رواية عندما يعشق الليل الفصل الخامس 5 بقلم نوجا أحمد
رواية عندما يعشق الليل الفصل الخامس 5 بقلم نوجا أحمد
رواية عندما يعشق الليل البارت الخامس
رواية عندما يعشق الليل الجزء الخامس
رواية عندما يعشق الليل الحلقة الخامسة
عبدالله بعصبيه وخنقه:-يعني اييي
حنين بدموع:-نا معرفش ايي حاجه والله يعبدالله وم بخرج اصلاا وليل قافل علياا دايما وحته مدرستي م بروحها بس هو جه وسال عليه هنا وشافني ومن ساعتها كلمو عليا
عبدالله بزعيق وعصبيه:-قسم بالله يحنين لاعلمك الادب واوريكي هعمل ف ميتين امك ايي
حنين بخوف وعياط:-نا ذنبي ايي يعبدالله والله م عملت حاجه
عبدالله بهدوء تام:-عايز اشوفك ودلوقتي يلا
حنين بقلق وخوف:-عبدالله م هينفع صدقني
عبدالله ببرود تام:-تمم براحتك خالص
وقفل فوشها
حنين رمت الفون جمبها وحطيت ايدها ع وشهاا وبقت تعيط
وتهز ف رجلها بشده
“.”.”.”.”.”.”.”.”.”.”.”.”.”.”.”.”.”.”.”.”.”.”..”.”.”.”..”.”.”.”.”..”.”.”.”.”..”.”.”.”.
تيا كانت رجعت بعد م ودت كارما المدرسه ولسه هتدخل باب العماره
حسن بحب:-تياا
تيا نفخت واتعدلت وبصتلو
تيا بارهاق:-افندم
حسن بفرحه:-نا جاي انهارده نا وماما وهتقدملك ابوكي عطاني معاد
تيا حست بقلبها وهو بيتسحب منها بالبطي
حسن بحب:-صدقيني م هخليكي تحتاجي حاجه خالص نا بحبك ولو اطول اجبلك السما هجبهالك والله قولتي ايي يست البنات كلهم
تيا بخوف شديد وتوتر:-نا م موافقه واحسنلك تبعد عن طريقي وبعدين م استاذ ليل طردك من هنا وهددك انو لو لمحك جمبي تاني هيزعلك بتطلع ليه ف طريقي
حسن بنفاذ صبر:-تيا اسمعي نا هتجوزك وهطلع وادخل زي منا عايز نتي فاهمه وبالنسبه ل ليل ف طز فيه اصلاا نا جاي ل عمي م جايلو هو
تيا بعصبيه:-بقلك ايي نتا تقف مععوج وتتكلم عدل فاهم واياك تجيب سيرتو ع لسانك بدل مقطعولك نا صحيح هاديه اوي ومحدش بيسمعلي صوت لاكن الل يدوس ع طرفي اشنقو ب ايدي ودلوقتي ابعد عن طريقي ي حسن احسنلك
حسن فقد اعصابو
مشي ناحيتها ومسكها من ايدها وشدها عليه
حسن بشر:-نا ساكت ساكت ساكت واقول عدي يحسن دي لسه صغيره متعملش عقلك ب عقلها انما نتي مصممه بق مصممه ايي بينك وبين ليل ي تيا انطقي
تيا بقرف ورعشه:-ملكش دعوه وابعد نتا م من حقك تلمسني ابعد بقلك
حسن بجنون:-نتي بتحبي ليل ي تيا ها بتحبي ليل واياكي تقولي غرر كد تصرفاتو معاكي بتثبت انو بيحبك ونتي كمان بتحبيه صح
تيا بزعيق وعصبيه:-اه بحبو اه نتا ملكش عندي حاجه ي حسن فاهم نتا حيالله ابن عمي م اكترر وملكش حاجه عندي اوعى تفكر انك كد راجل لا تبقا غلطان
حسن مسك فكها ب ايدو وزقهاا لورا عالحيطه ف دماغها
وقعت عالارض من شده الخبطه
حطيت ايدها ع راسها من وراه لاقت ايدها كلها دم
حسن بصلها واترعب
بلع ريقو بخوف شديد وبق يعرق
جري ب اقصى م عندو وسابها
تيا غمضت عيونها واستسلمت
الدم غرق هدومها والخمار والارض
“.”.”.”.”..”.”.”.”..”.”.”.”.”.”..”.”.”.”..”.”.”.”..”.”.”.”..”.”.”..”.”.”.”.”.”..”.”.”.”.”.
عبدالله كان قاعد ف الاوضه ومشبك ايدو ف بعضها وحاططتها ع راسو
الباب خبط
قام بخنقه وراح فتح
حنين حضنتو وبقت تتنفس براحه شديده
عبدالله برفع حاجب وبرود:-م في زفت موبايل ترني علياا منو ولا كيس جوافه نا
حنين بعدت عنو
حنين بهدوء:-نسيت والله وبعدين نا جايه ومتاكده انك هنا وبعدين هتسبني واقفه عالباب كتير
عبدالله دخل وحط ايدو ف جيبو
وحنين دخلت وراه وقفلت الباب
عبدالله قعد عالكنبه وكان باصص فالفراغ
حنين بهدوء:-عبدالله
عبدالله رفع وشو وبصلها
عبدالله ببرود:-ادخلي جوه ونا جايلك
حنين هزت راسها ودخلت
“.”.”.”.”.”.”.”..”.”.”.”..”.”.”.”..”.”.”.”.”..”.”.”.”..”.”.”.”.”..”.”.”.”..”.”.”.
عز بارهاق وتعب:-اجلي ايي عمليه او كشوفات ل بكره ع مصدع دلوقتي ي اما حوليهم ع دكتور دياب
الممرضه بطاعه:-حاضر يدكتور
وسابتو وخرجت
دخلت بنت وحطيت كشوفات واشعات عالمكتب وهو مديها ضهرو
عز بتعب:-قولت اجلو ايي حاجه
خديجه برقه:-حاضر
ورفعت الكشوفات والاشعات ولسه هتخرج
عز اتعدل بسرعه بالكرسي وقال:-استني
خديجه اتعدلت وبصتلو
خديجه بابتسامه:-معاه حضرتك يدكتور
عز بسرحان:-خلصتي
خديجه بخجل:-اه
عز بابتسامه حب:-طيب تعالي اوصلك
خديجه برفض:-لا لا ملوش داعي يدكتور نا هروح لوحدي
عز بتصميم:-تعالي قولت
ومستناش ردها وخد مفاتيحو وحاجتو وخرج
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
حنين كانت قاعده عالسرير بتهز رجليها وباصه عالارض ومستنيه عبدالله
بصت عالباب لاقتو داخل وبيلف الحزام ع ايدو
حنين قامت بفزع من عالسرير ورجعت لورا
حنين بعياط وشهقهات:-ع عبدالله ابوس ايدك متعمل كد نا هفهمك حاجه بص نا والله العظيم تلاته معرفو ومشوفتوش غير مره واحده بس ونا رفضتو وقولت ل ليل
عبدالله قرب منها وهيا بقت ترجع لورا لحد ملزقت فالدولاب
حنين بصراخ:-ع خاطري يعبدالله بلاش تضربني ع خاطري
نا معملتش حاجه والله نتا عارف اني بحبك نتا ورفضتو اصلا
عبدالله بهدوء مريب:-شوفتيه امته وكنتي لابسه. ايي عايز كل حاجه بالتفصيل
حنين بتهتهه وعياط:-حاضر هو هو ج جه من قيمه اسبوعين ل ل لما ليل ك كان فالخدمه وبات بره هو مكنش يعرف انو طالعه الخدمه ديي لانه كانت سريه اوي وهو كان مسافر ولسه راجع ف جه ونا فتحتلو الباب وكنت لابسه اسدال والله ومكنش في حاجه مني باينه وهو كمان كان باصص بعيد ومكملش دقيقتين ومشا
عبدالله شدها من طرحتها وقربها ليه
عبدالله بتهديد وشر:-قسم بااللي خلقني وخلقك يحنين لو اتكررت تاني م هتردد لحظه اني اقطعلك جسمك بالل ف ايدي ده سمعاني
حنين غمضت عيونها وقالت بدموع وخوف:-سامعه سامعه
زقها ورما الحزام عالارض
وراح ولع سجاير
عبدالله بخنقه وضيق شديد:-ادخلي غيري وتعالي يلا
حنين هزت راسها ودخلت عالتويلت بسرعه وقفلت الباب
عبدالله كان مستنيها وهو بينفخ السجاره
بعد خمس دقايق بص لاقاها خارجه
ولابسه قميص اسود ستان بحملات لحد الركبه وسايبه شعرها
والقميص مفتوح من الضهر ومن عند الصدر
عبدالله قام وراح ناحيتها
مسك خصلات شعرها وبق يشمها
حنين بتوتر:-عبدالله
عبدالله شد من شعرها عليه
وبقت فحضنو
عبدالله ببرود:-شكل الهانم ناسيه انها متجوزه
حنين بصتلو والدموع فعيونها وقالت:-منستش حاجه نا بس خايفه ل ليل يرن ولا حاجه والوقت اتاخر زمانو راجع خايفه
عبدالله بق يمشي ايدو فشعرها بهوس
حك مناخيرو بشده
ميل ع رقبتها وباسها
حنين غمضت عيونها واتجوبت معاه
بعد وبص ع شفايفها وقال:-نتي حاطه حاجه
حنين بلعت ريقها وقالت:-لا
عبدالله ميل باسها من شفايفها بحنيه شديده عكس شخصيتو
كان رافض يبعد تماما عدى همس دقايق وحنين نفسها بدا يقل ومحتاجه تتنفس
بعد عنها براحه وهو مغمض عيونو
حنين وهيا بتنهج::-عبدالله نا اتاخرت
عبدالله بصلها وقال بتنيهده:-خمس دقايق وهمشيكي
حنين بتعب:-هو ليه رافض ليه نتا نتجوز ليه بجد
عبدالله بهدوء:-ااساليه
حنين بتساؤل:-عبدالله نتا في حاجه مخبيها
عبدالله بتوتر:-حاجه ايي
حنين بشك:-يعني محدش عارفها غير ليل ونتا مخبيها عننا كلنا وده الل ممكن يخليه رافض انو نتجوز
عبدالله بعد عنها واداها ضهرو
عبدالله بدا يعرق وبيحاول يجمع كلام:-هخبي ايي منا زي الفل قدامك اهو ادخلي البسي يلا ع اوصلك يلا
حنين حضنتو من ضهرو وقالت بحب وحنيه:-لو حصل ايي هفضل جمبك ومعاك اوعدك اني افضل جمبك ومبعدش عنك حته لو هخسر حياتي
عبدالله بتعب:-ادخلي ي حنين البسي ع خاطري
حنين هزت راسها بيأس وسابتو ودخلت الحمام
عبدالله قعد عالسرير وبق يهز رجلو بتوتر شديد
مسك دماغو وبق مصدع
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
ليل دخل الجراش بتاع العماره وكرن عربيتو ونزل
دخل العماره ولفت نظرو دم عالارض
دم ناشف بس م اوي
حط الفون فجيبو والمفاتيح
ومشي ناحيه الدم ل حد موصل تحت بير السلم حاش الستاره
ولاقه تيا سايحه ف دمها ومحطوط عليها كرتونه
ليل بصدمه:-…..
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية عندما يعشق الليل)