روايات

رواية رحمه الفصل السادس عشر 16 بقلم حبيبة سيد

رواية رحمه الفصل السادس عشر 16 بقلم حبيبة سيد

رواية رحمه البارت السادس عشر

رواية رحمه الجزء السادس عشر

رواية رحمه الحلقة السادسة عشر

كامل :وحشتيني وبيقرب عشان يلمس خدها بس بدر بيمسك أيديه قبل ما يلمس رحمه
كامل.. حبيب القلب هنا كمان
بدر :عايز اي يا زفت انت وأزاي تتجرأ تقرب عليها كدا وأزاي تفكر تقف تتكلم معاها أصلا
كامل ببرود : باين عليك أتجوزتها اصل مفيش واحد هيتعصب كدا عشان واحده الا لو كانت مراته
بدر : ميخصنيش إذا كنت اتجوزتها ولا لاء أنت مش طلقتها خلاص عايز اي تاني
كامل : متنساش أنها كانت مراتي وعيشت معاها أحلي أيام بصراحه أصل أنت متعرفش هي جميله قد اي
بدر بعصبيه : اخرس يا حيوان وبيضربه بالبوكس ف وشه
كامل ببرود : معلش عذرك أصلك مش عارف انت متجوز واحده مش هقولك بقا ملكة جمال وأحلي من القمر والكلام دا ،دي عدت المراحل دي انت متجوز ملبن معاك حته جامده من الاخر
بدر بعصبيه : صدق انك زباله وبيضربه بالرجل ف بطنه بيوقع علي ترابيزا بيفضل يضربه بالبوكس ف وشه كامل عشان يبعده بيضربه برجليه
بدر.. بيوقع علي الارض
كامل : بيروح يضربه بالبوكس برضو
رحمه : أبعد عنه بقا كفايه
كامل بيبطل ضرب بيوقف قدام رحمه ،، خايفه عليه بعد كل الي حصلك بسببه
رحمه : انت بتقول ايه
كامل : أيوه حبيب قلبك الي أنتي خايفه عليه هو السبب ف كل حاجه حصلتلك ،،صح انتي متعرفيش أن شروق هي الي عرفتني عليكي وكلمتني عنك وخليتنا نتجوز ف وقت قصير جدا كل دا عشان تبعدك عن جوزها أصلها لاحظت أنه بدأ يهتم بيكي وهي كانت بتحبه وبتغير والحل الوحيد اي بقا أنها تشوفلك عريس عشان تبعدي عنها خالص وحبيب قلبك يبقي معاها
بدر : انت بتخرف تقول ايه
كامل : بقول الي سمعته يا دكتور دا حتي خليتني أروح أسحب الملف بتاعها من الكليه عشان متشوفهاش ولا تتكلم معاها وإهانتي ومعاملتي ليكي والضرب والشتيمه كل دا تعليماتها هي
رحمه : طب ليه كل دا
كامل : كانت عايزه تشوفك بتتعذبي ومتمرمطه زي الشغالين سميها بقا شماته نفسنه شغل ستات زي ما انتي عايزه
بدر: كانت بتستفاد ايه بقا لاما تقولك تعمل كدا أو لاما عرفت منك أن تعليماتها اتنفذت
كامل : كانت بتبقي مبسوطه وحاسه أنها انتصرت عليها وانك رجعت ليها ومحدش هيشاركها فيك
رحمه: هي الي قالتلك تخليني انزل الجنين
كامل : بصراحه لاء هي مكنتش عايزاني ألمسك أصلا كلامها معايا كله كان عباره عن اني أهينك وأخليكي زيك زي الخدامين بس انا الي كنت بضعف قدام جمالك وبعدين دا حقي انا معملتش معاكي حاجه حرام
رحمه بسخريه : حقك اها حقك تبقي معايا بالعافيه تعمل اي حاجه غصب عني هو دا حقك
كامل : أعذريني مكنش ينفع اشوف كل الجمال دا قدامي ومقربش منه خصوصا انك مراتي أما بالنسبه للجنين مكنتش عايز أشيل مسئوليه
رحمه : قولتلك خليني احتفظ بيه وطلقني
كامل : مكنش ينفع اطلقك
رحمه : غربيه مع انك ف النهايه اتخلصت من الجنين وطلقتني برضو
كامل : أيوه طلقتك بس بعد ما شروق ماتت واهو ربنا عوضك اتجوزتي حبيب قلبك وبقيتي معاه ف النهايه
رحمه : عايز اي دلوقت
كامل : عايزك تسامحيني بس
رحمه : بس كدا أنا موافقه بس بشرط
كامل : أنا مستعد لاي حاجه
رحمه : رجعلي ابني
كامل بصدمه :ايه
رحمه : زي ما سمعتي كدا هسامحك بس ترجعلي ابني الي انت قتلتو وقتها هسامحك
كامل : أنا عارف أني غلطت بس كان غصب عني
رحمه : انا قولتلك شرطي خلاص
كامل : يا رحمه اسمعيني
رحمه : بدر انا عايزه امشي من هنا
كامل وهو بيحاول يمسك ايد رحمه
رحمه : أوعي تقرب مني والا انا الي هندمك علي كل حاجه انت عملتها ومش عايزه اشوفك ولو بالصدفه حتي وبتاخد ريم وبتخرج من الكافيه
بدر بعصبيه : بتهيألي سمعت قالتلك اي صح ،، انا بقا لو شوفتك تاني قريب منها انا الي هدفنك حي فاهم إياك تفكر تقرب منها تاني ولو فكرت تبصلها هخلعلك عينيك من مكانهم ولو جت علي بالك بس هخليك تتمني الموت انت فاهم ولا لاء وبيخرج من الكافيه يروح العربيه بيبص لي رحمه
بدر : انتي كويسه
رحمه : بتشاور بإيديها أنه ميتكلمش بيفضل سائق بالعربيه بيوصلو الشقه
رحمه بتدخل من غير ما تتكلم بتروح علي اوضتها وبتقفل علي نفسها وبتفضل تعيط لحد ما تنام
ريم : بتبقي ف أوضتها زعلانه
بدر : ف اوضته بيفكر ف الكلام بتاع كامل
تاني يوم
ريم بتصحي بتروح تخبط علي الاوضه لحد ما تصحي
رحمه : مين بيخبط
ريم : انا يا ماما افتحي
رحمه بتفتح الباب
ريم بتحضنها : صباح الخير
رحمه : صباح النور
ريم : زعلانه مني عشان الي ماما عملتو صح
رحمه : لاء يا حبيبتي انتي ملكيش ذنب ف حاجه وبعدين مش انتي بتقوليلي ماما
ريم : ايوه صح
رحمه: طب هو ف أم تزعل من بنتها خصوصا لو بنوته حلوه زيك كدا وبتسمع الكلام
ريم بتحط ايديها علي رأسها بتفكير : صدقي صح يا أجمل ماما
رحمه : يبقي خلاص بقا
بيلبسوا ويفطروا
بدر : يلا يا ريم هاتي حاجتك عشان المدرسة
ريم : حاضر
بدر: جاهزه يا رحمه
رحمه : انا مش رايحه الكليه
بدر : ليه
رحمه : عادي مش عايزه اروح
بدر : قومي هاتي شنطتك يا رحمه
رحمه: قولت لحضرتك
بدر : كلمه واحده قومي هاتي حاجتك بسرعه
بتخلص هي وريم وبينزلو
رحمه بتوصل الكليه بتخلص محاضرات هي وبدر وبيروحوا بتفضل 3 ايام علي كدا مش بتتكلم مع بدر وبتتجنب اي حاجه منه،،،
ف يوم رحمه بتكون بتدور علي شاحن مش بتبقي فاكره حاطت الشاحن بتاعها فين بتروح أوضة بدر عشان تشوف شاحن وهو بيكون ف الحمام بياخد شاور وبيخرج يلاقيها ف أوضته وهي بتكون لاقيت الشاحن وهي خارجه بتخبط ف بدر
بدر : انتي كويسه
رحمه : ايوا بعد اذنك
قبل ما تخرج بدر بيمسك أيديها وبيقرب منها
رحمه : لو سمحت أبعد
بدر : هتفضلي تعامليني كدا لحد امتا
رحمه : كفايه الي حصل
بدر : أنا مليش ذنب ف الي حصل
رحمه بدموع : انت ملكش ذنب وانا ذنبي اي
بدر : عشان خاطري يا رحمه انا مش هستحمل دموعك تنزل بسببي
رحمه : كنت عارف انها
بدر بيحط أيديه علي شفايفها : متكمليش يا رحمه انا مكنتش اعرف اي حاجه صدقيني
رحمه : عايزني أصدقك ازاي بعد كل الي حصل
بدر بيحط ايديها علي بطنها : وحياة ابني الي ف بطنك يا رحمه انا ما كنت اعرف حاجه
رحمه : ابنك
بدر : ايوه ابني يا رحمه
رحمه : أزاي وانت كنت عايزني أنزله مكنتش عايزو دلوقت بقا ابنك
بدر : انا عارف اني قربت منك غصب عنك بس مكنتش ف وعي كنت حاسس اني اول مره بشوفك كان شعرك مبلول ونازل علي وشك كنتي تاخدي العقل مكنتش مصدق أنك كبرتي ،، فيكي كل الجمال والرقة عمري ما شوفت حد ف جمالك يا رحمه عارف اني كنت معاكي غصب عنك وبقيتي حامل وشايله ابني جواكي حته مني جواكي ،، بيقرب منها بيلمس شعرها بيبوسها ف شفايفها ولاول مره رحمه بتبادلو البوسه وبتلمس شعره وهو بيقرب منها اكتر بيفضلوا كدا دقيقه
نورهان : احم انا … يظهر اني جيت ف وقت مش مناسب
رحمه : بتبعد عن بدر
بدر بعصبيه : مش ف باب تخبطي عليه
نورهان : مكنتش اعرف ان معاك حد
رحمه : بعد اذنكم
بدر : استني يا رحمه
رحمه …..
بدر ف سره‍ اولع فيكي ولا اعمل اي دلوقت انا ما صدقت قربت منها شويه الله يحرقك وبعدين بيفوق : اتفضلي عايزه حاجه
نورهان : عايزاك تحس بيه شويه
بدر : شيلي الكلام دا من دماغك وريحي نفسك انا مش عايز غير رحمه ارتحتي
نورهان : بس انا
بدر : انتي تنسي الي ف دماغك دا لانه مش هيحصل
نورهان بتروح علي اوضتها
رحمه ف أوضتها بتفضل تكلم نفسها : ازاي عملتي كدا ازاي سبتيه يقرب منك بتفضل تفكر ف الي حصل زي ما بدر قاعد بيفكر ومش مصدق أنه قدر يقرب منها
نروح بقا لي يوسف شويه
يارا بتخبط علي باب المكتب بتفتح وتبص لي يوسف : ممكن ادخل
يوسف : اتفضلي
يارا : انا خلصت تقارير المرضي
يوسف : اي النشاط دا كله مخلصه بدري شويه
يارا : أصل بصراحه
يوسف : أوعي تقولي اجازه انا سامع عنك اخبار مبشره من المرضي شكلك مطوله معاهم
يارا : والله طب كويس
يوسف : قولي كنتي عايزه اي
يارا : انا خلصت قبل معادي عشان اقعد ازاكر شويه بس وارجع اكمل الشغل تاني بس لو هيأثر علي شغل حضرتك
يوسف : عايز وقت قد اي تزاكري
يارا : ممكن ساعه بس لو
يوسف : من غير لو انتي عملتي شغلك ومن حقك تشوفي مذاكرتك
يارا : يعني حضرتك
يوسف وهو بيبص ليها : ايوه موافق وعشان محدش يدايقك ممكن تجيبي حاجتك وتيجي هنا تذاكري انا اصلا عندي شغل هخلصوا علي اللاب وبعدين نبقي نرجع نشوف المرضي
يارا بإبتسامه : بتتكلم بجد
يوسف : ايوه لو معترضه ممكن اغير رأيي عادي
يارا : لاء تغير اي لحظه واكون موجوده وبتطلع تجري عشان تجيب الكتب بتاعتها بس وهي خارجه تجري بتخبط ف داليا
يارا : انا آسفه
داليا : انتي عميتي ولا اي
يارا : قولت لي حضرتك آسفه
داليا : اعمل بيها اي يعني روحي شوفي شغلك وابقي فتحي عينيك وانتي ماشيه بعد كدا
بتسبها وتروح تخبط علي مكتب يوسف
يوسف : ادخلي ي يارا
داليا : لاء انا مش يارا
يوسف : داليا
داليا : ايوه
يوسف : خير ف اي
داليا بتقرب منه : اي مالك
يوسف وهو بيبعد : اي يا داليا
داليا : ابدا شيفاك مدايق وعايزه أبسطك شويه بس
يوسف : وبعدين
داليا بتقرب تاني : اي مش عايز تروق علي نفسك معايا
يوسف : لاء شكرا
داليا : طب مش لازم دلوقت ف اي وقت تاني اي رايك
يوسف : داليا انا عندي شغل مش فاضي ياريت تشيلي الكلام دا من دماغك خالص
داليا : بدلع يوسف انا
يوسف : اتفضلي علي شغلك انا عندي شغل
داليا بتخرج من مكتب يوسف بعدها بدقائق يارا بتخبط علي باب المكتب وتفتح : ممكن ادخل
يوسف : علي اساس انك مدخلتيش يعني وبعدين انا اول مره اشوف واحده تدخل وبعدين تستأذن
يارا : انا آسفه حضرتك شكلك مدايق بعد اذنك ولسه هتخرج من المكتب
يوسف بيمسك أيديها : استني انا مكنتش اقصد ازعلك انا كنت بهزر بس
يارا : حتي لو حضرتك مش بتهزر برضو دا حقك اني استأذن وبعدين ادخل المكتب
يوسف : وبعدين بقا انا كنت بهزر بس مقصدش ازعلك
يارا : ايوه يعني اقعد ولا امشي
يوسف : اقعدي شوفي مذاكرتك وانا هشوف شغلي
يارا : بتقعد حوالي ساعه ونص تذاكر وتحل اسئله وبتبقي قاعده شويه تلف شعرها علي صراعها وهي بتحل الاسئله وشويه بتحرك القلم ف أيديها
يوسف : بيكون مركز ف حركتها شويه
يارا وهي بتحل السؤال : هتفضل تبصلي كتير
يوسف : احم…لاء بفكر ف حاجه بس
يارا : يعني مش بتبص ليا
يوسف بيبص ف الساعه
يارا : عارفه أني طولت شويه بس اعمل اي بقا اندمجت مع الاسئله معلش
يوسف : طب خلصتي ولا محتاجه وقت زياده
يارا : خلاص هانت
يوسف : اي رأيك نطلب اكل علي ما تخلصي يكون وصل ناكل ونكمل شغل
يارا : هتطلب ايه
يوسف : عايزه تأكلي اي
يارا : مين الي هيدفع
يوسف : عيب عليكي تبقي معايا وتقولي كدا انتي طبعا الي هتدفعي
يارا : خلاص مش عايزه
يوسف : ههههههههه اعزمك انا المره دي
يارا : اممممممم المره دي معني كلامك أن ف مره تانيه وانا الي هدفع
يوسف : يا ساتر
يارا : اتنين برجر وبطاطس ولمون بالنعناع
يوسف : هتطلبي حاجه تانيه
يارا : لاء شكرا
يوسف : تمام تقدري تكملي مذاكره علي ما الاكل يجي بتقعد تكمل مذاكره ويوسف بيكمل شغل بيعدي نص ساعه والأكل بيوصل
يارا : اي مش هتاكل
يوسف : هكمل حاجه ف الشغل وبعدين هأكل
يارا : غريبه مع انك كنت عايز تاكل من شويه
يوسف : ما انا هخلص حاجه بس وهاجي اكمل اكل
يارا : البرجر أما بيبرد مش بيبقي احسن حاجه وكدا كدا الشغل مش بيخلص تعالي كل الاول أقل حاجه هتبقي مركز ف الشغل
يوسف : طيب هخلص حاجه بسرعه وهاجي اكل
يارا : شكلك مش عايز تاكل معايا انا هروح اشوف شغلي بتروح تشيل الكتب بتاعتها عشان تخرج
يوسف بيمسك أيديها وبياخد الكتب بتاعتها يحطها علي ترابيزا
يارا : انا عندي شغل
يوسف : انا اسف
يارا : آسف علي اي مش عايز تاكل براحتك عندك مكتبك واللاب بتاعك اقعد كمل شغل
يوسف : خلاص بقا
يارا : يعني اي
يوسف : يلا ناكل عشان نكمل شغل
يارا : بس حضرتك عندك شغل اهم من الاكل
يوسف : مين قال كدا بس
يارا : حضرتك الي قولت كدا
يوسف : الشغل يستني بس الاكل معاكي اهم يلا بقا وبيقعدوا يأكلو
يوسف بيبقي ماسك ساندوتش البرجر بطريقه غريبه
يارا : انت بتعذبي الساندوتش ولا بتاكلو
يوسف : ف ايه
يارا : يارا ف قلفظ علفكره ممكن تلبسوا ف ايدك وتاكل عادي وممكن تاكل بإيديك عادي
يوسف : حاضر
يارا : بتقعد تاكل بتبقي شايفه يوسف مش ماسك الساندوتش كويس ومش مستمتع بالاكل بتبقي ماسكه الساندوتش بتاعها ولترفع أيديها ناحيه يوسف عشان ياكل بياخد قطمه وبيفتكر أما كان بيقعد مع رحمه يأكلو ويهزروا بيفضل سرحان ف الذكريات لحظات
يارا : بتفضل تشاور بإيديها يوسف … يا دكتور بتسقف بإيديها ناحيه وشه وهي بتقول يوسف
يوسف : هاااا…. ف حاجه
يارا : دا انت مش هنا خالص
يوسف : معلش سرحت شويه
يارا : هي حلوه اوي كدا
يوسف : تقصدي اي
يارا : حبيبتك ،، شكلك كنت بتحبها اوي
يوسف : ايوه
يارا : طب ليه مقولتلهاش ومكملتش معاها
يوسف : قولتلها ف الوقت الغلط
يارا : اتجوزت
يوسف : ايوه ، تعرفي أنها شبهك اوي
يارا بهزار : ازاي يعني
يوسف : بتخبط علي الباب وتدخلني وبعدين تستأذني ،، بتتعاماي مع المرضي زيها مكنتش مصدق أن المرضي هيتعلقوا بيكي بسرعه دي ،، طريقه أكلك هزارك قريبين اوي منها
ف اللحظه دي يارا بتعرف أنه بيحب رحمه صحبتها
يارا : احم .. انا هروح اشوف شغلي بقا متشكره جدا علي الاكل وان حضرتك سمحتلي اذاكر شويه
يوسف : انتي خلصتي شغلك عشان كدا سمحتلك تذاكري يعني مفيش داعي للشحر خالص يلا نكمل شغل
يوسف بيكمل شغل علي اللاب ويارا بتخرج من المكتب تمر علي المرضي وتكمل باقي الشغل
بتمر الايام وامتحانات رحمه ويارا بتبدأ
يارا بتقضي الفتره دي كلها مذاكرة وشغل ورحمه بتعدي الفتره بالمذاكره بتاعتها واهتمامها بي ريم بتبقي ضغطه نفسها شويه
اخر يوم ف الامتحانات رحمه بتبقي راجعه الشقه تعبانه بس بتفضل قاعده مع ريم بيبقوا قاعدين يهزروا مع بعض وفجأه بتحس بوجع جامد اوي ف بطنها و……

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية رحمه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *