روايات

رواية اروى في الجنوب الفصل الرابع عشر 14 بقلم جوري محمد

رواية اروى في الجنوب الفصل الرابع عشر 14 بقلم جوري محمد

رواية اروى في الجنوب البارت الرابع عشر

رواية اروى في الجنوب الجزء الرابع عشر

اروى في الجنوب
اروى في الجنوب

رواية اروى في الجنوب الحلقة الرابعة عشر

سليم انا بقول مش عايزه اعرف حاجه
جاكلين انت قررت لوحدك فرعون انك تسيب اللعبة
سليم انا ما قررتش لوحدي انا بقول لكم انا هعمل ايه
جاكلين اوكي سليم كويس انك قلت قبل ما تعرف اسرار رجالتنا على العموم انا عارفه سبب التغيير اكيد نظرتيتي
سليم حاجه زي كده عايزه اعيش من غير قلق
جاكلين اوكي سليم تقدر تخرج من الاجتماع ولكن بلغنا بيوم سفرك الى مصر
سليم شكرا جاكلين انا عارف انك انت هتساعدني اني انفذ واترك اللعبة بدون اي خسائر
جاكلين طبعا فرعون وقت ما تحب ترجع لينا ارجع سلام
وخرج سليم وهو متأكد ان جاكلين مش هتسيبه يخرج من اللعبة بسهوله
وذهب سليم عند مارك في الشقة اللي متفق يختفي فيها لحد خروجه من البلد
من عند سليم ومارك
مارك… المافيا مكلفه جاكلين انها تخلص عليك لو قابلتك في البلد هنا غير كده قلبين البلد كلها عليك
سليم…. اكيد المهم عملت ايه في اللي قلت لك عليه
مارك…… جبتلك الاخبار يا عم هم اثنين الاول دخل البلد قبلك بيوم والثاني بعديك باساعات الاول اسمه شريف علام والثاني مروان الاسكندراني
سليم خلاص عارف شريف بس عمري ما كنت اتوقع انه في اللعبة دي
مارك شكلك تعرفه كويس
سليم …..عز المعرفة من غير اي حاجه يقتلني
مارك ده كله ليه
سليم اخذت منه حبيبه القلب و مكنتي اعلى منه في المافيا
مارك…. لا فعلا يقتلك بقلب بارد هههههه
مارك…..وانت هتتصرف ازاي
سليم….. انا هاقول لك
مارك….. بس انت عملت حسابك في الرجالة
سليم…. كله جاهز في مصر
ونسيبهم ونروح عند زينب و اروى
بقلم جوري محمد
اروى…..عملت ايه يا زينب في اللي قلت لك عليه
زينب ….عرفت الكل انكي حامل وان ولي العهد بتاع عائله الدمنهوري هيشرف كمان شهور
اروى….. بس اوعي تكوني نسيتي ان حامل في شهرين بس
زينب ….يا بنتي ما نسيتش اني اقولهم في شهرين في شهرين عشان كده هم مش معرفين احد
اروى ….طيب اللي اسمها رباب لسه ما جتش ليه الخبر ما اوصلهاش ولا ايه
زينب…. يا بنتي باقول لك البلد كلها عرفت بس هي اكيد بتعمل ترتيب جديد
وهنا دخلت مرات ابو اروي
ماجده الست اللي اسمها رباب مستنياك تحت
اروى نزلت تحت هي وزينب
اروى …..ازيك عامله ايه يا غاليه
رباب ….وهو انا لو غاليه كنت اقعدتي الفترة دي كلها من غير ما تسالي علي واسمع كمان الاخبار الحلوة من بره
اروى …..اخبار ايه
رباب …انك حامل في شهرين البلد كلها بتتكلم وكلهم قاعدين مستنيين ولي العهد بتاع عائله الدمنهوري
اروى… يا خبر الكلام ده حصل في البلد وانا ما اعرفش يا ترى الكلام ده من اللي طلعوا بره
زينب….. ما تبصليش يا اختي
اروى … بس انا ما كنتش عايزه حد يعرف الا لما الحمل يكبر
رباب….. ليه يا حبيبتي هيحسدوك ولا ايه
اروى …لا لا بس الواحد ما يعرف الظروف و سليم هيعمل ايه لما يجي ونشوف حل في مشاكلنا انا وهو
رباب …اخص عليك وانت لسه واخده على خاطرك منه
اروى…… لا اؤخذ على خاطري ازاي هو عمل حاجه
رباب….ما هو انا باقول كده طب احضرنا انت يا ست ماجده
ماجده …انا ما ليش دعوه اروى قالت لابوها وقالت لي انا مشاكلي احلها بنفسي
رباب……. هي قالت كده
ماجده…. ايوه قالت كده من بعد ما حكيت لابوها اللي حصل وابوها كان هيتصرف قالت له لا ما لكش دعوه انت يا ابوي انا اللي هاتصرف واحل كل المشاكل بتاعتي ابوها قال لها خلاص اقعدي هنا لما سليم يجيء ونشوف هنعمل ايه
بقلم جوري محمد
رباب …على العموم انا عملت اللي على وجئت لغايه هنا اراضيها انما خلاص لما سيلم يجيء ويشوف حل
ماجده…… والله ما انتي ماشيه استني لما تتغدى معنا رباب لا نبقى ناكل ساعه الفرح بتاع المحروس ابنك ولا لما سليم يجيء ههه
اروى…. مع السلامة يا حماتي
رباب…الله يسلمك يا مرات ابني
اروى…… قبر يلمك
ونسيبهم ونرجع عند سليم ومارك
سليم …..انت اتاخرت ليه
مارك ….علشان كنت بحضر لك التابوت يا صاحبي
سليم …انت باعتني
مارك ……مع الفلوس كله بتغير والمبلغ اللي هيدفعوا فيك كبير وانا عبد الفلوس
وهنا النور قطع وضرب النار اشتغل
مارك ….انت كده كده ميت يا سليم. موت باموت. موت على يد صاحبك يا اخي حتى نستفيد من وراك
سليم….. بس مش ههنيك علي الفلوس دي
وضرب النار اشتغل و رجع وكان وسليم مرمي على
جاكلين…. دخلت احسنت مارك سليم الغبي كان فاكر ان الدخول والخروج بمزاجه انما ما حدش بيخرج من اللعبة ويخرج منها الا بموته
مارك…. علشان كده مش بأحب العب معكم
جاكلين… كانت هتضرب ثاني سليم بالنار
مارك… لا هي رصاصه واحده بس علشان البوليس يقول غرضها السرقة
جاكلين…… اوكي سلام مارك على فكره الاوراق هتخلص كلها النهارده وياريت ترحل الجثة علي بلدها
مارك…. اوكي وهروح اسلمها بنفسي علشان اشوف نيفرتيتي بيقولوا حلوه
جاكلين….. اوكي بس لو عجبتك يبقى ذوقك وحش جدا زي سليم اتشاو👋👋
مارك …بيكلم نفسه معلش بقى يا صاحبي هي جاءت معك كده
ونسيبهم ونروح البلد اللي الخبر وصل فيها ان سليم مات كل البلد مش مصدقه
ماجده …يا خبر هنوصل كيف الخبر ده اروى هتموت فيها وهي حامل
عزت.. كده كده هتعرف وانا عارف ان اروى بنتي شديده وقدها وقدود هو الموت في كلام روحي نادي عليها
ماجده…. والله قلبي مش مطاوعين يا حاج
عزت….. باقول لك روحي نادي عليها
ونسيبهم ونروح عند شريف علام كان لسه واصل من فرنسا
امه…. حمد لله على السلامة يا ولدي
شريف….. الله يسلمك يا امي ايه الخبر اللي سمعته ده يعني بيقولوا سليم. مات
امه…. يا ابني والله البلد كلها حزن احنا علشان خاطر اروى اللي حامل وعيلته هو كبيرهم
شريف… انت بتقولي ايه اروى حامل
ام…. ايوه يا ابني حامل
شريف…. بيكلم نفسه كان نفسي اؤخذ خبرك بيدي يا ابن الدمنهوري بس مش مشكله دلوقت اقدر اخذ اروى ليه ثاني
امه…. انت بتقول ايه يا ولدي
شريف ..باقول انا لازم اقف جنب اروى ولا ايه
امه تقف بس اروى خلاص ماتلزمناش
شريف…… ليه
امه… دي امراه حبله وارمله دلوقتي وانا لما احب اجوزك ما ناخدتش بواقي حد واصل لازم تكون بنت بنوت ما سبق لهاش الجواز فاهم ولا للع
شريف… بص يا امي انا مش هتجوز الا اروي خلاص وسابها ومشي
امه والله ما يحصل وصل
. ونسيبهم ونروح عند عزت واروى
عزت ….بصي يا اروى يا بنتي صاحب العطية اخذ عطيته
اروى…. في ايه يا بوي مين اللي مات
عزت…. سليم يا قلب ابوكي
اروى… انت بتقول ايه يا ابوي مستحيل
عزت…. وحد الله يا بنتي استعوض ربنا ان شاء الله خير
اروى انا لله وانا اليه راجعون عليك العوض ومنه العوض وراحت وقعه من طولها
ماجده….. بنتي دكتور

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية اروى في الجنوب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *