ف وشي ولا اكنك بتمحري شقه
نور (الميكب ارتيست) : هخلص اهو اثبتي بقي
رنا: اهو يكش نخلص
راندا: بسم الله ماشاء الله بقيتي بنت زينا
مرفت: ايوه بقي فيها شويه انوثه
رنا: مش هرد عليكو
رنا: الا مازن لسه موصلش
مرفت: لا
راندا: ربنا يكون ف عونه الواد
رنا: ده هياخد حاجة مجتش قبل كده
راندا: هياخد بلوه من بلاوي الزمن
مازن: عجباني
رنا: قره عيني اللي ف صفي
راندا: علاقه قذره
رنا: بس يا يبومه يسنجل يبائسه
راندا: السنجله جنتله اش فهمك انتي
رنا: بس يبت……. يلا يقره عيني نروح القاعه عشان ارقص
مازن: ربنا معايا بجد
رنا: بس ياد
مازن: حاضر
مازن: يلا
_______________________________
بعد الفرح
مازن بحده: خشي
رنا: بسم الله الرحمن الرحيم انت اتحولت
مازن: اخرسي
رنا: اي ياض انت اتلبست
مازن :……………….
يتبع……
لقراءة الفصل الثالث : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية العودة إلى الوراء للكاتبة روان ريحان