Uncategorized
رواية كسرتني قوتك الفصل الثاني عشر 12 بقلم سهيلة سعيد
رواية كسرتني قوتك الفصل الثاني عشر 12 بقلم سهيلة سعيد
![]() |
رواية كسرتني قوتك الفصل الثاني عشر 12 بقلم سهيلة سعيد |
رواية كسرتني قوتك الفصل الثاني عشر 12 بقلم سهيلة سعيد
جودى : تانى مرة لما تحب تعمل حاجة زي كدة تعملها ب نفسك .. ولا انت جبان لدرجة انك تبعتلي صاحبتك ????
سليمان : لا عشان تعرفي قيمتك كويس وانتى مين انتي اصلاً عشان اروحلك ب نفسي .. انتى دة اخرك معايا .. احمدي ربنا اني مبعتهلكيش مع البواب ☝
جودى : انا دلوقتى زيي زيك هنا
سليمان : لا غلطانة .. انتى هنا واحدة ضحت ب نفسها وعاشت مع راجل معدى الخمسين سنة .. يعني زوجة بالاجره ????
( يبصلها من تحت ل فوق ب ابتسامة مستفزة )
سليمان : مزة زيك كدة متعملش كل دة غير لما تكون مستنية الورث ????
جودى : انا بحب عابد ????
سليمان : مش قادر اضحك صدقينى وربنا ????
( يقرب عليها اوى )
سليمان : شكلك كدة تعملي اي حاجة عشان الفلوس مش الحب .. اظن حتى لو الحوار مكانش فيه جواز كنتي وافقتي بردوا .. طلاما هتطلعي ب قرشين حلوين يعوضوكي ????
( تتخض جودى من كلامه تضربه بالقلم ، يتخض الكل )
سليمان ب صدمة : بتضربينى ????
( لسة هيهجم عليها ، تدخل ريناد وتمسك دراعه )
ريناد : لا عشان خاطري ????????
( تشده ريناد من دراعه وتمسك فيه )
ريناد : سليمان والنبي بالله عليك متجيش جنبها لا ????
( تفضل تشد فيه ، يبصلها ويبص ل جودى الي واقفة مكانها متحركتش ب كل برود )
سليمان : اوك .. مش هاجي جنب اختك
( يمسك دراع ريناد )
سليمان : بس انا حذرتك كذة مرة متدخليش .. وبردوا بتدخلي ☝
( يشدها )
ريناد ب خوف : سليمان ????
( ياخدها ع برة )
جودى : رينااااد ????
( يطلعوا برة ، تقف ريناد مترضاش تركب )
ريناد : سيبنيييي بقاا
سليمان : هتركبي بالزوق ولا ارجع اضربها زي م ضربتني ????
( تسكت خايفة ع اختها ، يركبها العربية ويركب ويمشوا )
ريناد : واخدني فين طيب ????
سليمان : الحتة الي اعوزها
( يذود ف سرعة العربية )
ريناد ب خضة : براحة طيب ????
( تحط الحزام )
ريناد : وقف نزلني
( يذود اكتر )
ريناد : بقولك نزلنى بتذود السرعة ليه ????????♀
( ميردش ، تطلع ريناد الفون من جيبها من غير م يشوفها سليمان وتتصل ب يوسف ، يوسف قاعد مع اخته ، يرن الفون ، يفرح اما يلاقيها ريناد )
يوسف : الو ????
( تلاقيه فتح تتكلم )
ريناد : سليمان واخدني فين ؟؟
( يستغرب يوسف )
يوسف ب استغراب : ريناد في ايه ؟!!!!
ريناد : مش دة طريق ال **** .. نزلنى عاوزة اروح
روان : في ايه ي يوسف !!!
يوسف : شششش ☝
سليمان : مش هنزلك غير لما ناري تبرد من اختك
ريناد : اعملك ايه يعنى انا ????
سليمان : في اوتيل قريب من هنا ايه رأيك ؟
ريناد ب خوف : عشان خاطري متكبرش الموضوع اكتر من كدة ????
( يفرمل سليمان مرة واحدة ، تتخض ريناد تصوت ويقع الفون ، يقف )
يوسف : الو .. الو ريناد ؟؟؟؟
( يقفل يوسف )
روان : مالها ريناد ؟!
يوسف : مش عارف .. شكل سليمان خاطفها ????
روان : لا بجد ؟!!!
( تمسك ريناد الفون تركبه ، يشوفه سليمان ياخده من ايدها )
سليمان : انتى قديمة اوي اشتريلك واحد جديد
( يحدفه م العربية )
ريناد : انا مش عاوزة واحد جديد انا عاوزة اروح ????
سليمان : ومستعجلة كدة ليه .. المفروض تبوسي ايدك وش وضهر انك قاعدة ف عربيتى .. دى مش اي حد بيركبها بس متفتكريش انه ل سواد عنيكى .. دة غيظ من اختك مش اكتر .. انتى اصلاً متفرقيش عنها ف حاجة .. عاوزة فلوس ابويا بردوا أو بتدوري ع واحد زيوا ????
ريناد : انا لا عايزة فلوس ابوك ولا عايزة اقعد ف عربيتك .. متفتكرش انها مريحة القاعدة فيها دى زيها زيك .. حلوة من برة ومن جواها سواد وهباب ????
( يتغاظ سليمان )
ريناد : الي زيك لولا الفلوس ولا يسوى .. ماشيين بس يأذوا ف خلق الله ولا عندهم احساس ب حد ولا حد طايقهم اصلاً .. عاوزة افهمك ان وجود حد جنبك خوفاً منك مش حبا فيك .. انت اصلاً متتطاقش ولا حد بيقبلك حيوان ????
( سليمان يجيب اخره يضربها بالقلم )
ريناد : ااه ????
( تتخض ريناد )
سليمان : دة عشان يفوقك انتى بتتكلمى مع مين وانتي مين ☝
( تنزل دموع ريناد ، تفتح العربية وتمشي ، يضايق سليمان من نفسه ، ينزل وراها )
سليمان : ريناد .. ريناد ارجعي
ريناد ب عياط : مش راجعة مع واحد حيوان زيك ????
سليمان : لو انا حيوان عشان ضربتك ف اختك كمان حيوانة عشان ضربتنى ????
( تلفله ريناد )
ريناد : وانا ايه دخلي .. انت مبتقدرش تعملها حاجة وتيجي عليا انا .. انا مالي بيكوا وب الي بينكوا ????
سليمان : طيب اركبي العربية
ريناد : مش راكبة معاك ✋
( يشدها من ايدها تزقوا وتضرب فيه )
ريناد ب زعيق : اوعى قلتلك مش راكبة ????
سليمان : هتركبي قلت
( يشيلها ، يفرمل يوسف ب متوسيكله ، يشوفه سليمان ينزلها ، يقرب يوسف ع سليمان ويديله بوكس ، يبتسم سليمان ، يركب يوسف وف ايده ريناد تركب وراه ويمشوا )
سليمان : ماشي ????
( جودى ف البيت عمالة رايحة جاية متوترة ، يوصل يوسف ، تنزل ريناد ، تجري جودى ع برة تاخد ريناد ف حضنها )
جودى : انتى كويسة عمل فيكي ايه الحيوا دة ؟؟
ريناد : ولا حاجة متقلقيش انا كويسة .. ساق العربية بسرعة بس عشان يخوفني ????
يوسف : دة بس الي حصل ؟!
( تبصله )
ريناد : ايوة ????
يوسف : بس انا سمعته بيقولك رايحين اوتيل
( تتخض جودى وتتوتر ريناد )
جودى : اوتيل ايه !!!
ريناد : كان بيهددنى بس كلام ????
يوسف : ولما شوفتوا شايلك ؟!
( تستغرب جودى )
ريناد : عشان نزلت ومكنتش عاوزة اركب معاه .. متقلقوش انا كويسة ✋
جودى : وانت عرفت منين ي يوسف ؟!!
ريناد : انا اتصلت بيه .. تصبحوا ع خير ????
( تدخل ريناد البيت ، يطلع الصبح ، يوصل سليمان البيت ، يدخل ، تقرب عليه جودى )
جودى : سليمان
سليمان : هو انا مواريش غيرك ولا ايه جرا أيه معدش إلا الجربيع يكلموني كمان ????????♂
جودى : ملكش دعوة ب اختى ماشي .. اي حاجة بيني وبينك متدخلهاش فيها ☝
سليمان : وهو ايه بيني وبينك ها ؟؟
( تسكت جودي ، تنزل ريناد رايحة الشغل ، يقرب عليها سليمان )
سليمان : رايحة الشغل ؟
( يستغربوا )
سليمان : هااا ؟
ريناد ب استغراب : نعم ؟!!!
سليمان : سألتك سؤال ردى ????????♂
( يقرب عند ودنها )
سليمان ب صوت واطي : ولا تحبي اوشوشك عشان تسمعي ????
( تتخض ريناد وتبعد وتتغاظ جودى عشان مش سامعة بيقولها ايه ، يبصلها سليمان ويرجع يبص ل ريناد )
سليمان : ممممم ????
ريناد : ايوة رايحة
سليمان : اوك هوصلك بدل م تركبي الباص
( يمسك ايدها )
سليمان : يلا
( تتخض وتشيل ايدها منه )
ريناد : لا رايحة لوحدى ????
سليمان : خلاص هبقا اجي اخدك
ريناد : باي ي جودى ✋
( تمشي ريناد )
سليمان : لطيفة اختك .. لا وحلوه ????
( يقرب عليها )
سليمان هو بيغمز ل جودي : الطف منك بصراحة جامده ????
( تتخض جودى من كلامه ، يبصلها من فوق ل تحت ويمشي ، تقعد جودى هتنفجر من كلامه ، يعدى الوقت ، يخرج عابد م المستشفى ويرجع البيت )
جودى : حمد لله ع سلامتك ي حبيبي
عابد : الله يسلمك وحشاني والله
جودى : وانت كمان ي قلبي
( يقعد عابد ، ريناد ف المحل ، عمالة تعمل كل حاجة ب استعجال وكل دقيقة تبص ف الساعة )
ليلى : عندك ميعاد ولا ايه ؟!!
ريناد : ااااا لا ????
( تقوم ريناد تحط البوكيه الي خلصته ع الترابيزة )
ريناد : ابقوا سلموا البوكيه دة للعميل انا ماشية
( تاخد شنطتها )
جاسمين : مستعجلة كدة ليه !!
يتبع ……..
لقراءة الفصل الثالث عشر : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية ابن الجيران للكاتبة سهيلة سعيد