روايات

رواية دكتور قلبي الفصل العاشر 10 بقلم ملكة زماني

رواية دكتور قلبي الفصل العاشر 10 بقلم ملكة زماني

رواية دكتور قلبي البارت العاشر

رواية دكتور قلبي الجزء العاشر

دكتور قلبي
دكتور قلبي

رواية دكتور قلبي الحلقة العاشرة

الكل واقف مصدوم 😳من تصرف مالك
ساره شفيفها جابت دم من شده القلم
مالك في واحده محترمه تحضن حد بشكل دا
ادم بغضب أنت بتمد ايدك عليها دانت نهار الي جبوك اسود معايا وطلع المسدس متخلقش الي يمد ايده علي اخت المقدم ادم المنشاوي
الكل خاف من المسدس الي ادم مسكه
مالك بصدمه اختك وبص علي ساره بي ندم
عمر بخوف علي اخوه استهدي بالله ونزل الي في ايدك دا ادم بغضب لزم يتعاقب
استوب «(ادم ده يبق اخو ساره هو مقدم وكان في ماموريه ورجع منها هو عنيد جدا بس بيحب أخته وبيخاف عليها)»
الكل سكت علي صوت هبده قويه في الارض
مالك بص جنبه لقه ساره وقعه في الارض مغمي عليها
مالك جري عليها بخوف
وادم عان المسدس وراح عليها بخضه ساره حبيبتي رادي عليا شلها دخلها الاوضه وعمر كشف عليها علشان ادم رفض دخول مالك
ليان وقفه جنب عمر بتعيط بخوف علي ساره
عمر اضغط عالي عليها بسبب التوتر
ادم قدمها قد اي وتفوق
عمر دقائق وهتفوق وقرب من ادم أنا بعتزر عن الي مالك عمله هو بيحب اخت حضرتك وغار عليها هو متهور شويه اتمنا تسمحه ا
دم انت شكلك دكتور محترم بس عوزك تعرف اخوك ان لو اخر واحد مش هجوزه اختي
مالك كان واقف علي الباب وسمعه
مالك بغضب اختك لو مكانتش ليا مش هتكون لغيري
عمر غمض عينه من غباء اخوه وتهوره
ادم بغضب هو كمان هتعمل ايه يعني
مالك بعند هخطفها شفت بسيطه ازي
ادم كان لسه هيتكلم
ليان بصوت عالي بس كلو يطلع بره حرام عليكم مش شايفين حاله ساره عامله ازاي كفاية كده وخرجت كله برا واولهم اخوها ادم
ليان قعدت جنب ساره لغيت ما تفوق
ادم بيبص لي مالك بغضب
ومالك بيبصله بي تحدي
ليان خرجت عليهم ساره فاقت الكل دخل عندها
ادم راح عليها وخدها في حضنه حبيبتي عامله ايه دلوقتي ساره الحمدلله
عمر حمدلله على السلامة
ساره الله يسلمك
مالك قرب منها بندم ساره أنا
ساره اطلع بره
مالك بزعل حقق عليا
ساره قولت اطلع بره
ادم بغضب ماقلتلك غور برا اي مبتسمعش
مالك رفع حاجبه علي فكره المستشفى دي بتعتي يعني اقعد فيها براحتي
ادم ببرود تمام انا هاخد اختي وامشي ومش هتدخل المستشفى دي تاني
مالك يعني ايه
ادم يعني ساره مش هتشتغل هنا تاني ومش هتشوف وشها خالص
مالك بص لي ساره بندم وحزن وساره بصتلها بي عتاب
مالك سبهم وخرج
عمر بزعل علي اخوه بعد اذنكم ومشي وارا مالك
ليان قربت من ساره عاوزه تسبيني هنا لوحدي دانا معنديش صاحبه هنا غيرك
ساره معلش كده احسن مش هقدر اجي هنا بعد ما اتهنت وكملت بي مرح بعدين منتي شهر وتتجوزي وغمزيت بعنيه ليان هشوفك كل يوم
ساره اكيد يحببتي هشوفك كل يوم وبعدين مين الي هيجهز معاكي التجهزات غيري
مالك خرج برا المستشفى وعمر خرج ورا
مالك حضن اخوه وبدموع مش هقدر علي بعدها والله غيرتي هي الي سيطرت عليا
عمر بحزن اهدى يا مالك وبعدين انت باي حق تمد ايدك عليها وتهنئه قدام الكل وفوق كل ده بتتحده اخوها
مالك انا لسه عند كلمتي ساره لو مكانتش ليا مش هتكون لغيري وسابه ومشي
عمر غبي هتفضل طول عمرك متهور وغبي
ادم انتى تمام دلوقتي
ساره اه عوزه امشي
ادم حاضر وشلها وخرج بيها
ليان دخلت على عمر بحزن انا زعلانه اووي علي مالك وساره هما الاتنين بيحبو بعض
عمر اتنهد بتعب انشاء الله الامور هتتحل
ليان قربت منه مالك يا حبيبي
عمر تعبان والله يا ليان محتاج استريح شويه
ليان بحب طب تعالي روح ارتاح شويه
عمر هز راسه تعالي يلا لما اوصلك وخدها ومشيو
ساره واقفه بليل في البلكونه بتفكر في مالك وانها مش هتشوفه تاني اتلقت مالك فى وشها واقف تحت وساند علي العربية ومغمض عينه
ساره بصدمه مالك

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية دكتور قلبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *