روايات

رواية اروى في الجنوب الفصل السابع عشر 17 بقلم جوري محمد

رواية اروى في الجنوب الفصل السابع عشر 17 بقلم جوري محمد

رواية اروى في الجنوب البارت السابع عشر

رواية اروى في الجنوب الجزء السابع عشر

اروى في الجنوب
اروى في الجنوب

رواية اروى في الجنوب الحلقة السابعة عشر

اروي نزلت تحت
نجوى…. تعالي اقعدي جنبي يا حبيبتي
اروى….. الست دي يا رب ما تحضننيش انا كتفي اتخلع من الحضن اللي فات
نجوى بتاخذ اروى في حضنها
اروى…. بتكلم نفسها لا ده عقبال ما الموضوع يخلص هتكون ضلوعي كلها اتكسرت
رباب …..يلا العشاء جاهز
اروى …..حاضر يلا يا نجوى ولا اقول لك عمتي زي ما بيقولوا هنا
نجوى كل اللي تقولي لي يا قمر ورحت وخدها فى حضنها
اروى….. نهار اسوح الست دي المشاعر عندها بزياده كده ليه
ونجوى….. لا يا اروى انت مش هتاكلي الاكل ده
رباب… ليه يا اختي كلنا هناكل منه
نجوى انا جبت لك برنامج غذائي مخصوص لحوامل علشان يتغدوا من غير مايتخنوا
صفيه…. تخن ولا ما تخنتش ما خلاص المرحوم الله يرحمه يعني هتحافظ على جسمها لمين
نجوى …. لنفسها يا اختي وبتحضن في اروى
اروى …..لا اله الا الله حاضر يا سليم اما اشوفك وأشوف اخره احضان بنت عمتك دي كل شويه حضن حضن حاضر
اروى خلاص انا كده كده شبعت ومش جعانه انا هطلع انام
رباب طب استني يا حبيبتي هاعمل لك كوبايه اللبن علشان الحمل
نجوى والله ما حد عملها اللي انا اطلعها لغايه عندها كمان دي مرات المرحوم الله يرحمك يا سليم يا ابن خالي
صفيه بتضحك بلا واكسه قال ايه هاخليها تنزف ده انت شكلك اللي هتنزفي من بنت عمتو يا رباب هانم دي دي محوطة على اروى تقول ايه جوزها
رباب هي يومين هتقعدهم وتمشي بس زي ما تقولي زعلانه شويه على سليم بتعمل اروى حلو
ونسيبهم ونروح عند مارك
بقلم جوري محمد
مارك وسليم بيتكلم في التليفون ما انا لازم اسافر يا سليم لانه المفروض ان انا خلصت المهمة بتاعتي
سليم … خلاص بس ادام جئت مصر الطبيعي انك تلف سياحه شويه وبعد كده تمشي
مارك ….خلاص من بكره هابدا رحلاتي
سليم ….ماشي
ونسيبهم ونروح عند شريف وبيتكلم هو وجاكلين
شريف…. ايوه الدفنه كانت امبارح وكله تمام
جاكلين…. خلاص والمقبرة شد حيلك علشان عايزين نأخذ اللي فيها وتاخد .انت اللقب و تبقى مكان سليم ونفرتيتي تبق بتعتك
شريف….. ايه ده انتي كمان عرفت حكاية نفرتيتي
جاكلين…. عيب عليك يا شيري
شريف….. خلاص اسبوع واديك الاوكي
جاكلين …وانا اسبوع و اجي عندك
……ونسيبهم ونروح عند نجوى واروى
نجوى …..خذ يا اروى الحليب
اروى… شكرا تعبت نفسك ليه
نجوى ….وتحضنها لا يا حبيبتي تعبك راحه
اروى…. ايه ده بقى انت مين بالضبط هريتيني احضان
نجوى ….انا نجوى يا حبيبتي
اروى شدت الطرحة من عليها سليم وانا اقول ايه الاحضان دي كل شويه
سليم…. باقول لك ايه اوعي تنامي وانا هانزل الكوبايه تحت واشوف الاحوال واطلع على طول
اروى… ماشي ونزل سليم تحت
رباب….. شربت اللبن
نجوى…. ايوه شربته وانا هطلع انام
رباب…. نوم العوافي وبتكلم نفسها نامت عليك حيطه دي جاءت لنا من انهي مصيبه ده احنا ناقصين
اروى ….يا لهوي يا سليم خضتني انت دخلت من المرايا ازاي
سليم….. تعالى بص يا اروى دي الفكرة قالها لي الباشمهندس اللي كان بيعمل السرايا وعجبتني ان جيتي للحق قلت علشان انتي لو رفضتي انى.انام في الاوضه معاكي كنت هاشوفك منها
اروى… ايه ده انت طلعت مريض. نفسي كمان
سليم….. ضربها على راسها لمي لسانك ده مش عشان في دماغك على فكره انت طلعت مش مؤدبه وفكرك مش طبيعي خالص
اروى…. يا راجل ده انا
سليم…. ايوه يا اختي المهم يا اروى نسيتيني دائما تنسيني الحاجه المهم
اروى…. في ايه يا سليم
سليم… احنا نتتمم جوازنا وانا بقى نفسي ادخل معاكي دنيا قبل ما اموت
اروى…. سليم ما تجيبش سيره الموت تأني وانت بقى هتشوف الدنيا معي ازاي
سليم …. شلها واروى راحت ضحكت بصوت عالي
اروى…. شوفت بقى دلوقتي رباب وصفيه يطلعوا علي الصوت
سليم…. على فكره الاوضه دي عازله للصوت اصل كنت باعمل فيها المكالمات المهمة
أوري… قالوا بقى لا وربنا رئيس عصابه بجد يعني استاذ
سليم ….اروى
اروى…. ايه المحن ده في ايه يا عم
سليم… فصيله بجد يا بنت الايه روحي يلا على الاوضه بتاعتك يا شيخه علشان تنامي
أوري…. خلاص يا عم ماشيه
سليم… ماسكها من قفاها هوانا متجوز واحد صاحبي خلاص يا عم دي
اروى…. وبتقولها بدلع سليم
سليم….. يا عيون سليم ايوة بقى. الدلع على اصوله
اروى… سيب اللياقة بتاعه البيجامة
سليم .. دخلها جوه الاوضه وقفل المرايا خلاص روحي نامي فصلتيني على فكره
اروى دخلت الاوضه بتاعتها قاعده تضحك وترقص
سليم…بطلي رقص علشان انا شايفك يا هبله بيكلمها في التليفون
اروى جريت على السرير و نامت وهي بتضحك
سليم عسل يخرببيت جمالك وبيضحك هي مجنونه وانا اتجننت بها
ونسيبهم ونروح عند رباب
رباب…… كنت عارفه انك هتتصل تصدق مستنياك
الشخص….. انا جاهز اني انفذ اللي احنا متفقين عليه مصلحتنا واحده
رباب …خلاص و هاشوفك بكره
وسليم بيكلم نفسه يا ترى مين اللي بيتكلم مع رباب ده و ناوي على ايه بالضبط هتعمليه
سليم سمع كلامهم طبعا من مكبرات الصوت اللي هو حطها
وهنا اتصل ايوه يا باشا كل حاجه ماشيه زي ما رتبنا لها بالضبط
الباشا ….كنت متأكد اتك هتعرف تنفذه صح يا سليم
سليم …..ممكن ما تقولش صح الا لما اسلمهم لك كلهم
الباشا ….وانا منتظر اليوم ده بفارغ الصبر سلام يا سليم

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية اروى في الجنوب)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *