رواية أحببتك صدفة الحلقة السادسة والعشرون 26 بقلم حبيبة كوكب
رواية أحببتك صدفة الحلقة السادسة والعشرون 26 بقلم حبيبة كوكب
رواية أحببتك صدفة الحلقة السادسة والعشرون 26 بقلم حبيبة كوكب |
رواية أحببتك صدفة الحلقة السادسة والعشرون 26 بقلم حبيبة كوكب
.نظرت للشخص الذي سحبها لتجده وكان مراد
حبيبة برعب : م .ر مرااد
رفع رأسه ونظر لعينيها : وحشتيني
حبيبة بعصبيه ودموع : انت انت عرفت مكاني ازاي وعايز مني ايي مش كفاية اللي عملتو فيا جاي هنا ليه
مراد بحزن : جاي عايز مراتي
حبيبه بدموع وعصبيه : مراتك مراتك اللي انت قتلتها بإيدك مراتك اللي كنت بتقول عليها خدامة ليك انت اتهمتني بالخيانة ومصدقتنيش راحت فين ثقتك فيا ازاي صدقتهم وكدبتني ..
مراد بندم : انا عارف اني غلطان وجريمتي في حقك ماتتغفرش بس انا طمعان في قلبك الطيب قلبك الطيب اللي هيسامحني
حبيبه بسخرية ودموع : قلبي فين قلبي ده انت قتلت كل حاجة جوايا انت قتلتني يا مراد انا كنت بحاول ارجع بس حقيقي مش قادره خلاص انت قتلتنا خلاص مبقاش فيه حبيبه ومراد مبقاش فيييييه
مراد بسرعه ودموعه بدأت في التجمع : لا متقوليش كدا حبيبه انا بحبك خدي كل الوقت اللي انتي عايزاه انا عارف انك هتسامحيني
حبيبه بحدة : انا قولت كدا قبلك بس خلاص ماقدرتش انا بكرهك انا مبحبكش انا بكرهك بكرهك ابعد عني وطلقني مش عايزه اشوفك تاني
مراد بدموع وندم : ارجوكي ازعلي مني اعملي اللي انتي عايزاه بس طلاق لا انا مقدرش اعيش من غيرك
حبيبه بهدوء: طلقني يا مراد .
مراد بعصبيه من بين دموعه: مش هطلقك يا حبيبه حطي نفسك مكاني كنتي عايزاني اعمل ايه لما شوفت الصور كنتي عايزاني اعمل ايه لما اشوفك نايمة في بيت راجل تاني وعلي سريره ردي عليا كان المفروض اخدك في حضني واقلك حصل خير نبدأ من جديد
حبيبه بدموع : كان المفروض تصدقني بس عموماً انت كمان عايز مني ايي بعد اللي عملتو اخدك في حضني واقولك نبدأ من جديد
مراد بحزن ودموع : عايزك تسمحيني يا حبيبه
حبيبه بدموع : صعب صعب جداً ياريت تطلقني وكل واحد يروح في حالة الي اتكسر جوايا عمره ما هيتصلح انا حقيقي حاولت بس فشلت ان اللي جوايا يتصلح
مراد بندم : اديني فرصة وانا هصلحه انا مش هطلقك يا حبيبه بس مش هضغط عليكي انا هستني وعندي استعداد استني لحد ما اموت وعارف انك هتسامحيني وهترجعيلي في يوم من الايام مش هتشوفيني تاني هسيبك عشان تفكري وتاخدي وقتك بس لازم تعرفي اني مليش ذنب في اللي حصل واني ندمان علي اللي عملتو ثم تحدث بدموع هتوحشيني
و تركها وغادر وهي واقفة متسمرة مكانها وبعد ما فاقت من شرودها حتي جلست علي ركبتيها تبكي وتحدث بصوت عالي : لا انا مستحيل ارجع يامراد انت كسرتني انا بحبك اه بس مش قادره مش قادره ارجعلك كل لما اشوفك افتكر كل اللي حصلي يارب يااااارب انا تعبت ساعدني يارب
وقامت دخلت البيت ولم تجد ليان طلعت غرفتها ودخلت وكانت ليان علي السرير
ليان بضحك : يعني انا اسيب بيتنا عشان مش بعرف انام من ماما تيجي انتي كمان تفضلي تصحيني.
حبيبه بحزن : انا شوفت مراد.
ليان :شوفتيه ازاي وفين
حكت حبيبه كل شي ل ليان بين دموعها
ليان وهي تاخذها بحضنها :
بصراحه يا بيبا هو كمان معذور محدش يشوف مراته كدا ويسكت
حبيبه بدموع : كان لازم يصدقني
ليان : بس ف الاول والاخر دي كانت مؤامرة وانتو الاتنين ضحيتها المهم دلوقتي هتعملي ايي
حبيبه ببكاء : مش عارفه
ليان بهدوء : لازم تفكري كويس وافتكري الحب اللي بينكم
كانت حبييه ستتحدث ولكن قاطعها دق الباب ودخلت عليهم منال وهي تحمل باقه ذهور باللون الاحمر
منال بابتسامه : الورد دا جالك ياجميل انت شكل جوزك مش متحمل غيابك عنه
ليان بضحك : نياااااالو يا عم
حبيبه بعصبيه : ابتدينا بقي
منال بهدوء : حبيبه انا مش هقولك غير كلمتين بس فكري عشان ماتندميش ف الاخر
ليان تعالي جهزي معايا الفطار
خرجت منال وليان
اما حبيبه امسكت بالباقه الورد وتفقدتها ووجدت بطاقه عليها ففتحتها لتقراها
“احبك يا ايتها النجمه التي تنير قلبي سامحيني”””
نزلت دمعه من عينيها وفجاء الباب خبط وكانت ليان
حبيبه وهي تمسح دموعها : في ايي يا ليان
ليان :مفيش حاجه انا جايه عشان اقولك الفطار جهز
حبيبه : لا انا مش عايزه اكل
ليان بعدم تصديق : نعم بتقولي اي انا مش مصدقه مستحيل
حبيبه : هو ايي اللي مستحيل
ليان : ان انتي مش عايزه تاكلي دا انتي يابنتي 24 ساعه بتاكلي زعلانه بتاكلي فرحانه بتاكلي مكتئبه بتاكلي
حبيبه بضحك مابين دموعها : بس بس حرام عليكي وانا اقول مش عايزه اكل ليه ويطلع ف الاخر مش عايزا اكل عشان حضرتك بتحسديني
ليان : انا بحسدك طيب ياسيدي شكرا كفايه يلا بقي تعالي عشان ننزل بدل ماعمتو تطلع تقتلنا انا وانتي هنا
حبيبه وليان خرجو من الغرفه واتجه للسفره وكانت منال ف انتظارهم
منال : اتاخرتو كدا ليه دا انا كنت لسه هطلع اشوفكم
ليان بضحك : اصل حبيبه كانت مش عايزه تنزل تخيلي ياعمتو بتقولي ان هي مش عايزه تاكل تصدقي انتي الكلام دا
منال بضحك : هي مين دي اللي مش عايزه تاكل ما تقولي يابنتي حبيبه مالها
ليان بضحك : شوفتي ياحبيبه حتي عمتك مش مصدقه ان انتي مش عايزه تاكلي
حبيبه بضحك : هو في ايي ياجماعه بجد هو انا للدرجاتي سمعتي وحشه
منال : لا طبعا حد يقدر يقول كدا دا انتي قمر
حبيبه : حبيبتي ياعمتو والله ربنا يخليكي ليا يارب
منال : ربنا مايحرمني منك ياحبيبتي
وبدات منال وليان وحبيبه ف تناول الطعام
وفجاء ال……………..
يتبع..
لقراءة الحلقة السابعة والعشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية فرعون للكاتبة ريناد.