روايات

رواية شغف الصقر الفصل التاسع عشر 19 بقلم أمينة محمد

رواية شغف الصقر الفصل التاسع عشر 19 بقلم أمينة محمد

رواية شغف الصقر البارت التاسع عشر

رواية شغف الصقر الجزء التاسع عشر

شغف الصقر
شغف الصقر

رواية شغف الصقر الحلقة التاسعة عشر

واقفين كلهم بيخدوا العزاء و الكل مقهور و زعلان عليها اه كانوا مدايقين منو بس مش لدرجه يتمنوا موتوا خالص العزاء و رجعوا البيت لاقوا البنات من كلهم حاولين سلمي بيهدوها
اسامه قعد قدمها: اهدي يا حبيبتي و ادعيلوا بالرحمه كده حرام اللي انتي بتعملي
سلمي: عاوزه ابني هاتوا ابني
اسامه: شالها و طالع على اوضتهم
و الكل طالع اوضتوا و هو سكت
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
عده شهر في التاني و مازال الكل حزين على سعيد
عده سنه على أبطالنا سنه عدت بي كل ما فيها تعالوا نشوف ابطالنا بعد سنه
🌹🌹🌹🌹🌹
منه بقت عندها 6 سنه و اتعلقت بي شغف اكتر من الاول
شغف و مرام بيدربوا في المستشفى بي جانب الجامعه
مرام حامل في شهرين
ورد و سليم و ابراهيم و مصطفى نزلوا شغل مع صقر
احمد و عشق و زينه و تمارا نزلوا يدربوا في الشركة بي جانب الجامعه
ورده و مصطفى رفضوا يعملوا فرحهم و استنوا زينه و ابراهيم و عشق و احمد الي مازال صقر مش راضي يجوزهم دلوقتي
🌹🌹🌹🌹🌹🌹
في كليه الطب
مرام: انا مش هروح المستشفى انهارده وانتي غطي عليا عشان أبيه ميعلقنيش
شغف: ههههههه مين قالك اني راح اصلا و جدع يتكلم
مرام: مترجعيش بس تقلبي كتكوت مبلول قدموا
شغف: انا مخفش من حد يا بت يلاه بس و حيات نها علشان جعانه و فرهدت من الحر
مرام: يلاه و قاموا مشيوا
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
في كليه هندسه
خلصوا المحاضره و خرجوا
زينه و هي بتهبد الشنطه على التربيزه
زينه: وربنا لوريك يا ابراهيم ماشي أنا تزعقلي
فجاه لاقت حد بيمسكها من قفاه
ابراهيم: مش الهانم قعد ترغي مع الزفته التانيه و مش مركزه
زينه: سيب الجاكت ياض
احمد: اهمدوا بق عشان عاوزه اقولكم على حاجه
الكل: اي
تمارا جات عليهم
تمارا: انا جيت
ابراهيم: اي خرجك يا بت مش وراكي محاضره كمان ربع ساعة
تمارا: مش هحضرها
احمد: كده تمام بصوا بق احنا مش هنروح التدريب انهارده
ابراهيم: نهارك مش فايت عاوز صقر يعلقنا
عشق: متقلقش هنظبط الدنيا مع شغف
ابراهيم: عاوزه تخرجي
زينه: مش بترد
ابراهيم: اتفضلوا هنخرج ازاي و هي كده
تمارا: خلاص بق يا زينه
زينه: ماشي يا توتي بس ميزعقليش تاني
ابراهيم: يا بنتي أنتي هبله بترغي وأنا بشرح
احمد: يلاه بق
و خرجوا كلهم
♥️ صقر هيعلقكم باذن الله 😂♥️
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
في مجموعة شركات R&A
قعد صقر في مكتبوا
رن الفون
صقر: الو
السكرتيرة: مستر صقر مستر ابراهيم و استاذه زينه و مستر سليم و استاذه تمارا و أستاذ احمد و استاذه عشق مجوش
صقر: تمام يا ندى اخصمي من كل واحد فيهم ٣ شهور و تعلين ده بكره قدم المواظفين كلهم
ندى: تمام يا مستر
صقر: و حيات امكم ماشي و رن على محمد
صقر: الو اي محمد عامل اي
محمد: الحمد لله يا صقر في أي
صقر: البنات جوما
محمد: لا
صقر: تمام
عرف من الجامعه إني تمارا و الباقي سابوا بقت المحاضرات و راحوا
و شغف و مرام نفس الكلام
الباب خبط
ندي: مستر رعد بيقول لي حضرتك يلاه عشان الاجتماع
صقر : تمام يا ندي
و راح الاجتماع
احمد: ابراهيم و سليم فين يا ندى
ندي: مش موجودين حضرتك
صقر: نبدا الاجتماع
و بعد ساعه الاجتماع خالص
لموا حاجتهم كلهم و رجعوا
دخلوا سلموا على الكل
صقر: شغف فين يا امي
هند: جات من الجامعه و خدت منه و طلعوا يناموا
صقر ؛و مرام
هند: جات نمت برضوا
صقر: تمام هطلع اغير
طلع لاق شغف و منه نايمين بعمق أوي في حضن بعض 😴😴
دلق عليهم مياه
شغف: هااااا 😮
شغف: في حد بيصحي حد كده
صقر: ولا كلمه خمس دقائق و تكون تحت و سبهم و نزل
منه: عجبك عمايل جوزك
شغف: سكتي عشان شكلو ناوي على نيه سوده ربنا يستر قومي نغير
غيروا و نزلوا
شغف: مساء الخير
صقر: اقعدي هنا و مسمعش صوتك
منه: براحه على مامي يا بابي
صقر: جنبها انتي كمان و مسمعش صوتك
بعد شوي نزلت مرام و شاورلها صقر تقعد جنب شغف
مرام ميلت على شغف: هو في اي
شغف: يومنا اسود شكلوا عارف اننا سبنا المحاضرات و كمان مروحنش المستشفى
احمد: اي يا صقر مذنبهم كده لي
صقر: حالا هتعرف
و دخل في الوقت ده احمد و عشق و سليم و ورده و زينه و ابراهيم و تمارا و فهد و محمد اللي كان لسه راجع من شغلوا
محمد: في اي
صقر: ادخل بس كده
جوما الشباب يتحركوا
صقر: بي زعيق اللي هيتحرك هعلقوا شاور لي مرام و شغف
قوموا اقف جنبهم
وقف كلهم صف قدام الكل كانت شغف جنبها مرام جنبها تمارا جنبها ورد جنبها زينه جنبها عشق و احمد و ابراهيم و سليم و فهد
🌹 ملحوظه احمد رن على سليم قالوا يجيب ورد و يجي و خالا تمارا تكلم هي فهد عشان يراض يجي 🌹
صقر: عاوز تعرف في اي يا خالي الهوانم شغف و مرام كان عندهم اربع محاضرات حضروا واحد و سابوا الباقي لا و كمان مروحش التدريب
مرام: ابيه أنا والله مليش دعوه شغف السبب وانا كنت تعبانه
شغف بهمس: اه يا واطيه
الكبار: مرام برهم يا صقر عشان هي ليها عزراها
صقر: على اوضتك مع جوزك ارتاحي متتكررش يا حبيبتي لو مش قادره قولي وأنا اجبلك المحاضرات لحد عندك يلا يا حبيبتي
و طلعت مرام مع محمد بسرعه
بص ليهم تاني
صقر : و استاذ احمد و استاذه زينه و استاذه عشق حضروا محاضرتين بس و كان عندهم خمس و كمان مجوش التدريب و ياريت عشان حاجه مهم لا كان بيخرجوا
و الاستاذ الدكتور اللي المفروض يعقلهم بيتجنن زيهم و بيشجعهم و كان عندو محاضرات تانيه محضرهاش اد محاضرتهم بس و كمان مجش الشركه و انهارده كان في اجتماع مهم و استاذه تمارا
تمارا: بص يا ابيه
صقر: اخرسي لم اخلص و للاستاذه حضرت محاضراتها الا واحد و مجتش عشان كانت معهم و الاستاذه و ورد و الاستاذ سليم و الاستاذ فهد كانوا معاهم و برضو مجوش
صقر: رايكم
الكبار: احنا طالعين ربيهم بي معرفتك
و طلعوا
صقر: امم بنسبه للبنات عقبكم كالتالي
شغف: محرومهم من الشكولاته لمده شهر و الجامعه هتتراح كل يوم و محرومها من التدريب لمدة أسبوع يعني من الكليه للبيت
زينه محرومها من الخروج مع الباشا لمده اسبوع و مروح الكليه كل يوم و التدريب مفيش تاني
عشق محرومها من القهوة لمد اسبوعين و مفيش تدريب تاني و مروح الكليه كل يوم
تمارا محرومها من الفرجه على المسلسلات التركيه لمدة اسبوع و مروح الكلية كل يوم و مفيش تدريب تاني
ورد هطبقي بكره و بعدو و بعدو و مفيش مروح جيم لمدة شهر
ده عقابكم
البنات: بتهزر صح
صقر: لو مش عجبكم ممكن نغيروا بس هيبقى أسواء
بنسبه للبهوات
سليم و فهد و ابراهيم لمدة أسبوع مطبقين في الشركه
و احمد مفيش سباحه لمدة شهر و مروح الكلية و التدريب كل يوم
كده كل واحد خد عاقبوا الخاصة العقاب الجماعي
انتم كلكم ماعدا شغف و مرام ملكوش خروج لمدة أسبوع
تمارا : اشمعنا بق
صقر: عشان هم رجعوا عشان تعبانين و اتخمدوا ام أنتم بق ليكم ٦ ساعات صايعين
البنات على الاوضه تغيير و تنزل
الشباب نفس الكلام ربع ساعة و تبقوا قدامي
طلعوا يجروا
صقر: يا داده يا داده
الداده و اسمها اماني: نعم يا بني
اطلعي يا داده معلش اندهي الكل عشان العشاء
طلعت و نزلت و بلغت صقر انهم نازلين و طلب صقر منها حاجه و هي نفذت بعد ربع ساعة بظبط الكل نزل
الشباب رايحين يقعدوا
صقر: رايحين فين يلاه على المطبخ حضروا العشاء
احمد: و الخدم فين
صقر: تعبانين من الوقف طول اليوم
ابراهيم: مكنتش ام خروج هنتعقب عليها العمر كلوا
صقر يلاه
بعد شوي حضروا العشاء و البنات حطوا خلصوا و قاموا
يشلوا الاطباق شغف و هي ماشيه وقعت من طولها
شالها صقر بسرعه و طالعها على جناحوا
و طلب دكتوره
🌹اللي هيسال هنا لي محمد مكشفش عليها عشان محمد دكتور اسنان 🌹
صقر: خير يا دكتوره
الدكتوره: ألف مبروك يا صفر باشا المدام حامل
صقر الفرحه مش سايعها ولا البيت كلو باركوا لي صقر و نزلوا
بعد شوي فاقت شغف
شغف: في اي
صقر: في ضيف جديد هيشرف حياتنا بعد كام شهر
شغف: قصدك اني
صقر: حامل يا روحي ألف مبروك لينا
شغف: قامت تطنط و مش مصدق نفسها
صقر: يا مجنونه انتي حامل
شغف:انا مبسوطه اوي
صقر: باس راسها ربنا يديم انبسطك يلاه بس ننزل لاحسن منه ميموتها نفسها من العيط عشانك
شغف: يلاه
نزلت و الكل باركلها
منه: حضنتها جامد
شغف: اهدي يا منون أنا كويسه
منه: كنت خايفه اوي
الكل ابتسام علي حبهم لبعض
صقر: اطلبي هديه يا حبيبتي
شغف غمزت للشباب: تلغي قرارت اللي اخدتها
صقر: نعممممم
شغف:اي هتزعلني وانا حامل و زعل غلط عليا
صقر: موافق
الشباب كلهم صراخو في صوت واحد
و قعدوا يحتفلوا بي شغف
غمز فهد لي صقر من غير ما حد ياخد بالوا
صقر: يلا الكل على فوق عاوز الرجاله بس
الكل: استغرب بس طلعوا
صقر: في موضوع مهم لازم نتكلم فيها

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية شغف الصقر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *