رواية عشقتك يا ميكانيكية الفصل العاشر 10 بقلم شمس العمراوي
رواية عشقتك يا ميكانيكية الفصل العاشر 10 بقلم شمس العمراوي
رواية عشقتك يا ميكانيكية البارت العاشر
رواية عشقتك يا ميكانيكية الجزء العاشر
رواية عشقتك يا ميكانيكية الحلقة العاشرة
وقف كلا من سيف وجوري امام رحيم
رحيم جهزو نفسكم هنروح بيت المزرعه
قال رحيم هذا الكلام وذهب
ملك: يالهوي المزرعه الله يرحمكم
انا ريحه اجهز نفسي
تقف قمر تنظر بستغراب لمالك
وقالت: هوا مين هيروح المزرعه
مالك: كولنا جهزي نفسك
ذهب قمر الي غرفتها وجدات رحيم يجلس علي السرير وهوا ينظر الي الفراغ
نظرة في عينه تحاول فك شفرتهم
وجدات فيهم فراغ لم تصل لشئ
ذهبت قمر الي غرفت الملابس
واخرجت بعض الملابس لرحيم وادواته
نظر اليها رحيم وذهب اتجهها ووقف خلفها ونزل مستوع اوزنها قال: بتعملي ايه
قمر وهي تشعر برعشه من قربه وانفاسه التي دعابت اذونها قالت بربكه: انا اانا ب وابتلعت لعبها بحضر لك شنطة الهدوم
رحيم وهوا يبتعد عنها وخ. لع عنو التيشرت قال: متجبيش غير هدوم لكي انا عندي هدوم هناك
قمر وهي تلف اتجاه رحيم ثم سرخت ووضعت يدها علي عيونها: انتا بتعمل ايه
رحيم بستغراب بعمل ايه في ايه انتي حطه ايدك علي وشك ليه في حاجه فيهم وذهب عندها وهوا يرتدي فقط الب. نطال وضع يده يدها احست قمر برعشه عندما لمست يده يدها
قمر وهي تبتعد وتذهب الي غرفة الملابس وهي تحمر من الخجل
وقف رحيم ينظر اليها بستغراب
قال: ملها دي ودخل الي المرحاض
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
وبعد مرور بعض الوقت وصل الكل الي بيت المزرعه نزلو جميعنا من السيارات وجدو الجنينه ملئه بورق الشجر و غير نظيفه
دخلو الي المنزل وجدوه غير نظيف
رحيم: سيف جوري البيت دا في خلال خمس ساعات القيه كله نظيف والكل جهز
والحظيره تتنضف
سيف: انا مش عامل حاجه
جوري: وانا كمان مش عامله حاجه
رحيم وهوا يقف امامهم قال: مالك ملك جهزو نفسكم
ملك: اشطا انا طلعه البس
مالك: تموتي في المشاكل
ملك وهي تجري علي غرفتها: اوي اوي
نظر رحيم الي سيف وقال: اطلع غير هدومك وياريت يكونو اسبورت وانتي كمان خمس دقايق ولقيكم في غرفة الرياضه
ذهب رحيم الي قمر وامسك يدها وذهب الي غرفته احست قمر انها مثل لاترش في الزفه لاتعلم شيء دخلت الي غرفتهم وجدتها نظيفه غير المنزل
رحيم: قمر
قمر: نعم
هتكوني مسؤوله عن هودمي واكلي وكل حاجه تخصني ماشي
قمر ببتسامه جميله: ماشي
هتلبس ايه
رحيم وهوا يتصتح علي السرير: هتلي هدوم اسبورة
قمر بفضول وهي تذهب الي الدولاب: رحيم
رحيم وهوا يقراء في إحدى الكتب : امم
قمر: هوا انتا هتعقبهم ليه
رحيم وهوا ينظر اليها قال: خلفو قواعدي
قمر وهي تنظر اليه بستغراب وتناوله الملابس قالت: قواعد ايه
لم يجب عليها رحيم
قمر: رحيم
رحيم: امم
قمر: هوا انا لو خلفة قاعده من القواعد بتعتك انتا هتعقبني
رحيم وهوا ينظر اليه: ايوا
قمر: هتضربني
رحيم: انا مش بمد ايدي علي اي ست فامش همد ايدي عليكي
قمر: اي هوا العقاب
رحيم: امم عوزه تعرفي ليه
قمر وهي تضع اصبع من في فمها تدعي التفكير قالت: اممم يمكن عشان اخد حظري وحاول مغلطش
رحيم: اممم وهوا يقول لها تعلي ذهبت نحيته
رحيم: قربي اكتر
قمر وهي تقترب من السرير
قمر: لي…. ااااه
سحب رحيم قمر الي السرير ونام ف.. قها وقال عوزه تعرفي العقاب
قمر وهي تحمر خجل: خلاص مش عايز اعرف
رحيم : هششش
وقال: لو غلطي هعمل كدا
وقب. ل العين اليسرا وانتقل الي اليمنا
وبداء يوزع علي كامل وجهها قب. لات وعندما وصل الي ثغرها سمعو تخبيط علي باب الغرفه حاولت قمر ان تبعد رحيم عنها وهي منفزعه
نظر رحيم الي حالة الخجل وعجبه والورد الي في خدودها ف. قبل خدها وقال: مين ثم قب. ل الخد لاخر
ملك: انا يا رحيم مش يله الكل مستني
قمر وهي تشعر انها تنصهر من شداة الخجل قمر: رحيم ابعد
قام رحيم من ف. وق قمر وذهب الي المرحاض
نزلت قمر الي الاغرفه الرياضيه
قابلت جنه
جنه: قمر
لم ترض عليها قمر
جنه وهي تهزها قالت: قمر مالك انتي كويسه
قمر: ها احم ايوا كويسه الحمدلله
جنه: انتي محمره كدا ليه
قمر وهي تفتكر ما فعلو رحيم اذادت احمرار
قالت: لا ولا حاجه هي فين غرفة الرياضة
جنه: مش عرفه انا اول مره اجي هنا امم ياتره رحيم عوزنا نروح هناك ليه
قمر: مش عرفه لحظه مالك جي علينا اهوا
مالك: انتو وقفين هنا ليه
قمر: مش عرفين فين الغرفه
مالك: تمام مشو وريا
ذهب كل الي الغرفه
رحيم: مالك وملك تعلو هنا
كان رحيم يقف في مكان مخصص للملاكمه
ذهب مالك وملك الي رحيم
ملك وهي متحمسه: انا جهزه
رحيم: جوري سيف
جوري هتلعبي مع ملك ملاكمه
وانتا ياسيف هتلاعب مالك والي
لو خصرته هتنضفو البيت وتعملو كل المطلوب
سيف وهوا ينظر الي مالك بستهذاء: انا موافق بس بشرط لو كسبت هتعفني من القواعودك
رحيم وهوا ينظر اليه ببرود:موافق
جوري: وانا كمان موفقه
لبس كل واحد الجوانتات المخصصه للبوكس……
يتبع..
- لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
- لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عشقتك يا ميكانيكية)