روايات

رواية الجرنيوما الفصل الرابع 4 بقلم دنيا محمد

رواية الجرنيوما الفصل الرابع 4 بقلم دنيا محمد

رواية الجرنيوما البارت الرابع

رواية الجرنيوما الجزء الرابع

الجرنيوما
الجرنيوما

رواية الجرنيوما الحلقة الرابعة

مروان : اه يا ضهريي الواحد مش مصدق ان خلصص الشغل ده كله
حازم : ابوك ده مفتري
مروان : مبقاش غير بتاع الواسطه إلى يتكلم على ابويا
حازم : قلبت على امي كده ليه
مروان : لا انا انزل عليك ب السليبر بقا
حازم بضحك : طب بقولك ايه انا مش عايز اروح البيت
مروان : تيجي نروح لعزت
حازم بفهم : وسباق علي الي يوصل الأول ويبقا حلاله الف جنيه
مروان : احبك وانت فاهم ،، ايدك علي الالف
حازم ويركب عربيتو : اقابلك عند عزت
مروان بثقه : هتوصل هتلاقيني هناك
_________________________________
جميلة بضيق خلق : استغفر الله العظيم في إيه يا مروان هو احنا كل خطوه هنمشيها هتصورها وتنزلها استوري
تامر : بشارك الناس يومي
جميلة : قصدك بتدخل الناس في حياتك الشخصيه
تامر : خلاص يا جميلة
جميلة : مش خلاص يا تامر احنا نازلين سوا عشان نتكلم مع بعض مش عشان تفضل ماسك الموبايل
تامر : اهو الموبايل قفلتو
جميلة : احسن برضو
_________________________________
اشرف : في ايه يا مسعد مش قولت لما يحصل أي مشكله تحلها مينفعش اكون موجود هنا
مسعد : عارف يا أشرف بيه بس المشكله كبيره و لازم وجودك
أشرف : اي إلى حصل
مسعد : البضاعه
أشرف بقلق : مالها انطق
مسعد : طلعت مش موجوده
أشرف بإنفعال : يعني إيه مش موجوده؟؟؟ يعني إيه هو انا مشغل معايا عيال في إيه يا مسعد مش عارفين تعينو على الحاجه قبل ما تخدوها
مسعد : عينو يا أشرف بيه وكل حاجه كانت مظبوطه وفي السليم
أشرف : اومال إيه إلى حصل
مسعد : معرفش إيه إلى حصل بس العربيه عطلت بيهم حوالي ساعه في الطريق ومن بعدها رجعو ملاقوش البضاعه
أشرف بعصبيه : فين الزفت السواق والي كانو معاه
مسعد : جيبتهم و خليتهم يعترفو بس هما فعلا ميعرفوش إلى حصل ده حصل ازاي
أشرف : اسمع انت تمشيهم وتجيب غيرهم وتأمن اكتر من كده وتمشي ورا البضاعه عرببه تأمن على الحاجه
مسعد : تمام بس هنعمل إيه مع الناس الي مستنيا البضاعه
أشرف بعصبيه : هنرجعلهم فلوسهم بس مخصومه من كل واحد شغال هنا
مسعد : تمام يا أشرف بيه
اشرف : وابقى اختار ناس ثقه ومش خرعه يا مسعد عشان مش فاضلك معايا غير فرصه واحده واقطع عيشك وانت حر
مسعد : لا أن شاء الله مش هيحصل مشاكل تاني
أشرف بحده : ياريت
________________________________
فاتن : سكر زياده
زهره : ايوا
فاتن : شوفتي ما بنساش
زهره : انتي هتقوليلي
فاتن : نعمه اعملي اتنين قهوه سكر زياده
زهره : بس ايه الشياكه دي ده باينلو الزهر لعب
فاتن : قل أعوذ برب الفلق
زهره : خمسه وخميسه في عيني انا مش بحسد
فاتن : ماهو باين ياختي
زهره : المهم عامله ايه هنا
فاتن بإبتسامة : عايشه ملكه
زهره : ما هو باين انتي هتقوليلي
فاتن : عايزه ايه يا زهره
زهره : محتاااجه فلوس
فاتن : كام
زهره : قيمه 20 الف جنيه
فاتن : ليه
زهره : محتاجاهم
فاتن : في ايه يا زهره
زهره : في البيت
فاتن : ما انا بديكي كل شهر 5 آلاف جنيه للبيت
زهره : بصراحه جميل عايز يفتح مشروع ويشتغل بقا بدل ما انتي الي بتصرفي عليا انا وهو كده
فاتن : طيب لو على كده تمام يارب بس يفلح
زهره : هيفلح إن شاء الله ، المهم عامله ايه معاهم في البيت
فاتن : اشرف زي الخاتم في صباعي بس الواد مروان ده دماغو ناشفه ولسانه طويل عايز يتربى
زهره : هو انتي مش هتعرفيه السر
فاتن بهدوء : مش دلوقتى انا في نعيم مش عايزه اخسر كل ده وكمان انتي عارفه انا لو كشفت السر ده هتبقى نهايتي إيه
زهره : زي مياده و حسناء
فاتن : وانا مش مستعده استغنىَ عن حياتي
زهره : انا خايفه عليكي اوي
فاتن : متخافيش ميقدرش يلمس شعره مني ده انا اوديه ورا الشمس
زهره : ده شيطان مش بني آدم
فاتن بغل : واكتر اخد بس منو كل الي عايزاه وافضحو
زهره : خلي بالك من نفسك بقا
فاتن : ماشي روحي انتي بقا عشان ده الوقت الي بيخلصو فيه الشغل
زهره : ابقى طمنيني عليكي كل شويه
فاتن : هطمنك
_________________________________
مروان وهو ماسك الموبايل ب ايد ويسوق ب ايد
مروان بضحك : بتقول ايه الطريق زحمه؟؟ يا حبيبي انا واخد طريق على الأسفلت مفيش بني آدم فيه وماشي بأقصي سرعه وحتى سايب ايدي خالص ده انا ممكن انام كما..
مسافه ما يغمض عينو فجاءه يسمع صويت
مروان بصدمه بيوقف العربيه ويلاقي بنت مرميه قدمها
مروان بخوف : انا إيه إلى هببتو ددده يارب مايكون حصلها حاجه
وبينزل من العربيه وبيجري عليها
مروان بصدمه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية الجرنيوما)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *