روايات

رواية ابنه الراقصه الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم روزا

رواية ابنه الراقصه الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم روزا

رواية ابنه الراقصه البارت الثامن والعشرون

رواية ابنه الراقصه الجزء الثامن والعشرون

رواية ابنه الراقصه الحلقة الثامنة والعشرون

شوقي بصوت عالي من السلم : فرياال الحقيني يا فريال انا انتهيت .
فريال بخضه : اي يا شوقي في اي .. انطق .
شوقي بجديه : اخرجي يا لينا بره شويه .
فريال : معلش يا حبيبتي اخرجي شويه وهناديلك اشوفه ماله .
لينا بغل : حاضرر يا انكل .
شوقي قفل الباب وراها ..
شوقي : خلاص يا فريال خسرت كل حاجه المصنع هيقف مافيش فلوس للخامات والشركه همشي الموظفين مش هعرف ادفع مرتباتهم .. خلاص كله راح .
فريال بصدمه : انت بتقول اي يا شوقي .. فلوس اي اللي مش معاك دا انت كنت ناوي ت..
شوقي : خلاص يا فريال كله رااح .
فريال بصوت عالي : يعني اي .. فلسنااااا .
شوقي وهو بيمسك رأسه : اللي كنت هشاركه طلع نصاب ودبسني وصرف الشيكات وسافر وخد كل حاجه يا دوب عشان نعرف نعيش نبيع المصنع ونقفل الشركه .. إلا لووو .

 

فريال بنتفرك ف ايديها : الا اي .. اتكلم .
شوقي : فريال انتي في ايدك تنقذيني .. انا عارف ان معاكي مبلغ كويس كنتي هتعملي مشورع .. صح .
فريال بتوتر : اي انا .. بس .. بس انا مش معايا فلوس .
شوقي : اذاي امال كل شهر تقوليلي مزنوقه هات عشان اكمل الفلوس .. فريال انتي معاكي اكتر من ٧ مليون جنييييه .. اي جبتي بيهم جزم وشنط .
فريال بتوتر ملحوظ : منااا مما انا خلاص دفعت الفلوس وجبت الأرض وبدأت شغل .. معلش يا شوقي كان نفسي اساعدك .
شوقي : امم .. تمام امضي هنا .
فريال : امضي علي اي .
شوقي : الڤله لازم تتباع هي كمان .. هنروح عند رامي الفتره دي عبال ما نعرف نقف علي رجلينا .
فريال : رااامي .. هنقعد ف شقته مع البنت دي . انا يستحيل اقعد معاها .
شوقي : خلاص نرجع الدقي شقه ابويا الله يرحمه .. هي مكان شعبي اه .. بس هنكون لوحدنا ومؤقتا .
فريال: لا طبعا .. انا مش ممكن اروح مكان زي دا .. انت اتجننت .
شوقي ساب القلم علي الورقه وشبك ايديه : طيب اي الحل .. ما هو الڤله هتتباع يعني هتتباع مافيش حل تاني .
فريال بتوتر : بصراحه يا شوقي انا مش هبيع .. مش هقعد في الشارع .
شوقي : أنتي كدا مش عايزه تساعديني .
فريال : دا آخر كلام عندي .. واحتمال اسافر كندا الأسبوع الجاي .
شوقي بجديه : كدا من غير ما تعرفيني .

 

فريال : بص يا شوقي .. احنا خلافاتنا زادت اوي الفتره دي وبصراحه كدا انا شايفه اننا ننفصل .
شوقي : عندك حق .. انتي طالق يا فريال .. بس عايز اقولك حاجه قبل ما تمشي .
فريال بضحكه عاليه : قبل ما امشي .. لا وانت الصادق انت اللي هتمشي .. دا بيتي انا .
شوقي : ما هي دي الحاجه اللي كنت هقولك عليها .. وكمل بهدوء .. للأسف يا فريال انا مضبتك على بيع الڤله من اسبوع وانتي مش واخده بالك كنتي يا حرام فاكره انه ورق الشركه ومحتاج امضتك عشان يبقي ليكي أسهم في الشركه .. الطمع عني عنيكي .. بس انا اللي كنت غبي .
فريال : شوقي انت بتقول اي .. انت هترميني في الشارع .
شوقي : ما انتي كنتي هترميني في الشارع .
فريال : عادي اشبع بيها بكرا اجيب غيرها .
شوقي بضحك هستيري : عارفه يا فريال زمان اوي كنت بسمع ابويا بيقول ” اوعي تخلي لسانك يفضح دماغك ” انا دلوقتي فهمتها .. مشكلتك انك مكشوفه اوي .
فريال بغيظ : تقصد اي .
شوقي : قصدي انتي عارفاه كويس .. مش هعطلك ابقي خدي البنت اللي برا دي معاكي وانتي ماشيه اااه كمان ابقي سيبي مفتاح العربيه عشان .
فريال وهي بترمي المفتاح : مش عايزاها .. بكرا تشوف انا هبقي اي .. وهجيب اسطول عربيات واجي ازورك في بيت بابا البشا بتاعك .

 

شوقي : منين يا حلوه .. انتي ماتملكيش مليم .. ااه لا اذاي ما اقولكيش .. مش صاحبه عمرك خانتك .. اديتني كل حاجه .. بس والله تصدقي جدعه اوي ما خدتش كتير .. بس تصدقي كنتي بتصعبي عليا تقولك امضي يا فريال تمضي هاتي تديها .. وانا جوزك حبيبك كنتي بتستغفليني .
فريال : يعني اي .. كل دا كان لعبه منك .. لي .
شوقي بيولع السيجار : اه ..
فريال : عادي كدا كدا احنا زي بعض انت كمان هتفلس قريب .
شوقي : مش بقولك مسكينه .. الحمد لله المصنع شغال علي اعلي مستوي والشركه ارباحها بتزيد واحتمال اصدر كمان .. انتي اللي طماعه عشان كده خسرتي كل حاجه .
فريال بمسكنه : لا لا يا شوقي دا انا حبيبتك هتسيبني اترمي في الشارع .
شوقي : انا مش عايز كلام كتير اجي ما اشوفش وشك في البيت .
ثم ذهب وتركها تلعن الأيام وتصرخ ..
لينا : طنط .. هو في اي .
فريال بانهيار : سيبييييني لوحدي هندمه .. هندمه .
___________________rose ___________________

 

من بين جدران الغرفه يقف هو يتأملها ويقترب ببطئ .
رامي لنفسه : جميله اوي يا هدي حتي وانتي شاحبه وباين عليكي التعب خوفتي تقربي مني خوفتي احبك لي كنتي تقولي انت مش شبهي بالعكس انت اكتر حد شبهي .. خوفتي تبصى لفوق وايه يعنى ماحقك تبقى باصه لفوق مادمتى معاياخدي راحتك وطيري واجري فى مساحتك فصوص الماس تراب تحتك وقلب الناس رصيد مسروق
ما بعد سنين من التوهه ومن قلة امل خدنى يشاء ربك يعوضنى وتيجى حياتى تمليها امل وحنان 🤍
هدي : ااااه ..اااه .
رامي : حمدالله على السلامه يا حبيبتي .
هدي : رامي .. هو في اي .
رامي بهدوء : ولا حاجه شويه تعب وراحو لحالهم .
هدي بحزن : كان نفسي اغسل امي بإيدي يا رامي .
رامي بحنان : لا لا مش عايزين عياط بقي انا ما صدقت انك تفوقي .. اوعي تسيبيني يا هدي .
هدي : في اي يا رامي هو انا همو’ت ولا اي .
رامي : لا الحمد لله انتي مش هتتعبي تاني .
هدي : يعني اي الكلام دا .
رامي : يعني احنا لازم نروح كفايه عليكي كدا انتي بقالك كتير هنا .. وبعدين انا محضرلك مفاجأة .
هدي بفرحه : بجد اي هي .
رامي : دلوقتي تعرفي يلا بقي نروح .

 

هدي : بس انا حاسه جسمي كله واجعني .. مش هقدر اقوم .
رامي يرفع حاجبه : نعم ومين قالك هتمشي .. انت هتتشال يا جميل .
هدي : لا لا كفايه تعبتك معايا .
رامي : طيب طيب .. يا جماعه حد يشيل الحاجات دي بقي .
ثم حملها بخفه .
رامي بغمزه : ياااه كان نفسي اشيلك من زمان .
هدي بكسوف : بلاش الكلام دا .
رامي :لا لا اوعي تقولي كدا ..دا هيبقي في الكلام دا والكلمات دي وكل حاجه .
هدي : رامي انا حاسه بوجع جامد اوي ف رجلي .
رامي : معلش هما يومين وإن شاء الله خير .وكمل وهو بيدخلها العربيه .. اهم حاجه تخلي بالك من اكلك وحركتك احتمال يبقي في نز”يف ما تقلقيش منه .
هدي : رامي هو في حاجه وحشه صح .
رامي : لا لا مافيش حاجه نروح البيت بس .
رامي فتح باب الشقه المزينه من كل الجوانب والورود علي الأرض .
رامي : اتفضلي يا عروسه .
هدي : اي داا .

 

رامي : اي عجبك .. انا قولت هيعحبك .
هدي : لحقت تعمل كل دا امتي .. جميله اوي .. طيب نزلني عايزه اتفرج علي بقيه الشقه .
رامي : لا لازم ترتاحي .. عندك فستان البسيه واستنيني هقفل عليكي من برا .
نزلها علي السرير ولف وخرج وقفل الباب .. هدي مش مصدقه أنه عمل كل دا عشانها .واذا بها تنظر إلي الفستان بجانبها .
هدي بصدمه : فستان فرح !!
___________________ rose _________________
إيناس من الصدمه مش عارفه ترد ولا تدافع عن نفسها ودموعها بتنزل وملامحها متجمده بدون تأثير .. فأغمضت عيناها بكسره قائله : طلقني .
حسين بدهشه : ايه .
ايناس بجمود : طلقني .
حسين خلع قميصه ورماه علي الأرض وفتح الباب .
حسين بسخريه : قدامك خمس دقايق تغسلي القميص وتيجي .
ايناس بكره : مش غاسله حاجه واطلع بره .. ورمت القميص ف وشه .
لترعد بلطمه قويه علي خدها .
ايناس بصريخ : اااااه .. انت بتستقوي عليا .. انا بكرهك يا حسين طلقني وسيبني امشي من هنا .
حسين : مش قبل ما اخد حقي واقولك استكفيت .. ماشي يا نوسه .
ايناس : حق . انت كمان ليك حق .
حسين : امال مش انا جوزك .. ولا انتي نسيتي .

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية ابنه الراقصه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *