روايات

رواية جرحتني قسوته الفصل الأول 1 بقلم بسملة بدوي

رواية جرحتني قسوته الفصل الأول 1 بقلم بسملة بدوي

رواية جرحتني قسوته البارت الأول

رواية جرحتني قسوته الجزء الأول

جرحتني قسوته
جرحتني قسوته

 رواية جرحتني قسوته الحلقة الأولى

ابوس ايدك سيبني عايشه لـ بناتي متطلقنيش
بصلي ببرود…. مابقتش بحبك… افهمي اعيش معاكي ازااي
بصتله بقهره…. طب اتجوز عليا بس عشان خاطري بلاش نشتت البنات
بصلي ببرود…. هي مش عايزه ضره
عيطت بقهره…. حازم انت اي غيرك فين حبك ليا
اتعصب عليا…. بصي لشكلك في المرايه ولا كانك معديه ال40وانتي اصلا مادخلتيش ال35
قسوته فـ الكلام جرحتني اوي… طب ما فكرتش ف بناتك اما حد يتقدملهم ويشوفونا منفصلين او صحابهم هيقولوا اي
رد بكل برود…. متوافقوش وانفصوا سهله يعني
بصتله بكره انا كنت مستحمله كل قرفه عشان بناتي وعشان بحبه بصراحه بس دلوقتي بأمانة مش طايقه ابص فـ وشه
مامي هو بابي بجد هيتجوز ويسيبنا
بصتله بدموع…. مين قالك كدا
عيطت جامد…. هو قالي كدا… بابي مش بيحبنا.. لي بابي مش زي بابات صحباتي… انا بكرهه عشان بيكرهنا صح يارودي
رودي حضنتها…. هو مايستهلش اننا نعيط عليه اصلا ولازم نكون اقوياء عشان ماما بتستمد قوتها مننا ياجوري
جوري مسحت دموعها بطفوله…. حاضر بس مامي متزعلش ابدا مننا
حضنتهم وانا بشكر ربنا انه عوض صبري في تربيتهم
لميت هدومي وانا دمعتي على خدي… محدش هيرحمني واخواتي مش هيرحموني هطلع من نار جوزي وهدخل جحيم اخواتي الرجاله تحت مسمى ان الناس مش هترحمني عشان مطلقه… يعني ايه مطلقه مش انسانه انا وليا مشاعر واحاسيس مش غلطتي اني معرفتش اختار زوج واب كويس
..
عدى شهر على طلاقي وانا مابخرجش
مامي عايزين نخرج
هزيت راسي بحب…. حاضر ياحبيبتي بس خلصي اكلك الاول وبعدين هنلبس كلنا ونخرج
ردت بخوف.. طب وخالو؟
سكتت بتوتر…. ها… هتصل اعرفه
الو.. ابراهيم انا هخرج شويه انا والبنات…. يعني اي مفيش خروج.. انت هتحبسني ولا اي… انت اتجننت انت فاكرني عيله صغيره ولا اي…. تصدق انا الي غلطانه اني كبرتك واتصلت استإذنك…. هخرج يا ابراهيم وهتشوف
قفلت وقعدت اعيط…. كنت عارفه والله كنت عارفه ان دا الي هيحصل… طلعت من نار دخلت جحيم بس مش هسكت والله ماناساكته
لبست البنات ولبست وخرجنا اكلنا برا وبالصدفه شوفت حازم ومعاه واحده البنات اول ما شافوه صرخوا…. بابي
جوري جريت عليه ورودي واقفه جنبي وبتطبطب علي ايدي.
جوري…. بابي
حازم بصلها ببرود…. انتي بتعملي ايه هنا
جوري شاورت عليا انا واختها…. كنت بناكل في المطعم ومروحين … مين دي
حازم بحب…. دي مراتي مامتك التانيه يعني
جوري بغضب…. انا مش عندي غير ام واحده ودي عمرها ماهتكون امي الي اخدتك من ماما ومننا
حازم ضربها بالألم….. بنت قليله الادب
جريت على بنتي بخوف….. بنتي
رودي بعصبيه…. انت مين انت عشان تمد ايدك عليها
حازم بغضب…. انا ابوكوا
رودي بعصبيه…. لا ابونا مات من اليوم الي اتخلى عننا فيه
حازم لسا هيمد ايده مسكتها…. ايدك هكسرهالك لو مديتها على بنتي تاني وبصيت للـِ معاه… وانتي خافي على نفسك… شوفي بيعمل اي مع بناته ودورك جاي لو جبتيله بنت مش ولد رجعي بقا هنقول اي ولسا هيقرب مني صرخت….. الحقوني انا عااايزه البوليس بيتهجم عليا انا وبناته يانااااس وربنا لعملك محضر الناس اتلمت وشاورت على خد جوري…. شوفوا ضرب البنت عشان واجهته بحقيقته انااا خايفه يناااس
بلغوا الشرطه وفضلوا متحفظين على حاتم ومراته وجابولي عصير انا والبنات وشويه وجت الشرطه واخدوه
حاتم بتهديد وربنا لندمك بقا انا تعملي فيا كدا
بصيت لـ الظابط بخوف…. شوف شوف حضرتك بيهددني ازاي لا وقدام حضرتك مش خايف كمان اومال لو لوحدي هيعمل فيا اي انا عايزه حقي سعادتك انا والبنات
الظابط…. اكتم يالا واحترم نفسك وانت واقف قدامي
حاتم بخبث…. طب انا من حقي اعمل مكالمه
الظابط بصله بنرفزه…. خمس دقايق
شويه ولقيت اخويا داخل بشر حضنت ولادي بخوف… اكيد حاتم كلمه ووحاه عليا مش هيعديها على خير.. اول ما شافني ضربني بالالم….. انا مش قولتلك مفيش خروج انتي الي زيك مفروض بتكسف يخرج.. واحده مطلقه زيك هتجبلنا الكلام دموعي نزلت بقهر…. مفروض يكون الاخ سند لـ اخته مش يكسر ضهرها زياده ويخاف عليها مش يخاف على كلام الناس الي لابيزود ولا بينقص بصيت لقيت حاتم باصصلي بشماته لقيتني بقول لظابط….. ودا كمان ياحضرت الظابط عايزه اعمل فيه محضر
اخويا وجوزي بصولي بصدمه.ووو

يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية جرحتني قسوته)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *